Do 1990 roku Fiat Regata był uważany za przestarzały, a jego styl uznawano za mało przekonujący. Wtedy włoski producent samochodów wprowadził model Tempra, co zmieniło zasady gry.
Podczas gdy Regata bazowała na tej samej platformie co Ritmo i miała sztywną oś tylną z resorami, Tempra była znacznie bardziej nowoczesnym pojazdem z wahaczami i lepszym stylem. Producenci skupili się bardziej na jakości wykonania i efektywności paliwowej. Efektem była konstrukcja, która mogła konkurować z Oplem Vectra i Fordem Sierra.
Nowy język wzornictwa Fiata doprowadził do powstania samochodu z wyważonym przodem. Jego trapezoidalny kształt z prostokątnymi światłami i wtopioną atrapą chłodnicy był nowością. Zaokrąglone krawędzie i przestronna kabina były o wiele bardziej nowoczesne niż w poprzedniku, Regacie. Trzecie okno za tylnymi drzwiami poprawiło wygląd samochodu. Przypominał włoski odpowiednik Volkswagena Passat, ale był znacznie bardziej przystępny cenowo.
Wnętrze samochodu oferowało dwie główne wersje wyposażenia, a wyższa wersja posiadała elektroniczną tablicę rozdzielczą z cyfrowymi wskaźnikami. Niestety, nie było to zbyt atrakcyjne dla klientów, a dla techników Fiata stanowiło prawdziwy koszmar. Przestronność wnętrza była wystarczająca dla pięciu pasażerów, z bardzo niskim tunelami centralnym.