FORD Escape 2019-2022

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Escape 2019-2022

Przejdź do galerii zdjęćFORD Escape 2019-2022

Ford Escape był pionierem hybrydowych SUV-ów w 2005 roku, a nowa generacja zamierza pójść dalej w zakresie inżynierii, osiągów i ekologicznych ulepszeń. Obietnica brzmi, że ta trzecia generacja ma być bardziej emocjonująca w prowadzeniu niż kiedykolwiek wcześniej.

Pod maską Ford zainstalował nowe jednostki zgodne z najsurowszymi, najnowszymi normami, ale również zapewniające dobre osiągi. W podstawowych wersjach S, SE i SEL znajduje się silnik 1.5 EcoBoost. Ta niewielka jednostka oferuje 180 KM i 177 lb-ft momentu obrotowego. Mimo że to mały silnik, będzie wyposażony w system dezaktywacji cylindrów. Najsportowsza wersja będzie miała silnik 2.0 EcoBoost, który wygeneruje 250 KM i 275 lb-ft momentu obrotowego.

Od momentu wprowadzenia na rynek jako ekologiczny SUV, nowy Escape oferuje nową i innowacyjną generację hybrydowego układu napędowego, bazującego na silniku cyklu Atkinsona o pojemności 2.5 litra połączonym z przekładnią CVT. Ta wersja będzie dostępna tylko w napędzie na przednie koła i zapewni 198 KM oraz maksymalną prędkość 85 mph (137 kph) osiąganą wyłącznie z silnika elektrycznego. Escape będzie również oferowany jako hybryda typu plug-in z zasięgiem na elektrycznym napędzie wynoszącym 30 mil.

Nowy Escape jest standardowo wyposażony w modem 4G LTE Wi-Fi, który pozwala na podłączenie aż 10 urządzeń mobilnych. FordPass Connect daje kierowcom zdalny dostęp do pojazdu za pomocą ich telefonów komórkowych.

Wraz z premierą stylowego nowego Forda Escape, który oferuje najlepszą w historii wydajność, elastyczność i nowoczesne technologie, Ford na nowo definiuje model, który przyczynił się do popularności segmentu SUV.

Escape, który w 2005 roku zaprezentował światu pierwszego hybrydowego SUV-a, wraca z dwoma hybrydowymi wersjami na rok 2020: standardową hybrydą oraz wersją plug-in, a także wprowadza technologie, które obejmują tryby jazdy, systemy wspomagające kierowcę oraz innowacje związane z pojazdami elektrycznymi i łącznością w pojeździe.

„Ten zupełnie nowy Escape ma smuklejszy, sportowy design i zdolność zabrania Cię na prawie każdą przygodę w życiu,” powiedział Kumar Galhotra, prezydent Forda w Ameryce Północnej. „Dzięki naszym najlepszym w klasie hybrydowym układom napędowym klienci spędzą mniej czasu na stacji benzynowej, a więcej na drodze.”

Aby nadać nowemu Fordowi Escape sportowy wygląd, projektanci inspirowali się niektórymi z najbardziej znanych sportowych samochodów w ofercie Forda. Grille w kształcie tarczy są inspirowane szóstą generacją Mustanga, podczas gdy dolna przednia część zaczerpnęła z Forda GT. W porównaniu z obecnym modelem, zupełnie nowy Escape jest niższy, szerszy i dłuższy.

Dzięki opadającej linii dachu, zoptymalizowanemu spojlerowi tylnej klapy oraz efektywnemu podwoziu, nowy Ford Escape to najbardziej aerodynamiczny model do tej pory. W międzyczasie odchudzono go o ponad 200 funtów w porównaniu do obecnego modelu, częściowo dzięki szerokiemu zastosowaniu stali wysokowytrzymałej i lekkiej.

Każdy model w ofercie, niezależnie od tego, czy napędzany jest przez jeden z dwóch silników EcoBoost®, czy nowoczesne hybrydowe układy napędowe, osiąga szacunkowy zasięg EPA wynoszący co najmniej 400 mil na jednym tankowaniu. Standardowa hybryda z napędem na przednie koła osiąga najlepszy w klasie zasięg szacowany przez EPA wynoszący ponad 550 mil.

Najlepiej działający Escape w historii

Nowe układy napędowe i systemy transmisyjne, zmniejszenie wagi, poprawiona aerodynamika i zaktualizowany system zawieszenia przyczyniają się do jednego niepodważalnego faktu: to najlepszy pod względem wydajności i najprzyjemniejszy w prowadzeniu Escape w historii.

Modele z silnikiem benzynowym oraz standardowa hybryda dostępne są z napędem na wszystkie koła. Modele wyposażone w EcoBoost otrzymują nową, szybką 8-biegową automatyczną skrzynię biegów, która zapewnia płynne i responsywne zmiany biegów, podczas gdy każdy Ford Escape dostaje zupełnie nowe zawieszenie i ulepszone izolacje dzięki nowemu izolowanemu tylnemu podwoziu.

„Ten nowy pojazd działa jak żaden inny Escape przed nim,” powiedział Jim Hughes, główny inżynier programu Escape. „Jest szybki, responsywny i, pozostając wiernym standardowi wyznaczonemu przez trzy generacje Fordów Escape przed nim, zapewnia niezwykłą frajdę z jazdy.”

Nowy silnik EcoBoost o pojemności 2,0 litra, dostępny w wersji Titanium, ma produkować 250 koni mechanicznych i 275 lb-ft momentu obrotowego przy użyciu paliwa 93 oktanowego, przyspieszając od 0 do 60 mph nawet o 10 procent szybciej niż wychodzący model Escape 2,0-litrowy. W odpowiedniej konfiguracji ma zdolność holowania 3,500 funtów.

Całkowicie nowy silnik EcoBoost o pojemności 1,5 litra, standardowy w wersjach S, SE i SEL, ma produkować 180 koni mechanicznych i 177 lb-ft momentu obrotowego przy użyciu paliwa 93 oktanowego. W odpowiedniej konfiguracji ma zdolność holowania 2,000 funtów. Aby pomóc w oszczędzaniu paliwa, silnik 1,5-litrowy wprowadza dezaktywację cylindrów, co jest pierwszym rozwiązaniem Forda w Ameryce Północnej, które wykrywa, kiedy jeden cylinder nie jest potrzebny i automatycznie go wyłącza. System może aktywować lub dezaktywować cylinder w 14 milisekund, aby zapewnić płynną jazdę.

Modele SE Sport i Titanium są standardowo wyposażone w innowacyjny czwartej generacji system hybrydowy Forda, który obejmuje nowy hybrydowy silnik cyklu Atkinsona o pojemności 2,5 litra oraz elektroniczną ciągłą skrzynię biegów. Hybrydowy model z napędem na przednie koła ma produkować łącznie 198 koni mechanicznych i osiągać prędkość maksymalną 85 mph w trybie elektrycznym.

Wersja hybrydowa plug-in, dostępna w każdej wersji wyposażeniowej z wyjątkiem S i SE Sport, przewiduje najlepszy w klasie szacunkowy zasięg EPA wynoszący co najmniej 30 mil w trybie elektrycznym. Escape Plug-In Hybrid ma gniazdo ładowania AC na poziomie 1 / poziomie 2. Przy użyciu ładowania poziomu 1 na 110 woltów, szacowany czas pełnego naładowania akumulatora wynosi od 10 do 11 godzin. Przy użyciu ładowania poziomu 2 na 240 woltów czas ładowania spada do około 3,5 godziny.

Modele hybrydowe oferują cztery tryby EV, które pozwalają użytkownikom wybrać najbardziej odpowiednie ustawienia do ich indywidualnych potrzeb. Oznacza to:

W trybie Auto EV pojazd decyduje, czy działać na gaz, czy na energię elektryczną
W trybie EV Now kierowcy mogą jeździć na pełnym napędzie elektrycznym
W trybie EV Later kierowcy mogą przełączyć się na jazdę wyłącznie na gaz, aby oszczędzać elektryczne mile na później
W nowym trybie EV Charge kierowcy mogą kontynuować ładowanie akumulatora podczas jazdy i generować elektryczne mile do użycia później

Niezrównana elastyczność

Przesuwane tylne siedzenia w modelach z silnikiem benzynowym pozwalają pasażerom na tylnych siedzeniach cieszyć się najlepszą w klasie maksymalną przestrzenią na nogi w drugim rzędzie w pozycji pełnego przesunięcia do tyłu, a także zwiększonym miejscem na kolana i długością podłokietników dla bardziej komfortowej jazdy.

Przy pełnym przesunięciu tylnej kanapy do przodu, przestrzeń ładunkowa z tyłu wydłuża się o około sześć cali, oferując 37,5 stopy sześciennej przestrzeni ładunkowej w modelach z silnikiem benzynowym (pojemność ładunkowa ograniczona przez wagę i rozkład wagi). Przestrzeń ładunkowa została zaprojektowana, aby pomieścić cztery zestawy kijów golfowych lub pełnowymiarową klatkę dla psa.

Całkowicie nowy Ford Escape Hybrid sprytnie umieszcza swój cieczy chłodzony akumulator litowo-jonowy pod tylnymi siedzeniami, zamiast zajmować znaczną część przestrzeni ładunkowej. Akumulator w kształcie teczki w standardowej hybrydzie ma około jedną trzecią rozmiaru starego akumulatora hybrydowego Escape.

Mimo niewielkiego spadku wysokości pojazdu i umiejscowienia akumulatora hybrydowego poniżej, zespół inżynieryjny był w stanie zwiększyć przestrzeń na głowę w całym pojeździe. Wysokość głowy w pierwszym i drugim rzędzie, przestrzeń na ramiona i przestrzeń na biodra są wszystkie lepsze w porównaniu do obecnego modelu Escape.

Najmądrzejszy Ford Escape w historii

Dzięki systemowi wyboru trybów jazdy, który jest standardem w całej ofercie, Escape ułatwia właścicielom stworzenie pożądanego doświadczenia z jazdy – lub takiego, które wymaga od warunków. Tryby dostosowane są do normalnych, ekologicznych, sportowych oraz śliskich warunków, a także śniegu i piasku.

Modele Titanium są dostępne z całkowicie nowym wyświetlaczem przeziernym, co jest pierwszym rozwiązaniem Forda w Ameryce Północnej. Funkcja ta wyświetla informacje na ekranie o przekątnej 6 cali, co umożliwia kierowcom łatwy dostęp do istotnych danych, takich jak prędkość pojazdu, bez odrywania wzroku od drogi.

Wyjątkowe technologie wspomagające kierowcę obejmują dostępny system Active Park Assist 2.0 i Evasive Steering Assist. Active Park Assist 2.0 pozwala kierowcy parkować w równoległej lub prostopadłej przestrzeni za pomocą jednego przycisku, bez potrzeby operowania kierownicą, dźwignią biegów, pedałem gazu czy hamulca. Evasive Steering Assist wykrywa wolniej poruszający się lub nieruchomy pojazd z przodu i udziela wsparcia w prowadzeniu, co może pomóc kierowcy uniknąć nieuchronnej kolizji.

Ford Escape jest standardowo wyposażony w Ford Co-Pilot360™, a także oferuje inne funkcje wspomagające kierowcę, takie jak Adaptacyjny Tempomat z funkcją Stop-and-Go oraz Utrzymanie na Centrum Linii.

FordPass Connect™ to standardowa funkcja, która zapewnia 4G LTE Wi-Fi dla do 10 mobilnych urządzeń z kompatybilną usługą subskrypcyjną. FordPass Connect daje również kierowcom zdalny dostęp do ich Escape, pozwalając im na zablokowanie, odblokowanie, zlokalizowanie i uruchomienie pojazdu za pomocą smartfona, a także monitorowanie kluczowych diagnostyk pojazdu.

Kierowcy i pasażerowie mogą ładować kompatybilne urządzenia mobilne dzięki dostępnemu bezprzewodowemu padowi ładującemu w przednim konsoli centralnym. Dostępne są również porty ładowania USB typu A i typu C, a także trzy gniazda 12-woltowe.

Ośmiocalowy ekran dotykowy – standardowy w modelach SE i wyższych – dzieli informacje z dostępnym 12,3-calowym w pełni cyfrowym zestawem wskaźników, który wyświetla ważne informacje o pojeździe, takie jak prędkościomierz i poziom paliwa. Używa animacji 3D do wskazania trybu jazdy.

Dostępny SYNC® 3 jest kompatybilny z dostępnymi funkcjami takimi jak Apple CarPlay™, Android Auto™, Ford+Alexa i nawigacja Waze. Dla miłośników muzyki Escape oferuje dostępny system dźwiękowy 575-watowy z 10 głośnikami B&O Sound System od Bang & Olufsen.

1.5L EcoBoost 8AT AWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1497 Cm3
Moc132.4 Kw @ - Rpm
180 Hp @ - Rpm
178 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ - Rpm
240 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/65 R17 102H
Długość180.5 In (4585 Mm)
Szerokość85.6 In (2174 Mm)
Wysokość68.6 In (1742 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4X61.8 In (1585 Mm)
Rozstaw osi106.7 In (2710 Mm)
Prześwit7.8 In (198 Mm)
Pojemność bagażnika33.5 Cuft (949 L)
Masa własna3299 Lbs (1496 Kg)

1.5L EcoBoost 8AT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1497 Cm3
Moc132.4 Kw @ - Rpm
180 Hp @ - Rpm
178 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ - Rpm
240 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/65 R17 102H
Długość180.5 In (4585 Mm)
Szerokość85.6 In (2174 Mm)
Wysokość68.6 In (1742 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4X61.8 In (1585 Mm)
Rozstaw osi106.7 In (2710 Mm)
Prześwit7.8 In (198 Mm)
Pojemność bagażnika33.5 Cuft (949 L)
Masa własna3299 Lbs (1496 Kg)

2.0L EcoBoost 8AT AWD (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc183.9 Kw @ - Rpm
250 Hp @ - Rpm
247 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy275 Lb-Ft @ - Rpm
373 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/65 R17 102H
Długość180.5 In (4585 Mm)
Szerokość85.6 In (2174 Mm)
Wysokość68.6 In (1742 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4X61.8 In (1585 Mm)
Rozstaw osi106.7 In (2710 Mm)
Prześwit7.8 In (198 Mm)
Pojemność bagażnika33.5 Cuft (949 L)
Masa własna3399 Lbs (1542 Kg)

2.5L E-CVT FWD (198 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc145.6 Kw @ - Rpm
198 Hp @ - Rpm
195 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówE-Bezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/65 R17 102H
Długość180.5 In (4585 Mm)
Szerokość85.6 In (2174 Mm)
Wysokość68.6 In (1742 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4X61.8 In (1585 Mm)
Rozstaw osi106.7 In (2710 Mm)
Prześwit7.8 In (198 Mm)
Pojemność bagażnika33.5 Cuft (949 L)
Masa własna7835 Lbs (3554 Kg)

2.5L E-CVT FWD (209 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc153.7 Kw @ - Rpm
209 Hp @ - Rpm
206 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówE-Bezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/65 R17 102H
Długość180.5 In (4585 Mm)
Szerokość85.6 In (2174 Mm)
Wysokość68.6 In (1742 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4X61.8 In (1585 Mm)
Rozstaw osi106.7 In (2710 Mm)
Prześwit7.8 In (198 Mm)
Pojemność bagażnika33.5 Cuft (949 L)
Masa własna8563 Lbs (3884 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.