Po czterech latach obecności na rynku Fiat musiał zaktualizować minivana Ulysse, produkowanego we współpracy z francuską grupą PSA.
Już w 1999 roku włoski producent samochodów dostrzegł, że segment minivanów zdycha, a oprócz Renault, które szło z modelem Espace, Ulysse i jego kuzyni byli skazani na porażkę. Jednak księgowi Fiata uznali, że MPV wciąż może przynieść zyski. Dlatego projekt Eurovanu kontynuowano.
Zaktualizowana wersja zyskała zmieniony przód. Zrezygnowano z kwadratowych reflektorów, zastępując je modelami o zaokrąglonych krawędziach. Grilla również poddano zmianom, dodając kilka żeberek wspierających małe logo Fiata umieszczone na środku. Było ono tak maleńkie, że niektórzy zadawali sobie pytanie, czy producent wstydził się umieścić je na tym minivanie. Aby nadać mu atrakcyjniejszy wygląd, zewnętrzne okładziny i klamki drzwi były w kolorze nadwozia, tak jak w wielu pojazdach premium.
Wnętrze deski rozdzielczej przypominało to, które zostało zastąpione, chociaż niektóre materiały zostały poprawione, a wskaźniki w obrębie zestawu instrumentów zostały lepiej zaprojektowane. Tak jak w poprzedniku, Ulysse oferował miejsce dla maksymalnie siedmiu osób, z parą tradycyjnych drzwi dla pasażerów z przodu oraz dwoma drzwiami przesuwnymi dla pozostałych. Z tyłu, szerokie i wysokie drzwi bagażnika umożliwiały wygodny dostęp do wnętrza.