Prawdziwa legenda wśród miłośników jazdy terenowej, czysty amerykański Bronco doczekał się piątej generacji, gdy zadebiutował w 1992 roku. Pierwszy Bronco został zaprezentowany publiczności w 1966 roku.
Ten klasyczny SUV został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o klientach szukających sprawdzonej niezawodności i trwałości.
Głównymi rywalami były Chevy K Blazer i Dodge RAM.
Bronco oferowane było w trzech wersjach wyposażeniowych: podstawowej, XLT oraz ekskluzywnej Eddie Bauer.
Wygląd zewnętrzny Bronco był kanciasty, ale poprawiona aerodynamika zmniejszała opór powietrza, co również wpłynęło na obniżenie hałasu w kabinie.
Chromowany przedni zderzak chronił lakier przed zarysowaniami, podobnie jak chromowany tylny zderzak na tyle pojazdu.
Bronco, oparte na podwoziu ciężarówki, było dostępne z opcjonalnym napędem na cztery koła oraz silnikiem V8 o pojemności 5.0 litra, który rozwijał moc 185 KM.
Silnik był połączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub automatyczną skrzynią jako opcją.
Koła były wyposażone w ręczne blokady centralne, które służyły do zablokowania dyferencjału podczas jazdy w terenie.
Tył samochodu zaprojektowano w taki sposób, aby możliwe było jego zdjęcie, co wymagało współpracy dwóch osób, bo nie było to najłatwiejsze zadanie.