Bardzo praktyczny rodzinny samochód segmentu C, Ford C-Max, wprowadził nowy poziom stylu na rynek pojazdów wielofunkcyjnych. Nowy C-Max został zaprojektowany w celu zapewnienia lepszego komfortu i bezpieczeństwa dzięki najnowszym dostępnym technologiom.
C-Max oferuje miejsce dla 5 osób i jest sportowym, małym MPV, które przyciąga szeroką grupę wiekową.
Wprowadzony w 2010 roku, silnik EcoBoost o pojemności 1.6 litra zapewniał dobrą ekonomię paliwową w porównaniu do większych silników benzynowych o podobnej mocy.
Zarówno zewnętrzny, jak i wewnętrzny design stworzono w oparciu o język form projektowych Forda, ten sam, który zastosowano w udanych modelach Fiesta, Kuga i Mondeo.
Podobnie jak w poprzednim modelu, nowy C-Max był wyposażony w trzy indywidualne siedzenia składane w układzie 40/20/40 w drugim rzędzie. Za dodatkową opłatą C-Max mógł być wyposażony w System Komfortu, który umożliwiał złożenie środkowego siedzenia.
Wysoka pozycja za kierownicą zapewniała znakomitą widoczność, a wysoko umieszczona dźwignia biegów i konsola centralna były łatwe w obsłudze.
C-Max mógł być wyposażony w imponujący zestaw nowoczesnych technologii, które zazwyczaj spotyka się w pojazdach wyższej klasy, oferując liczne funkcje poprawiające praktyczność i bezpieczeństwo.
Do najważniejszych wyposażenia należały Active Park Assist, system informacji o martwym polu, ogranicznik prędkości, elektryczne zamki dziecięce, elektrycznie otwierana klapa bagażnika, kamera tylna i inne.
Ford C-MAX
Nowa rodzina Forda C-MAX została stworzona w ramach ambitnej globalnej strategii dotyczącej segmentu C, wprowadzając nowe standardy stylu i pożądania na rynku kompaktowych pojazdów wielofunkcyjnych (MAV).
Klienci Forda w segmencie MAV mają teraz do wyboru całkowicie nowy pięcioosobowy model Ford C-MAX oraz charakterystyczny, nowy siedmioosobowy Ford Grand C-MAX, który posiada podwójne przesuwane drzwi i innowacyjny design siedzeń zapewniający doskonałą przestronność i elastyczność.
Nowa gama Forda C-MAX wprowadza również szereg zaawansowanych technologii do klasy kompaktowych MAV, koncentrując się na zwiększonym komforcie, bezpieczeństwie i zrównoważonym rozwoju, w tym na systemie Active Park Assist, który automatycznie prowadzi pojazd do równoległych miejsc parkingowych.
Nowy Ford C-MAX zapowiada także wprowadzenie potężnej, a jednocześnie bardzo ekonomicznej i niskowęglowej rodziny silników benzynowych Ford EcoBoost w samochodach klasy C.
Nowy Ford C-MAX wprowadza jednostkę Ford EcoBoost o pojemności 1,6 litra, która, podobnie jak inne silniki w globalnej rodzinie Ford EcoBoost, łączy w sobie wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni, turbodoładowanie o niskiej bezwładności oraz niezależne variablne ustawienie wałków rozrządu, co pozwala uzyskać wyniki oszczędności paliwa do 20 procent lepsze niż tradycyjne, większe silniki benzynowe o podobnej mocy.
Podobnie jak następna generacja Forda Focusa, nowe modele Forda C-MAX bazują na nowej globalnej platformie pojazdów w segmencie C. Gama Forda C-MAX będzie początkowo sprzedawana w Europie, a sprzedaż rozpocznie się pod koniec 2010 roku, podczas gdy siedmioosobowy Ford Grand C-MAX będzie również dostępny dla klientów w Ameryce Północnej od końca 2011 roku.
Pięcioosobowy Ford C-MAX będzie także stanowił podstawę dla dwóch z pięciu elektryfikowanych pojazdów Forda, które mają trafić do sprzedaży w Europie do 2013 roku. Obie wersje – pełna hybryda oraz hybryda do ładowania z gniazdka są w fazie rozwoju, a ich wprowadzenie planowane jest na 2013 rok.
Wybór Sportowego 5-osobowego lub Stylowego 7-osobowego
Nowa gama Forda C-MAX oferuje europejskim klientom segmentu C wybór dwóch alternatywnych, charakterystycznych modeli, w zależności od ich potrzeb – sportowy pięcioosobowy Ford C-MAX lub przestronny nowy siedmioosobowy Ford Grand C-MAX.
„C-MAX i Grand C-MAX zostały starannie opracowane w oparciu o potrzeby dwóch bardzo różnych grup docelowych,” wyjaśnił Gunnar Herrmann, dyrektor linii samochodów C w Fordzie. „Grand C-MAX to idealny wybór dla młodych rodzin, podczas gdy sportowy C-MAX przyciąga znacznie szerszą grupę wiekową.”
Aby zapewnić dodatkową przestrzeń, Grand C-MAX ma o 140 mm dłuższy rozstaw osi i jest również o 58 mm wyższy niż C-MAX. W swojej całkowitej długości 4,52 m zapewnia dużo miejsca dla siedmiu pasażerów lub dla pięciu pasażerów z dużą ilością bagażu.
Pięcioosobowy Ford C-MAX ma bardzo podobne wymiary zewnętrzne do swojego poprzednika, zachowując tradycyjne zalety C-MAX, takie jak przestronność i funkcjonalność w atrakcyjnej nowej sylwetce. Nowy model wzmocni swoją atrakcyjność dla klientów w każdym wieku, którzy cenią C-MAX za komfort, wysoką pozycję siedziska, elastyczność i kompaktowe wymiary.
Zarówno C-MAX, jak i Grand C-MAX mają odważne projekty zewnętrzne i wewnętrzne, stworzone przy użyciu najnowszej ewolucji języka formowania projektu kinetycznego Forda, budując na motywach wprowadzonych w ostatnich produktach, takich jak niezwykle udane serie Ford Fiesta, Ford Kuga i Ford Mondeo.
Maksymalna wszechstronność i wygoda
Koncepcja siedzeń i układ drzwi w nowym siedmioosobowym Fordzie Grand C-MAX zostały sfinalizowane po szczegółowych badaniach z typowymi użytkownikami rodzinnymi, aby zidentyfikować najpopularniejsze konfiguracje.
Pojazd wyposażony jest w podwójne przesuwane drzwi tylne oraz nowatorski mechanizm składania siedzeń w drugim rzędzie. Mechanizm ten pozwala na szybkie i łatwe złożenie siedzenia środkowego pod siedzeniem znajdującym się po prawej stronie, tworząc wygodną przestrzeń 'przejazdową’ między dwoma zewnętrznymi siedzeniami, aby pasażerowie mogli łatwo dostać się do trzeciego rzędu.
Nowy pięcioosobowy Ford C-MAX wykorzystuje sprawdzoną koncepcję siedzeń z poprzedniego modelu, z trzema indywidualnymi siedzeniami składanymi 40/20/40 w drugim rzędzie. Innowacyjny system Comfort Ford jest opcjonalny, pozwalając na złożenie siedzenia środkowego, podczas gdy zewnętrzne siedzenia przesuwają się po przekątnej do tyłu i do wewnątrz, tworząc bardziej luksusowy układ 2+2.
Kokpit – wspólny dla obu modeli C-MAX – zapewnia wyższe 'mostek dowodzenia’ pozycję kierowcy z wysoko umieszczoną dźwignią zmiany biegów i konsolą środkową. Kontrolki i wyświetlacze kierowcy wykorzystują nową generację systemu HMI (interfejs człowiek-maszyna) Forda, opartą na docenianych układach wprowadzonych w ostatnich pojazdach, takich jak Fiesta i Mondeo.
Wydajność z oszczędnością
Nowa gama Forda C-MAX wykorzystuje najnowsze technologie układów napędowych, aby zapewnić imponujące połączenie reaktywnej wydajności z obniżonym zużyciem paliwa i emisją CO2.
Na czoło stawki w gamie silników benzynowych wysuwa się pierwszy zastosowanie nowego silnika czterocylindrowego Ford EcoBoost o pojemności 1,6 litra, dostępnego w wersjach 150 PS i 180 PS.
Ten silnik jest jednym z całkowicie nowej generacji silników benzynowych Forda o zmniejszonej pojemności, wysokiej wydajności i niskiej emisji CO2. Opracowany do zastosowania globalnego przez inżynierów Forda w Europie, lekki, aluminiowy silnik o pojemności 1,6 litra Ford EcoBoost łączy w sobie wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni, turbodoładowanie o niskiej bezwładności oraz niezależne ustawienie wałków rozrządu, co pozwala na znaczną redukcję zużycia paliwa i emisji CO2.
Zainstalowany w Fordzie C-MAX, silnik o mocy 180 PS zapewnia doskonałą dynamikę jazdy – ilustrowaną czasami przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszącymi 8,5 sekundy oraz 50-100 km/h w 8,8 sekundy (na czwartym biegu) – przy jednoczesnej emisji CO2 wynoszącej zaledwie 154 g/km.
Gama silników wysokoprężnych obejmuje ulepszone wersje wysoko ocenianych silników TDCi Ford Duratorq o pojemności 1,6 i 2,0 litra, które zostały kompleksowo zaktualizowane w celu poprawy wydajności i oszczędności paliwa oraz zmniejszenia emisji.
Silniki te oferują bardzo konkurencyjne zużycie paliwa i emisję CO2: silnik 1,6-litrowy TDCi osiąga 119 g/km CO2 w C-MAX, a 129 g/km CO2 w Grand C-MAX.
Wysokowydajne silniki benzynowe i wysokoprężne o niskiej emisji CO2 są wspierane przez zaawansowane przekładnie, w tym nową 6-biegową manualną skrzynię biegów Ford Durashift, stosowaną po raz pierwszy w nowym Fordzie C-MAX oraz zaawansowaną 6-biegową automatyczną skrzynię biegów Ford PowerShift, która stała się coraz bardziej popularnym wyborem w poprzednim modelu.
Gama Forda C-MAX obejmuje również inne funkcje z programu technologii ECOnetic Forda, mające na celu minimalizację zużycia paliwa i emisji CO2, takie jak nowy tryb Eco Forda, wskaźnik zmiany biegów oraz inteligentne ładowanie regeneracyjne.
Wiodąca w klasie dynamika i wyrafinowanie
„Poprzedni C-MAX zdobył reputację zapewniającą doskonałą równowagę między satysfakcjonującą dynamiką jazdy a imponującym komfortem,” powiedział Gunnar Herrmann. „Ten całkowicie nowy model ma na celu podniesienie tej wydajności na nowy poziom, oferując kierowcom najlepsze w klasie połączenie reaktywnego, sportowego prowadzenia oraz ogólnego wyrafinowania, które zbliża się do standardów spotykanych w większych pojazdach luksusowych.”
Kluczowe technologie podwozia w Fordzie C-MAX obejmują całkowicie nowy system elektrycznego wspomagania kierownicy (EPAS), zoptymalizowane nowe projekty dla tylnej zawieszenia wielowahaczowego 'Control Blade’ oraz półizolowanej przedniej ramy subframe, a także standardowe wyposażenie w zaawansowany system kontroli wektora momentu obrotowego (TVC), który poprawia stabilność i zwinność na zakrętach.
Inteligentna technologia na rzecz bezpieczeństwa i praktyczności
Jako pierwsze pojazdy wprowadzone z nowej globalnej platformy samochodów segmentu C Forda, europejskie modele C-MAX i Grand C-MAX korzystają z wprowadzenia imponującego zestawu zaawansowanych technologii, które zazwyczaj znajdują się tylko w większych, bardziej premium pojazdach.
Wśród tych nowych technologii znajdują się liczne rozwiązania, które poprawią praktyczność i bezpieczeństwo dla klientów i ich rodzin. Niektóre z kluczowych innowacji obejmują:
- Active Park Assist
- System informacji o martwym polu
- Ogranicznik prędkości
- Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach (tylko Ford Grand C-MAX)
- Elektro zamki dziecięce
- Elektro otwieranie bagażnika
- Tylnia kamera parkowania
- Część nowej globalnej gamy samochodów Forda klasy C
Wprowadzenie całkowicie nowej rodziny Forda C-MAX w Europie pod koniec 2010 roku zwiastuje nadchodząca generację średnich samochodów Forda opartych na nowej globalnej platformie samochodów klasy C, która obejmie również nowy model Ford Focus w 2011 roku.