FORD Escape 2022-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Escape 2022-Present

Przejdź do galerii zdjęćFORD Escape 2022-Present

Ford odświeżył czwartą generację modelu Escape w 2022 roku na rok modelowy 2023, poprawiając wygląd samochodu, wnętrze, a co najważniejsze, napęd.

Escape, dzielący platformę z europejskim Fordem Kugą oraz czwartą generacją modelu Focus, okazał się dobrym wyborem dla tych, którzy szukali crossovera idealnego do miejskiego środowiska. Co więcej, sprawdził się także jako dobry towarzysz podczas długich tras, chociaż jego stosunkowo krótki rozstaw osi nie był rekomendowany do podróży międzykontynentalnych.

W nowej wersji, Escape zyskał przeprojektowany przedni pas, który charakteryzował się węższymi reflektorami z kątowymi LED-owymi światłami dziennymi. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, model z 2023 roku miał wyżej umieszczoną kratkę o szerokim, heksagonalnym kształcie, z niebieskim logo Forda zamontowanym na niej, a nie na górnej części zderzaka. Z profilu, Escape z 2023 roku nie zmienił się zbytnio, poza przednim zderzakiem. Na koniec, tył crossovera zyskał przeprojektowane lampy tylne.

Wnętrze natomiast wyróżniało się nową jednostką infotainment umieszczoną na szczycie centralnej konsoli. Otrzymało technologię SYNC 4, która umożliwiała korzystanie z systemu nawigacji połączonego z chmurą. Dodatkowo, obsługiwało bezprzewodowy Apple CarPlay oraz Android Auto.

Ford oferował model Escape w wersji tylko na benzynę, hybrydowej oraz jako hybrydę plug-in.

 Lepiej przygotowany niż kiedykolwiek, aby podjąć codzienne przygody – od ciężkiego ruchu ulicznego, przez lunche z kolegami, po parkowanie w ostatnim wolnym miejscu na ulicy – nowy SUV Ford Escape® jest gotowy, by błyszczeć w mieście i na szybkie wypadki.

Ford całkowicie zmodernizował swojego kompaktowego SUV-a, wprowadzając stylową nową serię ST-Line, dostępną z ekranem 13,2 cala i technologią SYNC 4 połączoną z chmurą oraz nowymi, zaawansowanymi systemami wsparcia kierowcy. Wciąż dostępne popularne funkcje to przesuwane tylne siedzenie, które oferuje więcej miejsca na nogi niż w Toyota Sequoia, oraz wybór silników hybrydowych i hybrydowych z możliwością ładowania.

„Nowy Escape to doskonały samochód do wypadów,” powiedziała menedżer marki Adrienne Zaski. „Od dużych ekranów dotykowych, które bezprzewodowo wyświetlają Apple CarPlay® i Android Auto™, podczas gdy telefon zostaje w kieszeni, po przesuwane drugie rzędy, które oferują więcej miejsca na nogi, codzienne przygody stają się łatwe do zrealizowania – od spotkań w biegu, po kawowe wypady z przyjaciółmi, aż po drzemkę na tylnym siedzeniu.”

Sportowa nowa seria ST-Line, nowa gama modeli

Nowa sportowa seria ST-Line, oferowana w trzech modelach, nadaje Fordowi Escape sportowy wygląd. ST-Line oferuje silnik EcoBoost o pojemności 1,5 litra, który osiąga 180 KM, z przednim napędem lub dostępnym napędem na wszystkie koła, a także opcję hybrydową z napędem na przednią oś. Model ST-Line Select i ST-Line Elite oferują dostępny silnik EcoBoost o pojemności 2,0 litra, osiągający 250 KM oraz standardowy napęd na wszystkie koła i dostępność silnika hybrydowego.

Modele ST-Line wyróżniają się spośród innych dzięki charakterystycznej czarnej siatkowej atrapce, unikalnej tylnej osłonie i dużemu spojlerowi z jedną lotką. Każda powierzchnia jest jednorodnie pomalowana, co nadaje dynamiczny, wyrafinowany wygląd. Dobrze wyposażony model ST-Line Elite zawiera dostępny, przykuwający uwagę pas świetlny LED „od wybrzeża do wybrzeża”, który rozciąga się od jednego reflektora do drugiego, dodając niepowtarzalny akcent.

Uspokajające wnętrze oferuje odpoczynek od świata zewnętrznego. Środowisko Ebony jest podkreślone czerwonymi przeszyciami na panelach drzwi, wykończeniach siedzeń, centralnym podłokietniku, dywanikach i kierownicy. Standardowo wyposażona jest w kierownicę z płaskim dnem oraz 18-calowe felgi z malowanego aluminium Rock Metallic. Model ST-Line Select oferuje opcjonalne 19-calowe felgi z malowanego aluminium, które są standardem w modelu ST-Line Elite.

„Nie każdy klient chce mieć twardego, kanciastego SUV-a, dlatego uczyniliśmy nowego Escape’a bardziej energetycznym, pewnym siebie i smuklejszym,” powiedział Amko Leenarts, dyrektor Ford Design. „Wnętrze Escape’a uzupełnia zewnętrze, tworząc relaksującą przestrzeń, która jest stylowa, a jednocześnie komfortowa z łatwym dostępem do technologii na drodze lub utrzymania kontaktu z przyjaciółmi i rodziną.”

Oprócz modeli ST-Line, w gamie Escape znajdują się również modele Base, Escape Active™, Platinum i Plug-in Hybrid. Modele Escape Base i Active oferują silnik EcoBoost o pojemności 1,5 litra z napędem na przednie koła lub dostępny napęd na wszystkie koła. Model Platinum oferuje silnik EcoBoost o pojemności 2,0 litra z napędem na wszystkie koła oraz opcję hybrydowego napędu z napędem na przednie lub wszystkie koła.

W modelu Base kolor wnętrza to Ebony, podczas gdy w modelach Escape Active, Platinum i Plug-in Hybrid dostępny jest wybór koloru Ebony lub Szary Kosmiczny.

SUV Escape 2023 standardowo wyposażony jest w nowe reflektory LED z sygnaturowym oświetleniem. Wewnątrz jest wystarczająco miejsca dla pięciu osób, a tylne siedzenie może przesuwać się o prawie 15 cm – wystarczy przesunąć je do przodu, aby uzyskać więcej miejsca na bagaż lub przesunąć do tyłu dla większej przestrzeni na nogi.

Nowe dostępne udogodnienia obejmują ekran centralny o przekątnej 13,2 cala dla łatwego wyświetlania, a wśród dostępnych technologii znajdują się inteligentny adaptacyjny tempomat z funkcją Stop-and-Go, przewidywalna pomoc prędkości, hamulec na tylnym ruchu, pomoc przy cofaniu, asystent omijania przeszkód oraz wbudowana nawigacja połączona z chmurą. Inne dostępne udogodnienia to cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala, tylne czujniki parkowania, kamera 360 stopni i bezprzewodowa ładowarka.

Hybrydy dają konsumentom wybór

Ford Escape, który zadebiutował jako pierwszy na świecie hybrydowy SUV w 2005 roku, wprowadza ponownie dwa wybory hybrydowe na rok 2023: pełną hybrydę i model Plug-In Hybrid.

„Ford jest jednym z wiodących producentów hybryd w USA, ponieważ rozumiemy, że nie wszyscy nasi klienci są gotowi na pełną elektryfikację,” powiedziała Zaski. „Dzięki dwóm wyborom napędu hybrydowego klienci mogą spędzać mniej czasu na stacji benzynowej i mieć więcej pieniędzy w kieszeni.”

Każdy model w gamie SUV-a Ford Escape 2023, niezależnie od tego, czy jest napędzany jednym z dwóch dostępnych silników EcoBoost, czy hybrydowymi napędami, ma zasięg szacowany przez EPA wynoszący co najmniej 400 mil na pełnym baku. Model hybrydowy z napędem na przednią oś ma zasięg szacowany przez EPA wynoszący ponad 550 mil.

Model Escape Plug-In Hybrid wykorzystuje zaawansowany czwartej generacji system hybrydowy Forda, który składa się z silnika hybrydowego o pojemności 2,5 litra i elektronicznej przekładni bezstopniowej. Model hybrydowy z napędem na przednie koła ma przewidywaną moc systemu wynoszącą 210 KM.

Model SUV-a Ford Escape Plug-In Hybrid ma szacowany przez EPA zasięg 37 mil w trybie tylko elektrycznym. Escape Plug-in Hybrid ma port ładowania AC poziomu 1/poziomu 2. Korzystając z ładowania poziomu 1 na 110 woltów, przewidywany czas pełnego naładowania akumulatora wynosi 10 do 11 godzin. Przy użyciu ładowania poziomu 2 na 240 woltów czas ładowania skraca się do około 3,5 godziny.

Model Escape Plug-In Hybrid oferuje cztery tryby EV, które pozwalają klientom wybrać ustawienia najlepiej odpowiadające ich indywidualnym potrzebom.

W trybie Auto EV pojazd decyduje, czy działać na gaz czy na energię elektryczną
W trybie EV Now kierowcy mogą prowadzić pojazd w trybie tylko elektrycznym
W trybie EV Later kierowcy mogą przełączyć się na pełne prowadzenie na gaz, aby zachować elektryczne kilometry na później
W trybie EV Charge kierowcy mogą kontynuować ładowanie akumulatora podczas jazdy i generować elektryczne kilometry na później
Nowe poziomy łączności, funkcje wspomagania kierowcy

Nowy Ford Escape jest również inteligentny i połączony z systemem SYNC 4, który zapewnia nawigację połączoną z chmurą i integruje standardową bezprzewodową funkcję Apple CarPlay oraz możliwości smart driving Android Auto dla szybkiej i łatwej łączności.

Połączenie z chmurą łączy SYNC 4 z dostępnym wzmacnianym rozpoznawaniem głosu oraz z wynikami wyszukiwania opartymi na internecie, dzięki czemu kierowcy i pasażerowie mają dostęp do najnowszych informacji prawie na każdą prośbę – od pobliskich restauracji po stacje ładowania. Dostępna wbudowana nawigacja połączona z chmurą dostarcza dokładne informacje o ruchu drogowym, zamknięciach, wypadkach i innych, podczas gdy cyfrowa instrukcja obsługi pozwala właścicielom szybko i łatwo znaleźć informacje o swoim pojeździe.

Ponadto regularne aktualizacje oprogramowania Ford Power-Up poprzez sieć Wi-Fi zmieniają doświadczenia właścicieli, regularnie dodając nowe funkcje oprogramowania i inne ulepszenia, które poprawiają samochody Ford z czasem. Klienci mogą wstępnie zaplanować aktualizacje oprogramowania na dogodny czas – idealne dla właścicieli o napiętym harmonogramie.

Wbudowane w system Alexa bezprzewodowe doświadczenie z bezpłatnym połączeniem z Alexą przez okres do trzech lat ułatwia słuchanie muzyki, nawigowanie, sterowanie urządzeniami inteligentnego domu, dodawanie przedmiotów do listy zakupów i nie tylko. Zintegrowany system oferuje płynne polecenia głosowe, takie jak „Alexa, znajdź najbliższą stację benzynową,” „Alexa, odtwórz moją listę odtwarzania na podróż,” czy „Alexa, zadzwoń do mamy.” Wzmocnione rozpoznawanie głosu również może dostosować Alexę do naturalnego sposobu mówienia klientów.

Dostępna technologia Ford Co-Pilot360 teraz zawiera Intersection Assist 2.0, która pomaga klientom unikać potencjalnych kolizji z pieszymi podczas skręcania. Escape wprowadzi również Asystenta Martwego Punktu, który powiadomi kierowcę sygnałem świetlnym na lusterku bocznym, wprowadzając delikatne korekty w układzie kierowniczym, aby ostrzec przed niebezpiecznym działaniem w przypadku, gdy kierowca nie zauważył ostrzeżeń z Systemu Informacji o Martwym Punkcie. Ta funkcja wykryje inne pojazdy i motocyklistów w martwych punktach.

ST- Line 1.5L EcoBoost 8AT AWD (182 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc133.9 Kw @ 6000 Rpm
182 Hp @ 6000 Rpm
180 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 3000 Rpm
270 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.7 Galony (59.4 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/65R17 102H
Długość180.1 In (4575 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/61.8 In (1
Rozstaw osi106.7 In (2710 Mm)
Pojemność bagażnika37.5 Cuft (1062 L)
Średnica skrętu39 Ft (11.9 M)

ST- Line 1.5L EcoBoost 8AT FWD (182 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc133.9 Kw @ 6000 Rpm
182 Hp @ 6000 Rpm
180 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 3000 Rpm
270 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość180.1 In (4575 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/61.8 In (1
Rozstaw osi106.7 In (2710 Mm)
Pojemność bagażnika37.5 Cuft (1062 L)
Średnica skrętu39 Ft (11.9 M)

ST- Line 2.0L EcoBoost AWD (253 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc186.1 Kw @ 5500 Rpm
253 Hp @ 5500 Rpm
250 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 3000 Rpm
380 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.7 Galony (59.4 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość180.1 In (4575 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/61.8 In (1
Rozstaw osi106.7 In (2710 Mm)
Pojemność bagażnika37.5 Cuft (1062 L)
Średnica skrętu39 Ft (11.9 M)

2.5L Atkinson PHEV CVT AWD (212 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2540 Cm3
Moc121.4 Kw @ 6250 Rpm
165 Hp @ 6250 Rpm
163 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy155 Lb-Ft @ 4500 Rpm
210 Nm @ 4500 Rpm
Całkowita maksymalna moc155.9 Kw (212 Hp)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoPlug-In Hybrydowy
Pojemność zbiornika14.3 Galony (54.1 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/60R18
Długość180.1 In (4575 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/61.8 In (1
Rozstaw osi106.7 In (2710 Mm)
Średnica skrętu39 Ft (11.9 M)
Range37 Miles (59.5 Km)

2.5L Atkinson PHEV CVT FWD (212 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2540 Cm3
Moc121.4 Kw @ 6250 Rpm
165 Hp @ 6250 Rpm
163 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy155 Lb-Ft @ 4500 Rpm
210 Nm @ 4500 Rpm
Całkowita maksymalna moc155.9 Kw (212 Hp)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoPlug-In Hybrydowy
Pojemność zbiornika11.1 Galony (42.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/60 R18
Długość180.1 In (4575 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/61.8 In (1
Rozstaw osi106.7 In (2710 Mm)
Średnica skrętu39 Ft (11.9 M)
Range37 Miles (59.5 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.