FORD Bronco Raptor 2022-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Bronco Raptor 2022-Present

Przejdź do galerii zdjęćFORD Bronco Raptor 2022-Present

Ford wykonał odważny krok do przodu, wprowadzając wersję Raptor na rok 2022, obdarzając auto znacznie mocniejszym silnikiem oraz zawieszeniem, które przekształciło SUV-a w szybkiego off-roadowego potwora.

Amerykańska marka miała już w swojej ofercie modele Raptor, które były niezwykle wydajne na szlakach. Bronco miało więc obietnicę do spełnienia, a Ford zapewnił swoich klientów, że nie będą zawiedzeni. Na początek poprawiono wizerunek pojazdu, montując mocniejsze opony 35” oraz wysokie zawieszenie. Zmodernizowane osie Dana o dużej wytrzymałości, zarówno z przodu, jak i z tyłu, przyczyniły się do wydłużenia rozstawu osi o 8,6 cala w porównaniu do reszty gamy Bronco. Dodatkowo, solidnie wyglądająca aluminiowa osłona zamontowana pod przednim zderzakiem chroniła silnik przed uderzeniami i kamieniami, a błotniki zyskały szersze nadkola nad oponami.

Wewnątrz było kilka minimalnych ulepszeń, jeśli chodzi o design, ale spostrzegawcze oko dostrzegło nowy pierścień otaczający wybierak napędu GOAT (Goes Over All Terrain) umieszczony na konsoli centralnej. Dodatkowo, Ford zamontował standardowy ekran dotykowy systemu multimedialnego na górnej części panelu centralnego, w linii z cyfrowym zestawem wskaźników. Na koniec, kilka elementów wykończenia z włókna węglowego ozdabiało kierownicę, na dolnym ramieniu której widniał emblemat Raptor.

Pod maską znalazł się nowy silnik, który oferował więcej mocy i momentu obrotowego niż reszta gamy Bronco. Standardowo był on połączony z dziesięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Co więcej, skrzynia rozdzielcza została ulepszona i oferowała przełożenie 3.06:1, stworzone specjalnie do jazdy po kamieniach.

 Dwa ikony, które od lat radzą sobie w terenie, łączą siły, aby stawić czoła jeszcze większym wyzwaniom: Bronco i Raptor™. Stworzony do jazdy po pustyniach i wspinania się po skałach, zupełnie nowy Ford Bronco Raptor z 2022 roku oferuje off-roaderom niezrównane osiągi.

Bronco Raptor, najnowszy członek rodziny SUV-ów Bronco, debiutuje jako najmocniejsze legalne na drodze Bronco w historii oraz pierwszy na świecie SUV inspirowany wyścigami Ultra4. Zespół Ford Performance, który odpowiedzialny jest za produkcję modelu F-150 Raptor, zaprojektował i skonstruował Bronco Raptor z myślą o zapalonych miłośnikach off-roadu.

Bronco Raptor jest wyposażony w zaawansowaną technologię i podzespoły off-roadowe. Wyścigi Ultra4 to kwintesencja ekstremalnych zawodów w terenie, w których odbywają się wymagające wyścigi, takie jak słynny King of the Hammers w Dolinie Johnson w Kalifornii. Ford i Bronco będą kontynuować swoją rolę jako oficjalne samochody dostawcze i SUV-y serii Ultra4.

Dzięki wprowadzeniu Bronco Raptor, Ford ponownie rozwija swoją gamę wysokowydajnych pojazdów off-roadowych Raptor, która obejmuje również F-150 Raptor w Ameryce Północnej oraz Ranger Raptor na rynkach globalnych.

„Raptor to szczyt naszej oferty pojazdów off-roadowych i teraz mamy pełną linię z treściami i designem sprawdzonym w wyścigach, których nikt inny nie może dostarczyć,” powiedział Jim Farley, dyrektor generalny Ford Motor Company. „Tylko Ford mógł stworzyć Bronco Raptor.”

Poza rodziną Raptor, Ford oferuje niezrównaną różnorodność dodatkowych pojazdów wysokowydajnych i specjalnych, zarówno do jazdy po drogach, jak i po terenie, od Mustanga Shelby GT500, będącego szczytem osiągów drogowych Mustanga, po gamę samochodów i SUV-ów ST, aż po rodziny F-Series i Ranger, które są wytrzymałymi i zdolnymi do pracy pojazdami off-roadowymi.

Ford Performance uwalnia ekstremalne możliwości i trwałość Built Wild

Aby stworzyć pierwszy na świecie SUV inspirowany Ultra4, Ford Performance postawił poprzeczkę wysoko. Bronco Raptor musiał być jeszcze szybszy i oferować większe możliwości off-roadowe, zwinność i manewrowość niż standardowe Bronco.

„Musieliśmy zbudować Bronco Raptor – to nasz najdoskonalszy pojazd dla zapalonych miłośników off-roadu, którzy wymagają czegoś więcej,” powiedział Carl Widmann, główny inżynier Ford Performance. „Podobnie jak wyścigowe ciężarówki Ultra4, 'Raptor SUV-ów’ pokonuje pustynne wydmy z prędkościami autostradowymi i jest wyposażony w technologię off-road na poziomie konkursowym.”

Rozpoczynając od ramy Bronco, zespół Ford Performance wiedział, że potrzebuje wersji Raptor do zwiększenia skoku zawieszenia i szerokości toru dla stabilności prowadzenia podczas szybkiej jazdy po pustyni. Serce Raptora stanowi w pełni zamknięta, stalowa rama o dużej wytrzymałości z nowymi wieżami amortyzatorów, które zwiększają skok kół i trwałość w terenie. Wytrzymałe płyty ochronne zapewniają pełną ochronę układu napędowego od przedniego zderzaka do tyłu silnika, skrzyni biegów i przekładni rozdzielczej. W górnej części nadwozia, poprzeczka słupka B oraz wzmocnienie słupka C przyczyniają się do wzrostu sztywności torsyjnej o ponad 50% w porównaniu do standardowego modelu Bronco w wersji czterodrzwiowej.

Osiągi na poziomie zawodów, rozwinięte przez Ford Performance osie, także stosowane w wyścigowej ciężarówce Bronco DR, dalej podkreślają inspirację Ultra4. Solidna tylna oś została ulepszona do półpływającej osi Dana 50™ Heavy-Duty AdvanTEK® z 235-milimetrowym kołem zębatym, podczas gdy przedni napęd Dana 44™ AdvanTEK obejmuje wzmocnione półosie z 210-milimetrowym kołem zębatym. Te ulepszone osie zwiększają szerokość toru o 8,6 cala (73,6 cala w porównaniu do 65,0 cala) w porównaniu do podstawowego modelu Bronco, co zapewnia większą pewność prowadzenia. Większe przednie i tylne wały napędowe wspierają zwiększony moment obrotowy kół. Bronco Raptor ma także minimalny prześwit wynoszący 13,1 cala, czyli o 4,8 cala więcej niż podstawowy model czterodrzwiowy.

Zaawansowany system 4×4 z trzema trybami zawiera sprzęgło o większej pojemności, zaprojektowane z myślą o wymaganiach wydajnych zawodów pustynnych. Ulepszona skrzynia rozdzielcza ma także przełożenie 3.06 4×4 LO, co zapewnia do 67.7:1 stosunek przełożenia.

Zespół Ford Performance współpracował z FOX™, aby ulepszyć system zawieszenia High-Performance Off-Road Stability Suspension (HOSS) z technologią Live Valve. Podobnie jak w przypadku konstrukcji tłumienia w ciężarówce F-150 Raptor, system Raptor HOSS 4.0 zawiera amortyzatory FOX 3.1 Internal Bypass Semi-Active (o średnicy 3.1 cala), które są unikalnie dostrojone z przodu i z tyłu oraz wyposażone w zintegrowane zbiorniki z przodu i zdalne zbiorniki z tyłu. Czujniki wysokości zawieszenia i inne czujniki w każdym rogu monitorują warunki terenu niezależnie setki razy na sekundę i dostosowują ustawienia zawieszenia w zależności od potrzeb.

Unikalnie zaprojektowane przez Ford Performance przednie i tylne ramiona kontrolne pomagają osiągnąć maksymalny skok kół wynoszący 13,0 cala z przodu i 14,0 cala z tyłu, co stanowi odpowiednio 60% i 40% więcej niż w podstawowym modelu Bronco. Aby zapewnić pewność i szybkość potrzebną pierwszemu na świecie SUV-owi inspirowanemu Ultra4, zespół Ford Performance skontaktował się z firmą BFGoodrich w sprawie standardowych opon all-terrain KO2 o rozmiarze 37 cali (37×12.50R17LT), największych w przypadku jakiegokolwiek produkowanego SUV-a w Ameryce. Do wyboru są również dwa zaprojektowane przez Ford Performance koła beadlock o rozmiarze 17 cali x 8,5 cala. Do Bronco Raptor dodano elektryczny układ kierowniczy oraz większe końcówki drążków kierowniczych, co dalej ulepsza model.

Aby dostarczyć Bronco Raptor jeszcze większej mocy na pustyni, zespół napędowy Forda opracował sprawdzony silnik 3.0 EcoBoost® z podwójnym doładowaniem z konkretnym dostrojeniem na poziomie Raptor, aby spełnić standardy Ford Performance. Przy założeniu mocy przekraczającej 400 koni mechanicznych, Bronco Raptor będzie najmocniejszym legalnym na drodze Bronco w historii, z systemami intercoolingu i dolotu powietrza zaprojektowanymi tak, aby wytrzymać wyższe temperatury pustynne.

Dla wyższych prędkości w terenie lub jazdy po skałach, silnik żeliwny z grafitu o zwartej konstrukcji, który zmniejsza masę przy jednoczesnym zachowaniu trwałości, jest połączony z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów SelectShift™, dostosowaną do standardów Ford Performance. Prawdziwy system podwójnego wydechu, z aktywną technologią zaworów, która jest po raz pierwszy stosowana w Bronco, wykorzystuje rury o niemal takiej samej długości, co poprawia dźwięk wydechu. System pozwala kierowcom zmieniać dźwięk swojego Bronco Raptor, wybierając jeden z czterech trybów wydechu, w tym Normal, Sport, Quiet i Baja.

Bronco Raptor rozwija ekskluzywny system zarządzania terenem G.O.A.T. Modes™ (Goes Over Any Type of Terrain), zaprojektowany, aby pomóc kierowcom lepiej poruszać się w terenie. Siedem trybów, które można wybrać, obejmuje wyjątkowy tryb Baja, który aktywuje kalibrację turbo przeciw opóźnieniu, aby zmaksymalizować wydajność podczas szybkiej jazdy po pustyni. Nowością w Bronco jest tryb Tow/Haul, który pozwala na uzyskanie zdolności holowniczej wynoszącej 4500 funtów, co stanowi poprawę o 1000 funtów w porównaniu do modelu podstawowego. W zestawie znajdują się również system Trail Control, Trail Turn Assist oraz Trail One-Pedal Driving.

Styl Raptora z ekstremalnym innowacyjnym designem Built Wild

Bronco Raptor, pierwszy w historii, oferuje celowo zaprojektowane nadwozie, łącząc charakterystyczne akcenty rodziny Raptor z innowacyjnym designem samochodu Built Wild.

„Jako najfajniejsze Bronco w historii, design Bronco Raptor jest ekstremalny,” powiedział Paul Wraith, szef projektu Bronco. „Jest muskularny, jednocześnie zachowując prostotę z dodatkowymi detalami skoncentrowanymi na wydajności, które są dodane tylko dla niesamowitych osiągów przy dużych prędkościach.”

Znane litery Forda na przedzie rozciągają się przez charakterystyczny prostokątny grill w dwóch częściach. Specjalnie zaprojektowane reflektory LED z pomarańczowymi dziennymi lampami i zintegrowanymi pomarańczowymi lampami sygnalizacyjnymi dodatkowo podkreślają DNA Raptora, nadając mu groźny wygląd. Wytrzymały, modułowy stalowy przedni zderzak zaprojektowany przez Ford Performance posiada haki holownicze, wymienne końcówki zderzaka dla lepszego prześwitu w terenie oraz zintegrowane lampy przeciwmgielne LED Rigid i lampy off-road Rigid dla lepszego oświetlenia.

Maskę Bronco Raptor wykonano z kompozytu formowanego w arkusze, co daje zespołowi projektowemu możliwość dramatycznego ukształtowania muskularnego kształtu. Zintegrowany wentyl w masce jest wykonany w kolorze Carbon Black, a wentylatory nadkoli pomalowano w kolorze nadwozia. Logotypy Raptor po lewej i prawej stronie maski sugerują moc podwójnego doładowania pod spodem.

Bronco Raptor z dumą wykorzystuje opatentowany modularny design SUV-a Bronco, zredukowany do podstawowych elementów, a komponenty zastąpiono unikalnymi dla Raptora przednimi i tylnymi panelami, nadkolami, nadkolami oraz aplikacjami drzwi. Kompozyt formowany w arkusze został ponownie użyty do wyrzeźbienia szerszych przednich nadkoli oraz zintegrowanych kanałów wyciągu ciepła z boku nadwozia, które zapewniają dodatkowe chłodzenie silnika. Tylne panele boczne z kompozytu formowanego w arkusze zostały także wzmocnione, co nadaje im muskularny wygląd. Razem z nadkolami, Bronco Raptor jest o 9,8 cala szerszy niż standardowe Bronco. Wzmocnione szyny do wspinaczki po skałach specyficzne dla Bronco Raptor z wymiennymi stopniami zwiększają zdolności pokonywania trudności terenu.

Aby uzyskać jeszcze więcej DNA w stylu Raptora, dostępny pakiet graficzny Bronco Raptor zawiera nowe grafiki w stylu plam, które znajdują się na tylnych bokach nadwozia i masce, wykorzystujące nakładający się, przerywany wzór trapezoidalny oraz pływające kształty, by prezentować zaawansowany cyfrowy wygląd. Kolory zewnętrzne obejmują Hot Pepper Red Metallic, Velocity Blue Metallic, Eruption Green Metallic, Shadow Black, Iconic Silver Metallic, Area 51, Cactus Gray, Cyber Orange Metallic Tri-Coat, Oxford White oraz ekskluzywny kolor Ford Performance Code Orange.

Skoncentrowany na wyścigach z zoptymalizowanym wnętrzem

Wnętrze Bronco Raptor charakteryzuje się znanym, inspirowanym dziedzictwem, poziomym kokpitem, integrującym całkowicie cyfrowy 12-calowy zestaw wskaźników. Zestaw wskaźników pozwala kierowcom wybierać różne widoki, w tym dedykowany widok wydajności Bronco Raptor, który podkreśla wskazania obrotomierza i biegów oraz umożliwia dostosowanie wskaźników.

„Wnętrze Bronco Raptor zostało zaprojektowane z myślą o tym, co wiemy, że zapaleni wyścigowi miłośnicy off-road chcą w pojeździe,” powiedział Ryan Olsson, kierownik projektu. „Od nowego widoku wydajności na zestawie wskaźników i unikalnej kierownicy z łopatkami do zmiany biegów oraz dostępem do kontrolerów specyficznych dla Raptora, po gotowe do wyścigu, wysoko podszyte przednie siedzenia, Bronco Raptor opuszcza fabrykę gotowe na linię startu.”

Podstawowe modele Bronco Raptor są wyposażone w siedzenia z winylu klasy morskiej Black Onyx oraz gumowe wykładziny, które można łatwo czyścić. Ciemne wnętrze akcentowane jest przez akcenty Ford Performance Code Orange na pokrętle trybu G.O.A.T., wentylach w desce rozdzielczej, siatkach drzwiowych, szwie kierownicy oraz logo Bronco na desce rozdzielczej. Nawet przycisk zapłonu świeci się w kolorze Code Orange. Punkty styku, takie jak uchwyty, osłona kierownicy i dźwignia zmiany biegów, są wykończone niskopołyskowymi akcentami z włókna węglowego.

Właściciele mogą zdecydować się na ulepszone funkcje, takie jak zupełnie nowe skórzane siedzenia Black Onyx Neo z laserowymi perforacjami, winylowa nakładka na deskę rozdzielczą, skórzane wykończenia zewnętrznych bocznych poduszek siedzeń i dywaniki. Grubsza, sportowa kierownica z magnezowymi łopatkami do zmiany biegów oraz środkowa część logo Raptor w kolorze czarnym lśniącym kontynuuje wykończenie Ford Performance. Przednie siedzenia zaprojektowane przez Ford Performance są unikalne dla Bronco Raptor, zaprojektowane z agresywnymi bocznymi poduszkami, aby pomóc pasażerom pozostać stabilnymi, gdy teren staje się trudny. Dostępne pasy bezpieczeństwa w kolorze Code Orange dodają jeszcze więcej stylu Ford Performance.

Bronco Raptor standardowo oferuje pakiet High Package, który obejmuje SYNC®4 z 12-calowym ekranem dotykowym z możliwością przesuwania, panelem informacji na żądanie oraz poprawioną rozpoznawalnością głosu. Inne funkcje technologiczne obejmują zewnętrzną kamerę z możliwością widoku 360 stopni. Pakiet Lux jest dostępny dla klientów poszukujących jeszcze bardziej zhumanizowanej technologii, takiej jak dostępny system audio B&O z 10 głośnikami oraz tempomat adaptacyjny.

3.0L EcoBoost V6 10AT AWD

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2950 Cm3
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.2 Galony (80.3 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna Selectshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony37 X 12.5R17
Długość191 In (4851 Mm)
Szerokość85.7 In (2177 Mm)
Wysokość77.8 In (1976 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)73.2/73.6 In (1
Rozstaw osi116.5 In (2959 Mm)
Prześwit13.1 In (333 Mm)
Masa własna5733 Lbs (2600 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6850 Lbs (3107 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.