FORD Ecosport 2013-2017

FORD Ecosport 2013-2017

Przejdź do galerii zdjęćFORD Ecosport 2013-2017

Ford wprowadził model EcoSport 2012 jako crossover segmentu B na rynki globalne, zaczynając od Brazylii, a kończąc na kontynencie północnoamerykańskim w 2018 roku.

Podczas gdy pierwsza generacja EcoSport walczyła na rynku południowoamerykańskim, jej następca zdobył globalną popularność. Ford zbudował go na platformie modelu Fiesta z 2011 roku, ale dostosował resztę pojazdu, aby przypominał SUV-a.

Jego wysoka przednia część miała szeroką, ośmiokątną kratkę z chromowanymi akcentami. Powyżej, po bokach, projektanci umieścili wąskie reflektory, a niżej, w zderzaku, światła przeciwmgielne. Niepomalowany zderzak otaczał podstawę, tworząc wrażenie SUV-a. Z boków, lusterka drzwiowe zamontowane na wysokich słupkach oraz wysoka linia okien zwiększały wrażenie bardziej wszechstronnego pojazdu inspirowanego terenówkami, podczas gdy z tyłu, samochód miał bocznie zamontowaną klapę bagażnika z zamocowaną do niej zapasową oponą.

W środku, producent zamontował tanie materiały oraz nijakie wnętrze w różnych odcieniach szarości i czerni. Deska rozdzielcza wyglądała lepiej niż reszta pojazdu, ponieważ była inspirowana modelem Fiesta, chociaż z materiałów gorszej jakości. Dzięki wysokim siedziskom, EcoSport oferował wystarczająco miejsca dla czterech pasażerów, ale wsadzenie trzech dorosłych z tyłu było trudne z powodu wąskiej karoserii pojazdu. Jego bagażnik był mniejszy niż w Renault Captur czy Nissan Juke, ale oparcie tylnej kanapy mogło go powiększyć do

Pod maską, producent chwalił się silnikiem rzędowym trzycylindrowym, nazwanym EcoBoost. Był to turbodoładowany silnik o pojemności 1,0 litra, który zdobył nagrodę „Silnik Roku”. W ofercie znajdował się również silnik turbodiesel o pojemności 1,5 litra.

Ford zaprezentował europejską wersję produkcyjną całkowicie nowego EcoSportu na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2013 roku, poszerzając swoją rosnącą ofertę SUV-ów w Europie w ramach transformacji opartej na produktach.

Zbudowany na globalnej platformie segmentu B, kompaktowy EcoSport zapewni zwinność i oszczędność paliwa małego samochodu rodzinnego, a jednocześnie elastyczność, przestronność, wysoką pozycję za kierownicą i zdolność do poruszania się w każdych warunkach charakterystyczną dla SUV-ów.

Ford EcoSport dołącza do niedawno zaprezentowanego Forda Kugi, gdyż Ford rozwija swoje dziedzictwo SUV-ów, zamierzając sprzedać milion SUV-ów w Europie w ciągu następnych sześciu lat. Ford planuje także wprowadzenie na rynek europejski nowej generacji Forda Edge, większego i bardziej luksusowego pojazdu użytkowego popularnego w USA i innych rynkach.

Całkowicie nowy Ford EcoSport zaoferuje szereg wydajnych jednostek napędowych, w tym silnik benzynowy 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM – Międzynarodowy Silnik Roku – oraz silnik benzynowy 1.5 o mocy 110 KM, a także silnik diesla 1.5 o mocy 90 KM, który ma zapewnić wiodącą w swojej klasie efektywność paliwową.

„Całkowicie nowy Ford EcoSport dla Europy jest niezwykle oszczędny, elastyczny i stylowy, a wraz z nowym kompaktowym pojazdem wielofunkcyjnym B-MAX, najlepiej sprzedającą się Fiestą i całkowicie nowym Tourneo Courier uzupełni kompleksową ofertę małych samochodów w Europie,” powiedział Nick FitzGerald, główny inżynier programu EcoSport.

EcoSport jest pierwszym globalnym modelem Forda, który został całkowicie opracowany w Ameryce Południowej. Początkowo wprowadzony na rynek w 2003 roku, przełomowy pierwszy model ustanowił nowy segment i sprzedał ponad 700 000 sztuk w tym regionie. Nowy model został wprowadzony w Brazylii we wrześniu 2012 roku i ma przyczynić się do dalszego wzrostu Forda w Indiach i Chinach po wprowadzeniu na te rynki w 2013 roku.

Charakterystyczna sylwetka Forda EcoSport została zaprojektowana w celu zwiększenia efektywności paliwowej. Duża kratka przednia, krótka pokrywa silnika i ukośne słupki przednie nadają kompaktowemu SUV-owi sportowy i nowoczesny wygląd, a kanciaste lampy przednie wzmacniają nowoczesny design.

EcoSport będzie również wyposażony w system SYNC, aktywowany głosowo system łączności w samochodzie. Po raz pierwszy w Europie system Ford SYNC AppLink umożliwi kierowcom sterowanie aplikacjami mobilnymi głosowo w ruchu, w tym wiodącą usługą strumieniowego przesyłania muzyki Spotify. Dodatkowo, Ford SYNC z pomocą w nagłych wypadkach bezpośrednio połączy pasażerów pojazdu z lokalnymi operatorami służb ratunkowych po wypadku, w odpowiednim języku dla danego regionu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.