Czy widziałeś film „Bullitt”? Jeśli nie znasz sceny pościgu samochodowego, przynajmniej teraz wiesz, skąd pochodzi ta nazwa.
Można powiedzieć, że Bullitt był ulepszoną wersją modelu GT, jednak to było coś więcej. Bullitt mógłby z łatwością konkurować z Dodge Challenger i Chevy Camaro. Dlaczego? Ponieważ Bullitt to połączenie obu: luksusowego wozu z silnym charakterem.
Bullitt od Mustanga można było łatwo odróżnić od wersji GT i EcoBoost dzięki kolorowi nadwozia. Klienci mieli do wyboru tylko dwa kolory: zielony (niezwyczajny zielony, sam musisz zobaczyć film!) i czarny. Inne różnice wizualne obejmowały pięcioramienne aluminiowe felgi, zaciski Brembo oraz chromowaną atrapę chłodnicy.
Nie zobaczysz znaku Mustanga nigdzie na zewnątrz ani wewnątrz Bullitta, ponieważ został on zastąpiony logo Bullitt (oczywiście).
Wnętrze Bullitta było dość zbliżone do innych wersji Mustanga, jednak miało gałkę zmiany biegów w kształcie kulki oraz aluminiową ramkę. Użytkownicy mogli wybierać fotele Recaro.
12-calowy wyświetlacz służył do konfigurowania trybów jazdy samochodu, mówiąc dokładniej, do ustawiania układu kierowniczego, zawieszenia i dźwięku wydechu. Choć użytkownicy mogli przełączać się między różnymi trybami jazdy, mogli również dodać swój spersonalizowany. Na przykład, ponieważ wydech był dość głośny, mogli wybierać tryb cichy przy uruchamianiu silnika. Owszem, „cichy” to nie do końca odpowiednie określenie dla silnika V8 o pojemności 5.0 litrów i mocy 480 KM.
A ogólnie rzecz biorąc, cena 61 000 dolarów wydawała się rozsądna za to, co oferował Bullitt.
Świętując 50. rocznicę kultowego filmu „Bullitt” oraz ulubionego pościgu samochodowego w San Francisco, Ford prezentuje nowego, stylowego i potężnego Mustanga Bullitt z 2019 roku.
Trzecia generacja rodziny McQueen, Molly, zagrała w specjalnym filmie, wprowadzającym nowego Bullitta trzeciej generacji na 2018 North American International Auto Show. W filmie Molly ściga nowego Forda Mustanga Bullitta przez parking, walcząc z Dodge’em Chargerem o ostatnie wolne miejsce.
Pomagał jej w zdobyciu tego konkretnego miejsca ulepszony silnik V8 o pojemności 5,0 litra, który dostarcza przynajmniej 475 koni mechanicznych i 420 lb-ft momentu obrotowego, przyspieszając nowego Bullitta do maksymalnej prędkości 163 mph – co stanowi wzrost o 8 mph w porównaniu do najnowszego Mustanga GT.
Edyncja Specjalna
Jako model w edycji specjalnej, który zadebiutuje latem 2018 roku – całkowicie nowy Ford Mustang Bullitt jest wyposażony w manualną skrzynię biegów, a drążek zmiany biegów zawiera biały gałkę w stylu kulki bilardowej jako ukłon w stronę oryginału. Pojazd łączy wszystkie elementy pakietów Mustang GT Premium i Performance w modelu, który zachowuje stonowaną osobowość oryginalnego Bullitta.
Aktywny system wydechowy z zaworami jest standardem z nowymi wydechami Black NitroPlate™, dostrojonymi, aby nadać samochodowi charakterystyczny dźwięk, a także nowym systemem indukcji Open Air oraz kolektorem ssącym Shelby GT350 z przepustnicami 87 mm i kalibracją modułu sterowania napędem dla optymalnej wydajności.
Inne standardowe wyposażenie obejmuje podgrzewaną skórzaną kierownicę oraz 12-calowy, całkowicie cyfrowy wyświetlacz LCD, identyczny pod względem funkcji do wyświetlacza wprowadzony w 2018 Mustang, ale z unikalnym ekranem powitalnym Bullitt, który zaczyna się na zielono z wizerunkiem samochodu zamiast konia.
„Ten nowy Bullitt jest, tak jak Steve McQueen, niezwykle cool,” powiedział Darrell Behmer, główny projektant Mustanga. „Jako projektant, to mój ulubiony Mustang – pozbawiony pasków, spojlerów i naszywek. Nie musi krzyczeć o niczym – jest po prostu cool.”
Wybór kolorów zewnętrznych ogranicza się do Shadow Black i klasycznego Dark Highland Green – jak noszony w filmie. Inne cechy, które oddają hołd samochodowi, którym jeździł McQueen, to subtelne chromowane akcenty wokół kraty i przednich okien, klasyczne 19-calowe koła aluminiowe Torque Thrust, czerwone pomalowane hamulce Brembo™ oraz unikalna czarna kratka przednia. Wewnątrz i na zewnątrz pojazd wykorzystuje minimalną ilość oznaczeń; jedynie okrągłe logo Bullitt w stylu fałszywego korka paliwa na tylnej części jest widoczne na zewnątrz.
Wnętrze wykończone skórą charakteryzuje się unikalnym zielonym przeszyciem na desce rozdzielczej, panelach drzwi, konsoli środkowej i siedzeniach.
Poza dwoma kolorami zewnętrznymi, nabywcy Forda Mustanga Bullitta mają ograniczone do trzech fabrycznie zainstalowanych opcji:
Pakiet Elektroniki Bullitt obejmuje nawigację, pamięć foteli kierowcy i lusterek, ulepszony system audio oraz system informacji o martwym polu z alertem o ruchu poprzecznym, który może informować kierowców o pojazdach wykrytych w trudnych do zauważenia miejscach.
System zawieszenia semi-aktywnego MagneRide® optymalizuje osiągi jazdy.
Fotele RECARO® wykończone czarną skórą.
„Tworząc Bullitta, istnieją pewne rzeczy, które musi mieć,” powiedział Carl Widmann, główny inżynier Mustanga. „Musi mieć odpowiednią postawę, musi być w jakiś sposób unikalny w porównaniu do Mustanga GT, a przede wszystkim, musi być świetny.”