Ford U.K. zaprezentował model Consul Corsair, znany po prostu jako Corsair, na londyńskich targach motoryzacyjnych w 1963 roku, oferując go w wersji czterodrzwiowej i kombi.
Amerykański producent samochodów potrzebował nowego modelu, aby zwiększyć zyski z serii Cortina, co zaowocowało projektem „Buccaneer”. Jego inżynierowie wzięli podwozie lekkiego kompakta i wydłużyli je, tworząc czterodrzwiowy sedan oraz kombi. Aby wypromować pojazd, Ford wziął standardowy model i uczestniczył w wyścigu wytrzymałościowym, pokonując 29 991 mil (48 265 km), co było większą odległością niż obwód Ziemi. Corsair zdobył popularność, a wszyscy o nim mówili, zwłaszcza że reklamował go mistrz świata F1, Jim Clark.
Aby poprawić aerodynamikę samochodu, zespół projektowy wymyślił poziome V-kształtne wykończenie przodu, z okrągłymi światłami, osadzonymi w przedniej części nadwozia. Szeroka, metalowa kratka chłodnicy stała się nowym trendem, a ostateczny rezultat okazał się sukcesem.
Wewnątrz znajdowały się niektóre elementy wspólne z modelem Cortina, ale nikt nie zwracał na to uwagi. To był samochód, który oferował dobre komfort dla czterech dorosłych osób, z wystarczającą liczbą drzwi i doskonałą widocznością. Ford nie zapomniał o praktyczności, zapewniając mu dużą przestrzeń bagażową.