Trzecia generacja Forda Expedition była znana jako „Lincoln dla biednych”, ponieważ z technicznego punktu widzenia były one identyczne.
Ford F-Series był najczęściej sprzedawanym pojazdem na świecie, a marka z niebieskim owalem starała się i odnosiła sukces w utrzymywaniu swojej gamy pickupów na czołowej pozycji na rynku. Na podstawie tego sukcesu amerykański producent samochodów stworzył dużego SUV-a, idealnego na rodzinne wyjazdy campingowe z przyczepą do łodzi.
Zespół projektowy czerpał inspirację z elementów F-150. Duża, wyrazista atrapa chłodnicy w kształcie trzech „pustych pasków” oraz duże reflektory starały się wyglądać groźnie dzięki swoim rozmiarom. Ford oferował Expedition w dwóch długościach. Wersja EL (znana także jako Expedition Max na innych rynkach) była o 14,8 cala (375 mm) dłuższa od standardowej. Ponieważ Expedition był czymś więcej niż typowym dużym SUV-em, Ford oferował różne ulepszenia zewnętrzne, w tym boczne kroki oraz chromowane, pięcioramienne felgi 20″.
Wnętrze było tak wszechstronne jak w dużym vanie osobowym. Oferowało do ośmiu miejsc w konfiguracji 2-3-3. Dwa fotele kapitańskie mogły być zamówione w drugim rzędzie, a dostęp do tylnej kanapy był zapewniony przez przejście. Nie trzeba dodawać, że przestrzeń bagażowa z wszystkimi złożonymi siedzeniami była ogromna: przy wszystkich siedzeniach ustawionych, oferowała 18,6 stóp sześciennych (526 litrów). Po złożeniu trzeciego rzędu wzrastała do 55 stóp sześciennych (1557 litrów), a po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu osiągała 108,3 stóp sześciennych (3066 litrów).
Expedition był wyposażony w silnik V8 o pojemności 5,4 litra w standardzie, połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Był dostępny z napędem na przednie lub wszystkie koła. Dzięki tej konfiguracji mógł uciągnąć do 9000 funtów (4082 kg).
Wielu klientów oczekuje możliwości transportu osób i ładunków, które może zapewnić tylko pełnowymiarowy SUV. Nowy Ford Expedition z 2007 roku oraz całkowicie nowy model Expedition EL o wydłużonej długości oferują świeży design oraz najlepsze w swojej klasie możliwości i komfort, opracowane specjalnie dla tych kluczowych klientów SUV.
Nowy design Expedition, inspirowany najlepiej sprzedającą się serią trucków Ford F-Series, sygnalizuje znaczące poprawy w zakresie możliwości, funkcjonalności i wytrzymałości. Nowe poziomy wykończenia wnętrza, elastyczności i ciszy zmieniają zasady gry na korzyść Expedition wśród wymagających klientów pełnowymiarowych SUV.
„Nabywcy pełnowymiarowych SUV są, być może, najbardziej wymagającymi klientami ze wszystkich,” mówi Cisco Codina, wiceprezydent grupy Forda ds. marketingu, sprzedaży i serwisu. „Oczekują niezmiennych możliwości i niewątpliwej wytrzymałości, a także elastyczności i wykończenia wnętrza. Nowy Expedition został zaprojektowany z myślą o unikalnych potrzebach klientów, które wyróżniają go na konkurencyjnym rynku.”
Nowy Expedition EL zwiększa atrakcyjność pełnowymiarowego SUV
Dla klientów pełnowymiarowych SUV, którzy chcą jeszcze większej zdolności transportowej, Ford rozszerzył swoją ofertę o nowy model 2007 Expedition EL. Z dodatkowym wymiarem 14,8 cala, Expedition EL oferuje 130,8 stóp sześciennych przestrzeni ładunkowej – w tym o 24 stopy sześcienne więcej za trzecią linią siedzeń niż już przestronny Expedition. Expedition EL ma rozstaw osi wynoszący 131 cali – o 12 cali więcej niż standardowy model Expedition – aby zachować doskonałą jazdę i prowadzenie. „Wydłużyliśmy rozstaw osi Expedition EL, aby dodać dodatkową pojemność ładunkową, nie rezygnując przy tym z dynamiki jazdy,” mówi John Viera, główny inżynier Expedition.
Expedition EL wyróżnia się od słupka B w tył dzięki własnej płycie podłogowej, jednolitej bocznej karoserii, listwom, tylnemu zderzakowi, bagażnikowi dachowemu, tylnym szybom bocznym, jednolitej podsufitce i wykończeniu nadkola. Drzwi drugiego rzędu są również unikalne, aby ułatwić dostęp do drugiego i trzeciego rzędu siedzeń.
Odważny styl nadaje ton nowemu, wytrzymałemu Expedition
Nowy design Expedition obiecuje potężne możliwości. Zainspirowany serią Ford F-Series – najlepiej sprzedającym się truckiem w Ameryce przez 29 kolejnych lat – Expedition łączy surowość z ekspresyjnymi liniami, oferując pojazd, który emanuje pewnością siebie, od wyrazistej osłony chłodnicy do dużego niebieskiego owalu umieszczonego na tylnej klapie.
„Wyraźnie zdefiniowane powierzchnie i wyrzeźbione kształty oddają uczucie sportowości,” mówi Chelsia Lau, główny projektant Expedition. „Unikalny design Expedition z dumą pokazuje jego dziedzictwo Forda SUV, tworząc jednocześnie własną, unikalną osobowość i charakter.”
Wyrazista osłona chłodnicy Expedition jest centralnym punktem dla uniesionego, wystającego pokrywy silnika. Nowe reflektory podwójne mają motyw Forda i zintegrowane światła boczne, które oplatają przednie błotniki.