FORD Expedition 2014-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Expedition 2014-2017

Przejdź do galerii zdjęćFORD Expedition 2014-2017

W porównaniu do poprzedniego modelu, nowa wersja Pathfinder z 2014 roku była mniej samochodem terenowym, a bardziej SUV-em skoncentrowanym na rodzinie. W 2014 roku Nissan zaprezentował także swój pierwszy hybrydowy SUV.

Budżetowy SUV był dostępny w czterech wersjach wyposażeniowych: S, SV, SL i Platinum. Wszystkie wersje posiadały napęd na koła przednie lub na wszystkie koła, jednak nie był to stały napęd 4×4, użytkownicy mogli przełączać między oboma trybami.

Silnik zamontowany w Pathfinderze był taki sam we wszystkich wersjach, to 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 260 KM. Silnik współpracował z przekładnią CVT.

Jak można się było spodziewać, Pathfinder miał dużą zdolność holowniczą oraz sporo miejsca ładunkowego, zwłaszcza przy złożonym trzecim rzędzie siedzeń. Tak, trzeci rząd był częścią wyposażenia, co oznaczało, że Pathfinder mógł pomieścić nawet 7 osób.

Tylną klapę można było otworzyć na trzy sposoby: przyciskiem znajdującym się blisko kierownicy, przyciskiem na kluczyku do samochodu lub dotykając podkładki pod chromowym akcentem na klapie.

Zarówno trzeci, jak i drugi rząd siedzeń były składane i dość płaskie. Pod podłogą znajdowało się dodatkowe miejsce na przechowywanie, ponieważ zapasowe koło było umieszczone pod SUV-em.

Miejsca w drugim rzędzie oferowały przyzwoitą przestrzeń na nogi oraz nad głową (wyższe osoby mogły skorzystać z opcjonalnego panoramicznego dachu) a fotele były również regulowane.

 Nowy Ford Expedition 2015, zaprezentowany przed Targami Motoryzacyjnymi DFW 2014, nadal stanowi inteligentny wybór dla osób poszukujących pełnowymiarowego pojazdu użytkowego, który oferuje wydajność, użyteczną przestrzeń i nowoczesne technologie.

Expedition teraz wyposażony jest w popularny silnik EcoBoost® o pojemności 3,5 litra z serii F, oferuje więcej technologii niż kiedykolwiek wcześniej oraz nowy, świeży wygląd. Pojazd, który trafi na rynek jeszcze w tym roku, to najnowszy model Forda z serii Platinum. Expedition po raz pierwszy prezentowany jest w Teksasie, największym rynku Forda pod względem sprzedaży, gdzie znajdują się dwa czołowe miasta, jeśli chodzi o sprzedaż Expedition – Dallas i Houston.

Ford Expedition zadebiutował w 1996 roku i jest największym pojazdem użytkowym Forda. W wielu wskaźnikach przewodzi w kategorii przestrzeni wewnętrznej, mogąc pomieścić osiem pasażerów. Oferowane są dwie wersje – standardowa z rozstawem osi wynoszącym 119 cali, co jest o nieco ponad 6 cali dłuższe niż Ford Explorer. Posiada trzy rzędy siedzeń i do 108.3 stóp sześciennych przestrzeni bagażowej. Dłuższa wersja z rozstawem osi 131 cali ma również trzy rzędy siedzeń oraz do 130.8 stóp sześciennych przestrzeni ładunkowej.

Ford Expedition pozostaje jedynym pełnowymiarowym pojazdem użytkowym, który nie jest klasyfikowany jako luksusowy, a jednocześnie ma niezależne zawieszenie tylne. To zapewnia lepszą pewność prowadzenia i właściwości jezdne, a także pozwala na wygodne składanie trzeciego rzędu siedzeń.

Wersje standardowe i EL Expedition są produkowane w fabryce Kentucky Truck Plant w Louisville, obok popularnych ciężarówek Super Duty Forda. W zeszłym miesiącu firma potwierdziła plany zwiększenia zatrudnienia i zainwestowania dodatkowych 80 milionów dolarów w modernizację zakładu, aby poprawić automatyzację i zwiększyć wydajność.

Ford reaguje na silne opinie klientów, wprowadzając najwyższej klasy wersję Platinum Expedition z unikalnymi, luksusowymi wykończeniami wnętrza. Nowy pojazd oferuje najnowsze popularne technologie, takie jak SYNC® z MyFord Touch®, system uruchamiania przyciskiem oraz system informacji o martwym polu®. Nowy silnik EcoBoost o pojemności 3,5 litra z bezpośrednim wtryskiem i podwójnym turbodoładowaniem zapewnia większą moc i osiągi niż dotychczasowy silnik V8 o pojemności 5,4 litra, a także jest zaprojektowany z myślą o większej efektywności.

„Ten nowy Expedition dowodzi, że Ford jest zaangażowany w utrzymanie pozycji lidera wśród pojazdów użytkowych – małych, średnich i dużych,” powiedział Jackie DiMarco, główny inżynier Expedition. „Słuchaliśmy naszych klientów i stworzyliśmy pełnowymiarowy pojazd użytkowy, który nie idzie na kompromis w zakresie wydajności, technologii czy designu.”

Ulepszony na drodze

Od początku inżynierowie pracowali nad tym, aby Expedition 2015 był technologicznie zaawansowanym pojazdem, łatwym w prowadzeniu i zapewniającym komfort wszystkim kierowcom.

Nowy silnik EcoBoost radykalnie zmienia właściwości jezdne Expedition. W porównaniu do silnika V8 o pojemności 5,4 litra, silnik 3,5-litrowy EcoBoost oferuje nie tylko lepszą efektywność paliwową, ale również większą moc i moment obrotowy w niskich prędkościach obrotowych silnika.

„Edycja Expedition, która otrzymuje oznaczenie EcoBoost, będzie ekscytująca dla klientów,” powiedział Doug Scott, kierownik marketingu grupy ciężarówek Forda. „Zwiększony moment obrotowy i moc, w połączeniu z nowymi poziomami efektywności i zaawansowanym zawieszeniem, nie tylko sprawią, że Expedition będzie bardziej przyjemny w prowadzeniu, ale też łatwiejszy w użytkowaniu. To kolejne rozwiązanie 'i’ od Forda.”

Silnik EcoBoost o pojemności 3,5 litra będzie jedynym silnikiem oferowanym w nowym Expedition w Ameryce Północnej. Aby maksymalizować osiągi i kontrolę, pojazd wyposażony jest w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów SelectShift® z trybem ręcznym, umożliwiającym kierowcy wybór żądanej bieg przy użyciu przełącznika znajdującego się na dźwigni.

Z EcoBoost jako standardowym wyposażeniem w całej gamie Expedition 2015, cała oferta pojazdów użytkowych Forda w USA będzie wyposażona w napęd EcoBoost do końca 2014 roku.

Nowe, ciągłe sterowanie tłumieniem, dostępne po raz pierwszy w modelach Forda, uczyni Expedition jedynym pojazdem marki Blue Oval w Stanach Zjednoczonych z trzema wybieralnymi trybami jazdy – komfortowym, normalnym i sportowym.

Dzięki zestawowi czujników, które wykrywają 46 unikalnych danych o ruchu nadwozia, kierownicy i hamowaniu, zaawansowane zawieszenie monitoruje ruch nadwozia, a następnie dostosowuje system tłumienia Expedition w milisekundach, aby zarządzać naturalnym ruchem nadwozia pojazdu. Pojazd z kiepskim tłumieniem wydaje się skakać na sprężynach zawieszenia; ciągłe sterowanie tłumieniem rozpoznaje wagę pojazdu, reakcje kierownicy oraz nierówności drogi i reaguje odpowiednio, pomagając kontrolować ruch nadwozia, aby pasażerowie doświadczali spokojnej i komfortowej jazdy.

Nowy Expedition ma również innowacyjne elektryczne wspomaganie kierownicy, które znacząco poprawia manewrowość przy niskich prędkościach oraz lepsze odczucie przy wysokich prędkościach, a także oszczędza paliwo, ponieważ działa efektywniej niż tradycyjne systemy napędzane pompą. Ta technologia zmniejsza wysiłek kierownicy i sprawia, że prowadzenie Expedition staje się bardziej angażujące.

Więcej technologii, których klienci chcą

Nowy Ford Expedition debiutuje z popularnymi ulepszeniami technologicznymi, których konsumenci obecnie oczekują, w tym SYNC z MyFord Touch i funkcjami wspomagania kierowcy, takimi jak radarowy system informacji o martwym polu z powiadomieniem o ruchu poprzecznym.

Zaktualizowane wnętrze Expedition ma nową centralną konsolę, która pomieści nowe technologie, takie jak 8-calowy ekran dotykowy dla SYNC z MyFord Touch. Zespół wyświetlaczy dla kierowcy oferuje dwa pełnokolorowe ekrany LCD o przekątnej 4,2 cala.

Inne nowe technologie w Expedition 2015 to system audio Sony o mocy 700 watów z 10 głośnikami; Inteligentny dostęp z uruchamianiem przyciskiem; kamera tylna; siedmiokolorowe oświetlenie ambientowe LED we wnętrzu; oraz aplikacje Forda, które ułatwiają ciągnięcie przyczepy i jazdę terenową.

Świeży styl i design

Nowy Ford Expedition podnosi projektowanie pełnowymiarowych pojazdów użytkowych na wyższy poziom, oferując świeżą stylizację wnętrza i nadwozia oraz różnorodną gamę modeli – każdy z nich ma odmienny wygląd i styl, dając klientom więcej możliwości wyboru niż kiedykolwiek. Wersja Platinum, która okazała się bardzo udana w serii F Forda, będzie dostępna w Expedition po raz pierwszy.

„Seria Platinum wprowadza Expedition w zupełnie nowy obszar designu i stylu,” powiedział Scott. „Jedną z mocnych stron Expedition zawsze była różnorodność dostępnych wersji. Od XLT po Limited, a teraz z Platinum, mamy Expedition, które spełni oczekiwania każdego klienta.”

Seria Platinum jest dostosowana z luksusowymi skórzanymi siedzeniami, które projektanci opisują jako maślane – miękkie i gładkie w dotyku. Dostępna jest w nowej skórze Brunello, w kolorze czerwonego wina z akcentami w stylu smokingowym oraz przeszyciami francuskimi. Klienci wersji Platinum mogą również wybrać czarną skórę z akcentami w kolorze szaro-agatowym.

Oprócz nowej serii Platinum, linia Expedition 2015 obejmuje modele XLT, Limited oraz nową edycję King Ranch, która zostanie zaprezentowana później.

Zespół projektowy, czerpiąc inspirację z otaczającego ich świata, wprowadził różne motywy, aby zdefiniować wygląd każdej serii. Celem było odzwierciedlenie stylu życia konsumenta, od sportowego XLT, przez pewny siebie, elegancki Limited, aż po wyrafinowany, miejski Platinum. Każda seria ma unikalne wykończenia, starannie dobrane, aby odzwierciedlać styl życia i pragnienia klientów. Na przykład, Expedition Limited oferuje wyrafinowane, a jednocześnie tradycyjne wykończenia, podczas gdy w edycji Platinum kolory i materiały są świeże i eleganckie.

Zewnętrzna część Forda Expedition została zaktualizowana o całkowicie nowy przód z dostępnymi reflektorami LED, nadającymi mu nowoczesny i agresywny wygląd.

Całkowicie nowa linia kół, w tym fabrycznie montowane modele o średnicy 22 cali, przeprojektowane tylne drzwi oraz subtelne, chromowane końcówki wydechu dopełniają zmiany w wyglądzie zewnętrznym Expedition 2015.

3.5L V6 EcoBoost 6AT AWD (365 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3496 Cm3
Moc272 Kw @ 5000 Rpm
370 Hp @ 5000 Rpm
365 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy420 Lb-Ft @ 2250 Rpm
569 Nm @ 2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP275/65R18
Długość206 In (5232 Mm)
Szerokość78.8 In (2002 Mm)
Wysokość77.2 In (1961 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67/67.2 In (1
Rozstaw osi119 In (3023 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika18.6 Cuft (527 L)
Masa własna5846 Lbs (2652 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7800 Lbs (3538 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)

3.5L V6 EcoBoost 6AT RWD (365 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3496 Cm3
Moc272 Kw @ 5000 Rpm
370 Hp @ 5000 Rpm
365 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy420 Lb-Ft @ 2250 Rpm
569 Nm @ 2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP275/65R18
Długość206 In (5232 Mm)
Szerokość78.8 In (2002 Mm)
Wysokość77.2 In (1961 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67/67.2 In (1
Rozstaw osi119 In (3023 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika18.6 Cuft (527 L)
Masa własna5600 Lbs (2540 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7500 Lbs (3402 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)

3.5L V6 EcoBoost EL 6AT AWD (365 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3496 Cm3
Moc272 Kw @ 5000 Rpm
370 Hp @ 5000 Rpm
365 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy420 Lb-Ft @ 2250 Rpm
569 Nm @ 2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP275/65R18
Długość220.8 In (5608 Mm)
Szerokość78.8 In (2002 Mm)
Wysokość77.7 In (1974 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67/67.2 In (1
Rozstaw osi119 In (3023 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika42.6 Cuft (1206 L)
Masa własna6103 Lbs (2768 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7721 Lbs (3502 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie16 Mpg Us (14.7 L/100Km)

3.5L V6 EcoBoost EL 6AT RWD (365 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3496 Cm3
Moc272 Kw @ 5000 Rpm
370 Hp @ 5000 Rpm
365 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy420 Lb-Ft @ 2250 Rpm
569 Nm @ 2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP275/65R18
Długość220.8 In (5608 Mm)
Szerokość78.8 In (2002 Mm)
Wysokość77.7 In (1974 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67/67.2 In (1
Rozstaw osi119 In (3023 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika42.6 Cuft (1206 L)
Masa własna5897 Lbs (2675 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7800 Lbs (3538 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.