Ford starał się odróżnić wersje nadwoziowe modelu Escort, nadając im różne nazwy, takie jak Orion dla czterodrzwiowego sedana oraz Clipper dla wersji kombi.
Ostatnia generacja modelu Escort była dostępna w różnych kształtach nadwozia przeznaczonych na rynek kompaktowy. Wersja trzydrzwiowa cieszyła się największym zainteresowaniem wśród młodych klientów, podczas gdy kombi było preferowane przez osoby potrzebujące więcej miejsca w bagażniku na wózek dziecięcy i inne akcesoria dla maluchów. Niemniej jednak oferowało dużo wartości za rozsądne pieniądze.
Escort Clipper pojawił się na rynku w czasach, gdy stary, kanciasty design lat 80. zaczynał być wypierany przez zaokrąglone kształty lat 90. Jego producent starał się, a w efekcie udało mu się połączyć te dwa trendy. Grille z ostrymi poziomymi szczelinami towarzyszyły zaokrąglonym reflektorom. Pozostałe panele nadwozia były wygięte. Nawet klapa bagażnika była zaokrąglona, co sprawiało, że kombi wyglądało jak hatchback z dłuższym tyłem, w przeciwieństwie do swojego hatchbackowego odpowiednika, który miał konstrukcję typu dwa i pół.
Wnętrze wyposażono w fotele kubełkowe z przodu oraz składane siedzenie w tylnej części. Ford zamontował obrotomierz na desce rozdzielczej jako opcję w wybranych modelach oraz jako standard w wyższych wersjach wyposażeniowych i mocniejszych silnikach. Tak jak jego pięciodrzwiowy odpowiednik, Clipper miał tylną kanapę dzieloną na części, co pozwalało właścicielowi na powiększenie przestrzeni bagażowej.