FORD Explorer 2005-2009

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Explorer 2005-2009

Przejdź do galerii zdjęćFORD Explorer 2005-2009

Ford wprowadził czwartą generację modelu Explorer w 2005 roku jako model na 2006, usprawniając zarówno jego wygląd, jak i parametry techniczne.

Ford przez długi czas cieszył się silną pozycją w segmencie SUV, jednak wzrost popularności crossoverów zachwiał jego tron. Jego efektywność paliwowa nie mogła się równać z nową generacją konkurentów, którzy potrafili przejechać dalej, zużywając mniej paliwa. Mimo to Ford miał kilka asów w rękawie i zdołał poprawić swojego średniej wielkości SUV-a.

Choć Explorer nadal opierał się na ramie i był w stanie poruszać się po nieznanych terenach bez większego wysiłku, brakowało mu osiągów na drodze, a jego wygląd był już nieco przestarzały. Ford poprawił design, wprowadzając ogromny grill oraz szeroki na 7″ (17,8 cm) znaczek z przodu. Reflektory były nowe i lekko wkomponowane w przedni zderzak. Z tyłu, jednolita klapa bagażnika zastąpiła starszą wersję, która była krytykowana. Zestaw chowanych bocznych schodków został przejęty z Lincolna Navigatora.

W środku wciąż było miejsce dla siedmiu pasażerów, chociaż ostatni rząd miał ograniczoną przestrzeń. Deska rozdzielcza Explorera zyskała nowe centralne panele o schludnym, uporządkowanym układzie. Ford zadbał o solidny wygląd, instalując wybierak biegów na podłodze, grubszy niż kij baseballowy. W panelu wskaźników znalazły się dwa duże wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza, a wewnątrz nich, ale mniejsze, umieszczono wskaźnik poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego.

Pod maską Explorer otrzymał nowy, 4.0-litrowy silnik V6 o mocy 210 KM. Nowy SUV przy standardzie miał 6-biegową automatyczną skrzynię biegów, co przyczyniło się do poprawy efektywności paliwowej.

 Ford Explorer to średniej wielkości SUV sprzedawany głównie w Ameryce Północnej, produkowany przez Ford Motor Company od 1990 roku i wciąż w produkcji w 2006 roku. Jest wytwarzany w Louisville w Kentucky (wcześniej montowano go również w Hazelwood w Missouri, aż do zamknięcia fabryki 10 marca 2006 roku). Od momentu wprowadzenia na rynek, Explorer był najlepiej sprzedającym się SUV-em w Stanach Zjednoczonych każdego roku i odegrał kluczową rolę w przekształceniu SUV-a z pojazdu niszowego w jeden z najpopularniejszych typów samochodów na drodze. Explorer był również uwikłany w kontrowersje po serii tragicznych wypadków związanych z przewróceniem się pojazdów, w których użyto opon Firestone. Najczęściej Explorer konkurował z Nissanem Pathfinderem oraz Toyotą 4Runner. Sprzedawano zarówno modele Explorer Sport z dwiema drzwiami, jak i czterodrzwiowe modele Explorer. Opcjonalnie dostępny jest napęd na cztery koła, a od 1995 roku wprowadzono system 'shift on the fly’, który chroni przed włączeniem napędu przy zbyt dużej prędkości.

W ofercie Ford Fleet dostępna jest także specjalnie zmodyfikowana wersja Special Service Vehicle przeznaczona dla organów ścigania.

2006

W 2006 roku Explorer i Mountaineer przeszły aktualizację, zbudowane na nowej ramie, produkowanej przez Magna International, a nie przez Tower Automotive. Zostały powiększone, ponieważ Ford Freestyle zajmował miejsce między Escape a Explorerem w 2005 roku. Nowej, mocniejszej bazie towarzyszy nowe wnętrze, przeprojektowane tylne zawieszenie oraz składane elektrycznie fotele w trzecim rzędzie. System monitorowania ciśnienia w oponach i elektroniczna kontrola stabilności będą standardem. Opcjonalne są elektrycznie wysuwane progi (jak w Lincoln Navigator), które chowają się, gdy pojazd jest w ruchu. Jednak w odróżnieniu od wcześniejszych modeli, nie będzie wersji z kierownicą po prawej stronie. Zamiast tego Ford Australia dysponuje lokalnym odpowiednikiem, którym jest zaprojektowany i rozwijany w Australii Ford Territory. Nowy Explorer jest sprzedawany w Japonii w wersji z kierownicą po lewej stronie, ponieważ pojazdy LHD są tam uważane za prestiżowe.

Silnik bazowy to 4.0 L V6 o mocy 210 KM (157 kW), a najlepszym wyborem jest 292-konnym (218 kW) silnik V8 z 24 zaworami, który pochodzi z Mustanga. Dostępna jest również sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów.

Explorer został nominowany do tytułu North American Truck of the Year w 2006 roku.

4.0L V6 RWD 5AT (210 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność4009 Cm3
Moc154 Kw @ 5100 Rpm
209 Hp @ 5100 Rpm
207 Bhp @ 5100 Rpm
Moment obrotowy254 Lb-Ft @ 3700 Rpm
344 Nm @ 3700 Rpm
Układ paliwowyElectronic Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP235/70R16
Długość193.4 In (4912 Mm)
Szerokość73.3 In (1862 Mm)
Wysokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.8 In (1
Rozstaw osi113.7 In (2888 Mm)
Pojemność bagażnika85.1 Cuft (2410 L)
Masa własna3500 Lbs (1588 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa20 Mpg Us (11.8 L/100Km)

4.0L V6 RWD 5AT (210 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność4009 Cm3
Moc154 Kw @ 5100 Rpm
209 Hp @ 5100 Rpm
207 Bhp @ 5100 Rpm
Moment obrotowy254 Lb-Ft @ 3700 Rpm
344 Nm @ 3700 Rpm
Układ paliwowyElectronic Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP235/70 R16
Długość193.4 In (4912 Mm)
Szerokość73.3 In (1862 Mm)
Wysokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.8 In (1
Rozstaw osi113.7 In (2888 Mm)
Pojemność bagażnika85.1 Cuft (2410 L)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa19 Mpg Us (12.4 L/100Km)

4.6L 4WD 6AT (292 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4606 Cm3
Moc215 Kw @ 5750 Rpm
292 Hp @ 5750 Rpm
288 Bhp @ 5750 Rpm
Moment obrotowy300 Lb-Ft @ 3950 Rpm
407 Nm @ 3950 Rpm
Układ paliwowyElectronic Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP235/70R16
Długość193.4 In (4912 Mm)
Szerokość73.3 In (1862 Mm)
Wysokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.8 In (1
Rozstaw osi113.7 In (2888 Mm)
Pojemność bagażnika85.1 Cuft (2410 L)
Masa własna4531.3 Lbs (2055 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa19 Mpg Us (12.4 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.