Po raz pierwszy przedstawiony publiczności w 2003 roku na 24. Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Bangkoku, Everest był średniej wielkości SUV-em zaprojektowanym na rynki azjatyckie.
Oparty na modelu Ford Ranger, zewnętrzny wygląd był podobny, a pojazdy dzieliły co najmniej 60% komponentów mechanicznych, takich jak silnik wysokoprężny o pojemności 2,5 litra, niezależne zawieszenie przednie typu podwójne wahacze oraz tylne zawieszenie na sprężynach liściastych.
Celem było stworzenie lepszego Rangera, z poprawionym komfortem i prowadzeniem.
Silnik o pojemności 2,5 litra rozwijał moc 110 KM i był połączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub 4-biegową automatyczną. Everest był dostępny z napędem na dwa lub cztery koła.
Everest oferował miejsce dla 7 osób w przestronnej kabinie, a przestrzeń bagażowa była hojna.
Mimo że silnik nie był potężny, zapewniał przyzwoite osiągi, co pozwalało Everestowi dobrze radzić sobie na różnych rodzajach dróg. Everest dobrze sprawdzał się na trudniejszych terenach, jednak także na autostradzie i podczas dłuższych podróży nie zawodził.
Dostępne były różne systemy zwiększające bezpieczeństwo i komfort, takie jak wspomaganie kierownicy, system antyblokujący, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, elektryczne szyby przednie, klimatyzacja oraz światła przeciwmgielne.