FORD Edge 2015-2018

Ford twierdzi, że model Edge z 2015 roku jest całkowicie nowy od kół po dach, choć jego design przypomina bardziej lifting. Niewielki wzrost niemal wszystkich wymiarów (oprócz szerokości) potwierdza tę tezę. Nowe silniki i nowoczesne skrzynie biegów znalazły się w nowym Edge, w dążeniu do stworzenia doskonałego SUV-a dla całego świata. Model ten był również sprzedawany w Europie, ale z innymi silnikami.

W porównaniu do poprzedniej generacji, model Edge z 2015 roku ma sztywniejszą konstrukcję, aż o 26 procent w przypadku sił zginających i o 16 procent w przypadku sił skręcających. Wszystko to przyczyniło się do lepszej trzymania drogi, co w Europie jest bardziej doceniane niż w Stanach Zjednoczonych, gdzie większość dróg jest prostych.

Oferta silników jest obszerna, od jednostek 2.0-litrowych po parę silników V6. Standardowa jednostka jest nowa i wyposażona w czterocylindrowy silnik 2.0 EcoBoost z podwójnym turbodoładowaniem, a następnie dostępny jest silnik V6 o pojemności 2.7 litra. Oferowana będzie również jednostka 3.5-litrowa. Standardowa skrzynia biegów to 6-biegowa automatyczna skrzynia. Najmocniejsza jest jednostka 2.7-litrowa o mocy 315 KM. W Europie jedyną oferowaną jednostką był 2.0-litrowy silnik TDCI z turbosprężarką, który dysponował mocą 210 KM.

Napęd na wszystkie koła był wyposażony w elektronicznie sterowane sprzęgło, które mogło zadziałać szybciej niż mrugnięcie oka, i mogło przenosić moc pomiędzy przednią a tylną osią, przesyłając do 100 procent mocy na przód lub tył.

Ford Edge

Całkowicie nowy Ford Edge pokazuje, co się dzieje, gdy sprawdzony lider staje się jeszcze lepszy. Oryginalny crossover utility vehicle od Forda jest bogatszy w technologię, prezentuje wyższy poziom rzemiosła oraz znacznie poprawioną dynamikę jazdy. Ford Edge 2015 to lepsze auto według każdego wskaźnika.

Po wprowadzeniu na rynek pod koniec 2006 roku, Edge pomógł zdefiniować segment crossover SUV w Ameryce Północnej, największym tego typu rynku na świecie. Dzięki konstrukcji opartej na samochodzie, Edge zapewniał lepszy komfort jazdy, efektywność paliwową oraz ogólne właściwości jezdne niż jakikolwiek SUV oparty na ciężarówce. Dowodził, że samochód użytkowy może spełniać wymagające potrzeby codziennych dojazdów.

Nowy Edge, zaprezentowany dzisiaj w Ameryce Północnej i Europie, jest całkowicie nowy, od kół po dach, zaprojektowany w celu ustalenia nowych standardów na rynku pojazdów użytkowych z dwoma rzędami siedzeń. Oparty na udanej, globalnej platformie pojazdów średniej wielkości Forda, Edge został przemyślany na nowo z mocniejszym, bardziej sportowym kształtem. Został przestrojony, aby spełnić wyższe oczekiwania co do jakości, oraz przebudowany, aby dodać więcej funkcji i technologii, oferując bardziej satysfakcjonujące doświadczenia z jazdy. Całkowicie nowy Edge będzie sprzedawany w ponad 100 rynkach na całym świecie.

„Oryginalny Edge był naszym pierwszym krokiem w świat crossoverów – technicznie zaawansowane auto, które stanowiło idealne połączenie komfortu sedana i funkcjonalności SUV-a,” powiedział Raj Nair, wiceprezydent grupy Global Product Development. „Teraz rozwijamy ten sukces, a także emocjonalny urok pojazdu, oferując więcej technologii, na których zależy naszym klientom, w pakiecie spełniającym najwyższe oczekiwania dotyczące jakości i rzemiosła.”

Dzięki nowemu Edge, Ford również umacnia swoją pozycję lidera w segmencie pojazdów użytkowych na całym świecie. W ubiegłym roku firma sprzedała rekordowe 1,2 miliona pojazdów użytkowych na rynkach na całym świecie – co stanowi wzrost o 38 procent w porównaniu do 2012 roku.

W Ameryce Północnej Ford był najlepiej sprzedającą się marką pojazdów użytkowych przez trzeci z rzędu rok w 2013 roku. Sprzedaż pojazdów użytkowych Forda była również silna w innych rejonach, wzrastając o niemal 20 procent w Europie w 2013 roku. W Chinach udział Forda w segmencie pojazdów użytkowych rośnie wykładniczo, osiągając 4,5 procenta w 2013 roku w porównaniu do mniej niż 1 procenta w 2012 roku.

„Od trzech lat Ford jest najlepiej sprzedającą się marką pojazdów użytkowych w Ameryce Północnej i doświadcza wykładniczego wzrostu na rynkach globalnych,” powiedział Jim Farley, wiceprezydent grupy Ford, Global Marketing, Sales and Service oraz Lincoln. „Całkowicie nowy Edge to kolejny rozdział tej historii. A ta historia jest napędzana emocjonalnym urokiem pojazdu – nie jego zawartością funkcji.”

Ten emocjonalny urok wzmacnia bogactwo zaawansowanych technologii i nowoczesnych udogodnień. Całkowicie nowy Edge trafi do sprzedaży w Ameryce Północnej w pierwszym kwartale 2015 roku, a sprzedaż rozpocznie się następnie w Europie, Ameryce Południowej oraz na rynkach Azji i Pacyfiku.

Dynamika nowej konstrukcji nadwozia i zawieszenia

Ford Edge 2015, oparty na tej samej globalnej platformie co nagradzany Ford Fusion, który zadebiutował w Ameryce Północnej w 2012 roku, zapewni pewne i płynne wrażenia z jazdy, których klienci oczekują od Forda.

„Całkowicie nowy Edge został przemyślany na nowo w niemal każdym detalu, zawsze mając na uwadze klienta, który oczekuje czegoś premium, mocnego i specjalnego,” powiedziała Judy Curran, dyrektor linii pojazdów Forda. „Ze strukturą bardziej sztywną niż kiedykolwiek oraz zawieszeniem dostosowanym do najwyższych globalnych standardów, Edge 2015 to zaawansowany pojazd użytkowy, który zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy, od pierwszych chwil za kierownicą.”

Kluczowe dla poprawionej dynamiki jazdy jest całkowicie nowa konstrukcja nadwozia oraz przeprojektowane zawieszenie – z przodu i z tyłu – które zostały opracowane specjalnie w celu lepszego izolowania niedoskonałości drogi i pochłaniania hałasu bez kompromisów w zakresie prowadzenia.

Przedni napęd Edge zachowuje zawieszenie przednie typu MacPherson, ale posiada całkowicie nowe, zaawansowane niezależne tylne zawieszenie z integralnym ogniwem oraz sprężynami śrubowymi i 23-milimetrową stabilizatorem. Nowy, zaawansowany system został dostrojony, aby zapewnić bardziej dynamiczną, angażującą jazdę, co klienci odczują natychmiast.

Dzięki zastosowaniu większej ilości stali o wysokiej wytrzymałości, solidna konstrukcja nadwozia całkowicie nowego Edge zapewnia zdecydowanie lepszą platformę dla nowego zawieszenia. W porównaniu do Edge 2014, nowy model wykazuje 26-procentowy wzrost sztywności w odpowiedzi na siły zginające oraz 16-procentowy wzrost sztywności w odpowiedzi na siły skręcające.

Oznacza to mniejsze hałasy, wibracje i twardości, co daje klientom Edge cichszą i bardziej komfortową jazdę. W rezultacie Edge nadaje się doskonale na codzienne dojazdy, ale jest gotowy do działania, gdy droga się otworzy.

Nowa technologia adaptacyjnego wspomagania kierownicy

Całkowicie nowy Edge będzie pierwszym produktem Forda, który wyposażony jest w adaptacyjną technologię wspomagania kierownicy, co ułatwi manewrowanie oraz sprawi, że jazda będzie bardziej przyjemna.

Jest to standardowa funkcja w wersji Edge Sport oraz dostępna w nowej serii Titanium, adaptacyjne wspomaganie zmienia proporcję między działaniami kierowcy na kole kierownicy – ilością obrotów – a tym, jak mocno skręcają przednie koła. W tradycyjnych systemach kierowniczych jest to stała proporcja. W przypadku adaptacyjnej kierownicy Forda, proporcja ta zmienia się w zależności od prędkości pojazdu, optymalizując reakcję kierownicy w każdej sytuacji.

Przy niższych prędkościach, takich jak wjazd na parking czy manewrowanie w wąskich przestrzeniach, nowy system sprawia, że pojazd staje się bardziej zwinny i łatwiejszy w skręcie, ponieważ dostosowuje więcej skrętu do koła drogowego. Każde manewrowanie przy niskiej prędkości wymaga mniejszego obrotu koła kierownicy.

Przy prędkościach autostradowych system dodatkowo optymalizuje reakcję kierownicy, umożliwiając Edge płynniejsze i precyzyjniejsze reagowanie na działania kierowcy. Technologia adaptacyjnej kierownicy może sprawić, że każda jazda będzie bardziej przyjemna.

System Forda wykorzystuje precyzyjnie kontrolowany siłownik umieszczony wewnątrz koła kierownicy i nie wymaga zmiany tradycyjnego systemu kierowniczego pojazdu. Siłownik – silnik elektryczny oraz układ zębaty – może w zasadzie dodawać lub odejmować od ruchów kierownicy kierowcy. Rezultatem jest lepsze, bardziej angażujące doświadczenie prowadzenia przy każdej prędkości.

Dwa nowe silniki, w sumie trzy opcje mocy

W Ameryce Północnej, całkowicie nowy Edge oferować będzie trzy opcje silników, z których dwa to nowe jednostki napędowe – standardowy silnik czterocylindrowy EcoBoost® 2.0 o podwójnym wirniku oraz silnik V6 2.7 EcoBoost. Oferowany będzie także silnik V6 o pojemności 3.5 litra. Wszystkie będą wyposażone w podwójne wydechy i sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów.

Edge jest pierwszym pojazdem Forda, który posiada standardową moc EcoBoost.

Silnik czterocylindrowy EcoBoost 2.0 z podwójnym wirnikiem, oferujący szacowane 245 koni mechanicznych oraz 270 lb.-ft. momentu obrotowego, jest znacznie ulepszony w porównaniu do wcześniejszego silnika EcoBoost 2.0. Oprócz zalet ekonomicznych, nowy silnik dostarczy także większej mocy. Edge wyposażony w silnik EcoBoost 2.0 może być specyfikowany z nowo dostępnym napędem na wszystkie koła oraz pakietem holowniczym zdolnym do ciągnięcia przyczepy o wadze 3500 funtów.

Wśród wielu zmian w silniku EcoBoost 2.0 jest projekt z podwójnym wirnikiem, który umożliwia zoptymalizowane ustawienie wałka rozrządu dla poprawy osiągów silnika i redukcji opóźnienia turbiny. Nowa, lżejsza konstrukcja bloku silnikowego oraz nowy aluminiowy układ wału równoważącego zmniejsza wagę silnika o sześć funtów. Inne zmiany obejmują lżejsze tłoki, nowo zaprojektowany zintegrowany kolektor wydechowy oraz nowy, wysokociśnieniowy system wtrysku paliwa dla lepszego atomizacji paliwa. Te ulepszenia otwierają drogę do zwiększonego stopnia sprężania 9.7:1, w porównaniu z 9.3:1, co poprawia ogólną efektywność paliwową.

System Auto Start-Stop Forda będzie również dostępny w silniku EcoBoost z podwójnym wirnikiem w nowym Edge. W trudnym ruchu technologia ta może bezproblemowo wyłączyć silnik, aby zmniejszyć zużycie paliwa, redukując emisję spalin do zera, gdy pojazd jest zatrzymany, a silnik jest wyłączony.

Z drugiej strony spektrum silników znajduje się Edge Sport, z ekskluzywnym, całkowicie nowym silnikiem EcoBoost 2.7, który zapewnia wyjątkowe połączenie mocy i efektywności. Ustanawiając nowy standard w światowej klasie inżynierii układów napędowych, ten silnik V6 z podwójną turbosprężarką jest jednym z najbardziej zaawansowanych silników na świecie. Czerpiąc swój projekt z najlepszych rozwiązań efektywnej linii silników EcoBoost Forda, wraz z niezrównaną trwałością diesla Ford Super Duty Power Stroke®, ten silnik EcoBoost 2.7 zapewnia wyjątkowe połączenie zaawansowanych materiałów zastosowanych w odpowiednich miejscach.

Silnik EcoBoost 2.7 wykorzystuje ten sam sprasowany żeliwo grafitowe w swoim bloku cylindrów, co silnik 6.7 Power Stroke. Ta zaawansowana konstrukcja bloku cylindrów pozwala na wyjątkowo sztywną i zwartą budowę, która zwraca wyjątkowo zoptymalizowane zarządzanie hałasem, wibracjami i twardością. Rdzeń z sprasowanego żeliwa grafitowego jest połączony ze stalowym odlewem bloku silnikowego oraz kompozytową miską olejową, co pozwala zaoszczędzić na wadze poprzez zastosowanie nowoczesnych materiałów w miejscach, w których są one najbardziej potrzebne.

Siła sprasowanego żeliwa grafitowego pozwala silnikowi EcoBoost 2.7 na wytwarzanie imponującej mocy i momentu obrotowego jak na swoje rozmiary. Kompaktowy i wydajny, całkowicie nowy silnik może generować moc i moment obrotowy porównywalny ze średniej wielkości silnikiem V8.

Oczekuje się, że ten silnik EcoBoost 2.7 dostarczy ponad 300 koni mechanicznych, co sprawi, że Edge Sport będzie najwydajniejszym Edge w historii.

Zawieszenie w Edge Sport ma przednie i tylne stabilizatory, które są o 15 procent sztywniejsze niż w wersji podstawowej, a unikalne tylne amortyzatory monotubowe są większe. Sprężyny śrubowe są o 10 procent grubsze. Ogólnie, dzięki poprawionej amortyzacji i kontroli, Edge Sport oferuje od 15 do 20 procent lepszą przyczepność, dając kierowcy większą kontrolę, precyzyjniejsze sterowanie i większą pewność siebie.

Włączanie za pomocą łopatek SelectShift daje kierowcy kontrolę

Wszystkie trzy silniki są połączone z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów SelectShift® Forda z aktywacją za pomocą łopatek. Kierowcy będą mieli możliwość ręcznego wyboru biegów za pomocą łopatek inspirowanych wyścigami na kole kierownicy. System łopatek jest standardowy we wszystkich modelach.

Skrzynia SelectShift oferuje dwa tryby pracy – jazdę i sport. Tryb sportowy oferuje bardziej agresywny wzór zmian biegów, umożliwiając silnikowi wyższe obroty podczas przyspieszania i utrzymanie niższych biegów przez dłuższy czas, aby wspierać dynamiczne, szybkie sesje.

W przeciwieństwie do wielu systemów z łopatkami, sześciobiegowa automatyczna skrzynia Edge zawsze jest „aktywowana w trybie jazdy”, więc kierowca nie musi wybierać trybu sportowego, aby ją uruchomić.

Dostępny system napędu na wszystkie koła w nowym Edge jest pełnoetatowy, na żądanie i bezproblemowy – nie ma pokręteł ani przełączników do aktywacji. Elektronika kontrolująca sprzęgło, które może załączyć się szybciej niż człowiek mógłby mrugnąć okiem, transferuje moc między przednią a tylną osią, wysyłając do 100 procent mocy na przód lub tył.

Nowy poziom technologii dla lepszej jazdy

Ford Edge 2015 będzie liderem technologii w Fordzie, z zestawem standardowych i dostępnych technologii zaprojektowanych w celu poprawy doświadczenia z jazdy i komfortu pasażerów. Technologie oferowane po raz pierwszy obejmują adaptacyjne wspomaganie kierownicy, udoskonaloną asystę parkingową, czujniki parkowania z boku oraz przednią kamerę z myjką.

„Nowy Edge jest mobilnym pokazem zaangażowania Forda w rozwijanie i oferowanie najnowszych, najbardziej zaawansowanych technologii w branży,” powiedziała Curran. „Wiadomo, że nasi klienci przyjęli technologię – od smartfonów po urządzenia noszone, które monitorują ich zdrowie. Technologia jest częścią ich życia. Chcemy, aby stała się również częścią ich doświadczeń za kierownicą.”

Kluczowe funkcje technologiczne obejmują:

  • Aktywne żaluzje grilla: dostępne w niektórych modelach, pomagają w przeciwdziałaniu oporowi powietrza
  • Adaptacyjny tempomat oraz ostrzeżenie o kolizji z wsparciem hamulcowym: wykorzystuje radar do wykrywania nadjeżdżających pojazdów i zmianę prędkości, jeśli to konieczne
  • Technologia adaptacyjnego wspomagania kierownicy: najbardziej zaawansowany system kierowniczy od Forda, który ułatwia manewrowanie i sprawia, że jazda jest bardziej radosna poprzez optymalizację reakcji kierownicy we wszystkich warunkach
  • Kurtyna powietrzna: tworzy kurtynę powietrzną wzdłuż pojazdu, poprawiając aerodynamikę przy wysokich prędkościach
  • Technologia Auto Start-Stop: wyłącza silnik, aby zaoszczędzić paliwo, gdy pojazd jest zatrzymany, a następnie uruchamia silnik w milisekundach po zwolnieniu hamulca; specjalnie dostrojona dla Edge
  • System informacji o martwym polu: BLIS® wykorzystuje radar do wywoływania ostrzeżenia, gdy inny kierowca znajduje się w martwym polu kierowcy
  • Kamera: Nowa 180-stopniowa przednia kamera z myjką, po raz pierwszy w pojazdach Forda; standardowa tylna kamera
  • Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym: wykorzystuje radar, aby ostrzegać kierowców o nadjeżdżającym ruchu przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego
  • Udoskonalona asysta parkingowa: bazuje na technologii parkowania równoległego Forda i zawiera system prowadzenia pojazdu do prostopadłego miejsca parkingowego. System może także kierować pojazdem do i z miejsca parkingowego równoległego
  • Systemy wykrywania przodu i tyłu: systemy dostarczają dźwiękowe alerty, mające na celu pomoc kierowcom w unikaniu przeszkód podczas parkowania
  • Bezdotykowa klapa bagażnika: umożliwia klientowi ruch nogą pod środkiem tylnego zderzaka, aby odblokować i podnieść klapę bagażnika
  • Podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia, podgrzewane tylne siedzenia, podgrzewana kierownica: udogodnienia sprawiają, że pasażerowie są bardziej komfortowi, a każda jazda staje się przyjemniejsza
  • System utrzymywania pasa: ostrzega kierowcę o konieczności przywrócenia pojazdu do właściwego pasa, jeśli pojazd zbacza z toru
  • Czujniki parkowania z boku: wykorzystują czujniki i algorytmy mierzące prędkość i kąt kierownicy, aby ostrzegać kierowców o przeszkodach po obu stronach pojazdu podczas parkowania lub wolno poruszających się manewrów
  • SYNC® z MyFord Touch®: dostępny w coraz większej liczbie wersji; standardowy w seriach Edge Sport i Titanium

Technologie bezpieczeństwa dostępne w nowym Edge obejmują:

  • Aktywny poduszkowy airbag do kolan w schowku: nowa, zaawansowana konstrukcja wykorzystuje przód schowka do amortyzowania kolan pasażera siedzącego z przodu w przypadku wypadku. Elastyczny, formowany wtryskowo plastikowy balon jest umieszczony pomiędzy wewnętrzną i zewnętrzną częścią drzwi schowka. Przy uderzeniu mały poduszka powietrzna napełnia balon, przesuwając zewnętrzną część drzwi schowka w kierunku nóg pasażera
  • AdvanceTrac® z kontrolą stabilności przy przewróceniu: wykorzystuje czujniki do mierzenia tempa przewrotu pojazdu i przewidywania jego kąta przewrotu. Na podstawie tych informacji oraz pomiarów z innych czujników dynamiki pojazdu, system może dostosować moment obrotowy silnika i ciśnienie hamulców przy wszystkich czterech kołach, aby pomóc kierowcy w zachowaniu kontroli nad pojazdem
  • Curve Control: wykorzystuje te same czujniki co Roll Stability Control do wykrywania i mierzenia tempa przewrotu, tempa rotacji, przyspieszenia bocznego, prędkości kół i kąta kierownicy, aby pomóc kierowcom podążać za zamierzonym kierunkiem poprzez efektywniejsze spowolnienie pojazdu podczas pokonywania zakrętu
  • Napinacze tylnych pasów bezpieczeństwa: zaawansowany system ograniczający, który łączy cechy technologii pasów bezpieczeństwa oraz poduszek powietrznych. Ma na celu zmniejszenie obrażeń głowy, szyi i klatki piersiowej dla pasażerów siedzących z tyłu w przypadku czołowych wypadków, poprzez rozłożenie energii siły uderzenia na pięć razy większą powierzchnię ciała pasażera niż tradycyjne pasy bezpieczeństwa. Napinacze są dostępne dla zewnętrznych miejsc w drugiej linii siedzeń.

Wyższe standardy jakości i rzemiosła

Edge 2015 będzie dostępny w czterech wersjach. Należą do nich SE, SEL, Sport oraz – po raz pierwszy – wersja Titanium, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu rynku na bardziej premium opcje.

„Naprawdę skupiliśmy się na spełnieniu najwyższych standardów rzemiosła przy opracowywaniu całkowicie nowego Edge,” powiedziała Kim Cape, menedżer marketingu Ford Large Cars and Utilities. „Ideą było stworzenie nie tylko wysokiej jakości zewnętrznej i wewnętrznej, ale także zapewnienie klientowi całościowego, premium doświadczenia.

„Poziom Titanium był prawdziwą historią sukcesu dla Forda – szczególnie w takich produktach jak Fusion, Escape i Flex. Nasi klienci mówią nam, 'Interesuje nas technologia oraz premium wygląd i odczucie.’ Titanium to zapewnia.”

Ogólnie, Edge 2015 oznacza znaczący postęp w zakresie jakości materiałów oraz estetyki wizualnej. W całym pojeździe szwy są ściślejsze i bardziej spójne, a projekt został zrealizowany w sposób redukujący widoczne cięcia. Zespół skupił się na najmniejszych detalach, takich jak przemyślenie sposobu, w jaki przednie drzwi spotykają się z panelem instrumentów, upraszczając punkty połączenia i zmniejszając potencjalne problemy z wyrównaniem.

Deska rozdzielcza oraz konsola środkowa zostały również starannie zaprojektowane i uformowane, aby wyglądały jak jedna smukła, opływowa część. Centralny 8-calowy ekran LCD dotykowy wspierający SYNC z MyFord Touch jest teraz dostępny w jeszcze większej liczbie modeli.

Obszary przechowywania zostały poprawione w całym wnętrzu, z pokrytym pojemnikiem mediów na górze centralnej kolumny; otwartym, przelotowym miejscem do przechowywania pod panelami klimatyzacyjnymi; otwartym miejscem do przechowywania na panelu instrumentów, poniżej i po lewej stronie kierownicy; oraz dużymi kieszeniami w każdym drzwiach.

Dzięki mądremu projektowi i fotelom nowej generacji, które są cieńsze i bardziej wspierające, wnętrze nowego Edge jest większe i bardziej przestronne. Dodatkowo, Edge będzie nadal oferować jeden z największych panoramicznych dachów w branży – Panoramic Vista Roof Forda, o wymiarach 47,7 cala od przodu do tyłu.

Miejsce na nogi w pierwszym i drugim rzędzie nowego Edge zwiększyło się o 1,9 cala oraz 1,0 cala, odpowiednio. Wysokość nad głową zwiększa się o 1,0 cala we wszystkich modelach. Pojemność bagażnika wzrosła do 39,2 stopy sześciennej miejsca za drugim rzędem siedzeń – o 7,0 stopy sześcienne więcej niż w poprzednim modelu. Po złożeniu drugiego rzędu, przestrzeń wzrosła o 4,5 stopy sześcienne, do 73,4 stopy sześciennej.

Nowy Edge jest nieco dłuższy i wyższy niż jego poprzednik, a rozstaw osi wzrasta o 1,0 cala, do 112,2 cala.

Cichszy niż kiedykolwiek

Całkowicie nowy Edge jest nie tylko bardziej luksusowy i komfortowy, ale także cichszy.

W testach w tunelu aerodynamicznym, Edge okazał się o więcej niż 1 sone cichszy niż jego poprzednik (sone to jednostka używana do pomiaru głośności dźwięku). Ta zwiększona cisza wynika z lepszego uszczelnienia nadwozia, ulepszeń izolacji akustycznej oraz układów napędowych, które są lepiej izolowane od kabiny i działają w cichszy sposób. Szyby akustyczne są standardem w każdym modelu. Wybrane modele Titanium są jeszcze ciszej, z akustycznym szkłem w drzwiach kierowcy i pasażera.

Silnik EcoBoost 2.0 z podwójnym wirnikiem, na przykład, ma obniżone poziomy wibracji przy pracy na biegu jałowym w porównaniu do poprzedniej wersji i jest o 2 decybele cichszy. W chwilach intensywnego przyspieszania, nowy silnik emituje cichszy, bardziej wyrafinowany dźwięk. Jest to efektem wielu zmian, w tym akustycznej osłony na kolektorze dolotowym, ulepszonej osłony termicznej zapewniającej dodatkowe zarządzanie dźwiękiem oraz zmodyfikowanej pompy olejowej.

Edge Sport będzie wyposażony w technologię aktywnej redukcji hałasu od Forda, aby zarządzać i podkreślać dźwięk mocnego silnika EcoBoost 2.7. Wykorzystując trzy mikrofony strategicznie umieszczone w kabinie, system jest w stanie generować przeciwną fale dźwiękowe przesyłane przez system audio, co poprawia ogólną atmosferę w kabinie.

Nawet opony zostały dobrane, aby zapewnić lepsze wrażenia na drodze. Opony 20-calowe dostępne w wersjach Sport i Titanium są o pełne 2 decibele cichsze – zmniejszając nieprzyjemne dźwięki drogi często związane z większymi kołami.

Stworzony, aby być najlepszym

Całkowicie nowy Edge będzie produkowany w zakładzie montażowym Forda w Oakville, w pobliżu Toronto, gdzie przeznaczono 700 milionów dolarów na modernizację, co przyniosło znaczące ulepszenia obiektu.

W przygotowaniach do produkcji Edge 2015, zakład został wyposażony w ponad 250 nowych, bardziej zaawansowanych robotów, aby poprawić jakość produkcji i wydajność sprzętu. Wiele z tych robotów zostało zainstalowanych do pracy na najbardziej wymagających poziomach precyzji – ich zadania wymagają dokładności na poziomie tysięcznych części cala, aby zapewnić powtarzalny, wysokiej jakości montaż.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.