Po latach próśb fani Forda doczekali się legendy: Bronco. Pojazd terenowy, który został zaprojektowany z myślą o trudnych warunkach off-road, samochód, który znów przywrócił uśmiech entuzjastom jazdy w terenie.
Ford wprowadził oryginalne Bronco w 1965 roku, a jego design inspirował model z 2020 roku. Niektórzy twierdzą, że nowy zespół projektowy wziął stary pojazd, zeskanował go w najdrobniejszych szczegółach, aby go zrozumieć. Następnie przeszli do tablicy rysunkowej i stworzyli najlepszy retro-wyglądający nowy pojazd terenowy na rynku.
Bronco Sport był mniejszym bratem w rodzinie, ale z czterema drzwiami. Przód miał podobny design, z płaską kratką. Okrągłe reflektory były zakryte przezroczystą soczewką, a LED-owe światła dzienne łączyły reflektory z kratką. Jego dolna część potwierdzała surowy wygląd, z rocker-sliderami i czarnym, wygiętym osłoną, która przypominała tarczę. Zespół projektowy umieścił mały otwór wentylacyjny za przednimi błotnikami. Dach miał małe wysunięcie nad tylnymi siedzeniami, aby zwiększyć przestrzeń nad głową. Był to pomysł widziany wcześniej w Land Roverze Discovery.
Bronco miało SUV-owy wygląd z dwoma analogowymi wskaźnikami i wyświetlaczem TFT w zestawie wskaźników. Ford oferował Bronco z 8-calowym ekranem dotykowym dla systemu infotainment SYNC3. Był on kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Liczne systemy bezpieczeństwa zostały uwzględnione w systemie Ford Co-Pilot360, takie jak ostrzeżenie o kolizji czołowej, asystent utrzymania pasa ruchu, dynamiczne wsparcie hamowania itp.
W przeciwieństwie do swojego większego brata, Ford wyposażył Bronco Sport w wybór dwóch silników EcoBoost, oferujących odpowiednio 181 KM i 245 KM. Obie wersje były połączone z standardową 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Napęd na wszystkie koła był standardem.
Nowy Ford Bronco Sport – samochód terenowy, który staje się odpowiednikiem Bronco wśród małych SUV-ów – zaprasza poszukiwaczy przygód z powrotem na mniej uczęszczane drogi i szlaki.
Z wyraźnym stylem Bronco i nieustępliwą zdolnością terenową, mniejszy brat Bronco w wersji dwu- i cztero-drzwiowej dołącza do rodziny ze swoją własną wizją zabawy. Jak w przypadku wszystkich modeli Bronco, napęd 4×4 jest standardem, a ten wytrzymały SUV został zaprojektowany, aby poradzić sobie z każdą weekendową przygodą, jaką tylko ma na myśli jego właściciel.
„Bronco Sport ma twardość i inteligencję, które pomagają przemienić nowicjuszy w terenowych profesjonalistów,” powiedział Hau Thai-Tang, dyrektor ds. rozwoju produktów i zakupów w Fordzie. „Bronco Sport odpowiada na potrzeby miłośników przygód na świeżym powietrzu – każda jego część została zaprojektowana z myślą o weekendowych podróżnikach.”
Ford Bronco Sport został sprytnie zaprojektowany, aby pomieścić dwa stojące rowery górskie w swojej przestrzeni ładunkowej – oraz dwóch cyklistów z przodu. Cztery dostępne zestawy akcesoriów – oprócz ponad 100 akcesoriów wspieranych przez producenta – pozwalają właścicielom łatwo dostosować pojazd do transportu kajaków, nart, sprzętu biwakowego lub jakiegokolwiek innego ekwipunku, który napędza ich przygody.
Dostępnych jest pięć poziomów wyposażenia, w tym model podstawowy, Big Bend™, Outer Banks™, Badlands™ oraz First Edition™.
Rezerwacje na Bronco Sport są otwarte; pojazdy można zarezerwować za 100 dolarów. Pojazdy trafią do salonów na koniec 2020 roku.
Zaufanie oparte na dzikim 4×4
Tak jak większy Bronco, nowy Ford Bronco Sport dostarcza zdolności terenowe 4×4, które uczyniły oryginalnego Bronco legendą. Z wydajnością terenową w centrum uwagi, Bronco Sport zapewnia solidną przyczepność na piasku, śniegu, błocie, skałach i nie tylko.
Aby uzyskać maksymalne możliwości terenowe i długotrwałą wytrzymałość, Ford Bronco Sport był testowany w ekstremalnych warunkach w takich miejscach jak pustynia Johnson Valley w Kalifornii, w ramach testów Built Wild Extreme Durability. Modele Badlands i First Edition mają zaawansowany system 4×4 z wyjątkowym podwójnym sprzęgłem tylnym z funkcją blokady dyferencjału, co pozwala na lepsze osiągi w terenie – podobnie jak tradycyjny mechaniczny dyferencjał z blokadą. System może przekierować niemal cały moment obrotowy tylnej osi na jedno koło, co odróżnia go od innych pojazdów w segmencie niepremium subkompaktowych SUV-ów.
Zawieszenie Bronco Sport radzi sobie z trudnym terenem i jest uzupełnione przez technologie szlakowe Forda. System zarządzania terenem™ w małym SUV-ie, z maksymalnie siedmioma dostępnymi trybami G.O.A.T.™, pomaga kierowcom „pokonać każdy rodzaj terenu” i w różnych warunkach. Standardowe tryby to Normal, Eco, Sport, Slippery i Sand; tryby Mud/Ruts i Rock Crawl są dostępne w modelach Badlands i First Edition.
Wszystkie modele mają niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu, zaprojektowane i testowane pod kątem osiągów w wymagających warunkach w Ameryce Północnej. Zawieszenie jest zoptymalizowane, aby pomóc kierowcom pewnie utrzymać stabilność pojazdu podczas pokonywania trudnych terenów.
W modelach Badlands i First Edition system obejmuje unikalnie dostosowane przednie amortyzatory z hydraulicznymi ogranicznikami odbicia, zaprojektowanymi w celu zapewnienia cichszej, mniej wstrząsającej jazdy w terenie. Dodatkowo, tylne amortyzatory o średnicy 46 mm są jednymi z największych w klasie, co pomaga poprawić reakcję i zapewnić większy komfort jazdy w terenie, podczas gdy miększe sprężyny i stabilizatory oferują większą artykulację na przeszkodach.
Wyjątkowa technologia Trail Control™ zwiększa zdolności terenowe pojazdu. Ta dostępna funkcja umożliwia ustawienie podobne do tempomatu do 20 mph w przód i 6 mph w tył, kontrolując przepustnicę i hamulce, pozwalając kierowcy skupić się na nawigacji po szlaku.
Dla poszukiwaczy przygód, którzy pokonują trudny teren, konstrukcja małego SUV-a uwzględnia kąty podejścia, zejścia i przełamania, zoptymalizowane do jazdy w terenie. Dodatkowa, wyjątkowa w klasie przednia kamera off-road z myjką obiektywu pełni rolę „spottera” i pomaga lepiej widzieć szlak przed sobą, wyświetlając film na dotykowym ekranie zainstalowanym w centralnej konsoli.
W trybie Rock Crawl, elektroniczny system wspomagania kierownicy jest unikalnie skalibrowany, aby zapewnić większą precyzję kontroli i pomóc zredukować drgania kierownicy podczas manewrów w wolnym tempie po skałach.
Zdolności terenowe są dodatkowo wzmocnione przez cztery stalowe płyty ochronne oraz dostępne zaczepy holownicze montowane na ramie, które mogą wytrzymać obciążenia statyczne do 100% całkowitej masy pojazdu. Modele Badlands i First Edition mogą brodzić w wodzie o głębokości do 23,6 cala.
Ekscytująca wydajność z DNA Bronco
Pozostając wiernym DNA Bronco pierwszej generacji, nowy SUV Bronco Sport przekazuje te cechy nowym pokoleniom z nowoczesnym, inspirowanym dziedzictwem stylem, zwinną architekturą terenową i zoptymalizowanym zawieszeniem dla lepszej kontroli w każdych warunkach.
Modele Badlands i First Edition napędzane są silnikiem EcoBoost® o pojemności 2,0 litra, który produkuje celowane w klasie najlepsze 245 koni mechanicznych i 275 lb-ft momentu obrotowego, zapewniając wysoką wydajność w terenie. Modele podstawowe, Big Bend i Outer Banks wyposażone są w sprawdzony silnik EcoBoost o pojemności 1,5 litra z mocą 181 koni mechanicznych i 190 lb-ft momentu obrotowego.
Oba silniki współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, podczas gdy Ford Bronco Sport Badlands i First Edition dodatkowo oferują SelectShift® z manetkami zmiany biegów umieszczonymi na kierownicy, aby pomóc kierowcom maksymalnie kontrolować pojazd zarówno w terenie, jak i na drodze. System chłodzenia z dodatkowymi chłodnicami skrzyni biegów i napędu tylnego utrzymuje modele 2,0-litrowe w dobrej kondycji na trudnym terenie.
Inspiracja projektowa SUV-a Bronco Sport jest bezpośrednio związana z nowym modelem halo Bronco. Jego surowe cechy projektowe obejmują charakterystyczną osłonę grilla z kapsułą, okrągłe reflektory, gładkie, płaskie boki nadwozia i ponadczasowe proporcje, które umożliwiają krótkie zwisy z przodu i z tyłu, niezbędne do manewrów w terenie. Twarde, niepomalowane wykończenia sprytnie chronią punkty kontaktowe zewnętrzne, dzięki czemu pojazd jest gotowy na prawie wszystko, co mogą zaoferować surowe warunki na zewnątrz.
Seria Badlands standardowo wyposażona jest w opony terenowe o średnicy 28,5 cala. Seria First Edition standardowo wyposażona jest w terenowe opony o średnicy 29 cali z bardziej agresywnym bieżnikiem, który rozciąga się na boki dla poprawy przyczepności w terenie.
Gotowy na przygodę w dziczy
Projektowanie z myślą o człowieku doprowadziło do specjalnych cech Forda Bronco Sport, takich jak wyjątkowe w klasie lampy LED w klapie tylnej – ponieważ w dziczy nie ma latarni ulicznych – paski MOLLE do noszenia dodatkowego sprzętu, zamykane kieszenie w oparciach foteli do dodatkowego przechowywania, a nawet wbudowany otwieracz do butelek w przestrzeni ładunkowej.
Jego prostokątna konstrukcja i dach w stylu safari przyczyniają się do przygodowej sylwetki Bronco Sport, która nie tylko ma długą płaską belkę dachową dla maksymalnej długości ładunku, ale także zapewnia pasażerom najlepszą w klasie przestronność w pierwszym i drugim rzędzie. Przestrzeń ładunkowa ma wystarczającą wysokość, aby pomieścić dwa stojące rowery górskie z kołami o średnicy 27,5 cala dzięki dostępnej, dealer-instytucjonalnej akcesorium do przewozu rowerów Yakima.
Ford Bronco Sport zadebiutuje z ponad 100 akcesoriami wspieranymi przez producenta i akcesoriami aftermarketowymi dla maksymalnej personalizacji, umożliwiając dealerom dostosowanie wyposażenia na żądanie do indywidualnych potrzeb przygód każdego właściciela. Nabywcy Bronco Sport mogą również wybierać spośród czterech zestawów akcesoriów tematycznych – Rower, Śnieg, Woda i Camping.
Otwierane tylne okno, niska podłoga ładunkowa, gotowy do off-road bagażnik dachowy z możliwością łatwego rozstawienia namiotu na dachu i wypusty nadkoli z przodu, pozwalają kierowcy łatwo dostrzegać rogi pojazdu z miejsca kierowcy, ujawniając, że ten mały SUV jest zaprojektowany specjalnie do przygód od przodu do tyłu, od góry do dołu.
Ford Bronco Sport może szybko pomóc w ustawieniu obozu głównego dzięki innowacyjnemu, wysuwającemu się stole roboczym, będącemu częścią dostępnego pięciozakresowego systemu zarządzania ładunkiem, a także unikalnemu w klasie 400-watowemu inwerterowi i lampom LED w klapie, które oświetlają do 129 stóp kwadratowych, gdy przygoda kończy się po zachodzie słońca.
Aby ułatwić czyszczenie po przygodzie, serie Badlands i First Edition oferują zmywalne gumowe podłogi w całej kabinie i przestrzeni ładunkowej, łatwe do czyszczenia tapicerki oraz szczelne przełączniki sterujące. Do przechowywania mokrego, lodowatego lub błotnistego sprzętu dostępny jest pojemnik do przechowywania zainstalowany pod siedzeniem pasażera w drugim rzędzie.
Poza byciem wytrzymałym, pojazd wyposażony jest w system SYNC® 3 z 8-calowym ekranem dotykowym oraz z kompatybilnością z Apple CarPlay™ i Android Auto™. Inne dostępne funkcje technologiczne obejmują Ford+Alexa i radio satelitarne SiriusXM™.