FISKER Ocean 2021-Present

FISKER Ocean 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćFISKER Ocean 2021-Present

Fisker powrócił na rynek z zupełnie nowym SUV-em pod koniec 2021 roku, po kilku latach zmagania się z problemami finansowymi związanymi z modelem Fisker Karma.

Tym razem firma nie wprowadziła hybrydy, ale w pełni elektrycznego SUV-a. Podobnie jak Karma, Ocean skupia się na designie, ale zawiera także kilka inżynieryjnych nowinek.

Z przodu samochodu znajduje się duża czarna kratka o heksagonalnym wzorze, otoczona elementami w kolorze nadwozia oraz pomarańczowymi kierunkowskazami w kształcie boomeranga. W środku umieszczono radar do automatycznego tempomatu i systemów AEBS. Powyżej zderzaka umieszczono nazwę modelu, Ocean, na środku, a po bokach zainstalowano reflektory LED. Te trzy elementy zostały wizualnie połączone paskiem świetlnym. W przeciwieństwie do większości elektrycznych samochodów na rynku, Ocean miał silnik z przodu. Tak więc, mimo że na pokrywie znalazły się cienkie linie, nie był to zwykły otwierany maska.

Po stronie kierowcy znajdował się port ładowania na błotniku przedniego koła. Wysokie, rzeźbione panele drzwiowe wznosiły się na tylnej stronie, ponad nadkolem tylnym. Zestaw czarnych nakładek na nadkola ozdabiał błotniki. Słupki D miały wycięcie jako element designu z tyłu, a tylna klapa miała otwierane okno.

W środku Ocean oferował przestronne siedzenia i ekskluzywne materiały z mikrofibry. Kierownica o płaskim spodzie znajdowała się przed wyświetlaczem TFT umieszczonym przed kierowcą. Fisker umieścił drugi ekran dotykowy w centralnym panelu dla systemu multimedialnego, niżej niż panel wskaźników, korzystając z materiałów z recyklingu w wnętrzu. Wysoka konsola środkowa oddzielała pasażerów z przodu.

 Fisker Inc. – pasjonujący twórca najbardziej zrównoważonych elektrycznych pojazdów na świecie oraz zaawansowanych rozwiązań mobilności – zaprezentował swój SUV Fisker Ocean na targach motoryzacyjnych w Los Angeles w 2021 roku.

Przewodniczący rady i dyrektor generalny Henrik Fisker omówił filozofię projektowania Fisker Ocean i wyjaśnił, dlaczego będzie to najbardziej zrównoważony i innowacyjny pojazd dostępny na rynku, gdy rozpocznie produkcję 17 listopada 2022 roku – dokładnie rok po konferencji prasowej na LA Auto Show.

„Naszą misją jest tworzenie najbardziej innowacyjnych i zrównoważonych pojazdów na świecie, które są również przystępne cenowo, a wszystko zaczyna się od Fisker Ocean, gdy w pełni przyjmujemy czystą przyszłość dla wszystkich,” powiedział Fisker, otwierając pierwsze wydarzenie producenta na targach.

Fisker Ocean jest produkowany przez Magna-Steyr w zakładzie neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla w Grazu, w Austrii. Podstawowa wersja Fisker Ocean Sport kosztuje 37 499 dolarów, przed odliczeniem federalnych i stanowych ulg podatkowych. Fisker Ocean Ultra to 49 999 dolarów, a Fisker Ocean Extreme – 68 999 dolarów. Pierwsze 5000 wyprodukowanych pojazdów to Fisker Ocean One, także w cenie 68 999 dolarów.

Szacowany zasięg i wydajność liderujące w segmencie dzięki dwóm chemikom akumulatorowym

Fisker szacuje, że zasięg EPA wersji Fisker Ocean Sport z napędem na przednie koła i jednym silnikiem wyniesie 250 mil na jednym ładowaniu, wykorzystując akumulator litowo-jonowy w technologii fosforanu litowo-żelazowego (LFP) w pakietach Touring Range, które dostarczy CATL. Zasięgi EPA dla wersji Fisker Ocean Ultra i Fisker Ocean Extreme z napędem na wszystkie koła i dwoma silnikami szacowane są na odpowiednio 340 mil i 350+ mil.

Pojazdy wyższej klasy będą korzystać z pakietów akumulatorowych Hyper Range dostarczanych przez CATL z chemikaliami ogniw niklowo-manganowo-kobaltowych. CATL i Fisker pracowali blisko razem, aby stworzyć liderujące w segmencie, wysokowydajne pakiety, które CATL wyprodukuje dla Fisker Ocean.

Fisker postanowił zawrzeć umowę na dwie różne opcje ogniw, aby dostarczyć wartość i liderujący w segmencie zasięg dla klientów Fisker Ocean Sport oraz połączenie liderującego w zasięgu i wydajności dla klientów Fisker Ocean Ultra i Fisker Ocean Extreme. Obie opcje będą wykorzystywały inwertery z węglika krzemu, co czyni tę zaawansowaną technologię standardem w Fisker Ocean Sport, Fisker Ocean Ultra, Fisker Ocean Extreme i Fisker Ocean One.

Dach Fisker SolarSky na wersjach Fisker Ocean Extreme i Fisker Ocean One mógłby dostarczyć dodatkowe 2000 mil zasięgu rocznie w idealnych warunkach oraz 1500 mil w typowych, słonecznych warunkach w takich regionach jak Kalifornia.

Henrik Fisker podkreślił wyjątkową wydajność wszystkich czterech wersji Fisker Ocean. Fisker Ocean Sport będzie miał przewidywany czas przyspieszenia 0-60 mph wynoszący 6,9 sekundy oraz maksymalną moc 275 KM. Fisker Ocean Ultra osiągnie czas 0-60 mph wynoszący 3,9 sekundy, z przewidywaną mocą szczytową 540 KM. Fisker Ocean Extreme i Fisker Ocean One osiągną czas 0-60 mph wynoszący 3,6 sekundy, z przewidywaną mocą szczytową 550 KM.

Fisker Ocean Sport będzie posiadał tryby jazdy Earth i Fun, podczas gdy Fisker Ocean Ultra i Fisker Ocean Extreme dodadzą tryb Hyper. Fisker Ocean Extreme i Fisker Ocean One będą miały także tryb Off-Road. Wersje Fisker Ocean Ultra, Fisker Ocean Extreme oraz Fisker Ocean One będą wyposażone w system Smart Traction z wektoryzacją momentu obrotowego, który zwiększy wydajność i bezpieczeństwo.

Zrównoważony projekt, innowacje technologiczne i tryb kalifornijski

Fisker Ocean został zaprojektowany jako prawdziwy SUV, jak powiedział Henrik Fisker, a nie kolejny aerodynamiczny, elektryczny hatchback. Fisker i jego zespół opracowali emocjonalnie pobudzający, smukły i stylowy wygląd z ultra-cienkim oświetleniem, nadając Fisker Ocean szeroki rozstaw osi, co poprawia jego prowadzenie i podkreśla jego obecność na drodze.

Dostępne są 20-calowe felgi aerodynamiczne oraz trzy opcje 22-calowych kół. Wszystkie Fisker Ocean będą wyposażone w opony stworzone przez partnera Bridgestone, aby zwiększyć zasięg i wydajność.

Naciśnięcie przycisku pozwala Fisker Ocean obniżyć wszystkie okna oraz schować przesuwany dach, przechodząc w tryb kalifornijski, dostępny w wersjach Ultra, Extreme i Ocean One, zapewniając doświadczenie jazdy na świeżym powietrzu, przypominające kabriolet, przy zachowaniu pewności, jaką daje platforma SUV.

Wewnątrz pięcioosobowy Fisker Ocean ma w pełni wegańskie wnętrze, korzystające z materiałów recyklingowych, w tym z odzyskanych sieci rybackich, starych koszulek i poddanej recyklingowi gumy. Fotele to unikalny projekt Fiskera, a tryb Limo pozwala pasażerom z tyłu kontrolować głośność systemu audio oraz dostosowywać ogrzewanie i klimatyzację.

Fisker HyperSound jest dostępny w konfiguracji z 16 głośnikami i subwooferem o mocy 500 watów, zapewniając dźwięk najwyższej jakości.

Obrotowy ekran centralny z trybem Hollywood

Fisker Ocean ma 17.1-calowy centralny ekran o wysokiej rozdzielczości, który obraca się z trybu kontroli w orientacji pionowej do trybu Hollywood w orientacji poziomej, dostępnego po zaparkowaniu pojazdu. Funkcja ta, w połączeniu z opcjami audio premium, tworzy angażujące środowisko do oglądania zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu.

Fisker Ocean będzie również dysponował łącznością XXI wieku, z możliwością ulepszania swoich funkcji za pomocą aktualizacji OTA (over-the-air).

Własna technologia ADAS

Własny zaawansowany system wspomagania kierowcy Fiskera, Fisker Intelligent Pilot, został stworzony w celu zwiększenia ochrony, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy. Ten proaktywny system bezpieczeństwa składa się z automatycznych czujników elektronicznych (radarowych, ultradźwiękowych i kamer) oraz oprogramowania przetwarzającego, które ciągle rejestruje dane wejściowe, dodaje inteligencję i w razie potrzeby uruchamia się, aby przewidzieć i zapobiec wypadkom.

ADAS oferuje szeroki wachlarz zaawansowanych funkcji ostrzegawczych, funkcji hamowania o napędzie bezpieczeństwa oraz funkcji wygody dla kierowcy. Każda funkcja zwiększa zdolność kierowcy do dostrzegania zagrożeń i intuicyjnie kontroluje Fisker Ocean bardziej bezpiecznie.

Skuteczne wykorzystanie akumulatorów Fisker Ocean

Fisker Ocean będzie miał zestaw technologii, które umożliwiają właścicielom ładowanie innych elektrycznych pojazdów, przesyłanie energii do sieci elektrycznej oraz używanie swoich pojazdów jako zapasowe źródło energii w sytuacjach awaryjnych dla swoich domów. Firma nazywa te technologie PowerCar, Power Grid i PowerHouse.

Opcje zakupu – lub wynajmu przy innowacyjnej ofercie Flexee Lease

Fisker Ocean będzie dostępny do zakupu pod koniec 2022 roku, a klienci mogą zarezerwować pojazd za wpłatą 250 dolarów. Klienci mogą również wynająć Fisker Ocean, korzystając z innowacyjnego Flexee Lease. Ta opcja eliminuje długoterminowe zobowiązania i obejmuje 30 000 mil rocznego limitu przebiegu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.