Ford zaprezentował szóstą generację modelu Escort w 1995 roku, jednak auto było na tyle podobne do piątej generacji, że trzeba było uważnie przyjrzeć się, aby dostrzec różnice.
Na rynku pojawił się nowy trend designu, który koncentrował się na krzywych liniach i zaokrąglonych krawędziach. Projektanci Forda wzięli piątą generację, wprowadzili kilka subtelnych zmian tutaj i tam, i samochód był gotowy. Wyglądał lepiej, bardziej modnie, ale wciąż nie różnił się zbytnio od swojego poprzednika. Ford potrzebował nowego pojazdu w szybko rosnącym segmencie kompaktowym, a wersja trzydrzwiowa oferowała sportowy wygląd, który przyciągał młodsze pokolenie.
Dla modelu Escort z 1995 roku Ford wprowadził nowy przedni zderzak z mniejszymi, zaokrąglonymi reflektorami po wewnętrznej stronie. Owalny grill został zachowany z poprzednika, ale zderzak miał zaokrąglony, smukły otwór do chłodzenia silnika. W zależności od wersji wyposażenia i opcji, model z 1995 roku mógł być wyposażony w spryskiwacze reflektorów, ale wersja podstawowa miała czarne plastikowe zderzaki. Z boku zmieniono kształt klamek drzwi z kwadratowych na zaokrąglone.
Wewnątrz pojazdu nowo zaprojektowane deski rozdzielcze zastąpiły starszy, kwadratowy model. Zestaw wskaźników został rozszerzony nad centralnym panelem i wlotami powietrza. Radioodtwarzacz kasetowy był standardowym wyposażeniem, ale elektryczne okna i lusterka – nie. Co najmniej, auto miało poduszkę powietrzną kierowcy i wspomaganie kierownicy. Z tyłu standardowo znajdowała się składana i pochylana ławka.