Ford Edge to średniej wielkości crossover, który pomieścił pięć osób. Łatwy w prowadzeniu i manewrowaniu w mieście, a także dostępny z mocnym silnikiem, idealnie nadawał się dla rodzin.
W zależności od poziomu wyposażenia dostępna była obszerna lista najnowszych technologii. Poziomy wyposażenia dostępne w modelu Edge z 2018 roku to SE, SEL, Titanium i Sport.
Wersja Titanium była bardziej luksusowa, podczas gdy wersja Sport oferowała bardziej angażującą i atrakcyjną jazdę z najsilniejszym silnikiem w ofercie.
Model SE był całkiem dobrze wyposażony, posiadał 18-calowe felgi aluminiowe, automatyczne światła, klimatyzację, kamerę tylną, łączność Bluetooth, sterowanie głosowe, przyciemniane tylne szyby oraz port USB.
Przechodząc do wyższego poziomu wyposażenia, SEL, Edge wyposażony był w paski LED w reflektorach, podgrzewane lusterka boczne, czujniki parkowania z tyłu, automatyczną klimatyzację z dwoma strefami, skórzaną kierownicę oraz elektrycznie regulowane fotele przednie.
Dostępny był pakiet, który dodawał skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele przednie, ulepszony system audio, integrację ze smartfonami (Apple CarPlay i Android Auto) oraz 8-calowy ekran dotykowy dla modelu SEL.
Edge w wersji Titanium był jeszcze bardziej luksusowy, posiadał większe 19-calowe koła, dźwiękochłonne przednie szyby, ambientowe oświetlenie wnętrza, sportowe fotele z przodu oraz 12-głośnikowy system audio Sony.
Dla klientów poszukujących większej mocy dostępna była wersja Sport. Główne ulepszenia obejmowały silnik V6 o pojemności 2,7 litra, zmodyfikowane zawieszenie, a także zamszowo-skórzaną tapicerkę oraz sportowe akcenty w całym wnętrzu.
Chociaż nie był to luksusowy pojazd, wnętrze Edge było dobrze wygłuszone.
Ford zaprezentował nowego Forda Edge – sportowego SUV-a, który jest najbardziej zaawansowanym technologicznie modelem tej marki w historii.
Nowy Ford Edge oferuje szeroką gamę technologii wspomagających kierowcę, opartych na kamerach i czujnikach, które mają na celu uczynienie podróży bardziej komfortowymi i mniej stresującymi oraz pomoc kierowcom w unikaniu lub łagodzeniu skutków kolizji. Do innowacji wprowadzonych w Europie należy m.in. automatyczne hamowanie po kolizji, asystent unikania kolizji oraz adaptacyjny tempomat z funkcją Stop-and-Go oraz wspomaganiem utrzymania pasa ruchu.
Nowy Edge debiutuje w Europie również w wersji bi-turbo silnika diesla EcoBlue o pojemności 2,0 litrów, który charakteryzuje się mocą i efektywnością paliwową, w połączeniu z nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, co zapewnia wygodną jazdę.
Prezentowany w sportowej wersji ST-Line, nowy Ford Edge wyróżnia się ulepszonym stylem przednim i tylnym, szeroką kratką, kolorystyką nadwozia w tym głębokie progi oraz standardowymi 20-calowymi felgami aluminiowymi.
„Pomagając klientom w radzeniu sobie z ruchem stop-and-go dzięki naszym najnowocześniejszym technologiom wspomagania kierowcy, a także w komfortowej jeździe z nowym, oszczędnym silnikiem EcoBlue, nowy Ford Edge jest naszym najciekawszym modelem, skierowanym do rosnącej liczby europejskich klientów przechodzących na SUV-y,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezydent ds. marketingu, sprzedaży i usług Forda w Europie.
Inteligentny SUV dla inteligentnego świata
Nowy Ford Edge wprowadza w Europie trzy nowe technologie wspomagania kierowcy:
Automatyczne hamowanie po kolizji pomaga zredukować skutki potencjalnej kolejnej kolizji, automatycznie stosując umiarkowany nacisk hamulców, gdy wykryto pierwszą kolizję; spowolnienie pojazdu może potencjalnie zmniejszyć obrażenia pasażerów oraz dalsze uszkodzenia pojazdu.
Asystent unikania kolizji pomaga kierowcom manewrować wokół zatrzymanych lub wolniej poruszających się pojazdów w celu uniknięcia kolizji. Zaprojektowany do działania zarówno w mieście, jak i na autostradzie, wykorzystuje radar i kamerę, aby wykrywać wolniej poruszające się lub stojące pojazdy i dostarcza wsparcie w kierowaniu, gdy kolizja jest nieuchronna.
Adaptive Cruise Control z funkcją Stop-and-Go oraz wspomaganiem utrzymania pasa ruchu pomaga utrzymać komfortową odległość od pojazdów z przodu oraz redukuje stres podczas długich podróży w lekkim ruchu drogowym, pomagając utrzymać pojazd w pasie ruchu.
Dodatkowe technologie wspomagania kierowcy, które wykorzystują kamery, radary i czujniki ultradźwiękowe w celu zmniejszenia stresu wśród kierowców, to m.in. adaptacyjny system oświetlenia przedniego, system informacji o martwym polu, światła drogowe bez oślepiania, inteligentny ogranicznik prędkości, ostrzeżenie o utrzymaniu pasa ruchu, asystent poprzedzający kolizję z wykrywaniem pieszych oraz rozpoznawanie znaków drogowych.
Jazda i parkowanie w miastach stają się bardziej komfortowe i mniej wymagające dzięki funkcjom takim jak Alert o ruchu poprzecznym, Ford Adaptive Steering, Active Park Assist z parkowaniem prostopadłym, pomoc w parkowaniu oraz Park Out Assist, który pomaga kierowcom opuścić miejsca parkingowe.
Mocna i zaawansowana wydajność
Nowy Ford Edge wykorzystuje najnowsze technologie napędu, aby zapewnić płynne osiągi przy jednoczesnym optymalizowaniu efektywności paliwowej i emisji CO2.*
Nowy silnik diesla EcoBlue o pojemności 2,0 litrów z bi-turbo dostarcza moc, moment obrotowy i osiągi porównywalne z silnikiem o większej pojemności, przy zachowaniu optymalnej efektywności paliwowej i niskiej emisji CO2, co jest charakterystyczne dla silników o mniejszej pojemności.
Wprowadzając do silnika EcoBlue zaawansowany system bi-turbo, nowa konfiguracja silnika zachowuje nowoczesną technologię wtrysku paliwa oraz niskotłokową architekturę EcoBlue, aby pomóc spełnić rygorystyczne normy emisji Euro 6.
Silnik EcoBlue bi-turbo o mocy 238 KM w nowym Edge jest połączony z inteligentnym napędem na wszystkie koła i zapewnia optymalny moment obrotowy na niskich obrotach, a także niski poziom hałasu i drgań, a także płynne i równomierne przyspieszenie dla bardziej komfortowego doświadczenia jazdy.
Mały, wysokociśnieniowy turbo i większy, niskociśnieniowy turbo pracują szeregowo przy niskich obrotach dla większej reaktywności i poprawionego momentu obrotowego. Przy wyższych obrotach silnika większe turbo pracuje samodzielnie, aby zapewnić wymaganą moc szczytową.
Udoskonalone turbosprężarki i kolektory wydechowe zawierają około 30% niklu, co zapewnia optymalną odporność na temperatury do 860 stopni Celsjusza generowane przez system bi-turbo. W turbinach zastosowano chłodzenie wodne dla łożysk oraz dla obudowy niskociśnieniowych turbosprężarek.
Wyposażony w standardzie w system Auto Start-Stop, silnik EcoBlue o pojemności 2,0 litra jest także dostępny w nowym Fordzie Edge w wersjach:
Wersja 190 KM z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów i inteligentnym napędem na wszystkie koła
Wersja 150 KM z nową, ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i napędem przednim
Nowa ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów Forda została zaprojektowana w celu dalszej optymalizacji efektywności paliwowej oraz dostarczenia responsywnych osiągów i płynnych, szybkich zmian biegów. Dostosowana do europejskich standardów jazdy, skrzynia biegów wyposażona jest w:
Adaptive Shift Scheduling, które ocenia indywidualne style jazdy w celu optymalizacji czasów zmiany biegów. System potrafi identyfikować podjazdy i zjazdy, oraz trudne zakręty, i dostosowywać zmiany biegów odpowiednio dla bardziej stabilnego, angażującego i wyrafinowanego doświadczenia jazdy
Adaptive Shift Quality Control, które ocenia informacje o pojeździe i otoczeniu, aby dostosować ciśnienia sprzęgła do uzyskania płynnych zmian biegów. Technologia potrafi również dostosować gładkość zmian biegów do stylu jazdy kierowcy.
Sportowy Ford Edge ST-Line
Linia modeli ST-Line Forda – zaprojektowana dla klientów, którzy aspirują do sportowego wizerunku modeli ST – zapewnia styl inspirowany Ford Performance oraz mocne opcje napędowe.
Nowy Edge ST-Line charakteryzuje się odważnym i dynamicznym stylem zewnętrznym i wewnętrznym, który obejmuje:
Dolne elementy drzwi, skrzydeł i nadwozia w kolorze nadwozia, a także górną kratkę z unikalnym czarnym wykończeniem poziomych prętów i otoczenia
Standardowe 20-calowe, a opcjonalne 21-calowe, premium, malowane felgi aluminiowe
Podwójne wydechy z chromowanymi końcówkami
Przeszywane skórzane fotele Miko®-Dinamica z 10-stopniową regulacją
Skórzana kierownica z perforacjami oraz gałka zmiany biegów z czerwonymi przeszyciami w modelach z manualną skrzynią biegów
Aluminiowe pedały sportowe, czarny sufit oraz premium wykładzina podłogowa z weluru
Sportowo dostosowane zawieszenie dodatkowo poprawia doświadczenie jazdy nowym Fordem Edge ST-Line, wspierane przez technologię Ford Adaptive Steering, która optymalizuje reakcję na kierownicy, co sprawia, że nowy Edge jest łatwiejszy do manewrowania, poprzez ciągłe dostosowywanie stosunku kierownicy do prędkości pojazdu oraz płytki zmiany biegów na kierownicy dla ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.
Połączone i komfortowe wnętrze
Dostępna bezprzewodowa ładowarka umiejscowiona w nowym Fordzie Edge w przedniej komorze mediów umożliwia bezprzewodowe ładowanie kompatybilnych urządzeń, a system komunikacji i rozrywek Ford SYNC 3 – kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™ bez opłat – pozwala kierowcom na kontrolowanie podłączonych smartfonów, dźwięku, nawigacji i klimatyzacji za pomocą poleceń głosowych oraz 8-calowego kolorowego ekranu dotykowego.
Klienci mogą dodatkowo wzbogacić swoje doświadczenie audio dzięki nowemu premium systemowi dźwiękowemu B&O PLAY, który został specjalnie dostosowany do modelu Edge. System używa 10-kanałowego procesora dźwięku cyfrowego do kontrolowania i wyrównywania każdego głośnika, zapewniając równomierne rozprowadzenie dźwięku w całej kabinie. Opcja dźwięku przestrzennego dostarcza jeszcze bardziej otaczające wrażenia audio.
Nowy Edge oferuje także nową w pełni konfigurowalną 3D cyfrową tablicę przyrządów, która pozwala kierowcom spersonalizować układ wskaźnika prędkości, obrotomierza oraz wyświetlaczy informacji o pojeździe zgodnie z własnymi preferencjami – a nawet dostosować między jednym z siedmiu kolorów – przy zachowaniu prostego, eleganckiego wyglądu. Dodatkowe dostępne technologie komfortu i wygody obejmują panoramiczny szklany dach, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, podgrzewane fotele tylne oraz podgrzewaną kierownicę.
Zharmonizowane, wysokiej jakości materiały oraz nowoczesny design we wnętrzu nowego Edge’a emanują premium wyglądem. Przebudowana konsola centralna wyposażona jest w nowy pokrętło zmiany biegów dla ośmiobiegowej automatycznej skrzyni, co zwalnia miejsce i ułatwia dostęp do bezprzewodowej ładowarki, a jednocześnie wzmacnia nowoczesny, wyszukany charakter pojazdu.
Elektroniczny przycisk hamulca postojowego zamiast konwencjonalnej dźwigni hamulca postojowego również pomaga maksymalizować przestrzeń i zawiera regulowane uchwyty na kubki oraz głęboką skrzynkę na przechowywanie z wystarczającą przestrzenią na książki, zabawki i tablety. Nawet większa szuflada schowka umiejscowiona pod deską rozdzielczą oraz dodatkowe miejsce do przechowywania w górnej części deski rozdzielczej.
Kompleksowa oferta
Nowy Ford Edge będzie dostępny dla klientów w Europie w wersjach premium Vignale, stylowym Titanium oraz dobrze wyposażonym Trend, oprócz sportowego ST-Line.