Ford wprowadził mocno zmodyfikowaną wersję SUV-a Everest w 2018 roku, przyjmując podobne zmiany stylistyczne, jakie zastosowano w pikapie Ranger.
Ford wykorzystał to samo podwozie, które zastosowano w Rangerze, tworząc SUV-a Everest, ale zamiast nadwozia pikapa zastosował w pełni zamkniętą konstrukcję. Dzięki temu amerykański producent dodał nowy model do swojej oferty bez dużych kosztów rozwoju.
Z odważnym przodem, który charakteryzował się grillem z trzema poziomymi żeberkami, Everest starał się zdominować rynki Azji Południowo-Wschodniej i Australii. Dodatkowo, reflektory miały światła dzienne umieszczone na dole, co dodawało elegancji temu surowemu pojazdowi. Ford zainstalował również nowy zderzak, którego dolna część przypominała tarczę. Podobnie jak jego kuzyn Ranger, Everest miał parę fałszywych wlotów wydechowych umieszczonych na przednich błotnikach za nadkolami. Z tyłu, światła tylne były przedłużone od bocznych paneli do klapy, a wizualnie połączone chromowaną poziomą listwą, na której znajdowała się nazwa Everest.
Wewnątrz, Everest oferował przestrzeń dla trzech rzędów siedzeń. Z przodu znajdowały się dwa fotele, w środkowym rzędzie trzy, a w ostatnim dwa. Producent poprawił funkcje wnętrza, dodając nawiewy w suficie oraz gniazdko 230 V za konsolą centralną. Tak jak Ranger, Everest miał 8-calowy ekran dotykowy systemu informacyjnego SYNC umieszczony na szczycie centralnej sekcji oraz dwa wyświetlacze cyfrowe w panelu instrumentów, które flankiowały analogowy prędkościomierz.