FORD Everest 2015-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Everest 2015-2018

Przejdź do galerii zdjęćFORD Everest 2015-2018

Ford wprowadził drugą generację średniej wielkości SUV-a Everest na obszarze Azji i Pacyfiku. Podobnie jak jego poprzednik, zbudowano go na tej samej płycie podłogowej, co pickup Ranger.

Pierwsza generacja Everesta zadebiutowała w 2003 roku, a w 2007 przeszedł dużą modernizację. Do 2015 roku pojazd stał się już przestarzały, więc producent postanowił, że czas na dużą zmianę. Wykorzystując ten sam język designu co Ford Edge, firma zleciła australijskiej filii zaprojektowanie i opracowanie następcy Everesta. Efektem był SUV z przodem przypominającym Rangera. Po słupku B, auto różniło się od wersji pickupa. Miał dłuższy dach i inne tylne drzwi. Dodatkowe okno zamontowano za słupkiem C.

Wewnątrz Everest miał ten sam zestaw wskaźników co Ranger, z trzema tarczami. Oferowano również mieszankę paneli cyfrowych i analogowych jako opcję. System infotainment SYNC2 był kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Everest mógł pomieścić do siedmiu pasażerów na trzech rzędach, ale wersja standardowa była wyposażona tylko w pięć miejsc.

W zakresie napędu, auto było dostępne z trzema silnikami: 2.0-litrowym Ecoboost, 2.2-litrowym TDCI lub najwyższej klasy 3.2-litrowym turbodieslem w konfiguracji pięciocylindrowej. Moc trafiała na tył oraz na wszystkie cztery koła za pomocą skrzyni rozdzielczej i niskiego przełożenia.

 W odważnym kroku mającym na celu przedefiniowanie rynku SUV-ów w regionie Azji i Pacyfiku oraz poza nim, Ford zaprezentował nowego Forda Everesta – technologicznie zaawansowanego, niezwykle zdolnego i dopracowanego SUV-a z siedmioma miejscami, który zadebiutuje w 2015 roku. W regionie Azji i Pacyfiku Ford Everest będzie dostępny w dziewięciu krajach: Chinach, Australii, Nowej Zelandii, Indiach oraz w krajach członkowskich ASEAN. Ford wprowadzi również ten wytrzymały SUV do Afryki Subsaharyjskiej i RPA w 2015 roku.

„Nowy Ford Everest to wyjątkowo uniwersalny pojazd, doskonale przystosowany do codziennych dojazdów, jak i najtrudniejszych warunków terenowych,” powiedział Dave Schoch, prezydent Ford Asia Pacific. „Unikalne połączenie wytrzymałości i wyjątkowego komfortu Everestu będzie przemawiać do kierowców w całej Azji i na całym świecie.”

Dzięki solidnej, rzeźbiarskiej konstrukcji, która odzwierciedla jego niezłomną wytrzymałość i zaawansowane technologie, nowy Ford Everest łączy siłę, inteligentne funkcje i styl, oferując konsumentom wytrzymałego i wszechstronnego SUV-a z prawdziwymi zdolnościami terenowymi. Oprócz zaskoczenia i zachwycenia miłośników terenowych SUV-ów, nowy Ford Everest wciela w życie DNA Forda fun-to-drive, oferując satysfakcjonujące i dynamiczne prowadzenie na drodze, nie rezygnując z wyrafinowania i komfortu.

„Ford Everest pomoże nam rozszerzyć naszą ofertę produktową w tym regionie, oferując wytrzymały i dopracowany pojazd, który umożliwia kierowcom, ich rodzinom, przyjaciołom i współpracownikom wygodne podróżowanie wszędzie – czy to po miejskich drogach, czy z dala od utartych szlaków,” powiedział Trevor Worthington, wiceprezydent ds. rozwoju produktu w Ford Asia Pacific. „Od EcoSport do Everestu, nasze portfolio SUV-ów w regionie Azji i Pacyfiku oferuje coś dla każdego.”

Kierowany przez zespoły projektowe i rozwojowe Forda w regionie Azji i Pacyfiku, korzystając z globalnej wiedzy Forda w zakresie SUV-ów, nowy Ford Everest opiera się na reputacji obecnego modelu, który cieszy się uznaniem za swoją trwałość i wszechstronność. Nowy Ford Everest będzie dostępny zarówno w wersji z napędem na tylne koła, jak i z napędem na wszystkie koła, w zależności od specyficznych wymagań rynkowych.

„Nowy Ford Everest to epokowe zobowiązanie ze strony Ford Motor Company, aby spełnić i przewyższyć wysokie oczekiwania klientów,” powiedział Worthington. „Od samego początku wyznaczyliśmy ambitne cele, a dzięki Fordowi Everestowi znacznie podnieśliśmy poprzeczkę w zakresie designu i zdolności tego typu pojazdów, wprowadzając zaawansowane technologie, które zapewnią inteligentniejszy, bezpieczniejszy i bardziej zdolny pojazd w bardzo atrakcyjnej cenie.”

Balansując wytrzymałość w terenie i komfort na drodze

Nowy Ford Everest został zaprojektowany od podstaw z myślą o trwałości, aby sprostać najtrudniejszym warunkom. Jako jeden z najtrwalszych SUV-ów w swojej klasie, Ford Everest ma prawdziwą konstrukcję typu body-on-frame, zapewniającą wymaganą sztywność skrętną do pokonywania trudnych terenów. W połączeniu z inteligentnym systemem napędu na wszystkie koła, aktywną skrzynią biegów z Torque on Demand, Systemem Zarządzania Terenu oraz najlepszą w swojej klasie prześwitem 225 mm i zdolnością do pokonywania wody do 800 mm, Ford Everest pomaga kierowcom z łatwością poruszać się po trudnych terenach.

Dla maksymalnych osiągów zaawansowany System Zarządzania Terenu oferuje cztery ustawienia fabryczne – Normal, Śnieg/Żwir/Trawa, Piasek i Skała – które zmieniają reakcję silnika, skrzyni biegów, inteligentny system napędu na wszystkie koła oraz kontrolę trakcji, aby pewnie zmierzyć się z każdą sytuacją. W ekstremalnych warunkach terenowych kierowcy mogą ręcznie zablokować skrzynię biegów w trybie 4×4 z niskim biegiem w celu zwiększenia kontroli.

Te imponujące zdolności terenowe są połączone z nowym poziomem jakości jazdy i dynamicznego prowadzenia, które wykracza poza to, czego konsumenci oczekują od wytrzymałego SUV-a. Dzięki przedniemu i tylnemu zawieszeniu na sprężynach śrubowych oraz połączeniu Watta na osi tylnej, nowy Ford Everest zapewnia wygodną, stabilną jazdę z zwinnością i przewidywalnym prowadzeniem na drodze, zachowując obietnicę DNA Forda fun-to-drive.

Zaawansowana technologia dla inteligentniejszej, bezpieczniejszej jazdy

Pomysłowo zapakowany z funkcjonalnością „gotowy na wszystko”, nowy Ford Everest jest jednym z najbardziej technologicznie zaawansowanych SUV-ów terenowych w historii, bazując na globalnym doświadczeniu Forda w segmencie użytkowym.

Najnowsza generacja systemu łączności w samochodzie Forda, SYNC 2, pozwala kierowcom na łatwiejsze niż kiedykolwiek kontrolowanie systemu rozrywki, klimatyzacji i podłączonych urządzeń mobilnych za pomocą naturalnych poleceń głosowych. SYNC 2 oferuje również 8-calowy ekran dotykowy z kolorowymi kątami do łatwej nawigacji po menu.

Nowy Ford Everest oferuje także wiele technologii, które są nowością w tej klasie, w tym Curve Control, zaprojektowanej, aby pomóc kierowcom zachować kontrolę podczas zbyt szybkiego pokonywania zakrętów; Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa i Pomoc w utrzymaniu pasa, dwie technologie, które pomagają zapobiec niezamierzonemu zjeżdżaniu z pasa; oraz system informacji o martwym polu (BLIS) z alertem o ruchu poprzecznym, informujący kierowców o pojazdach w martwym polu podczas jazdy lub podczas przygotowywania się do wyjazdu z miejsca parkingowego.

Pojazd oferuje również inne zaawansowane funkcje, w tym adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o kolizji z systemem łagodzenia skutków, kontrolę stabilności pojazdu oraz elektroniczny program stabilizacji, który współpracuje z kontrolą trakcji, aby pomóc kierowcy utrzymać kontrolę. Aby zredukować lęk związany z parkowaniem, system Active Park Assist umożliwia kierowcom równoległe parkowanie bez użycia rąk, wymagając jedynie przyspieszenia, zmiany biegów i hamowania od kierowcy.

Oprócz zaawansowanych systemów aktywnego bezpieczeństwa, mocna klatka pasażerska wykonana z materiałów o wysokiej wytrzymałości, takich jak stal borowa, oraz pasywne funkcje bezpieczeństwa, w tym siedem poduszek powietrznych, pomagają chronić pasażerów w przypadku kolizji.

Moc i wydajność, aby pokonać większe odległości

Niezwykłe możliwości nowego Forda Everesta są możliwe dzięki jednemu z trzech silników benzynowych i diesla, współpracujących z trwałymi i wydajnymi sześciobiegowymi automatycznymi lub manualnymi skrzyniami biegów. Choć dostępność różni się w zależności od rynków, wszystkie trzy silniki oferują niekompromisową moc i moment obrotowy przy doskonałej wydajności paliwowej:

Nowy silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,0 litra z układem podwójnego turbodoładowania zadebiutuje w regionie Azji i Pacyfiku w Fordzie Everest, oferując doskonały moment obrotowy, moc i wyrafinowanie, a także przewidywaną najlepszą w klasie efektywność paliwową i emisję dwutlenku węgla.
Dla maksymalnej mocy i momentu obrotowego przy ciężarowym holowaniu Ford oferuje najnowszą generację swojego globalnie sprawdzonego silnika diesla Duratorq o pojemności 3,2 litra, z ulepszeniami, w tym zaktualizowanym systemem recyrkulacji spalin dla zwiększenia wydajności.
Dla maksymalnej wydajności paliwowej bez kompromisów w zakresie osiągów Ford oferuje także najnowszą generację silnika diesla Duratorq o pojemności 2,2 litra.
„Ta oferta silnikowa pokazuje zaangażowanie Forda w oferowanie klientom możliwości wyboru w różnych rynkach z różnymi potrzebami i preferencjami,” powiedział Worthington. „Wybraliśmy technologie silnikowe z globalnej gamy układów napędowych Forda, które oferują najlepszą kombinację wydajności i efektywności, aby spełnić i przewyższyć wymagania klientów SUV-ów.”

Inteligentny i funkcjonalny design

Nowy Ford Everest wyróżnia się odważnym, rzeźbiarskim designem, który komunikuje jego imponujące możliwości oraz zaawansowane funkcje, podczas gdy solidny przód z charakterystycznymi diodowymi światłami dziennymi i szerokim staniem tworzy potężną obecność na drodze. Rzeźbione i techniczne wzornictwo jest również wysoce efektywne – rozległe testy aerodynamiczne doprowadziły do nadania nadwoziu kształtu, który doskonale łączy formę z funkcją.

Odważna obecność zewnętrzna nowego Forda Everesta łączy się z nowoczesnym wnętrzem, które wykorzystuje dopracowane materiały i podkreśla poziome linie, tworząc komfortowe, harmonijne środowisko dla maksymalnie siedmiu dorosłych pasażerów. Funkcje wnętrza balansują komfort jazdy z maksymalną praktycznością, w tym dużym panoramicznym dachem, wygodnym elektrycznym podnośnikiem bagażnika, ponad 30 sprytnie zaprojektowanymi przestrzeniami do przechowywania, wieloma gniazdami zasilania w pierwszym i drugim rzędzie oraz elastycznymi ustawieniami miejsc i ładunku – w tym składanymi miejscami w drugim i trzecim rzędzie – aby osiągnąć doskonały balans pomiędzy wymaganiami pasażerów a efektywnością pakowania.

Aby zapewnić wyjątkową ciszę w kabinie, Ford wyposażył nowego Forda Everesta w technologię aktywnej redukcji hałasu, oprócz optymalizacji uszczelnień kabiny i materiałów dźwiękochłonnych w całym pojeździe.

Podobnie jak systemy używane w słuchawkach redukujących hałas, aktywna redukcja hałasu wykorzystuje trzy strategicznie umieszczone mikrofony wewnątrz kabiny do wykrywania i pomiaru dźwięków. Inteligentny moduł sterujący błyskawicznie generuje przeciwne fale dźwiękowe, które są następnie przesyłane przez system audio Everestu w celu zlikwidowania nieprzyjemnych hałasów. Efektem jest cicha kabina, która pozwala kierowcy komfortowo rozmawiać z pasażerami trzeciego rzędu bez krzyczenia.

„Dzięki swoim bezpiecznym i inteligentnym funkcjom, dopracowanemu wnętrzu i niesamowitym osiągom na drodze i w terenie, nowy Ford Everest ustala nowe standardy w segmencie średnich SUV-ów i stanowi interesujący dodatek do naszej globalnej oferty SUV-ów w Azji i Pacyfiku,” powiedział Worthington. „Wykorzystując nasze globalne doświadczenie w projektowaniu i rozwoju oraz naszą dumną historię w segmencie użytkowym, stworzyliśmy pojazd, który znacznie przekracza oczekiwania klientów.”

Nowy Ford Everest będzie produkowany w AutoAlliance Thailand w Rayong, Tajlandia, dla rynków ASEAN. W Chinach nowy Ford Everest będzie produkowany przez joint venture Jiangling Motors Corp (JMC) Forda w zakładzie JMC Xiaolan w Nanchangu w Chinach i dystrybuowany przez sieć dealerów marki Ford JMC.

NOWY FORD EVEREST ZDOBYWA TERENY OFF-ROAD W KOMFORCIE Z INTELIGENTNĄ TECHNOLOGIĄ

Nowy Ford Everest redefiniuje, czym może być SUV, oferując niespotykaną zdolność i wszechstronność, aby odpowiedzieć na najbardziej wymagające potrzeby klientów zarówno na drodze, jak i w terenie, a jednocześnie dostarczając dopracowany, komfortowy pojazd, który wciela w życie ducha Forda fun-to-drive.

Wytrzymała konstrukcja typu body-on-frame, inteligentny napęd na wszystkie koła oraz inteligentny system zawieszenia to kluczowe elementy, które umożliwiają nowemu Fordowi Everestowi pewność w pokonywaniu trudnych terenów. Zaawansowane inteligentne funkcje i bezpieczeństwo – w tym szereg nowatorskich technologii wspomagających kierowcę – czynią go jednym z najinteligentniejszych SUV-ów na drodze, jednocześnie spełniając najbardziej wymagające oczekiwania SUV-ów.

„Niezależnie od tego, czy jeździsz po drodze, szlaku, czy daleko od utartych szlaków, nowy Ford Everest da ci pewność i zdolność do pokonania wszystkiego,” powiedział Trevor Worthington, wiceprezydent ds. rozwoju produktu w Ford Asia Pacific. „Dzięki inteligentnym systemom zaprojektowanym, aby utrzymać cię w kontroli zarówno na drodze, jak i w terenie, Ford Everest jest wypełniony technologią zaprojektowaną specjalnie dla naszych klientów w regionie Azji i Pacyfiku.”

Aby zapewnić najlepszą możliwą kombinację wyrafinowania na drodze i zdolności terenowych, nowy Ford Everest jest wyposażony w zaawansowany system napędu na cztery koła oferujący Torque on Demand dzięki aktywnej skrzyni biegów.

Używając inteligentnego systemu elektronicznego sterowania, skrzynia biegów nieustannie dostosowuje dostarczanie momentu obrotowego do kół z najlepszą przyczepnością, maksymalizując trakcję we wszystkich warunkach jazdy, niezależnie od tego, czy są to trudne warunki pogodowe, dynamiczne zakręty, czy przejścia z asfaltu na żwirową drogę.

„Inteligentny system kontroli napędu na cztery koła jest połączony z systemem komunikacji pojazdu i uwzględnia wiele elementów, takich jak kąt skrętu kierownicy i nacisk na pedał gazu, aby upewnić się, że moment obrotowy jest tam, gdzie kierowca go potrzebuje w każdej chwili,” powiedział Ian Foston, główny inżynier programu Forda Everesta. „To inteligentny i solidny system, który testowaliśmy na całym świecie w ekstremalnych warunkach, aby zapewnić trwałość nawet w najbardziej wymagających środowiskach.”

Stając przed zadaniem połączenia wytrzymałości terenowej z komfortowym i wyrafinowanym doświadczeniem jazdy w różnych warunkach, inżynierowie Forda stworzyli SUV-a, który wykorzystuje inteligentne technologie, zaawansowane zawieszenie oraz mocne i efektywne układy napędowe, aby pomóc kierowcom dotrzeć do celu, niezależnie od ich wyjątkowości.

Wybierz swoją przygodę

Zdolności terenowe Forda Everesta są wzmocnione przez System Zarządzania Terenu (TMS), który pozwala kierowcy na szybki wybór spośród czterech różnych ustawień – Normal, Śnieg/Żwir/Trawa, Piasek i Skała – dla optymalnej wydajności w różnych warunkach. Kierowcy mogą również zablokować skrzynię biegów w trybie 4×4 z niskim biegiem w celu zwiększenia kontroli w trudnych terenach.

Każde ustawienie TMS wpływa na reakcję silnika, skrzynię biegów, system napędu na cztery koła i kontrolę trakcji – w tym elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy – co pozwala kierowcy z pewnością pokonywać trudne tereny. Pojazd wyświetla bieżący tryb TMS, moment obrotowy oraz przechył i nachylenie w kokpicie, zapewniając dodatkowy poziom zaangażowania kierowcy w doświadczenie off-road dla entuzjastów, którzy chcą śledzić swoje osiągi.

Nawet w trybie normalnym TMS automatycznie dostosowuje się, aby zmaksymalizować przyczepność w codziennych warunkach jazdy, dostarczając moment obrotowy do przednich kół w razie potrzeby, aby zminimalizować poślizg kół. Ustawienie Śnieg/Żwir/Trawa wcześnie zmienia biegi i późno redukuje, aby utrzymać niskie obroty, co przyczynia się do przewidywalnej kontroli na śliskich nawierzchniach. Ustawienie to również zmniejsza czułość pedału gazu, dając kierowcom większą kontrolę nad przyspieszaniem.

Tryb Piasek zapewnia agresywne przenoszenie momentu obrotowego i pozwala na większy poślizg kół, aby lepiej utrzymać prędkość, pomagając kierowcom unikać zakopania się w piasku. Agresywny harmonogram zmiany biegów również pomaga utrzymać prędkość, unikając zmiany biegów w górę po zwolnieniu pedału gazu i wcześnie redukując, gdy używane są hamulce. Zwiększona czułość pedału przyspiesza reakcję silnika na niewielkie ruchy stopy podczas jazdy po plażach, wydmach i podobnym terenie.

Tryb Skała pozwala kierowcom pokonywać skaliste tereny z agresywnym przenoszeniem momentu obrotowego, aby zmierzyć się z najbardziej ekstremalnymi warunkami terenowymi, oraz zmniejszoną czułością pedału gazu dla większej kontroli. Ustawienie to utrzymuje pierwszy bieg dla niskiej kontroli prędkości i przeciwdziała poślizgowi kół, aby utrzymać przyczepność tam, gdzie potrzeba.

Wytrzymałe wymagania terenowe nowego Forda Everesta wymagały, aby tylne zawieszenie było gotowe na wszelkie wyzwania, jednocześnie dostarczając komfortową, gładką jazdę po ulicach i autostradach. Solidna oś tylna z połączeniem Watta maksymalizuje wytrzymałość i prześwit, zapewniając stabilność i zwinne, przewidywalne prowadzenie. Sprężyny śrubowe z przodu i z tyłu zapewniają niezrównany poziom komfortu jazdy, gwarantując wygodną jazdę dla wszystkich pasażerów – niezależnie od tego, czy siedzą w pierwszym, drugim czy trzecim rzędzie.

Pewna kontrola, wyjątkowe możliwości

Kierowcy mogą również ręcznie załączyć elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy (eLRD), aby zwiększyć przyczepność podczas pokonywania ekstremalnych terenów, a dzięki aktywnej skrzyni biegów mogą wybierać między trybem napędu na cztery koła z wysokim i niskim biegiem, aby zoptymalizować działanie na drodze i w terenie w różnych warunkach, takich jak piasek, śnieg czy śliskie skały. Na stromych zjazdach w niskim biegu – włączanym ręcznie lub przez TMS – blokujący konwerter momentu obrotowego zapewnia skuteczne hamowanie silnikiem.

Aby dodatkowo pomóc kierowcom w pokonywaniu stromy wzniesień i zjazdów, nowy Ford Everest jest wyposażony w Kontrolę Wznoszenia na Wzgórza i Kontrolę Zjazdu na Wzgórza. Gdy kierowca włącza te tryby za pomocą przycisku, pojazd jest w stanie wspinać się lub zjeżdżać nawet strome stoki w stałym tempie, bez potrzeby ingerencji kierowcy w pedały gazu czy hamulca, co pozwala mu skupić się na prowadzeniu w trudnym terenie. A gdy rusza na strome wzgórze – zarówno w górę, jak i w dół, na drodze lub w terenie – Asystent Startu na Wzgórzu zatrzymuje pojazd na maksymalnie trzy sekundy, podczas gdy stopa kierowcy przesuwa się z hamulca na gaz, co daje dodatkowy spokój.

Dzięki najlepszym w swojej klasie parametrom terenowym, kierowcy mogą polegać na prześwicie Forda Everesta wynoszącym 225 mm i zdolności do pokonywania wody do 800 mm, co jest głębsze niż u jakiegokolwiek konkurenta. Kąt natarcia wynoszący 29 stopni, kąt rampy wynoszący 21 stopni i kąt zejścia wynoszący 25 stopni również przyczyniają się do zdolności pojazdu do łatwego pokonywania trudnych terenów.

Poważna praca wymaga poważnych możliwości, a nowy Ford Everest dostarcza wiodącej w klasie zdolności ładunkowej i holowniczej, w krajach, gdzie holowanie jest dozwolone. Z najlepszą w klasie ładownością wynoszącą do 750 kg, ładownością na dachu do 100 kg oraz zdolnością holowniczą wynoszącą 3000 kg, Ford Everest poradzi sobie nawet z najcięższymi zadaniami.

Podczas holowania technologia Kontroli Huśtania Przyczepy Forda wykorzystuje selektywne hamowanie i zarządzanie silnikiem, aby złagodzić niepożądany ruch przyczepy. W połączeniu z Kontrolą Stabilności Rollover, która stosuje hamulce i redukuje moment obrotowy silnika, gdy wykryje potencjalną sytuację wywrotu, przyczynia się do łatwości i wygody prowadzenia Forda Everesta, zwłaszcza z ciężką przyczepą. W kabinie pasażerskiej znalazło się ponad 30 sprytnie zaprojektowanych schowków, aby zapewnić miejsce na wszystko.

Układy napędowe na światowym poziomie

Możliwości nowego Forda Everesta są napędzane przez szereg dopracowanych, mocnych i wydajnych silników: najnowszej generacji silników diesla Duratorq TDCi o pojemności 2,2 litra i 3,2 litrów oraz nowy silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,0 litrów.

Wyposażony w ulepszony turbosprężarkę, system wtrysku i system recyrkulacji spalin w celu poprawy efektywności energetycznej, silnik Duratorq TDCi o pojemności 2,2 litra oferuje doskonałą wydajność. Przy przewidywanej najlepszej w klasie efektywności paliwowej i emisji dwutlenku węgla, silnik oferuje klientom interesującą mieszankę efektywności i reakcji.

Dla maksymalnej mocy i momentu obrotowego bez uszczerbku dla wydajności paliwowej Ford oferuje silnik diesla Duratorq TDCi o pojemności 3,2 litra. Oba silniki diesla mogą być połączone z solidną sześciobiegową skrzynią manualną lub sprawdzoną konstrukcją sześciobiegowej skrzyni automatycznej 6R80 z trybem manualnym SelectShift.

Sześciobiegowa skrzynia manualna zapewnia precyzyjną zmianę biegów, z wskaźnikiem zmiany biegów na desce rozdzielczej, który pomaga kierowcom osiągnąć możliwie najlepszą efektywność paliwową. Skrzynia automatyczna – ta sama, która sprawdziła się w milionach ciężarówek Forda serii F na całym świecie – została starannie skalibrowana dla nowego Forda Everesta, aby poprawić wyrafinowanie i wydajność.

Ford zaoferuje również nowego Forda Everesta z nowym silnikiem benzynowym EcoBoost o pojemności 2,0 litra z przewidywaną najlepszą w klasie efektywnością paliwową i emisją dwutlenku węgla. Zaawansowany silnik z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem łączy moc i reakcję, oferując więcej mocy niż tradycyjny silnik V6 o pojemności 3,5 litra. W połączeniu z sześciobiegową automatyczną skrzynią 6R80, silnik EcoBoost o pojemności 2,0 litra zapewnia płynne i wyrafinowane dostarczanie mocy.

„Niezależnie od tego, czy jest wyposażony w najnowszą generację technologii EcoBoost, czy jeden z naszych sprawdzonych silników diesla Duratorq, stworzyliśmy potężnego, wytrzymałego i zdolnego SUV-a o oszałamiającym designie i wysokim poziomie wyrafinowania,” powiedział Worthington. „Co najważniejsze, nowy Ford Everest to przyjemność z jazdy. To naprawdę kompletny pakiet.”

NOWY FORD EVEREST ŁĄCZY WYTRZYMAŁOŚĆ, PRAKTYCZNOŚĆ I NOWOCZESNE WYRAFINOWANIE

Oparty na dziedzictwie SUV-ów Forda i niezawodności konstrukcyjnej, nowy Ford Everest nie będzie wzbudzał wątpliwości, gdy pojawi się na drogach Azji i Pacyfiku w przyszłym roku.

Szeroki rozstaw kół i odważny przód SUV-a doskonale ilustrują jego możliwości i imponujące osiągi terenowe, podczas gdy rzeźbione, sculpturalne zakrzywienia nadwozia sugerują dopracowane wnętrze w jego wnętrzu.

„Patrząc na Everesta, konsumenci wiedzą, co dostają na pierwszy rzut oka – wyjątkowo zdolny pojazd o niezrównanym poziomie komfortu,” powiedział David Dewitt, menedżer ds. designu zewnętrznego Forda Asia Pacific. „Nowy Ford Everest to krok dalej w tym segmencie niż wszystko, co widzieliśmy wcześniej.”

Po przeprowadzeniu obszernej analizy rynków i preferencji konsumentów – największej w historii badań przeprowadzonych dla pojazdu opracowanego przez Forda w regionie Azji i Pacyfiku – Ford stworzył twardego i potężnego SUV-a terenowego wypełnionego nowoczesnymi funkcjami, komfortowym wnętrzem i inteligentnym, wyrafinowanym designem.

„Klienci powiedzieli nam, że chcą SUV-a, który łączy wytrzymałość terenową z dopracowanym, komfortowym wnętrzem, a my ich wysłuchaliśmy,” powiedział Dewitt. „Ten pojazd odzwierciedla to, czego konsumenci chcą, zarówno wewnętrznie, jak i na zewnątrz.”

Projekt nowego Forda Everesta był prowadzony przez globalne Centrum Designu Forda w Australii, czerpiąc z globalnego dziedzictwa Forda w zakresie SUV-ów o 50-letnim doświadczeniu oraz jego obszernej wiedzy w segmencie użytkowym.

Rzeźbione, aerodynamiczne nadwozie

Niezłomna wytrzymałość i technologiczne możliwości nowego Forda Everesta są uosobione w jego solidnym, ale jednocześnie dopracowanym wyglądzie, dostarczając odważny, nowoczesny design, który odzwierciedla moc i całkowitą kontrolę na drodze.

„Nowy Everest ma unikalną mieszankę nowoczesnej wrażliwości, funkcjonalnego wzornictwa i klasycznych sygnałów Forda,” powiedział Dewitt. „Ford projektuje SUV-y od prawie 50 lat, więc mieliśmy możliwość czerpać z tego dziedzictwa i korzystać z naszej wspólnej wiedzy. Każda linia na powierzchni Everestu wizualizuje jego wytrzymałość i możliwości, jednocześnie dostarczając nowoczesny i elegancki pojazd, który jest jednoznacznie Fordem.”

Na pierwszy rzut oka, DNA designu Forda jest najbardziej widoczne w odważnej, odwróconej trapezoidalnej kratce, która wyraźnie identyfikuje nowego Forda Everesta jako członka globalnej rodziny One Ford. Mięsisty kaptur, zintegrowane reflektory z charakterystycznymi diodowymi światłami dziennymi i przedni zderzak wizualizują moc i terenowe możliwości pojazdu. Reflektory połączone z kratką za pomocą linii tworzą spójną, poziomą tematykę, co nadaje mu silną obecność na drodze.

Reflektory nowego Forda Everesta oplatają krawędzie kratki, co nadaje mu techniczny, solidny wygląd, który pomaga komunikować funkcjonalność pojazdu. Z kratki reflektory w rzeźbionej linii łagodnie cofają się, co nadaje nowoczesny i aerodynamiczny wygląd. Na dolnej części przodu zintegrowany zderzak łączy się z lampami przeciwmgielnymi i kontynuuje poziomą tematykę, nadając pojazdowi dumny i nowoczesny wygląd.

Rzeźbiony i wyrafinowany temat kontynuuje się w bokach pojazdu, gdzie projektanci zrezygnowali z zbytecznych detali.

„Z boku Everest wydaje się rzeźbiony, nie rezygnując z wyrazistej i solidnej natury. Duże, zintegrowane nadkola są gładkie i doskonale wykonane,” powiedział Dewitt. „Gdzie są elementy techniczne, równoważą one elegancję i wyrafinowanie.”

Wyróżniające się diodowe tylne lampy przypominają rzeźbione detale w całym pojeździe, umiejscowione nad negatywnym wklęśnieniem z tyłu, co przedłuża poczucie rzeźbionej elegancji i unika kwadratowego, płaskiego wyglądu tradycyjnego tylnego zderzaka SUV-a. Pod tylną klapą znajduje się osłona dolna, która odzwierciedla przód pojazdu, dając Fordowi Everestowi pewny wygląd.

Łącząc wyrafinowany design z inżynierią, dumny i rzeźbiony korpus maksymalizuje funkcjonalność: Kluczowe elementy designu zewnętrznego, takie jak zintegrowane aerodynamiczne „kickers” po bokach tylnej szyby, zapewniają nowemu Fordowi Everestowi niezrównaną wydajność aerodynamiczną, z najlepszym w swojej klasie współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,389. Trójwymiarowa aerodynamiczna osłona z przodu podobnie kieruje przepływem powietrza pod Forda Everesta w jak najwydajniejszy sposób, pomagając mu gładko przesuwać się przez powietrze.

Przestronna kabina, dopracowane powierzchnie

Wewnątrz nowego Forda Everesta nowoczesne wnętrze redefiniuje poziom komfortu, jakiego konsumenci mogą się spodziewać od twardego i zdolnego SUV-a.

Zaprojektowane z wykorzystaniem wysokiej jakości materiałów i zaawansowanych tkanin, z najnowszymi technologiami łączności w samochodzie, wyjątkowo cicha kabina oferuje funkcje, które sprawiają, że życie w drodze jest bardziej komfortowe, w tym dużym panoramicznym dachem nad pierwszymi dwoma rzędami siedzeń i wentylacją oraz klimatyzacją (HVAC) w każdym rzędzie.

Pozioma tematyka zewnętrzna kontynuuje się we wnętrzu pojazdu, z liniami biegnącymi wzdłuż deski rozdzielczej i panelu instrumentów, wyznaczając system rozrywki na środku i nadając przestronne i dominujące wrażenie.

„Siedząc na fotelu kierowcy, widzisz mocną poziomą linię, która przechodzi od jednych drzwi, przez panel instrumentów, aż do drugich drzwi,” powiedział Maurizio Tocco, menedżer ds. designu wnętrz Forda Asia Pacific. „Na zewnątrz szerokość daje poczucie stabilności, a wewnątrz – przestronności.”

Nowy Ford Everest kładzie duży nacisk na przestrzeń, komfort i wygodę dla wszystkich pasażerów, niezależnie od tego, gdzie siedzą. Z przodu dostępne fotele z ośmioma regulacjami pomagają zarówno kierowcy, jak i pasażerowi z przodu dostosować swoją pozycję siedzenia.

Przestronny drugi rząd – który ma własne kontrolery ogrzewania i klimatyzacji – wyposażony jest w fotele z możliwością odchylenia w proporcji 60/40. Komfortowy trzeci rząd ma proporcje 50/50 i można go złożyć za pomocą jednego przycisku, aby uzyskać dodatkową przestrzeń ładunkową.

Projektanci wnętrz zwrócili szczególną uwagę na detale, zapewniając, że żadne niepotrzebne elementy nie zakłócają interakcji klientów z pojazdem. Wszystkie aspekty systemu kontroli i infotainment pojazdu – w tym 8-calowy kolorowy ekran dotykowy SYNC 2, rozwiązanie łączności w samochodzie Forda – są wygodnie w zasięgu ręki kierowcy i uzupełnione starannym rzemiosłem.

„Do każdego aspektu podchodziliśmy z równą starannością. Każdy detal w Everest jest dopracowany – od panelu instrumentów po bagażnik – i wykonany z poziomem detali bardziej przypominającym luksusowy zegarek niż twardy SUV,” powiedział Tocco. „Efektem końcowym jest subtelne i naprawdę wyjątkowe doświadczenie dla kierowców i ich pasażerów.”

W elementach designu wnętrza, z którymi pasażerowie najprawdopodobniej będą mieli do czynienia, nowy Ford Everest wykorzystuje bardziej dopracowane materiały, takie jak wybór skór i zaawansowanych tkanin do siedzeń, miękkie materiały na uchwyty i wykończenia drzwi oraz chromowe akcenty wokół otworów wentylacyjnych.

„Używając naprawdę eleganckiego satynowego chromu w otworach wentylacyjnych, mieliśmy odbicia i akcenty, ale nie miały one delikatnego, cienkiego wyglądu błyszczącego, jasnego chromu,” powiedział Tocco. „Gdy mieliśmy naprawdę wyraźne kształty, użyliśmy bardziej eleganckich wykończeń.”

Cicha, wszechstronna kabina

Uzupełniając wyrafinowany design wnętrza – i oferując mile widziane schronienie od hałaśliwych ulic miejskich i ekstremalnych środowisk na zewnątrz – nowy Ford Everest również oferuje jedną z najcichszych kabin w swojej klasie.

Dzięki zastosowaniu trzech mikrofonów osadzonych w podsufitce, aktywna redukcja hałasu generuje fale dźwiękowe przez system audio pojazdu, które eliminują hałas otoczenia, zapewniając zaskakująco ciche środowisko w kabinie. Hałas, wibracje i nieprzyjemne dźwięki są dodatkowo ograniczane przez hydrauliczne mocowania silnika oraz rozległe użycie materiałów dźwiękochłonnych w całym pojeździe.

Staranna aerodynamiczna konstrukcja zapewnia, że Ford Everest zapewnia cichą jazdę, nawet przy opublikowanych oknach. Rozległe modelowanie interakcji aerodynamicznej między lusterkami a bokami pojazdu doprowadziło do kształtu nadwozia, który minimalizuje pulsujący dźwięk towarzyszący jeździe z prędkością przy opuszczonych oknach.

Wnętrze nowego Forda Everesta zostało również zaprojektowane z myślą o funkcjonalności w każdym otoczeniu.

„Wnętrze Everesta ma wyższy poziom rzemiosła, niż można by się spodziewać po tak twardym SUV-ie, ale w jego rdzeniu jest to funkcjonalna i praktyczna przestrzeń,” powiedział Tocco. „To inteligentne, komfortowe wnętrze sprytnie zbudowane na zdolnym i elastycznym podwoziu.”

Ponad 30 przestrzeni do przechowywania o łącznej pojemności 48 litrów zapewnia, że wszyscy pasażerowie mają wystarczająco dużo miejsca, aby przechować wszystko, czego potrzebują. Niezależnie od tego, czy jest to weekend na polu golfowym, czy długa podróż służbowa, nowy Ford Everest jest gotowy. Wcięcie w tylnej przestrzeni ładunkowej zostało specjalnie zaprojektowane, aby pomieścić szerokie przedmioty, takie jak torby golfowe, bez naruszania przestrzeni dla pasażerów, a schowek jest w stanie bezpiecznie pomieścić 16-calowy laptop.

Laptopy można ładować przez gniazdko o mocy 240 woltów w drugim rzędzie, podczas gdy 12-woltowe gniazda w przednim konsoli i w drugim rzędzie pozwalają kierowcom i pasażerom na jednoczesne ładowanie wielu urządzeń. Kolejne gniazdo 12-woltowe z tyłu Forda Everesta można używać do zasilania urządzeń, takich jak kompresory powietrza podczas kempingu.

Aby uzyskać więcej przestrzeni ładunkowej, klienci mogą złożyć elektrycznie składany trzeci rząd w proporcji 50/50 za pomocą jednego przycisku. Kiedy przychodzi czas na przewożenie lub noszenie innych dużych przedmiotów, drugi rząd również składa się, tworząc całkowicie płaską podłogę i 2010 litrów przestrzeni do przechowywania – wszystko wygodnie dostępne za pomocą systemu Power Liftgate Forda. W pełni załadowany siedmioma pasażerami, nowy Ford Everest może obsługiwać najlepszą w klasie ładowność wynoszącą 750 kg, a jego maksymalna ładowność na dachu wynosi do 100 kg – wystarczająco dużo, by wyruszyć na każdą podróż.

„Patrząc na nowego Forda Everesta, jego funkcjonalność jest komunikowana przez jego estetykę,” powiedział Dewitt. „To idealna równowaga między funkcjonalnością a harmoniczną estetyką, zapakowana w opakowanie, które wygląda równie dobrze w mieście, jak i na końcach świata.”

NOWY FORD EVEREST PRZEKRACZA GRANICE DLA SUV-ÓW OFF-ROAD Z ZAawansowanymi TECHNOLOGIAMI

Niezłomna wytrzymałość terenowa nowego Forda Everesta jest uzupełniana szeroką gamą intuicyjnych i praktycznych technologii, które czynią twardego siedmiomiejscowego SUV-a jednym z najinteligentniejszych pojazdów w swojej klasie.

Nowy Ford Everest czuje się jak w domu podczas porannych dojazdów, jak i na tygodniowej przygodzie off-road. Jego wytrzymałe możliwości, duch zabawy w prowadzeniu i intuicyjna kontrola są możliwe dzięki inteligentnym, zaawansowanym technologiom Forda.

3.2L 6AT (194 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność3198 Cm3
Moc143 Kw @ - Rpm
194 Hp @ - Rpm
192 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy347 Lb-Ft @ - Rpm
470 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony265X65 R17
Długość192.6 In (4892 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość72.3 In (1836 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.6 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Turning Circle (Curb To Curb)38.4 Ft (11.7 M)
Masa własna5095 Lbs (2311 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6614 Lbs (3000 Kg)
Średnie spalanie27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.