Ford Anglia z 1953 roku to dwudrzwiowy sedan wyprodukowany w Wielkiej Brytanii, który charakteryzował się nowoczesnym wyglądem zewnętrznym oraz komfortowym wnętrzem, choć dostęp do niego był nieco trudniejszy.
Fabryka Forda w Dagenham została zbudowana na wyspie. Produkowała własny stal z surowców przy użyciu energii elektrycznej i gazu, które również dostarczał Ford. Była to najbardziej skomplikowana fabryka samochodowa w Europie. Tam amerykański gigant motoryzacyjny zbudował model Anglia 100E – samochód, który spoglądał w przyszłość, mając „serce” z przeszłości.
Anglia 100E to mały sedan z trzema bryłami i zaokrąglonymi krawędziami. Był to pierwszy model, który miał gładką, prostą karoserię. Zniknęła era wystających błotników z wysoką i wąską komorą silnikową. Trzy poziome, chromowane paski na grillu chłodnicy uznawano za element mody.
Wnętrze wyposażono w fotele pokryte tworzywem PVC, które były niezawodne i odporne na brud. Dla komfortu kierowcy zastosowano hydrauliczny system sprzęgła, co ułatwiło prowadzenie samochodu kobietom. Zainstalowano szeroki i głęboki schowek z przodu pasażera. Dostęp do tylnych siedzeń uzyskiwano poprzez odchylanie przednich foteli, co zapewniało wystarczającą przestrzeń dla trzech dorosłych pasażerów.