Po latach błagań, fani Forda doczekali się legendy: Bronco. To terenowy samochód stworzony z myślą o trudnym off-roadzie, który przywrócił uśmiech miłośników jazdy po bezdrożach.
W przeciwieństwie do swojego mniejszego brata, Bronco Sport, Ford zaoferował Bronco w wersji z dwoma lub czterema drzwiami. Zbudowane jako wytrzymały pojazd terenowy, miało niezależne zawieszenie przednie oraz pięciowahaczową oś tylną. Bronco standardowo wyposażone było w blokadę mechanizmu różnicowego z tyłu, a blokada z przodu była dostępna jako opcja.
Od zewnątrz, okrągłe reflektory i płaska krata przypominały wygląd Bronco z 1965 roku. Zespół projektowy zaprojektował kwadratowy kształt samochodu z zaokrąglonymi rogami. Drzwi i dach były demontowalne. Można je było schować w bagażniku, pozostawiając samochód z klatką bezpieczeństwa od słupków A do klapy bagażnika oraz poprzeczkami nad miejscem pasażerskim.
Wewnątrz Bronco miało połączenie wyświetlacza cyfrowego i analogowych wskaźników w desce rozdzielczej. Zespół projektowy zainstalował 8-calowy wyświetlacz dotykowy zintegrowany z kokpitem, z opcją 12-calowego ekranu. Po bokach uchwyty do wsiadania były bardzo przydatne dla pasażerów. Wnętrze zaprojektowano z myślą o łatwym czyszczeniu, z gumowymi wykładzinami podłogowymi i specjalnym obiciem. Na górze deski rozdzielczej znajdowało się kilka przycisków pokrytych gumą.
Bronco standardowo wyposażone było w 2,3-litrowy silnik turbo. Była to jedyna wersja dostępna z 7-biegową manualną skrzynią biegów i biegiem off-roadowym. Jako opcję, producent połączył podstawowy silnik z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów. Inną opcją był silnik 2,7-litra, który oferował 310 KM i był standardowo połączony z automatyczną skrzynią biegów.
Ford zaprezentował model Bronco 2021 – w tym klasyczny model z dwoma drzwiami oraz pierwszy w historii czterodrzwiowy – będący flagowym modelem zupełnie nowej rodziny wytrzymałych pojazdów terenowych.
Marka Bronco w pełni z napędem 4×4 jest stworzona z myślą o dzikości™ i gotowa dostarczać ekscytujących doświadczeń dzięki swojemu stylowi inspirowanemu dziedzictwem, inżynierii oraz inteligentnej technologii off-roadowej, a także innowacyjnym funkcjom, które pomagają miłośnikom przygód tworzyć wspomnienia w najbardziej odległych zakątkach świata.
„Stworzyliśmy rodzinę Bronco, aby podnieść każdy aspekt przygód off-roadowych i wyposażyliśmy je w najlepsze w swojej klasie podzespoły podwozia oraz ekskluzywne technologie, aby podnieść poprzeczkę w segmencie wytrzymałych 4×4 i zabrać ludzi dalej w dzicz,” powiedział Jim Farley, dyrektor operacyjny Forda. „Są zbudowane z twardości ciężarówki z serii F oraz ducha wydajności Mustanga – i otoczone jedną z najpiękniejszych i najbardziej funkcjonalnych konstrukcji off-roadowych, która jest wierna oryginalnemu DNA designu Bronco.”
Całkowicie nowy Bronco powraca na rynek z pełną gamą modeli 4×4, z rozpoczęciem produkcji na początku 2021 roku i pierwszymi modelami, które trafią do dealerów Forda na wiosnę 2021 roku. Właściciele Bronco mogą wybierać spośród szerokiej gamy ponad 200 akcesoriów fabrycznych, które umożliwiają maksymalną personalizację, umożliwiając dealerom dostosowanie wyposażenia do indywidualnych potrzeb przygód każdego klienta.
Pewność Built Wild 4×4
Podobnie jak Bronco pierwszej generacji, nazywane G.O.A.T., misją całkowicie nowego modelu Bronco 2021 jest dostarczanie maksymalnych możliwości i pewności w jeździe w terenie w każdych warunkach. Bronco wyposażone jest w technologie mapowania i jazdy terenowej, aby dostarczyć początkującym miłośnikom przygód tyle radości, co profesjonalnym ekspertom off-roadowym, podczas gdy jego wytrzymałość Built Wild zapewnia trwałą wydajność nawet w najtrudniejszych warunkach przez pokolenia.
„Zaawansowana technologia napędu na cztery koła Bronco jest sercem jego możliwości terenowych, a jego ekskluzywny system zarządzania terenem™ z trybami G.O.A.T. jest zaprojektowany, aby pomóc kierowcom lepiej poruszać się po wszelkiego rodzaju terenie,” powiedział Mark Grueber, menedżer marketingu konsumenckiego Bronco.
Oferowane są do siedmiu trybów do wyboru przez kierowcę, w tym Normal, Eco, Sport, Slippery i Sand, a także Baja, Mud/Ruts i Rock Crawl do jazdy terenowej.
Wszystkie modele Bronco oferują dwa systemy 4×4: standardowy oraz zaawansowany 4×4. Podstawowy system wykorzystuje elektroniczną skrzynię przełączającą z dwoma biegami, natomiast opcjonalny system zaawansowany wyposażony jest w elektromechaniczną skrzynię przełączającą z dwoma biegami, która dodaje tryb automatyczny, umożliwiając wybór pomiędzy 2H a 4H. Moc jest przekazywana na solidną tylną oś Dana™ 44 AdvanTEK® oraz na jednostkę przedniego dyferencjału Dana AdvanTEK – obie z dostępnymi elektronicznymi blokadami dyferencjałów Spicer® Performa-TraK™ dla lepszej trakcji na trudnym terenie.
Dostępne segmentowe narzędzie Trail Toolbox daje właścicielom Bronco zestaw ekskluzywnych technologii, które podnoszą ich doświadczenia off-roadowe. Obejmuje to Trail Control™ – tempomat do jazdy po szlakach w niskiej prędkości, podczas gdy Trail Turn Assist zwęża promień skrętu w terenie poprzez wektoryzację momentu obrotowego, a innowacyjny system Trail One-Pedal Drive umożliwia bardziej precyzyjne i pewne pokonywanie skalistych przeszkód w wolnym tempie.
Wysokie poziomy możliwości terenowych są możliwe dzięki dostępnej najlepszej w klasie prześwicie 11,6 cala, maksymalnemu kątowi przełamania wynoszącemu 29 stopni oraz kątowi wyjazdu wynoszącemu 37,2 stopnia, a także najlepszej w klasie zdolności do pokonywania wody do 33,5 cala. Możliwości terenowe są dodatkowo wzmacniane przez wystające haki holownicze z przodu i tyłu oraz dostępne ciężkie modułowe stalowe zderzaki z zintegrowanym mocowaniem wciągarki Ford Performance.
Strategicznie umieszczone stalowe osłony chronią kluczowe podzespoły. Modele o wyższej wydajności mogą mieć dostępne osłony na przedni zderzak, a także na silnik, skrzynię biegów, przekładnię i zbiornik paliwa. Dla tych, którzy podejmują się najtrudniejszego terenu, dostępne boczne szyny osłonowe Bronco są wystarczająco wytrzymałe, aby wspierać ciężar każdego boku pojazdu.
„Modele Bronco z dwoma i czterema drzwiami korzystają z twardości i wytrzymałości Forda oraz przeprowadzają testy wydajnościowe, aby jeszcze bardziej zwiększyć ich możliwości w terenie poprzez testy wytrzymałości ekstremalnej Built Wild w najtrudniejszych warunkach, w tym brutalnych trasach zawodów off-roadowych King of the Hammers,” powiedział Dave Pericak, dyrektor zarządzający linii produktów Forda, Ikony.
Ekscytująca wydajność rodem z DNA Bronco
Dzięki legendarnemu DNA wyścigowemu Baja, każdy model oferuje ekscytujące doświadczenie off-roadowe, które dostarczane jest z nowoczesnym, inspirowanym dziedzictwem stylem. Wszystko zaczęło się w studiu projektowym Forda od cyfrowego skanu w skali 1:1 modelu pierwszej generacji, który posłużył do wymodelowania proporcji i designu całkowicie nowego Bronco, aby maksymalizować jego możliwości i wydajność terenową.
„Podobnie jak w modelu pierwszej generacji, kwadratowe proporcje Bronco, krótkie zwisy i szeroki rozstaw kół są zoptymalizowane pod kątem przygód w terenie,” powiedział Paul Wraith, główny projektant Bronco. „Profil boczny cechuje płaska, bez zbędnych detali powierzchnia z wyraźnie zaznaczonymi krawędziami i wyrazistymi błotnikami. Duże, otwarte nadkola mają modułową konstrukcję z szybkozłączkami, co umożliwia prostą personalizację.
Całkowicie nowa architektura Forda Bronco dla modeli z dwoma i czterema drzwiami opiera się na w pełni zamkniętej, stalowej ramie o wysokiej wytrzymałości, która zapewnia najlepszy w klasie skok zawieszenia – o 17 procent większy z przodu i z tyłu w porównaniu do najbliższego konkurenta, aby radzić sobie w wymagających warunkach.
Aby dostarczyć ekscytujące doznania w szybkim terenie oraz ogólną wydajność jazdy, każde Bronco ma niezależne zawieszenie przednie, które poprawia kontrolę, pewność i komfort. Z tyłu, wytrzymała konstrukcja osi sztywnej z sprężynami śrubowymi z pięcioma wahaczami zapewnia zarówno siłę, jak i kontrolę w terenie. Długoskokowe, wrażliwe na położenie amortyzatory Bilstein® z zaworami kontrolnymi na końcach są dostępne, aby zapewnić dodatkową wytrzymałość off-roadową i ograniczyć twardość jazdy.
Dostępny segmentowy, ekskluzywny półaktywny hydrauliczny system odłączania stabilizatora zapewnia maksymalną artykulację i zwiększony kąt rampy dla terenu wznoszącego się. Ten innowacyjny system przewyższa konkurencję, odłączając się podczas artykulacji; może ponownie połączyć się w każdych warunkach, aby poprawić sterowanie i stabilność przy wyższych prędkościach.
Segmentowe, pierwsze w klasie opony off-roadowe o rozmiarze 35 cali dostępne są w każdej wersji dwudrzwiowej i czterodrzwiowej Bronco, a dostępne segmentowe, pierwsze w klasie koła z blokadą beadlock pozwalają klientom podnieść możliwości terenowe, niezależnie od przedziału cenowego.
„Silniki EcoBoost® uzyskane z wyścigów oraz nasze pierwsze w klasie 7-biegowe manualne i dostępne 10-biegowe automatyczne skrzynie biegów zapewniają całkowicie nowemu Bronco optymalną kombinację mocy, momentu obrotowego i zakresów biegów, aby radzić sobie w różnorodnych terenach i zastosowaniach,” powiedział Pericak.
Najlepsze w klasie prognozowane parametry mocowe i moment obrotowy dla silnika benzynowego o pojemności 2,7 litra EcoBoost V6 przewidują osiągnięcie mocy 310 koni mechanicznych i 400 lb-ft momentu obrotowego, podczas gdy silnik o pojemności 2,3 litra EcoBoost ma mieć najlepszy w klasie moment obrotowy dla silnika czterocylindrowego wynoszący 310 lb-ft przy oczekiwanej mocy 270 koni mechanicznych.
Dla maksymalnych możliwości wspinaczki po skałach przy niskich prędkościach, dostępna segmentowa, pierwsza w klasie manualna skrzynia biegów 7-biegowa (6+1) w połączeniu z dostępnym zaawansowanym systemem 4×4 z automatycznym włączaniem na żądanie generuje najlepszy w klasie stosunek przełożenia biegów wspinaczkowych wynoszący 94,75:1. Dostępna, pierwsza w klasie skrzynia biegów automatycznych SelectShift® 10-biegowa ułatwia jazdę zarówno na drogach, jak i w terenie, oferując maksymalny stosunek przełożenia do wspinania wynoszący 67,8:1 z dostępną zaawansowaną skrzynią przesyłową 4×4.
Gotowy do łatwego wkroczenia w dzicz
Zarówno modele Ford Bronco z dwoma, jak i czterema drzwiami umożliwiają szybkie, łatwe i przyjemne korzystanie z otwartej przestrzeni. Modele z dwoma drzwiami mają standardowy system dachu w trzech sekcjach – lewej i prawej przedniej oraz tylnej – w kolorze wtryskowym, a dostępny górny moduł malowany w cztery sekcje dodaje zdemontowaną osłonę nad tylnymi siedzeniami i przestrzenią ładunkową. Modele z czterema drzwiami mają cztery demontowalne sekcje dachu – lewe i prawe panele przednie, pełnozakresowy panel środkowy oraz tylną sekcję. Panele dachowe we wszystkich modelach można zdemontować przez jedną osobę, odblokowując zapięcia od wnętrza. Panele pierwszego rzędu przechowują się na pokładzie w modelach z dwoma drzwiami.
Wszystkie modułowe twarde dachy mają tylne okna ćwiartkowe, które można łatwo zdemontować w trzech krokach – zablokować, nacisnąć i unieść – w ułamku czasu, który potrzebują konkurenci – bez konieczności demontowania paneli dachowych. Przeniesienie sportbara za drugim rzędem pozwala obu modelom Bronco z dwoma i czterema drzwiami oferować największy widok z otwartym dachem w swojej klasie, aby podziwiać słońce lub gwiazdy w nocy.
Standardowy miękki dach z materiału, dostępny w modelach z czterema drzwiami, zapewnia łatwy dostęp do świeżego powietrza oraz unikalną funkcję unoszenia do szybkiego dostępu do tylnej przestrzeni bagażowej. Dla klientów, którzy nie chcą wybierać między dachem miękkim a twardym, model czterodrzwiowy może być opcjonalnie wyposażony w oba.
Każde Bronco jest wyposażone w drzwi bezramowe, które sprawiają, że są łatwiejsze do demontażu niż w konkurencyjnych modelach. W modelach Bronco z czterema drzwiami wszystkie cztery drzwi można przechowywać na pokładzie w ochronnych torbach. Wyjątkowe lusterka montowane na czołowej desce utrzymują widoczność boczną po usunięciu drzwi. Wzory na przednich błotnikach pełnią także rolę mocowań do przymocowania dłuższych przedmiotów, takich jak kanu, mając nośność 150 funtów.
Wysokotechnologiczne wnętrze zaprojektowane do użytku na zewnątrz
Wnętrze wszystkich modeli Bronco jest specjalnie zaprojektowane i gotowe do działania. Deska rozdzielcza inspirowana jest modelem pierwszej generacji, z wskaźnikami i przyciskami wyraźnie widocznymi i intuicyjnymi w obsłudze. Kolory i materiały inspirowane są naturalnymi paletami i sprzętem outdoorowym. Z funkcjonalnością off-road jako priorytet, materiały są trwałe i wytrzymałe.
Wielofunkcyjny kolorowy wyświetlacz LCD jest umieszczony centralnie z wybierakiem skrzyni biegów i kontrolerem trybów G.O.A.T. w konsoli centralnej. Dostępne uchwyty są zintegrowane w modułowej desce rozdzielczej i konsoli centralnej, podczas gdy dostępne haki MOLLE są zamocowane na oparciach foteli. Punkty mocowania są wbudowane w deskę rozdzielczą, aby zamontować uchwyty do własnych urządzeń, z zasilaniem 12-woltowym, aby łatwo zamontować kamery, urządzenia nawigacyjne, telefony lub inne urządzenia.
Dodatkowo, aby wyprzedzić konkurencję w off-roadzie, dostępny jest segmentowy, ekskluzywny system SYNC® 4 o przekątnej 12 cali z aktualizacjami bezprzewodowymi i płynna integracją z aplikacją FordPass Performance zawierającą nawigację terenową – unikalna funkcja Bronco, która pozwala właścicielom łatwo planować, nawigować i dzielić się swoimi przygodami off-roadowymi. System SYNC wyświetla także dostępny system kamer 360 stopni z klasowymi widokami do podglądu w terenie, aby zapewnić dodatkową widoczność w technicznych sytuacjach, takich jak wspinaczka po skałach.
Zaawansowane topograficzne mapy szlaków Bronco i ponad 1000 starannie dobranych map szlaków są zasilać przez treści szlakowe wyłącznie z NeoTreks’ AccuTerra® Maps, przewodników szlakowych Trails Offroad i przewodników szlakowych FunTreks.
„System mapowania szlaków dostępny w Bronco to prawdziwa rewolucja w społeczności off-roadowej,” powiedział Grueber. „Działa online lub offline na nawigacyjnych systemach SYNC o przekątnej 8 lub 12 cali, pozwalając użytkownikom wybierać jedną z setek dostępnych opracowanych map, aby zaplanować, a następnie śledzić, rejestrować i dzielić się swoimi przygodami z innymi.”
Aby ułatwić czyszczenie po przygodach, niektóre modele Bronco wyposażone są w podłogi z gumy, które można myć, z wbudowanymi odpływami oraz tapicerką z winylu o jakości morskiej, odporną na pleśń. Powierzchnie deski rozdzielczej są łatwe do czyszczenia, a przyciski z silikonu na desce rozdzielczej są zintegrowane, co zapewnia łatwość w obsłudze, a gumowe miejsca dotykowe chronią przed brudem i wodą. Sześć dostępnych przełączników zainstalowanych na górze jest uszczelnionych silikonem, aby chronić przed warunkami atmosferycznymi i ułatwić personalizację, z zainstalowanymi przewodami do kluczowych punktów akcesoriów.
Nowoczesna stalowa klatka bezpieczeństwa o wysokiej wytrzymałości z wbudowanymi poduszkami powietrznymi w górnej konstrukcji i siedzeniach pomaga chronić pasażerów przed uderzeniami bocznymi i uzupełnia poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu. Dostępne technologie wspomagania kierowcy Ford Co-Pilot360™ oraz standardowy system AdvanceTrac® z kontrolą stabilności przyczepy pomagają zwiększyć pewność kierowcy.
Seria wyposażenia redefiniuje personalizację
Nowa seria wyposażenia oparta na doświadczeniu zapewnia unikalną elastyczność w dopasowaniu możliwości do zainteresowań przygodowych każdego klienta. Oferowane są siedem unikalnych serii Bronco, z dopasowanymi kombinacjami kolorystycznymi i wykończeniami. W połączeniu z czterema pakietami treści, licznymi dostępnymi opcjami, 11 wariantami kolorystycznymi i ponad 200 akcesoriami instalowanymi przez dealerów, personalizacja całkowicie nowego SUV-a Bronco nigdy nie była łatwiejsza.