Ford w Wielkiej Brytanii produkował model Ford Consul w latach 1951-1962. Po raz pierwszy zaprezentowano go w 1950 roku na London Motor Show, a Ford wzbudził spore zamieszanie wokół tego modelu, ponieważ jego specyfikacja była dość nowoczesna jak na rok produkcji samochodu.
Consul miał silnik czterocylindrowy o pojemności 1500 cm³ i był pierwszym brytyjskim Fordem z nowoczesną konstrukcją typu unibody. Model wyposażony był w 4-biegową skrzynię manualną i osiągał prędkość maksymalną 120 km/h.
Kod Forda dla modelu Consul to EOTA.
Jego „brat”, model Zephyr, miał inny silnik o pojemności 2262 cm³. Zephyr został wprowadzony na rynek w 1951 roku. Aby odróżnić Consula od Zephyra, ten drugi miał dłuższy rozstaw osi i silnik sześciocylindrowy o mocy 68 KM.
Zephyr Zodiac zadebiutował w 1953 roku i był wyposażony w silnik o wyższej kompresji i mocy 71 KM. Wnętrze wykończone było skórą, a na zewnątrz malowany był w dwóch kolorach.