Fiat wprowadził model Seicento jako zamiennik dla Cinquecento, jednak odniósł z tylko ograniczony sukces na rynku.
Po premierze modelu 500, Fiat usilnie próbował stworzyć samochód, który odniesie taki sam sukces. Większość prób nie zadowoliła rynku. Seicento podjęło kolejną próbę, argumentując łatwością prowadzenia i lepszym wyposażeniem.
Krótkie, małe i wąskie, Fiat Seicento (600) był samochodem trzydrzwiowym, który dobrze radził sobie w miejskim ruchu. Mimo że oferowany był wyłącznie z trzema drzwiami, jego atutami były zwrotność, znakomita oszczędność paliwa i wystarczająca widoczność dookoła pojazdu. Nie bez znaczenia był również jego rozmiar, dzięki któremu mieścił się w ciasnych miejscach parkingowych. Małe reflektory i niezwykle duża kratka w dolnym zderzaku nadawały mu wygląd uśmiechającego się pojazdu.
Wewnątrz było sporo miejsca dla pasażerów z przodu, natomiast przestrzeń z tyłu była bardzo ograniczona. Bagażnik był mniejszy niż standardowy koszyk na zakupy, ale wystarczająco duży, by pomieścić parę biurowych butów i teczkę. Zestaw wskaźników pokazywał prędkość, temperaturę chłodziwa oraz poziom paliwa.