105E Anglia był jednym z najważniejszych samochodów wprowadzonych w Wielkiej Brytanii w 1959 roku i stanowił pierwszy efekt pracy centrum badań i rozwoju Forda w Birmingham.
Elwood Engel odpowiadał za wygląd nowego samochodu, zaprojektowanego i opracowanego z myślą o Anglii. Rywalizował z Johnem Oros o projekt Thunderbirda, ale przegrał. Po tym stworzył kabriolet Lincoln Continental, co przyniosło mu sławę. Po przyjeździe do Anglii Engel zmniejszył Thunderbirda i stworzył 105E Anglię, która szybko zdobyła popularność.
Z przodu Anglia przypominała Forda Thunderbirda z 1957 roku, z małym rantem nad reflektorami. Zderzak był mniejszy, ponieważ musiał spełniać inne przepisy niż te obowiązujące na rynku amerykańskim, ale kratka miała podobny kształt. Z boku 105E Anglia wyróżniała się odwróconą szybą za kabiną. Engel badał kształt samochodu w tunelu wiatrowym, co przyniosło takie rezultaty.
W środku Engel nie mógł stworzyć luksusowego wnętrza. Samochód musiał być tani i pomieścić cztery osoby. Mimo to udało mu się zaprojektować deskę rozdzielczą o symetrycznych kształtach dla pokrywy schowka i zespołu wskaźników. Pomimo małej kabiny, 105E Anglia mogła pomieścić cztery dorosłe osoby – dwa siedzenia z przodu i ławkę z tyłu.