Kiedy Ford zbudował Bronco, celował bezpośrednio w Harvester International Scout oraz Jeepa CJ-5 i wykonał świetną robotę.
Marka z niebieskim owalem miała niewielkie doświadczenie w budowie pojazdów terenowych. Zrobiła kilka modeli Willys Jeepów z czasów II wojny światowej, ale ich nie zaprojektowała. Przy tworzeniu Bronco, producent przeprowadził szerokie badania i rozmawiał z 10 000 właścicieli pojazdów terenowych z 300 klubów. Zgromadził wszystkie dane i stworzył Bronco.
Z kwadratowymi kształtami nadwozia i płaską szybą przednią, Bronco I zaprojektowano jako wygodny pojazd dwuosobowy, z przednimi błotnikami wystającymi ponad maskę, co umożliwiało kierowcy lepszą widoczność. W podstawowym modelu nie było drzwi ani dachu. Za ławką, producent dodał metalową płytę, która oddzielała część pasażerską od bagażnika oraz zamontował na niej zapasowe koło. Bronco miało fotele kubełkowe z przodu, ławkę z tyłu oraz demontowany pokrywę z włókna szklanego z bocznymi oknami dla pasażerów z tyłu w wyższych wersjach wyposażeniowych.