Stworzony we współpracy z Mazdą z myślą o rynku azjatyckim, Ford Econovan z 1999 roku był małym, przystępnym cenowo minivanem wykorzystywanym do transportu ludzi oraz jako lekki pojazd użytkowy.
Na rynku azjatyckim lekkie pojazdy użytkowe były wykorzystywane jako baza do wszelkiego rodzaju przekształceń, od zwykłego furgonu po kampery. Ponieważ Econovan był przystępnym cenowo pojazdem zbudowanym na solidnym podwoziu, stał się jednym z najlepszych wyborów do takich konwersji. Samochód był również znany jako Mazda Bongo.
Zespół projektowy Mazdy stworzył koncepcję z kabiną przesuniętą do przodu, z nachyloną przednią szybą, która zaczynała się tuż nad przednim panelem. Silnik i skrzynia biegów były umieszczone między pasażerami z przodu, pod wysokim tunelem środkowym. Z przodu znajdowały się dwie standardowe drzwi, z boku dwa przesuwne oraz duża klapa z tyłu pojazdu. Samochód oferowany był w wersji z krótkim lub długim rozstawem osi. Ta ostatnia wersja miała przesuwne okna w obszarze drzwi.
Deska rozdzielcza miała nietypowy design, z wskaźnikiem paliwa i wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego umieszczonymi wśród wskazania obrotomierza. Wyświetlacz LCD dla zegara znajdował się na dole prędkościomierza. Ponieważ pojazd był zaprojektowany jako LCV, podstawowa wersja nie miała elektrycznych szyb ani klimatyzacji. Wyższa wersja wyposażenia oferowała oba te udogodnienia oraz okna boczne w obszarze pasażerskim.