FORD Escape 2016-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Escape 2016-2019

Przejdź do galerii zdjęćFORD Escape 2016-2019

Ford zaprezentował trzecią generację modelu Escape na rynku amerykańskim w 2011 roku podczas Targów Motoryzacyjnych w Los Angeles, a w 2016 roku wprowadził jej ulepszenia.

Podczas gdy dwie wcześniejsze generacje były rozwijane wspólnie z Mazdą, trzecia wersja modelu Escape nie miała nic wspólnego z japońskim producentem samochodów. W rzeczywistości była to przerobiona europejska wersja Forda Kuga, zbudowana na platformie Ford C1, która była wspólna dla modelu Focus i innych produktów Volvo/Mazda.

W przypadku odświeżonej wersji Ford poszedł na całość i całkowicie zmienił przednią część nadwozia. Model z 2016 roku posiadał chromowaną, trzyszczelinową grille o kształcie heksagonalnym. Dodatkowo, dolny zderzak zyskał nowe światła przeciwmgielne w bocznych wlotach, umieszczone nad światłami do jazdy dziennej. Z tyłu znalazła się nowa klapa bagażnika oraz przeprojektowane światła tylne.

Wewnątrz, na pierwszy rzut oka, można było zagrać w grę „znajdź różnicę”. Deska rozdzielcza wyglądała tak samo, chociaż pojawił się nowy zestaw wskaźników oraz rewolucyjny system multimedialny o nazwie Sync3. Escape był pierwszym modelem, który otrzymał to wyposażenie, pozwalające użytkownikom łączyć się z samochodami za pomocą aplikacji na smartfonach. Mogli odblokować auto, uruchomić silnik oraz sprawdzić status pojazdu. Co więcej, ułatwiło im to znalezienie samochodu na parkingu.

Pod maską Ford wprowadził dwa nowe silniki turbo doładowane, które oferowały moc 179 i 245 KM. Oprócz nich, w ofercie znajdował się także 2,5-litrowy silnik czterocylindrowy, który Ford oferował w najtańszej wersji Escape.

Popularny SUV Ford Escape został nowo zaprojektowany, aby sprawić, że klienci poczują się niepowstrzymani – z jeszcze większą ilością technologii wspierających kierowcę, które pomagają zapewnić bezpieczniejszą i łatwiejszą jazdę, nowym mobilnym połączeniem, które pozwala właścicielom na interakcję z pojazdem z dowolnego miejsca za pomocą aplikacji na smartfona oraz dwoma nowymi wydajnymi silnikami EcoBoost®.

Nowy Escape jest pierwszym pojazdem Forda na świecie z dostępnym SYNC® Connect, który umożliwia użytkownikom odblokowanie drzwi, sprawdzenie poziomu paliwa, a nawet zlokalizowanie, gdzie zaparkowany jest pojazd.

Aby pomóc kierowcom poczuć się pewniej za kierownicą, technologie wspierające kierowcę dostępne w nowym Escape obejmują adaptacyjny tempomat oraz ostrzeżenie o kolizji z wsparciem hamulca, system utrzymania pasa ruchu oraz ulepszony aktywny asystent parkowania. To wszystko zamknięte w pojeździe, który został przeprojektowany od wewnątrz, w tym obszar dla kierowcy i pasażera z przodu z większą ilością miejsca do przechowywania oraz portami do ładowania urządzeń mobilnych.

„Segment SUV-ów kompaktowych jest największy i najbardziej konkurencyjny w Stanach Zjednoczonych, a nowy Escape oferuje jeszcze więcej tego, czego chcą nasi klienci – więcej technologii, którą naprawdę mogą wykorzystać, aby codzienna jazda była bezpieczniejsza i łatwiejsza,” powiedział Joe Hinrichs, prezydent Forda na obu Amerykach.

SYNC Connect utrzymuje kierowców w kontakcie z zdalnym dostępem do pojazdu

Musisz zablokować swojego nowego Escape z drugiego końca miasta? Istnieje na to aplikacja.

Dzięki SYNC Connect, właściciele mogą zdalnie uruchomić swój pojazd i zaplanować przyszłe uruchomienia, a także zablokować i odblokować swojego Escape za pomocą smartfona. Technologia ta dostarcza lokalizację pojazdu, a także kluczowe informacje o pojeździe, takie jak ciśnienie w oponach, poziom paliwa i akumulatora.

SYNC Connect, dostępny z SYNC® 3 w nowym Escape, oferuje darmową aktywację na pięć lat. Użytkownik aktywuje system za pomocą procesu uwierzytelniania w dwóch krokach, zaprojektowanego z myślą o ochronie danych osobowych. SYNC 3 charakteryzuje się szybszym działaniem, rozpoznawaniem mowy w stylu konwersacyjnym, intuicyjnym ekranem dotykowym przypominającym smartfona oraz łatwiejszym do zrozumienia interfejsem graficznym.

Technologie wspierające kierowców, których pragną kierowcy SUV-ów

Inne dostępne funkcje wspierające kierowcę pomagają czynią codzienną podróż bezpieczniejszą i łatwiejszą dla kierowców nowego Forda Escape:

  • Adaptacyjny tempomat i ostrzeżenie o kolizji z wsparciem hamulca: Czujniki wykrywają, gdy Escape zbliża się do wolno poruszającego się pojazdu i odpowiednio dostosowują tempomat
  • Ulepszony aktywny asystent parkowania: Umożliwia wspomaganie kierowania w celu zaparkowania pojazdu w równoległym lub prostopadłym miejscu parkingowym oraz wyjazd z ciasnych miejsc parkingowych; kierowca kontroluje hamulec, pedał gazu i dźwignię zmiany biegów. Technologia uwzględnia kontrolę odległości przy parkowaniu z boku
  • System utrzymania pasa ruchu: System obejmuje alert utrzymania pasa ruchu, który informuje kierowców, gdy niezamierzenie zjeżdżają z pasa, oraz pomoc w utrzymaniu pasa, która dostarcza wspomaganie kierowania, aby poprawić położenie pojazdu wracającego na swój pas
  • System ostrzegania kierowcy: Wykorzystując dane z systemu utrzymania pasa ruchu, system ten może wykryć oznaki zmęczonej jazdy i dostarczyć ostrzeżenie na panelu instrumentów

Dostępne funkcje wspierające kierowcę w nowym Escape obejmują:

  • System informacji o martwym polu z alertem o ruchu poprzecznym: BLIS® może ostrzegać kierowców, gdy pojazd wchodzi w zdefiniowane martwe pole w sąsiednim pasie. Wskaźnik świetlny zapewnia ostrzeżenie w lusterku bocznym, odpowiadające stronie, z której zbliża się pojazd
  • Asystent ruszania na wzniesieniu: Funkcja utrzymuje pojazd w miejscu na wzniesieniu wystarczająco długo, aby kierowca mógł przejść z hamulca na pedał gazu
  • Automatyczna kontrola świateł drogowych: System automatycznie przełącza się z świateł drogowych na mijania i odwrotnie, w zależności od oświetlenia otoczenia
  • Bezproblemowe otwieranie bagażnika, aktywowane nogą: Otwiera bagażnik jednym kopnięciem stopy klienta trzymającego pilot pod tylnym zderzakiem – idealne dla tych, którzy mają dłonie pełne ładunku

Dwa nowe silniki EcoBoost z systemem Auto Start-Stop

Escape jest pierwszym pojazdem Forda, który wprowadza standardowy system Auto Start-Stop w połączeniu z dwoma nowymi silnikami EcoBoost – 1.5-litrowym oraz 2.0-litrowym o podwójnym doładowaniu. Technologia ta wykrywa, gdy pojazd stoi w bezruchu i wyłącza silnik, aby oszczędzać paliwo, co skutkuje poprawą efektywności paliwowej o 4 do 6 procent w ruchu stop-and-go. Silnik uruchamia się automatycznie – w mniej niż pół sekundy – gdy kierowca zwalnia pedał hamulca.

„Auto Start-Stop jest równoznaczne z wyłączaniem światła, gdy opuszczasz pokój, lub zakręcaniem kranu, gdy skończysz zmywać naczynia,” powiedział Milton Wong, główny inżynier Escape. „To zaawansowane technologicznie podejście do bardziej efektywnej jazdy.”

Poziomy wyposażenia SE i Titanium są standardowo wyposażone w nowy silnik 1.5-litrowy EcoBoost, podczas gdy potężny nowy silnik 2.0-litrowy o podwójnym doładowaniu jest dostępny opcjonalnie. Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów jest standardem w całej linii, z nową technologią zmiany biegów za pomocą łopatek dostępną dla Escape SE i Titanium.

Silnik 2.0-litrowy EcoBoost z podwójnym doładowaniem dostarcza 245 koni mechanicznych i 275 lb-ft momentu obrotowego, zapewniając jednocześnie większą wydajność oraz lepsze osiągi pod względem hałasu, wibracji i sztywności. Nowe tłoki zapewniają wyższy, bardziej efektywny stopień sprężania, a nowo zaprojektowany zintegrowany kolektor wydechowy jest zoptymalizowany dla systemu turbo o podwójnym doładowaniu.

Silnik EcoBoost 1.5-litrowy z aluminiowym blokiem i podwójnym wałem rozrządu z zintegrowanym kolektorem wydechowym ma generować moc i moment obrotowy porównywalny z 1.6-litrowym – szacunkowo 180 koni mechanicznych i 185 lb-ft momentu obrotowego.

Oprócz nowych silników EcoBoost, 2.5-litrowy silnik i-VCT o czterech cylindrach pozostaje standardowym wyposażeniem serii Escape S.

Trzy poziomy wyposażenia, z nowym Pakietem Sportowym

Klienci Escape mogą wciąż wybierać spośród poziomów wyposażenia S, SE i Titanium, a także nowego Pakietu Sportowego dostępnego dla SE i Titanium.

Czarno-węglowy kolor z subtelnymi akcentami w kolorze głębokiej przestrzeni jest dostępny dla Escape Titanium. Skórzane fotele Salerno mają unikalny poziomy wzór. Klienci Titanium mogą również wybrać fotele w kolorze Medium Stone, aby kontrastować z czarnym wnętrzem.

Escape będzie oferowany w trzech nowych kolorach – Canyon Ridge, White Gold i Lightning Blue. Dostępne są także sześć nowych wzorów felg.

Zbudowany, aby prowadzić w rosnącym segmencie

Ogólnie, sprzedaż SUV-ów nadal rośnie – zarówno w Ameryce Północnej, jak i na całym świecie. SUV-y stanowią teraz około jedną trzecią amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego, a Ford przewiduje, że liczba ta wzrośnie do 40 procent do 2020 roku. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż SUV-ów ma przekroczyć 5 milionów sztuk w 2015 roku po raz pierwszy w historii.

1.5L EcoBoost 6AT AWD (179 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1499 Cm3
Moc133.5 Kw @ 6000 Rpm
182 Hp @ 6000 Rpm
179 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 2500 Rpm
240 Nm @ 2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 235/55 R17
Długość178.1 In (4524 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/61.6 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit7.8 In (198 Mm)
Pojemność bagażnika34 Cuft (963 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3677 Lbs (1668 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)

1.5L EcoBoost 6AT FWD (179 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1499 Cm3
Moc133.5 Kw @ 6000 Rpm
182 Hp @ 6000 Rpm
179 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 2500 Rpm
240 Nm @ 2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 235/55 R17
Długość178.1 In (4524 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/61.6 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit7.8 In (198 Mm)
Pojemność bagażnika34 Cuft (963 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3525 Lbs (1599 Kg)
Spalanie miasto23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)

2.0L EcoBoost 6AT AWD (245 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc182.7 Kw @ 5500 Rpm
248 Hp @ 5500 Rpm
245 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy275 Lb-Ft @ 3000 Rpm
373 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 235/45 R19
Długość178.1 In (4524 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/61.6 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit7.8 In (198 Mm)
Pojemność bagażnika34 Cuft (963 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3765 Lbs (1708 Kg)
Spalanie miasto19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie23 Mpg Us (10.2 L/100Km)

2.0L EcoBoost 6AT FWD (245 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc182.7 Kw @ 5500 Rpm
248 Hp @ 5500 Rpm
245 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy275 Lb-Ft @ 3000 Rpm
373 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 235/45 R19
Długość178.1 In (4524 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/61.6 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit7.8 In (198 Mm)
Pojemność bagażnika34 Cuft (963 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3613 Lbs (1639 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)

2.5L iVCT 6AT FWD (168 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc125.3 Kw @ 6000 Rpm
170 Hp @ 6000 Rpm
168 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 4500 Rpm
230 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 235/55 R17
Długość178.1 In (4524 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/61.6 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit7.8 In (198 Mm)
Pojemność bagażnika34 Cuft (963 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3552 Lbs (1611 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.