FORD Capri 1978-1986

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Znany również jako Capri MKIII, coupe Forda z 1978 roku na rynek europejski był mocno zmienioną wersją Capri MKII z 1976 roku.

Ford stworzył Capri, aby stało się samochodem dla każdego. Oferowało podobny styl w cenie zwykłego rodzinnego sedana. Nic dziwnego, że w 1977 roku Capri było siódmym najchętniej kupowanym samochodem w Wielkiej Brytanii. Ford zwiększył nacisk na swoich inżynierów, aby uczynić pojazd jeszcze bardziej oszczędnym paliwowo i poprawić aerodynamikę oraz układy napędowe. Na szczęście nie zmienił ogólnego kształtu auta.

Z przodu, Capri z 1978 roku miało poprawioną konstrukcję z czterema reflektorami. Plastikowy grill przypominał ten z modeli Fiesta i Granada. Na dole, osłona zmniejszała ilość powietrza, które dostawało się pod samochód. Te modyfikacje poprawiły aerodynamikę auta o prawie sześć procent i zmniejszyły siłę nośną o 18 procent. Z tyłu na niektórych wersjach zainstalowano spojler. Wszystkie te zmiany zmniejszyły zużycie paliwa o dziesięć procent. Innym charakterystycznym detalem Capri z 1978 roku były matowe czarne klamki i obramowania okien. Późniejsze modele miały lusterka i grill w kolorze nadwozia.

Wewnątrz, wersja podstawowa była prosta i, w pewnym sensie, nudna. Z drugiej strony, wersja Sport była dostępna z kubełkowymi fotelami sportowymi Recaro oraz pełnym kokpitem z oryginalnym odtwarzaczem radiowym Forda.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.