Ulysee był ceniony za swoją wszechstronność, doskonałe prowadzenie i modułowość. Pojazd łączył w sobie typową funkcjonalność kombi z komfortem charakterystycznym dla sedana.
Ulysee charakteryzował się eleganckim stylem, z dwiema zaokrąglonymi powierzchniami harmonijnie łączącymi się z dużymi oknami. Przód pojazdu był zharmonizowany, z dużą, zakrzywioną szybą oraz grillem chłodnicy i reflektorami.
Wyposażony w 2 przesuwne boczne drzwi, które były perfekcyjnie ukryte w nadwoziu, Ulysee oferował łatwy dostęp do tylnych siedzeń.
Z tyłu samochód miał dużą tylną klapę o obniżonej wysokości, co ułatwiało załadunek cięższych przedmiotów.
Ulysee miał 445 cm długości, 171 cm wysokości i 183 cm szerokości.
Doskonałe prowadzenie było możliwe dzięki standardowemu wspomaganiu kierownicy.
Dostępne były dwa silniki, oba czterocylindrowe, współpracujące z 5-biegową skrzynią biegów.
Układ hamulcowy składał się z wentylowanych tarcz z przodu i bębnów z tyłu.
System ABS był dostępny w całej gamie modeli i był standardem w wyższych wersjach wyposażeniowych.
Wysokie położenie fotela zapewniało doskonałą widoczność dla kierowcy.