FORD Escape 2012-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Escape 2012-2016

Przejdź do galerii zdjęćFORD Escape 2012-2016

Trzecia generacja modelu Escape była znaczącą zmianą w stosunku do swojego poprzednika. To globalny samochód, który miał ten sam kształt w Europie, ale nosił inną nazwę. Znany był również jako Kuga.

Podczas gdy pierwsza generacja Escape wyglądała jak stos pudełek, druga generacja wyróżniała się smukłym designem z długimi i zakrzywionymi liniami. Samochód był prawdziwym małym crossoverem o zbliżonych wymiarach do Forda Focusa.

Auto zaprojektowano w Europie, ale odnosiło także sukcesy w Stanach Zjednoczonych. Przednia część pojazdu miała kanciaste reflektory oraz aerodynamicznie poprawiony zderzak. Samochód był o 10 procent bardziej aerodynamiczny od poprzedniej generacji. W przeciwieństwie do dwóch starszych wersji, które powstały we współpracy z Mazdą, model z 2017 roku był w 100% produkcji Forda.

Wewnątrz zainstalowano nową generację systemu MyFord Touch. Posiadał kolorowy wyświetlacz na górze centralnej konsoli, a przyciski sterujące znajdowały się tuż przed nim. Na liście opcji znajdował się także premiumowy system audio Sony. Fotele przednie zapewniały wygodę i wsparcie boczne dzięki wzmocnieniom. Z tyłu było miejsce dla trzech dorosłych pasażerów.

W odróżnieniu od swojego europejskiego odpowiednika, nie był wyposażony w silniki diesla. Nie oferował także wersji z silnikiem V6 ani hybrydowej, jak druga generacja Escape. Zainstalowano w nim jednak najnowszy silnik EcoBoost o pojemności 1.6 litra, który był bardziej oszczędny niż hybryda, oraz silnik 2.0 EcoBoost, który był mocniejszy od V6. W podstawowej wersji znajdował się silnik o pojemności 2.5 litra w układzie rzędowym. Wszystkie wersje były połączone z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Automatyczny system napędu na wszystkie koła przenosił moment obrotowy z przodu na tył oraz z lewej na prawą stronę, w zależności od poziomu przyczepności.

Nowy Ford Escape łączy w sobie wszechstronność i pojemność bagażnika, których oczekują klienci SUV-ów, z designem inspirowanym sportem, którego pragną.

„Atletyczny wygląd Escape’a to nie przypadek,” mówi Martin Smith, dyrektor ds. projektowania w Europie, Azji i Afryce. „Chcieliśmy stworzyć wrażenie sportowca, takiego jak biegacz czy pływak w nowej sylwetce – aż po wyraźnie zarysowane mięśnie, które przekazują ruch i energię.”

Nowy SUV będzie sprzedawany jako Ford Escape w Ameryce Północnej i pojawi się później z oznaczeniem Kuga na wielu rynkach na świecie.

Funkcjonalność idzie w parze z formą, ponieważ smuklejszy design pozwala na większą pojemność bagażnika, która przewyższa wyjściowy model Ford Escape – z 68,1 stopy sześciennej miejsca za pierwszym rzędem i 34,3 stopy sześciennej za drugim rzędem. Nowa Kuga będzie nieco dłuższa od obecnego modelu, co zwiększa przestrzeń na bagaż.

Fotele Escape’a, najnowsze od Forda, są lżejsze, a jednocześnie bardziej komfortowe dla klientów. Struktura siedzeń straciła niemal 3 funty, a same fotele zyskały więcej funkcji – dwukierunkową regulację elektryczną i dwukierunkowe wsparcie lędźwiowe. To wszystko w połączeniu z klasyczną, sześciokierunkową regulacją.

Dostępny jest także sportowy fotel z wyższymi bocznymi podporami i charakterystycznym stylem szwów.

Przedni zagłówek oferuje po raz pierwszy regulację w czterech kierunkach. Zarówno zagłówki, jak i tylne siedzenia zostały ulepszone, aby ułatwić składanie, a materiały wykonane są z pianki na bazie soi.

Wyższy poziom rzemiosła

Im bliżej klienci zbliżą się do nowego Forda Escape, tym bardziej go pokochają, mówi Peter Bejin, menedżer ds. Globalnego Rzemiosła.

Ulepszone materiały i wykonanie wyróżniają wnętrze, w tym:

  • Miękka w dotyku deska rozdzielcza
  • Obłożone, wyściełane i przeszywane podłokietniki drzwi
  • Głębokie wyściółki na podłokietnikach konsoli
  • Miękkie górne pokrycie drzwi
  • Eliminacja widocznych elementów mocujących w schowku i przegubach osłony przeciwsłonecznej
  • Dostępne sportowe fotele wykończone skórą z kontrastowym przeszyciem na bokach

„Nasi projektanci stworzyli dobrze proporcjonalny pojazd, który robi wrażenie już z odległości 20 stóp,” powiedział Bejin. „Chcemy, aby ta obietnica designu była także widoczna w rzemiośle, tak aby klienci, gdy podchodzą, otwierają drzwi, siadają i zaczynają interakcję z nowym Escape’em, mieli to samo wrażenie z odległości 2 stóp, 1 cala czy 1 milimetra.”

Nowy kolor zewnętrzny w Ameryce Północnej to Ginger Ale, metaliczny odcień ziemi, nieco bardziej zielony niż ginger ale w przezroczystej szklance.

Ginger Ale prowadzi szeroką paletę nowych kolorów zewnętrznych, w tym Ruby Red, White Platinum Tricoat, Frosted Glass Metallic, Deep Impact Blue i Kodiak Brown, obok Tuxedo Black, Sterling Gray Metallic, Ingot Silver Metallic i Oxford White.

Imponujące wnętrze

Muskularny, wyraźny kształt zewnętrzny jest uzupełniony dynamicznym, dobrze wyposażonym wnętrzem, które charakteryzuje się nowymi poziomami rzemiosła i technologii.

„Wnętrze nowego Escape’a jest nowoczesne i wyrafinowane,” powiedziała Ruth Pauli, główna projektantka Kolorów i Materiałów. „Oddaje ekspresyjny design i zwiększoną funkcjonalność pojazdu.”

Zespół projektowy wnętrza szczególnie uwzględnił bogactwo ekskluzywnych cech, których żaden konkurent nie może zaoferować, tworząc nowy Ford Escape, z ulepszonym systemem SYNC® i technologią MyFord Touch®.

Opcje przyjaznego środowiska wnętrza obejmują Charcoal Black na Charcoal Black lub Charcoal Black na Medium Light Stone lub Medium Dark Stone.

Zaawansowane silniki EcoBoost

Po raz pierwszy nowy Ford Escape zaoferuje dwie różne jednostki napędowe EcoBoost®. Ta nagradzana technologia silnikowa Forda, która zapewnia doskonałe osiągi i oczekiwaną oszczędność paliwa lepszą niż jakikolwiek konkurent, dostępna jest w wersji 2,0-litrowej czterocylindrowej i po raz pierwszy w USA w wersji 1,6-litrowej czterocylindrowej.

Każdy nowy silnik wykorzystuje podstawowe technologie EcoBoost, takie jak bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarka, oraz dodatkowo podwójne niezależne zmienne ustawienia wałka rozrządowego (Ti-VCT). Dzięki tym technologiom, 2,0-litrowy EcoBoost ma wytwarzać więcej momentu obrotowego niż większy silnik V6 w Toyocie RAV4, a 1,6-litrowy uzyska przewodnictwo segmentowe w zakresie oszczędności paliwa wśród kompaktowych SUV-ów, osiągając do 5 mpg lepsze wyniki niż poprzedni Escape.

EcoBoost stał się popularnym wyborem wśród klientów od momentu wprowadzenia silnika EcoBoost V6 w 2009 roku w Fordzie Taurus SHO i Lincolnie MKS.

Silniki EcoBoost są kluczowe w strategii Forda zapewniającej technologicznie zaawansowane silniki o dużej mocy, mniejszych pojemnościach, które oferują wyjątkową oszczędność paliwa i niekompromisowe osiągi dla milionów kierowców na całym świecie. Do 2013 r. ponad 90 procent amerykańskiego asortymentu Forda będzie dostępne z technologią EcoBoost. Ford posiada ponad 125 patentów na swoją technologię silnika EcoBoost.

„Dając klientom dwa wybory silnika EcoBoost, idealnie uzupełniamy gamę inteligentnych, zaawansowanych technologicznie funkcji dostępnych w nowym Fordzie Escape,” powiedział Roger Maynard, menedżer ds. Napędu. „Zarówno silniki 2,0-litrowe, jak i 1,6-litrowe EcoBoost będą oferować żywotne osiągi podczas maksymalizacji oszczędności paliwa.”

2,0-litrowy EcoBoost czterocylindrowy ma dawać 250 lb.-ft. momentu obrotowego i 237 koni mechanicznych. 1,6-litrowy EcoBoost czterocylindrowy przewiduje 177 lb-ft momentu obrotowego i 173 konie mechaniczne.

Każdy nowy silnik EcoBoost jest połączony ze specjalnie skalibrowaną sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów SelectShift™, która jest standardowa i pozwala kierowcom na ręczną kontrolę wyboru biegów za pomocą przełącznika po lewej stronie dźwigni zmiany biegów.

Skrzynia biegów ma nowy konwerter momentu, który poprawia odczucia podczas jazdy, zapewniając płynne zmiany biegów i doskonałą oszczędność paliwa. Inżynierowie zainstalowali również zaktualizowane przełożenia biegów, aby uzyskać zrównoważone odczucia podczas jazdy w każdej sytuacji. Nowe przełożenia uzupełniają zaktualizowany konwerter momentu.

„2,0-litrowy EcoBoost, jak wszystkie silniki EcoBoost, będzie dostarczać szczytowy moment obrotowy w szerokim zakresie,” powiedział Maynard. „To oznacza, że kierowcy otrzymają szybką reakcję, gdy naciśnie pedał gazu – bez poświęcania oszczędności paliwa.”

1,6-litrowy EcoBoost trafia do Ameryki Północnej

Po raz pierwszy w Ameryce Północnej dostępny jest również silnik EcoBoost 1,6 litra. Podobnie jak jego 2,0-litrowy odpowiednik, 1,6-litrowy EcoBoost przewiduje lepszy moment obrotowy niż aktualni konkurenci Toyoty i Hondy oraz oczekiwane lepsze oszczędności paliwa niż oba.

„1,6-litrowy EcoBoost będzie liderem oszczędności paliwa w nowym Fordzie Escape i dostarczy doskonałe oszczędności paliwa z wysoko responsywnym silnikiem,” powiedział Maynard.

Wysiłki mające na celu redukcję niepożądanych dźwięków w 2,0-litrowym EcoBoost zostały przeniesione również na 1,6-litrowy EcoBoost, który dodaje elektronicznie sterowaną zawór bypass.

Ten zawór pomaga zminimalizować dźwięki przyspieszania turbosprężarki, co prowadzi do płynniejszego dźwięku silnika, gdy klient odpuszcza pedale gazu. Zawór wygładza dźwięk, równoważąc ciśnienie powietrza w układzie dolotowym.

Lżejszy, bardziej efektywny silnik 2,5-litrowy

Silnik bazowy nowego Forda Escape to zaktualizowana wersja 2,5-litrowego silnika czterocylindrowego, który dzieli wiele komponentów z silnikiem 2,0-litrowym EcoBoost, aby zaoszczędzić wagę, poprawić jakość i zwiększyć oszczędność paliwa.

Wśród udoskonaleń jest nowy pasek napędu akcesoriów o niższym napięciu w globalnym systemie. Dzięki niższemu napięciu, tarcie w całym systemie jest zredukowane. Mniejsze tarcie zmniejsza zużycie paliwa.

To ulepszenie, w połączeniu z zmianami w sterowaniu silnikiem i innymi postępami, przyczynia się do poprawy oszczędności paliwa o 2 mpg, a także lepszego momentu obrotowego na niskich obrotach dla lepszych odczuć performance.

Dodatkowo poprawiając oszczędność paliwa, działa system Active Grille Shutter, który pomaga zredukować opór powietrza i jest dostępny we wszystkich modelach z silnikiem 1,6-litrowym EcoBoost i 2,5-litrowym czterocylindrowym.

System Active Grille Shutter otwiera żaluzje grilla, gdy potrzebne jest dodatkowe powietrze chłodzące silnik, takie jak podczas jazdy w warunkach niskich prędkości. Gdy samochód porusza się po autostradzie z równą prędkością, żaluzje automatycznie zamykają się, poprawiając aerodynamikę i efektywność paliwową.

Aktywne żaluzje grilla są już stosowane w Fordzie Focus, Fordzie Taurus i Fordzie Edge w Ameryce Północnej i będą stopniowo dodawane do kolejnych pojazdów.

Globalne układy napędowe

Na rynkach poza Ameryką Północną, gdzie najnowszy SUV Forda nosi nazwę Kuga, dostępnych będzie wiele dodatkowych układów napędowych, w tym nowy silnik diesla. Więcej szczegółów zostanie podanych, gdy nowy Kuga zadebiutuje na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2012 roku.

Recyklingowe plastikowe butelki i odpady bawełniane znajdują nowe życie

Wnętrze nowego Forda Escape zawiera szeroką gamę materiałów ekologicznych lub recyklingowych – w tym plastikowe butelki i bawełnę, aby wymienić tylko kilka.

„Nowy Ford Escape ma silną historię odpowiedzialności ekologicznej,” powiedziała Sue Cischke, wiceprezydent ds. Zrównoważonego rozwoju, środowiska i inżynierii bezpieczeństwa. „Dzięki dwóm nowym silnikom EcoBoost, które wytwarzają mniej emisji CO2 w porównaniu z podobnymi konwencjonalnymi silnikami oraz szerokiemu zastosowaniu materiałów recyklingowych lub odnawialnych, nowy Ford Escape jest bardziej przyjazny dla środowiska.”

Nowy Ford Escape zawiera nawet więcej zrównoważonych materiałów niż jego poprzednik. Materiały, które są recyklingowane, odnawialne i redukują wpływ na środowisko to:

  • Dywany wykonane z materiałów postkonsumpcyjnych lub postprzemysłowych. Przykładem materiału postkonsumpcyjnego jest plastik z recyklingu, na przykład z butelek po napojach. Źródło poliestru w dywanach wynosi około jedna-trzecia postkonsumpcyjnego i dwie-trzecie postprzemysłowego.
  • W dywanach znajduje się łącznie około 25 plastikowych butelek o pojemności 20 uncji.
  • Pianka sojowa w siedzeniach i zagłówkach.
  • Osłony układu napędowego wykonane w 100% z recyklingowanych tworzyw sztucznych.
  • Ponad 10 funtów bawełny z recyklingu, pozyskanej z dżinsów, swetrów, koszulek i innych rzeczy, które inaczej trafiłyby na wysypisko, wykorzystano w materiałach pochłaniających dźwięk.
  • Uszczelki klimatyzacyjne wykonane z recyklingowanych opon.
  • W branży po raz pierwszy zastosowano technologię mikrokomórkową (MuCell) w procesie wtrysku deski rozdzielczej, co zmniejsza wagę o 1 funt i przyczynia się do poprawy oszczędności paliwa. Ta technologia wtryskuje mikroskopijne komórki, aby zmniejszyć wagę bez poświęcania integralności wymiarowej.
  • Wykończenia rury wydechowej wykonane ze stali nierdzewnej zamiast bardziej powszechnych i mniej przyjaznych dla środowiska wykończeń chromowanych.

Szerokie stosowanie bardziej przyjaznych dla środowiska materiałów recyklingowych i nadających się do recyklingu uzupełnia przewidywaną najlepszą w swojej klasie oszczędność paliwa nowego Forda Escape, jeszcze bardziej wzmacniając ekologiczne kwalifikacje pojazdu. Nowy Ford Escape spełnia cel Partnerstwa Zrównoważonego Rozwoju Pojazdów USCAR, aby 85% pojazdu było poddawane recyklingowi.

Pianka na bazie soi dodana do zagłówków

Kontynuacja wykorzystania pianki na bazie soi w nowym Escape. Oprócz zawartości bio-pianki w poduszkach siedzisk i oparcia, nowością w Escape są zagłówki z pianką zawierającą 5% soi.

Materiał dywanowy wykonany jest z materiałów postkonsumpcyjnych (plastik z recyklingu; na przykład z butelek po napojach) lub postprzemysłowych (odpady z firm zajmujących się produkcją odzieży, na przykład). W nowym Fordzie Escape, źródłem poliestrowego dywanu jest około jedna-trzecia postkonsumpcyjnego i dwie-trzecie postprzemysłowego.

Inżynierowie Forda obliczają, że w produkcji dywanu każdego nowego Escape w Ameryce Północnej wykorzystano około 25 plastikowych butelek o pojemności 20 uncji. Przy aktualnym poziomie sprzedaży oznacza to ponad 4 miliony recyklingowych plastikowych butelek rocznie.

„Jesteśmy pewni, że nowy Ford Escape dostarczy doskonałą oszczędność paliwa i mądrze wykorzysta materiały, które w przeciwnym razie trafiłyby na wysypisko,” powiedziała Cischke. „Zaradni klienci docenią, jak udało nam się uczynić Escape’a zarówno bardziej ekologicznym, jak i inteligentniejszym.”

Bezpieczeństwo

Nowy Ford Escape łączy w sobie cechy i technologie bezpieczeństwa, których klienci naprawdę pragną, w tym stalową karoserię o wysokiej wytrzymałości i jeszcze mądrzejszy nowy system poduszek powietrznych, którego nie oferuje żaden inny producent samochodów.

„Bezpieczeństwo jest kluczowe dla klientów małych SUV-ów, a nowy Ford Escape to zapewnia,” powiedział Jason Sprawka, menedżer ds. marketingu Escape. „Nowy Escape był crash-testowany 5000 razy w testach rzeczywistych i wirtualnych, aby poprawić bezpieczeństwo.”

Nowy Ford Escape dodaje około cztery razy więcej zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości i stali ultra-wysokiej wytrzymałości niż poprzedni model. Prawie jedna trzecia stali w nowym nadwoziu unibody Escape składa się z zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości i ultra-wysokiej wytrzymałości, co pomaga chronić pasażerów w przypadku wypadku.

Nowy Escape ma także ulepszony system osobistego bezpieczeństwa™ z nowymi technologiami pasów bezpieczeństwa i siedmioma poduszkami powietrznymi.

System osobistego bezpieczeństwa to sieć komponentów, które współpracują ze sobą, aby dostosować aktywację przednich poduszek powietrznych w przypadku wypadków czołowych. Moduł sterujący pasami bezpieczeństwa (RCM) tłumaczy informacje zbierane przez czujniki kolizji, przełącznik zapadki pasa bezpieczeństwa na przednim, położenie toru siedzenia kierowcy i czujnik wagi pasażera i ocenia, jak szybko pojazd hamuje oraz czy kierowca i/lub pasażer są zapięci.

Na podstawie tych informacji, RCM aktywuje napinacze pasów bezpieczeństwa i decyduje, w jaki sposób poduszki powietrzne o podwójnym działaniu będą się otwierać.

Nowością w nowym Fordzie Escape są napinacze w zewnętrznych punktach mocowania oraz języki blokujące w przypadku zderzeń. Te technologie pomagają napinać pasy na biodrach w ułamku sekundy podczas poważniejszych wypadków.

Nowe poduszki boczne otwierają się niżej w okolicy miednicy, oprócz klatki piersiowej, i zawierają nową technologię wentylacyjną, którą Escape wprowadza wyłącznie do segmentu małych SUV-ów.

Technologia wentylacyjna poduszki bocznej uwzględnia rozmiar pasażera, zmieniając ciśnienie, aby mniejsi pasażerowie wytrzymywali niższe ciśnienie.

„W przypadku zderzenia bocznego preferowane jest ciśnienie poduszki bocznej wyższe dla większej osoby i niższe ciśnienie dla mniejszej,” powiedział Sean Ryan, kierownik ds. pasów bezpieczeństwa. „Nie było to możliwe w poprzednich systemach. W nowym Fordzie Escape wentylacja adaptacyjna pozwala nam optymalizować ciśnienie w poduszce bocznej.”

Wentylacja tunelu jest wyrównana z okolicą ramienia pasażera. U większych pasażerów ramię angażuje wentylację i zapobiega jej wentylacji, dzięki czemu gaz pozostaje wewnątrz poduszki powietrznej. W przypadku mniejszych pasażerów sytuacja jest odwrotna: ponieważ ramię pasażera znajduje się poniżej wentylacji, gaz wypływa z poduszki powietrznej.

Poduszka powietrzna kierowcy korzysta z przeprojektowanego systemu linek w kształcie krzywej, który wciąga dolną część, tworząc kieszeń, która pomaga zredukować uderzenie poduszki powietrznej na klatkę piersiową i żebra kierowcy w przypadku wypadków czołowych. W tym samym czasie otwiera się poduszka powietrzna na kolana kierowcy – oferowana po raz pierwszy w Fordzie Escape.

Nowy Ford Escape zawiera także znany system Safety Canopy®, który łączy poduszki powietrzne boczne i czujnik przewrócenia, aby zapewnić ochronę pasażerom bocznym podczas uderzenia bocznego.

Inflatory poduszek powietrznych znajdują się w pobliżu szyn dachowych między słupkami bocznymi, podczas gdy czujniki kolizji bocznych znajdują się po obu stronach pojazdu. Czujnik przewrócenia wykrywa potencjalne przewrócenie i uruchamia system Safety Canopy. Poduszki powietrzne pozostają napompowane przez maksymalnie sześć sekund, aby pomóc zredukować obrażenia w wyniku wielu uderzeń lub przewróceń.

Technologia

Nowy Ford Escape może być najbardziej pomocnym pojazdem, jaki kiedykolwiek wyprodukowano przez Forda. Dzięki najbardziej zaawansowanej technologii bezdotykowej, jaką kiedykolwiek oferowano w Fordzie, nowy Escape pomaga klientom załadować lub rozładować sprzęt przez tylną klapę, nie sięgając po klucz, pozostając w kontakcie, parkować równolegle i unikać kolizji na parkingu.

Dodatkowo, na drodze nowy system Intelligent 4WD Forda zapewnia doskonałe prowadzenie i świetną przyczepność w terenie, gdy kierowcy chcą opuścić asfalt.

Ponadto, ekskluzywne technologie, których żaden konkurent nie może dorównać, automatycznie spowalniają pojazd, gdy skręca się zbyt szybko (Curve Control) lub pomagają przyspieszyć podczas zakrętu (Torque Vectoring Control) są po raz pierwszy połączone w SUV-ie w nowym Fordzie Escape.

„Klienci chcą technologii, która ułatwia im życie,” powiedział Jason Sprawka, menedżer ds. marketingu Escape. „Nowy Escape ma bogactwo dostępnych intuicyjnych technologii, a także pomocników, którzy są całkowicie bezproblemowi.”

Nowa technologia sportowa

Na czoło inteligentnych, pierwszych w segmencie funkcji skierowanych na klienta w nowym Fordzie Escape wysuwa się dostępna bezdotykowa klapa bagażnika. Lekki ruch nogi pod środkiem tylnego zderzaka aktywuje system, a następnie odblokowuje i podnosi klapę bagażnika.

To umożliwia szybki, łatwy i wygodny dostęp do przestrzeni bagażowej bez odkładania paczek lub szukania kluczy do otwarcia tylnej klapy. Ta sama procedura zamyka również klapę.

Bezdotykowa klapa bagażnika opiera się na inteligentnym dostępie Forda z przyciskiem startu, które pozwala klientom odblokować i uruchomić pojazdy, nie sięgając po klucz. Kiedy klucz znajduje się w ich posiadaniu – trzymany w kieszeni, płaszczu, torebce lub teczce – prosta pociągnięcie za klamkę otwiera pojazd. Po wejściu kierowca po prostu naciska pedał hamulca i naciska przycisk zasilania, aby uruchomić pojazd.

W przypadku bezdotykowej klapy bagażnika, dwa czujniki zintegrowane z systemem inteligentnego dostępu znajdują się w tylnym zderzaku. Jeden wykrywa piszczel kierowcy, a drugi wykrywa ruch nogi w celu włączenia bezdotykowej klapy bagażnika.

Połączenie systemu wykrywającego klucz oraz ruchu nogi i nogi jest niezbędne do odblokowania i otwarcia klapy, co chroni przed przypadkowym otwarciem.

„Zwierzęta przemykające pod samochodem, uderzające w nierówności drogi czy liście kręcące się pod pojazdem nie aktywują klapy bagażnika,” powiedział Michael Becker, inżynier systemów. „Zaprojektowaliśmy system tak, aby klapa otwierała się, gdy chcesz.”

Dodatkowo, wysokość klapy może być zaprogramowana lub dostosowywana ręcznie, aby spełniała konkretne potrzeby klientów. Klapa otwiera się na wysokości od około 4 stóp do maksymalnie około 7 stóp nad ziemią.

Nowa wersja SYNC z MyFord Touch

Najnowsza wersja SYNC® z technologią łączności kierowcy MyFord Touch® dla nowego Escape ułatwia zarządzanie informacjami, kontrolowanie funkcji i dostosowywanie ustawień.

„Słuchaliśmy naszych klientów i poprawiliśmy to, co kochają w MyFord Touch,” powiedział Kenneth Williams, inżynier integracji systemów. „W tej aktualizacji ekrany mają czystszy, bardziej przejrzysty wyświetlacz. Napisy na ekranach są większe i łatwiejsze do odczytania, obszary do naciśnięcia na ekranie wyglądają bardziej jak przyciski, a funkcje są jaśniejsze dla szybszej nawigacji.

„Co wyróżnia MyFord Touch, to wiele sposobów, w jakie klienci mogą zarządzać i kontrolować to, co chcą, za pomocą poleceń głosowych, menu uzyskiwanych za pomocą kontrolerów na kierownicy, dotykowego ekranu, przycisków lub pokręteł, w zależności od ich preferencji.”

Teraz kluczowe ekrany – Telefon, Nawigacja, Rozrywka i Klimat – są oznaczone w ten sposób oprócz kodów kolorystycznych. Ikony mają nowy wygląd, który lepiej określa funkcjonalność lub cechę.

MyFord Touch obejmuje standardowy ekran 4 cale w zestawie wskaźników we wszystkich modelach Ford Escape. Ekran 8 cali w centralnej konsoli jest standardowy w modelach SEL i Titanium. Nowy Escape ma także najnowszą wersję SYNC, która obejmuje:

  • Bezdotykowe, aktywowane głosowo połączenia za pomocą telefonu komórkowego podłączonego przez Bluetooth®
  • Bezdotykowe, aktywowane głosowo sterowanie USB-podłączonym odtwarzaczem muzyki cyfrowej
  • 911 Assist™, zautomatyzowana usługa najpierw wezwania pomocy, która jest bezpłatna przez cały okres eksploatacji pojazdu
  • Raport zdrowia pojazdu, usługa diagnostyczna i informacyjna na żądanie

Wraz z MyFord Touch oferowana jest subskrypcja usług SYNC, która rozszerza funkcje sterowania głosowego o chmurze. Obejmuje to instrukcje krok po kroku, raporty o ruchu drogowym i informacje o wyszukiwaniach biznesowych z możliwością pomocy żywego operatora, jeśli to konieczne.

MyFord Touch jest dostępny z systemami nawigacyjnymi i audio marki Sony z 10 głośnikami oraz elektroniczną płytą wykończeniową zaprojektowaną przez Sony.

Nowy pakiet technologii parkingowej

Po raz pierwszy w Fordzie Escape dostępny jest pakiet technologii parkingowej, który może pomóc zredukować stres związany z parkowaniem równoległym i pomóc uniknąć wypadków. W skład pakietu wchodzą:

  • Aktywny asystent parkowania
  • System informacji o martwym punkcie (BLIS®) z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym
  • Wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Asystent parkowania z przodu
  • Asystent parkowania z tyłu
  • Kamera tylna

System aktywnego asystenta parkowania Forda sprawia, że parkowanie równoległe jest bezstresowe. Przy prostym naciśnięciu przycisku, aktywowanym przez system EPAS (elektryczne wspomaganie kierownicy), aktywny asystent parkowania wykrywa dostępne miejsce do parkowania równolegle za pomocą 10 czujników i automatycznie kieruje pojazd w to miejsce, bez potrzeby dotykania kierownicy przez kierowcę. Kierowca kontroluje przyspieszenie, dźwignię zmiany biegów i hamulce.

Technologia oparta na czujnikach aktywnego asystenta parkowania sprawdza miejsca pod kątem nachylenia, w węższych przestrzeniach, bliżej krawężnika i jest szybsza i dokładniejsza niż systemy konkurencji oparte na kamerze. Nowy Escape może zaparkować równolegle w przestrzeni mniejszej niż 18 stóp długości – długość pojazdu (nieco mniej niż 15 stóp) plus 3 stopy.

BLIS z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym pomaga kierowcom zmieniać pasy lub wyjeżdżać z miejsca parkingowego z większą pewnością. BLIS ostrzega, gdy wykryto pojazd w martwym punkcie, a ostrzeżenie o ruchu poprzecznym sygnalizuje nadjeżdżający ruch z boków, na przykład przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego.

Doświadczenie jazdy na drodze znacznie poprawione

Zaawansowane oprogramowanie opracowane przez Forda dla nowego systemu Intelligent 4WD w Fordzie Escape na bieżąco przeszukuje warunki około 20 razy szybciej, niż zajmuje to mrugnięcie oka, dostosowując rozdział mocy, aby dostarczyć kierowcy precyzyjnej mieszanki prowadzenia i przyczepności w każdym momencie.

Korzystając z zaawansowanego oprogramowania i czujników, system zbiera dane z 25 sygnałów zewnętrznych, w tym prędkość kół, pozycję pedału gazu i kąt kierownicy, aby zapewnić doskonałe osiągi jazdy zarówno w mokrych, jak i suchych warunkach oraz doskonałą przyczepność w terenie.

Większa pewność przy wchodzeniu i przejeżdżaniu przez zakręty umożliwiają technologie Torque Vectoring Control i Curve Control, które są dostępne razem po raz pierwszy w SUV-ie w nowym Fordzie Escape.

System na bieżąco dzieli moment obrotowy produkowany przez układ napędowy pomiędzy przednimi i tylnymi osiami. Dzieląc moment obrotowy, kierowca zyskuje wiele korzyści. Po pierwsze, przenosi moc, co oznacza, że gdy kierowca mocno skręca, pojazd lepiej podąża za zamierzonym torem jazdy. Na przykład, jeśli pojazd wykazuje tendencję do nadsterowności – tendencja do prostowania się przy skręcaniu – system automatycznie rozkłada więcej momentu do tylnych kół, aby pomóc zneutralizować ten efekt i zapewnić bardziej neutralne prowadzenie.

Po drugie, a to nowość w tym nowym SUV-ie, czujniki zwrotne i oprogramowanie obliczają, w oparciu o kąt skrętu kierowcy, gdzie kierowca chce jechać w porównaniu do miejsca, w którym chce, aby pojazd się udał, i dokonują odpowiedniego wydzielenia.

Rodzaj mini-superkomputera wykorzystuje wszystkie informacje z różnych czujników i danych – takich jak przyspieszenie boczne, wymagania kierowcy i kąt skrętu – oraz przetwarza te informacje, aby zmusić pojazd do skręcania w kierunku, w którym chce, aby szedł kierowca. System Forda opiera się na prewencyjnych działaniach, dodając i odejmując moment obrotowy w razie potrzeby za pomocą elektromagnetycznego sprzęgła.

Jeśli na przykład przód pojazdu znajduje się na lodzie, a tył na asfalcie, układ napędowy może skierować cały moment obrotowy, jaki może wytworzyć, na tył, umieszczając moc tam, gdzie jej potrzebuje kierowca.

Wszystkie te dostosowania, poprawki i obliczenia są prowadzone co 16 milisekund, co jest około 20 razy szybciej niż mrugnięcie oka.

Zarówno mózg (oprogramowanie kontrolne), jak i siłę (tylna oś) opracowano wewnętrznie przez Forda.

Ulepszony system hamulcowy, nowe technologie dodają kolejny poziom pewności

W harmonii z nowym systemem Intelligent 4WD Forda działa ulepszona wersja Torque Vectoring Control, wdrożona po raz pierwszy w pojeździe z napędem na cztery koła.

Wprowadzona w nowym globalnym Fordzie Focus, ale całkowicie dostrojona i skalibrowana dla nowego Escape, kontrola wektora momentu dodaje kolejny poziom pewności dla kierowcy. W sytuacji, gdy wykryto poślizg koła – na przykład utratę przyczepności w wewnętrznym kole – Torque Vectoring Control transferuje moment na zewnętrzne koło.

Torque Vectoring Control jest aktywowane, gdy kierowca przyspiesza i wykorzystuje czujniki i oprogramowanie, aby obliczyć ruch yaw pojazdu, czyli tendencję do poruszania się w lewo lub prawo.

Zazwyczaj spotykana w samochodach o wysokich osiągach, Torque Vectoring Control wykorzystuje hamulce pojazdu, aby imitować efekt ograniczonego poślizgu dyferencjału, nieustannie równoważąc rozkład momentu obrotowego silnika pomiędzy przednimi kołami podczas skręcania, co skutkuje poprawioną przyczepnością i sterowaniem oraz zmniejsza szansę na nadsterowność.

System działa w oparciu o moduł kontroli stabilności pojazdu i monitoruje sytuację 100 razy na sekundę. Gdy pojazd przyspiesza w zakręcie, system wykrywa, kiedy wewnętrzne przednie koło zaczyna się ślizgać i stosuje nieuchwytną ilość hamowania na tym kole. To zapobiega poślizgowi kół i skutkuje przeniesieniem momentu silnika na zewnętrzne koło, które ma lepszą przyczepność, a tym samym utrzymuje kontrolę nad traktywną i sterowaniem.

W przeciwieństwie do systemu kontroli trakcji, który redukuje moc silnika, interwencja Torque Vectoring Control jest niezwykle subtelna i może być nawet niezauważalna dla kierowcy.

Inne przydatne technologie dodane do nowego Forda Escape obejmują aktywny asystent parkowania, asystent startu pod górę i asystent hamulca awaryjnego, co uzupełnia takie podstawowe i znane technologie Escape jak kontrola stabilności podczas przechylania™ i kontrola kołysania przyczepy.

Hamulce oferują lepszą kontrolę podczas skręcania

Nowy system hamulcowy również pomaga utrzymać kontrolę kierowcy podczas skręcania. Podobnie jak funkcja Curve Control wprowadzona w nowym Explorerze, nowy system hamulcowy w Escape może automatycznie zastosować hamowanie na cztery koła, aby pomóc kierowcy, gdy skręca zbyt szybko w zakręcie i jest zawsze aktywny.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.