Podobnie jak w modelu Bronco z 1965 roku, Ford oferował nowy model w wersji z dwoma lub czterema drzwiami. Wersja dwu-drzwiowa charakteryzowała się krótszym rozstawem osi i mniejszą kabiną.
Ford zaprojektował Bronco jako bezpośredniego konkurenta dla Jeepa Wranglera. Zespół inżynierów poprawił właściwości jezdne samochodu i uwzględnił uwagi pasjonatów off-roadu. Podczas gdy wersja cztero-drzwiowa była stworzona z myślą o rodzinach, które mogą wybrać się w dzicz, wersja dwu-drzwiowa została zaprojektowana do podboju dzikiej przyrody.
Z zewnątrz, okrągłe reflektory i płaski grilli przypominały wygląd Bronco z 1965 roku. Zespół projektowy wyobraził sobie kwadratowy kształt pojazdu, z zaokrąglonymi krawędziami. Drzwi i dach były demontowalne. Można je było schować w bagażniku, pozostawiając samochód z klatką bezpieczeństwa od słupków A do tylnej klapy oraz poprzeczkami nad obszarem pasażerskim.
Wnętrze Bronco oferowało połączenie cyfrowego wyświetlacza i analogowych wskaźników na desce rozdzielczej. Zespół projektowy zainstalował 8-calowy wyświetlacz dotykowy zintegrowany z deską rozdzielczą, z opcją 12-calowego wyświetlacza. Po bokach, uchwyty były bardzo pomocne dla pasażerów przy wsiadaniu i wysiadaniu z samochodu. Wnętrze zaprojektowano tak, aby było łatwe do czyszczenia, z gumowymi wykładzinami podłogowymi i specjalnymi tapicerkami. Na górze deski rozdzielczej znajdowało się kilka przycisków pokrytych gumą.
Bronco standardowo wyposażone było w silnik turbo o pojemności 2.3 litra. Była to jedyna wersja dostępna z 7-biegową manualną skrzynią biegów i biegiem do jazdy po kamieniach. Jako opcję, producent połączył silnik podstawowy z 10-biegową skrzynią automatyczną. Kolejną opcją był silnik o pojemności 2.7 litra, który oferował 310 KM i standardowo był połączony z automatyczną skrzynią biegów.
Ford zaprezentował model Bronco 2021 – w tym klasyczny model z dwoma drzwiami oraz pierwszy w historii model z czterema drzwiami – flagowiec nowej rodziny solidnych pojazdów terenowych.
Marka Bronco w wersji 4×4 jest stworzona z myślą o dzikiej przyrodzie™ i gotowa dostarczać ekscytujące przeżycia z przemyślanym stylem nawiązującym do tradycji, doświadczeniem inżynieryjnym oraz inteligentnymi technologiami terenowymi, a także innowacyjnymi funkcjami, które pomogą miłośnikom przygód tworzyć niezapomniane chwile w najdalszych zakątkach świata.
„Stworzyliśmy rodzinę Bronco, aby podnieść każdy aspekt przygód terenowych, wyposażając je w najlepsze w swojej klasie podzespoły podwozia oraz ekskluzywne technologie, które podnoszą poprzeczkę w segmencie solidnych pojazdów terenowych i zabierają ludzi dalej w dziką przyrodę,” powiedział Jim Farley, dyrektor operacyjny Forda. „Są zbudowane z wytrzymałością samochodu z serii F i duchem osiągów Mustanga – a ich design jest zarówno oszałamiający, jak i funkcjonalny, wierny DNA oryginalnego Bronco.”
Nowy Bronco powraca na rynek z całą gamą modeli 4×4, a produkcja rozpocznie się na początku 2021 roku, z pierwszymi modelami, które trafią do salonów Forda wiosną 2021 roku. Właściciele Bronco będą mogli wybierać spośród rozbudowanej gamy ponad 200 akcesoriów fabrycznych, które pozwolą na maksymalną personalizację, umożliwiając dealerom dostosowanie wyposażenia do indywidualnych potrzeb każdego klienta.
Pewność 4×4 Built Wild
Podobnie jak pierwszy model Bronco, nazywany G.O.A.T., misją nowego Bronco 2021 jest dostarczenie maksymalnej zdolności 4×4 w każdej sytuacji. Bronco integruje technologie mapowania terenowego i jazdy, aby nowicjusze mieli tyle radości, co doświadczeni weterani off-roadowi, podczas gdy jego trwałość Built Wild zapewnia długotrwałe osiągi w najtrudniejszych warunkach przez pokolenia.
„Zaawansowana technologia napędu na cztery koła Bronco jest podstawą jego możliwości terenowych, a w sercu tego wszystkiego znajduje się ekskluzywny system zarządzania terenem Bronco™ z trybami G.O.A.T.™, które pomagają kierowcom lepiej nawigować w różnych warunkach terenowych,” powiedział Mark Grueber, menedżer marketingu konsumenckiego Bronco.
Oferowane są do siedmiu trybów do wyboru przez kierowcę, w tym Normal, Eco, Sport, Ślisko i Piasek, oraz Baja, Błoto/Rynny i Wspinaczka po Skałach do jazdy terenowej.
Wszystkie modele Bronco oferują dwa systemy 4×4: podstawowy oraz zaawansowany. Podstawowy system wykorzystuje dwubiegową elektroniczną skrzynię rozdzielczą, podczas gdy opcjonalny system zaawansowany ma dwubiegową skrzynię elektromechaniczną, która dodaje tryb automatyczny do wybierania między 2H a 4H. Napęd jest przekazywany na tylną oś Dana™ 44 AdvanTEK® oraz niezależny przedni dyferencjał Dana AdvanTEK – oba z dostępnymi elektronicznymi blokadami różnicowymi Spicer® Performa-TraK™ dla poprawy przyczepności na trudnym terenie.
Dostępny jako pierwszy w segmencie zestaw narzędzi terenowych daje właścicielom Bronco szereg ekskluzywnych technologii, które podnoszą ich doświadczenia off-roadowe. W jego skład wchodzi Trail Control™ – tempomat do jazdy po szlakach z małą prędkością, a Trail Turn Assist zmniejsza promień skrętu w terenie dzięki wektorowaniu momentu obrotowego, natomiast innowacyjny system Trail One-Pedal Drive do przyspieszania i hamowania pozwala na precyzyjniejsze i bardziej pewne wchodzenie w teren.
Dzięki najlepszym w klasie wartościom, takim jak prześwit wynoszący 11,6 cala, maksymalny kąt prześwitu wynoszący 29 stopni oraz kąt opuszczenia wynoszący 37,2 stopnia, Bronco oferuje również najlepszą w klasie zdolność do brodzenia wodą do 33,5 cala. Zdolności off-roadowe są dodatkowo wzmacniane przez wystające haki holownicze z przodu i z tyłu oraz dostępne modułowe stalowe zderzaki heavy-duty z zintegrowanym punktem mocowania do wciągarki Ford Performance.
Starannie umieszczone stalowe osłony chronią kluczowe podzespoły. W modelach o wyższych możliwościach dostępna jest przednia tarcza ochronna oraz osłony dla silnika, skrzyni biegów, skrzyni rozdzielczej i zbiornika paliwa. Dla tych, którzy decydują się na najtrudniejszy teren kamienisty, dostępne są boczne prowadnice rock rails, które są wystarczająco mocne, aby utrzymać ciężar każdej strony pojazdu.
„Modele Bronco z dwoma i czterema drzwiami wykorzystują wytrzymałość Built Ford Tough i testy wydajności firmy, a dodatkowo przechodzą skrajne testy wytrzymałości w najtrudniejszych warunkach, w tym brutalnych szlakach zawodów off-roadowych King of the Hammers,” powiedział Dave Pericak, dyrektor ds. zarządzania produktami Forda.
Ekscytujące osiągi osadzone w DNA Bronco
Dzięki legendarnemu DNA Bronco z wyścigów Baja, każdy model oferuje ekscytujące doświadczenie off-road i dostarcza je w nowoczesnym, inspirowanym tradycją stylu. Wszystko zaczęło się w studiu projektowym Forda, gdzie powstało skan 3D modelu pierwszej generacji, który wpłynął na proporcje i design całkowicie nowego Bronco, zapewniając maksymalne osiągi off-roadowe.
„Podobnie jak w przypadku modelu pierwszej generacji, kwadratowe proporcje Bronco, krótkie zwisy i szeroki rozstaw osi są zoptymalizowane z myślą o przygodach terenowych,” powiedział Paul Wraith, główny projektant Bronco. „Bok pojazdu charakteryzuje się płaską, praktyczną powierzchnią z wyraźnymi krawędziami i silnie rozszerzonymi błotnikami. Duże, otwarte nadkola mają modułową budowę z szybkozłączem, co ułatwia personalizację.
Całkowicie nowa architektura Forda Bronco dla modeli z dwoma i czterema drzwiami opiera się na w pełni skrzynkowym, stalowym podwoziu o wysokiej wytrzymałości, które oferuje najlepszy w klasie skok zawieszenia – o 17 procent większy z przodu i z tyłu w porównaniu do najbliższego konkurenta, co umożliwia lepsze funkcjonowanie w trudnych warunkach.
Aby zapewnić ekscytujące osiągi w szybkim terenie oraz ogólną wydajność jazdy, każdy Bronco jest wyposażony w niezależne zawieszenie przednie, co poprawia kontrolę, pewność i komfort. Z tyłu zastosowano solidny przegub z właściwościami sprężynowymi z pięcioma linkami prowadzącymi, co zapewnia zarówno wytrzymałość, jak i kontrolę w terenie. Długotrwałe amoryzatory Bilstein® z kontrolą tłumienia na każdym z narożników są dostępne dla dodatkowej wytrzymałości off-roadowej i redukcji szumów.
Dostępny ekskluzywny w segmencie półaktywnego hydraulicznego stabilizatora poprzecznego konstrukcja odłączenia maksymalizuje całkowity kąt skrętu i zwiększa kąt rampy dla terenu o przechylonej powierzchni. Ten innowacyjny system wyprzedza konkurentów, odłączając się podczas skrętu i może ponownie połączyć się w każdych warunkach, co poprawia sterowanie i stabilność przy wyższych prędkościach.
Pierwsze w segmencie 35-calowe opony terenowe prosto z fabryki są dostępne w każdej wersji modelu Bronco z dwiema lub czterema drzwiami, podczas gdy dostępne pierwsze w segmencie felgi zdolne do blokowania beadlock pozwalają klientom zwiększyć możliwości terenowe, niezależnie od przedziału cenowego.
„Silniki EcoBoost® o wysokiej wydajności i nasze pierwsze w segmencie 7-biegowe manualne oraz dostępne 10-biegowe automatyczne skrzynie biegów dają nowemu Bronco optymalną kombinację mocy, momentu obrotowego i zakresów przełożeń, aby sprostać różnorodnym terenom i zastosowaniom,” powiedział Pericak.
Najlepsze w klasie przewidywane osiągi mocy i momentu obrotowego dla silnika EcoBoost o pojemności 2,7 litra przewidują 310 koni mechanicznych i 400 lb-ft momentu obrotowego, podczas gdy silnik EcoBoost o pojemności 2,3 litra ma dostarczać najlepsze w klasie momentu obrotowego 310 lb-ft z przewidywaną mocą 270 koni mechanicznych.
Aby zapewnić maksymalne możliwości wspinaczki po skałach przy niskich prędkościach, dostępna jest pierwsza w segmencie 7-biegowa (6+1) ręczna skrzynia biegów dostosowana do dostępnego zaawansowanego systemu 4×4 z automatycznym włączaniem na żądanie, co generuje najlepszy w klasie stosunek biegów na wspinaczkę wynoszący 94,75:1. Dostępna jako pierwsza w segmencie automatyczna skrzynia biegów SelectShift® 10-biegowa ułatwia prowadzenie zarówno na drodze, jak i w terenie, oferując maksymalny stosunek biegów 67,8:1 z dostępna zaawansowaną skrzynią rozdzielczą 4×4.
Gotowy, aby bez wysiłku wkroczyć w dziką przyrodę
Zarówno modele Ford Bronco z dwoma, jak i czterema drzwiami oferują otwarte przeżycia łatwe, szybkie i przyjemne. Modele z dwoma drzwiami mają standardowy system dachu składający się z trzech sekcji – lewej i prawej przedniej oraz tylnej – w kolorze przez cały czas i opcjonalny premium malowany modułowy dach z czterema sekcjami, który dodaje odpinany panel nad tylnymi siedzeniami i bagażnikiem. Modele z czterema drzwiami mają cztery demontowalne sekcje dachu – lewy i prawy przedni panel, pełnowymiarowy panel środkowy i tylny. Panele dachowe we wszystkich modelach można zdjąć samodzielnie, odblokowując zaczepy od wewnątrz. Panele w pierwszym rzędzie przechowuje się na pokładzie w modelach z dwoma drzwiami.
Wszystkie modułowe twarde dachy mają tylne okna kwaterowe, które można usunąć w trzech łatwych krokach – zatrzaśnij, naciśnij i unieś w ułamku czasu, który zajmuje konkurencji – bez demontowania paneli dachowych. Umieszczając sport bar za drugim rzędem, zarówno modele Bronco z dwoma, jak i czterema drzwiami oferują największy w swojej klasie widok otwartego dachu, aby cieszyć się słońcem lub podziwiać gwiazdy w nocy.
Materiałowy dach, standardowy w modelach z czterema drzwiami, zapewnia łatwy dostęp do otwartej przestrzeni i unikalną funkcję odchylania w górę dla szybkiego dostępu do przestrzeni bagażowej z tyłu. Dla klientów, którzy nie chcą wybierać między dachem materiałowym a twardym, model z czterema drzwiami może być wyposażony w oba.
Każdy Bronco ma drzwi bezramowe ekskluzywne w klasie, co ułatwia ich demontaż w porównaniu do ofert konkurencji. W modelach Bronco z czterema drzwiami wszystkie cztery drzwi można przechować na pokładzie w ochronnych torbach. Wyjątkowe lustra zamontowane na czołowej części pojazdu zachowują widoczność boczną po zdjęciu drzwi. Punkty mocowania na przednich błotnikach również pełnią rolę punktów mocowania, przypominających o pierwszej generacji Bronco, mają nośność 150 funtów, co pozwala na zabezpieczenie dłuższych przedmiotów, takich jak kanu.
Wysokotechnologiczne wnętrze zaprojektowane dla miłośników outdooru
Wnętrze wszystkich modeli Bronco jest zaprojektowane z myślą o użytkowaniu w warunkach terenowych. Deska rozdzielcza nawiązuje do modelu pierwszej generacji, z łatwo widocznymi i intuicyjnymi wskaźnikami i kontrolkami. Kolory i materiały inspirowane są naturalnymi paletami oraz sprzętem outdoorowym. Funkcjonalność off-road jest najważniejsza, a używane materiały są trwałe i wytrzymałe.
Multikolorowy wyświetlacz LCD z panelem wskaźników znajduje się na środku, z dźwignią zmiany biegów oraz kontrolerem G.O.A.T. Modes w konsoli środkowej. Opcjonalne uchwyty są zintegrowane w modułowej desce rozdzielczej i konsoli środkowej, a dostępne haki MOLLE są zamontowane w oparciach siedzeń. Punkty mocowania są wbudowane w deskę rozdzielczą, umożliwiając zamontowanie uchwytu na własne urządzenie, a złącza zasilania 12-woltowe umożliwiają łatwe podłączenie kamer, urządzeń nawigacyjnych, telefonów lub innych akcesoriów.
Kolejnym elementem wyróżniającym Bronco na tle konkurencji off-roadowej jest dostępny ekskluzywny w segmencie system SYNC® 4 o przekątnej 12 cali z aktualizacjami przez internet oraz bezproblemową integracją z aplikacją FordPass Performance z nawigacją off-road – cecha wyłącznie dla Bronco, umożliwiająca właścicielom łatwe planowanie, nawigację i dzielenie się swoimi przygodami off-roadowymi. System SYNC wyświetla także dostępny system kamer 360 stopni z ekskluzywnymi widokami do obserwacji w terenie, co zapewnia dodatkową widoczność w trudnych sytuacjach, takich jak wspinaczki po skałach.
Zaawansowane topograficzne mapy szlaków Bronco oraz ponad 1000 starannie dobranych map szlaków są wspierane przez ekskluzywne treści szlakowe z map AccuTerra® NeoTreks, przewodników szlakowych Trails Offroad oraz przewodników FunTreks.
„System mapowania szlaków, dostępny w Bronco, to prawdziwa rewolucja w społeczności off-road,” powiedział Grueber. „Działa online i offline na nawigacyjnych systemach SYNC 8- lub 12-calowych, umożliwiając użytkownikom wybór jednej z setek dostępnych map szlaków, aby zaplanować, śledzić, rejestrować i dzielić się swoimi przygodami z innymi.”
Aby ułatwić sprzątanie po przygodach, niektóre modele Bronco mają zmywalne gumowe podłogi z wbudowanymi odpływami oraz powierzchnie siedzeń z winylu odpornego na pleśń. Powierzchnie deski rozdzielczej można łatwo przetrzeć, z ciągłym silikonowym gumowym wykończeniem na przełącznikach, a gumowe punkty dotykowe chronią przed brudem i wodą. Sześć dostępnych przełączników montowanych na suficie jest zabezpieczonych silikonem, co chroni je przed warunkami atmosferycznymi oraz ułatwia personalizację, z wstępnie okablowanymi przewodami do kluczowych punktów akcesoriów.
Nowoczesna stalowa klatka zabezpieczająca o wysokiej wytrzymałości z zintegrowanymi poduszkami powietrznymi w górnej strukturze oraz siedzeniach pomaga chronić pasażerów przed uderzeniami bocznymi i uzupełnia poduszki powietrzne dla kierowcy oraz pasażera z przodu. Dostępne technologie asystujące kierowcy Ford Co-Pilot360™ oraz standardowy system AdvanceTrac® z kontrolą stabilności przechyłu i kontroli bujania przyczepy pomagają zwiększyć pewność siebie kierowcy.
Seria sprzętowa redefiniuje personalizację
Całkowicie nowa oparta na doświadczeniach seria sprzętowa oferuje unikalną elastyczność w dostosowywaniu możliwości do zainteresowań przygodowych każdego klienta. Oferowane są różne serie Bronco, w których zestawienia kolorystyczne i wykończenia są dopasowane. W połączeniu z czterema pakietami zawartości, licznymi opcjami dostępnymi, 11 kolorami oraz ponad 200 akcesoriami, personalizacja nowego Bronco SUV nigdy nie była prostsza.