Pomimo kontrowersji oraz konkurencji, Explorer był najlepiej sprzedającym się średniej wielkości SUV-em wszech czasów w momencie, gdy na rynek trafiła piąta generacja w 2011 roku.
W przeciwieństwie do swoich poprzedników, model z 2011 roku charakteryzował się konstrukcją typu unibody zamiast tradycyjnej budowy na ramie. Musiał być krok przed konkurencją, aby utrzymać wysokie wartości sprzedaży. Mimo że miał krótszy rozstaw osi, był dłuższy i nieco szerszy niż poprzednie modele.
Nowy, trzypasmowy design przedniego pasa był z powodzeniem wprowadzony w nowym Explorerze. Z wysokimi, opadającymi reflektorami, Explorer prezentował odważny wizerunek, inspirowany typowymi sedanami, takimi jak Taurus. Z tyłu charakterystyczny czarny słupek D nawiązywał do swoich poprzedników. Na górze tylnej klapy znajdował się duży spojler, a pod tylnym zderzakiem umieszczono dwa wydechy.
W środku samochód oferował siedzenia dla siedmiu osób na szerokich fotelach z przodu oraz ławkę w środkowej części, a także dwa indywidualne siedzenia w bagażniku. To był standard dla wszystkich wersji wykończenia. W jednostce infotainment Ford oferował system MyFord Touch z SYNC, który umożliwiał wydawanie poleceń głosowych. Jednostka infotainment miała wyświetlacz na centralnej konsoli oraz dwa wyświetlacze TFT po bokach prędkościomierza w zestawie wskaźników.
Explorer z 2011 roku był dostępny z dwoma silnikami do wyboru. Oferowano silnik 2.0 z turbodoładowaniem oraz 3.5-litrowy V6. Pierwszy był dostępny tylko z napędem na przednie koła, podczas gdy drugi oferował system napędu na wszystkie koła.
Ford Explorer z 2011 roku został zaprojektowany od podstaw, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, aby odzwierciedlać nowoczesną wizję tego, czego dzisiejsi klienci oczekują od współczesnego SUV-a.
„Ford zmienił wszystko w zupełnie nowym Explorerze, ale wciąż jest on natychmiast i instynktownie rozpoznawalny jako Ford Explorer,” powiedział Moray Callum, dyrektor wykonawczy ds. designu w Ameryce Północnej. „Uważamy, że to dlatego, że jest to współczesna interpretacja tych samych możliwości, które zawsze charakteryzowały Forda Explorera, bez kompromisów.”
„Nowy Ford Explorer łączy odważny, wyrazisty język projektowania z aerodynamicznym kształtem, który chroni przed wiatrem i hałasem, na sztywnym podwoziu unibody,” powiedział Melvin Betancourt, menedżer ds. designu. „Explorer ma wysokość, postawę, prześwit i cechy SUV-a, które wyraźnie wskazują na jego zdolności do jazdy w terenie.”
Zespół projektowy Forda Explorera miał za zadanie reinterpretację ikony, która definiuje segment, jako nowoczesny SUV na XXI wiek.
„Nowy Ford Explorer zaczyna się od proporcji i postawy,” powiedział Betancourt. „Jego zwinne, płynne linie łączą się z muskularnym, wysportowanym metalem, co zapewnia atrakcyjny wygląd i niespotykaną aerodynamikę. Spoiler klapy tylnej i elastyczny dolny dyfuzor zintegrowany z przednim pasem współgrają, aby zapewnić oszczędność paliwa udowodnioną w tunelach wiatrowych. Przyciemnione progi przyciągają wzrok, wskazując na solidne możliwości czteronapędowe Forda Explorera oraz poczucie siły kierowcy.”
Mocne, w kolorze nadwozia słupki C i przyciemnione słupki D to tradycyjne cechy Forda Explorera, podczas gdy przyciemnione słupki A i B wprowadzają świeże, nowoczesne otwarcie na światło dzienne.
Projekt Forda Explorera jest związany z DNA marki Ford poprzez nadkola inspirowane Mustangiem oraz podcięcie nadwozia, które podąża za obecnymi protokołami projektowymi Taurusa, wyjaśnił Betancourt. „Z przodu Ford Explorer ma nową interpretację charakterystycznej, trójprętowej kratki Forda. Poniżej zderzaka, trapezoidalna dolna kratka DNA Forda zapewnia wizualną ciągłość wśród pojazdów Forda na wystawie.”
Standardowy bagażnik dachowy, zaokrąglone narożniki, krótsze zwisy oraz agresywne koła i opony zapewniają trwałe cechy, które klienci rozpoznają w SUV-ie.
Z tyłu, lampy stopu LED świecą z klejnotowego klosza tylnej lampy. Nazwa Explorer projekcje z aplikacji na tylną klapę.
Wnętrze Forda Explorera: Miękkie wykończenia i luksusowe siedzenia dla siedmiu osób
Podobnie jak w przypadku zewnętrznego designu, projekt wnętrza Forda Explorera miał na celu modernizację, czyniąc miękkie powierzchnie i komfort pasażerów kluczowymi priorytetami. Celem było, aby wnętrze Forda Explorera stało się przestrzenią trzech rzędów dla technologii, wygody i łączności, jednocześnie inspirując pewność kierowcy w dynamicznej jeździe po każdej drodze, o każdej porze, wszędzie.
Wrażenie w wnętrzu to wrażenie luksusowego, premium pojazdu, od wyboru materiałów po wysoką jakość wykonania.
„Sprawić, aby wyglądało na drogie: To był mój cel dla nowego wnętrza Explorera,” powiedział Mike Arbaugh, menedżer studia wnętrz. „To pojazd, który stawia czoła wyższym SUV-om, takim jak BMW X5 i Audi Q7, więc projekt wnętrza, rzemiosło i jakość wykonania powinny być na tym poziomie.”
Nowy pakiet wnętrza Forda Explorera to podejście, które łączy w sobie najlepsze cechy obu światów, łącząc premium europejski język projektowania – dający poczucie dynamiki jazdy – z wyrafinowaną i wyjątkowo amerykańską znajomością. Elegancki, bezszwowy przepływ od deski rozdzielczej do drzwi oraz pochylona do przodu centralna konsola odzwierciedlają sportowy, europejski motyw, podczas gdy pozycja siedząca zapewnia poczucie bezpieczeństwa, które jest tak ważne dla nabywców SUV-ów.
Pakiet wnętrza Forda Explorera odzwierciedla również najnowszą wersję DNA Forda w zakresie przechowywania, starannie rozmieszczoną w całej kabinie, w tym sprytne przestrzenie dla wszystkiego, co aktywne rodziny chcą zabrać ze sobą.
„Jako projektant i miłośnik muzyki, naprawdę ekscytują mnie metalowe siatki głośników w drzwiach,” powiedział Arbaugh. „Nadają one SUV-owi solidność, wyglądają technicznie i drogo, a także oferują doskonałą przejrzystość dźwięku.”
Panele instrumentów i drzwi odzwierciedlają wszystkie miękkie powierzchnie, sprawiając, że wnętrze Forda Explorera jest bardziej przyjemne zarówno z estetycznego, jak i dotykowego punktu widzenia. Tkaniny wnętrza – w tym czarny podsufitka – składają się w 25 procentach z materiałów recyklingowych. Pianka siedzeń z ekologicznych, sojowych surowców pomaga Fordowi Explorerowi dbać o środowisko.
„Nowoczesny design, miękkie powierzchnie i chromowane akcenty harmonizują, aby nadać nowemu Explorerowi luksusową aurę, którą myślimy, że klienci naprawdę docenią w SUV-ie z trzema rzędami siedzeń,” powiedział Arbaugh. „Centrum medialne i technologia łączności MyFord Touch™ nie tylko odzwierciedlają style życia nabywców SUV-ów, ale je wzbogacają.”
Rzemiosło na światowym poziomie
Nowy Ford Explorer podnosi znaczenie dopasowania i wykończenia SUV-ów, nie tylko dla klientów w Ameryce Północnej, ale także na wyższym poziomie globalnym. Ford Explorer jest najbardziej eksportowaną marką północnoamerykańską w portfolio marki Ford. W tym celu, Ford Explorer z 2011 roku został zaprojektowany i opracowany tak, aby przekraczać nie tylko standardy północnoamerykańskie, ale także globalne standardy dotyczące wykonania powierzchni wewnętrznych i braku wystających krawędzi.
Spełnienie tych globalnych standardów wymagało ściślejszych luk w powierzchniach i tolerancji, równych lub lepszych niż w Audi. Chociaż stwarzało to pewne wyzwania dla zespołu projektowego wnętrza, pomogło to również podkreślić postęp w rzemiośle i jakości wnętrza Forda Explorera.
Wprowadzono globalny proces rzemiosła i jakości wewnętrznej przy rozwoju Forda Explorera, dostarczając metryki i wskaźniki obejmujące lepsze materiały, z większym naciskiem na to, jak dobrze części wnętrza i zewnętrza się łączą.
Wzbijając się na nowe wyżyny
W ramach globalnego systemu rozwoju produktów Forda, Ford Explorer przeszedł ekstremalne testy jeszcze w fazie wirtualnego projektowania wspomaganego komputerowo. Problemy zidentyfikowane i rozwiązane w wirtualnej sferze pomagają dostarczyć pojazd o wyższej jakości, gdy zaczyna się budowa prototypu. Następnie te działające prototypy są testowane i weryfikowane, aby upewnić się, że atrybuty celowane na początku są dostarczane klientom.
Zespół inżynierii pojazdów Forda Explorera zabrał prototypy przez przełęcz Imogene na wysokości 13 114 stóp w Kolorado, pogrzebał je w głębokim piasku na pustyni kalifornijskiej, przebił się przez śnieg w Minnesota i Północnym Michigan, przeszedł po śliskim błocie gliniastym w Alabamie i przebył niezliczone kilometry rozwoju i weryfikacji w Arizona oraz Michigan.
Cel: Dostosować trwały, wysokiej jakości, w pełni funkcjonalny i oszczędny SUV dla dzisiejszych klientów w ponad 90 krajach na całym świecie.
Cicho zdolny
Ford Explorer z 2011 roku został zaprojektowany i opracowany tak, aby dostarczać najlepsze w swojej klasie poziomy kontroli NVH i konkurować z premium SUV-ami pod względem ciszy. Badania wśród klientów wskazały zespołowi rozwojowemu Forda Explorera, że wnętrze SUV-a powinno być spokojne i kojące.
Cicha jazda Forda Explorera zaczęła się na etapie projektowania. Konfiguracja unibody z mniejszą ilością części oznacza mniejsze szanse na skrzypienie i stuki. Przedni wspornik, w którym mieści się chłodnica, składa się z jednego elementu, podczas gdy kluczowy konkurent wymaga 11 osobnych części do pełnienia tej samej funkcji. Dodatkowo, Ford Explorer charakteryzuje się hydroformowaną strukturą przednią, co dodaje siły, oszczędza wagę i redukuje NVH.
W rozwoju Forda Explorera wykorzystano technologię NoiseVision oraz modelowanie statystyczne w celu optymalizacji równowagi NVH. NoiseVision to kula z setkami małych kamer i mikrofonów, które pozwalają inżynierom precyzyjnie lokalizować dźwięki o różnych pasmach częstotliwości. To umożliwia izolację i korekcję potencjalnych hałasów na wczesnym etapie procesu.
Aby zapewnić cichą jazdę, Ford Explorer posiada szkło akustyczne, akustyczną podsufitkę, panel wygłuszający po stronie kierowcy, uszczelkę wokół maski, osłonę podwozia, poduszkę wygłuszającą o wysokiej gęstości, dywan o dużej masie oraz mastyczny podłogowy traktament. Wewnętrzne izolatory deski rozdzielczej i tunelu, podwójne uszczelki deski, pokrywa dywanu bagażnika, klapa tylna i elementy wykończeniowe słupków również przyczyniają się do ciszy wewnętrznej.
Modelowanie statystyczne zostało wykorzystane do dostrojenia dźwięków Forda Explorera. Klienci preferują pewne dźwięki silnika – na przykład podczas przyspieszania. To analityczne podejście pomaga inżynierom zrównoważyć eliminację niepożądanych dźwięków, jednocześnie uwzględniając dźwięki, które przyciągają kierowców.
Ford Explorer V6 ustanawia nowy standard
Ford Explorer z silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra oferowany jest jako standardowe wyposażenie w modelach podstawowym, XLT i Limited. Oczekiwane zwiększenie efektywności paliwowej wynosi ponad 20 procent w porównaniu do poprzedniego modelu Explorera, a ten płynny i mocny silnik V6 umożliwia inteligentny napęd na cztery koła (4WD) z zarządzaniem terenem. Poprawa efektywności pomaga Fordowi Explorerowi przewyższyć wskaźniki oszczędności paliwa dla Hondy Pilota z 2010 roku i innych pojazdów w tym segmencie.
Dzięki zastosowaniu Ti-VCT, co optymalizuje oszczędność paliwa i redukuje emisję spalin przy częściowym otwarciu przepustnicy, silnik ten generuje około 290 koni mechanicznych i 255 lb-ft momentu obrotowego.
Ten silnik V6 został starannie opracowany dla zastosowania w Fordzie Explorerze, z wieloma rozwiązaniami poprawiającymi efektywność mechaniczną, zwiększającymi oszczędność paliwa, obniżającymi emisję, redukującymi koszty eksploatacji i wzmacniającymi trwałość.
Efektywność mechaniczna, osiągi i oszczędność paliwa zostały poprawione dzięki Ti-VCT, paskowi napędowemu o niskim napięciu z jednoczesnym sprzęgłem do alternatora, bezpośrednio działającemu mechanicznemu zaworowi (DAMB) z polerowanymi kieszeniami w celu zmniejszenia tarcia, dyszom chłodzącym tłok i poprawionemu oddychaniu między cylindrami przez blok silnika oraz kompozytowej pokrywie wałka rozrządu, co zmniejsza wagę silnika.
Ti-VCT pozwala na precyzyjną, zmienną kontrolę nachylenia zaworów, czyli czas, kiedy zawory ssące i wydechowe są jednocześnie otwarte. To zwiększa efektywność mechaniczną dla lepszej reakcji i osiągów, jednocześnie optymalizując oszczędność paliwa. W warunkach częściowego otwarcia przepustnicy Ti-VCT pomaga zmniejszyć emisje.
Silnik V6 o pojemności 3,5 litra oferuje również technologię odcinania paliwa przy spowolnieniu, aby maksymalizować oszczędność paliwa w warunkach zamkniętej przepustnicy.
Silnik Explorer V6 został zaprojektowany z myślą o trwałości, posiada wałek rozrządu napędzany łańcuchem, wysokowytrzymałe korbowody ze stali prasowanej z pływającymi wkładkami, w pełni wyważony wał korbowy ze stopu stali, odlewane aluminiowe miski olejowe o głębokim dnie oraz czterogwintowe głowice łożyskowe z bocznymi śrubami przez blok silnika.
Cechy redukcji hałasu, drgań i szumów (NVH) są kontrolowane i redukowane dzięki dostrojonym kompozytowym górnym i dolnym kolektorom, napędowi na wałek rozrządu z cichym łańcuchem oraz akustycznej pokrywie silnika.
Ford Explorer z silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra oferuje najlepszą w swojej klasie oszczędność paliwa, a jednocześnie ma moc umożliwiającą holowanie do 5000 funtów, gdy jest odpowiednio wyposażony.
Silnik EcoBoost 2.0-litrowy I-4 oferuje moc silnika V6 z normalnym zassaniem
Dla kierowców SUV-ów, którzy poszukują maksymalnej oszczędności paliwa, Ford wprowadza zupełnie nowego Forda Explorera z dostępnym silnikiem EcoBoost 2.0-litrowym I-4. Łącząc bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie, ten zaawansowany silnik oferuje osiągi porównywalne z silnikami V6 z normalnym zassaniem konkurencji. Rozwijając do 237 koni mechanicznych przy 5500 obr./min, ten silnik I-4 generuje 250 lb-ft momentu obrotowego.
Szacowana oszczędność paliwa wzrasta o ponad 30 procent, co sprawia, że efektywność paliwowa Forda Explorera jest porównywalna z sedanami, takimi jak Honda Camry V6 z 2010 roku.
Jak inne silniki Forda EcoBoost, szczytowy moment obrotowy generowany jest przy niskich 1700 obr./min w szerokim zakresie do 4000 obr./min. Ten poziom momentu obrotowego pozwala na elastyczne i efektywne dostarczanie mocy w szerokim zakresie prędkości silnika i pojazdu, pomagając zaoszczędzić paliwo, generując moc na niższych poziomach obrotów. Ti-VCT, cztery zawory na cylinder oraz zawory DAMB zwiększają efektywność mechaniczną poprzez poprawę oddychania silnika w szerokim zakresie mocy i momentu obrotowego.
Stosunkowo wysokie ciśnienie sprężania możliwe jest dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku benzyny, działającego przy ciśnieniach paliwa od 2200 do 2800 psi. Unikalna turbosprężarka jest optymalnie dopasowana do silnika EcoBoost I-4 oraz zachowań wydajności SUV-a. Precyzyjna kontrola ciśnienia paliwa pozwala Fordowi Explorerowi I-4 na dostarczanie zwiększonej mocy przy niskich obrotach, bez irytującego opóźnienia turbodoładowania.
Silnik EcoBoost I-4 używa oleju 5W30-GF4, aby zredukować tarcie oraz obniżyć koszty eksploatacji przy 10 000-milowych interwałach wymiany oleju.
Zakładana trwałość wynosi 10 lat lub 150 000 mil. Działania mające na celu zwiększenie trwałości obejmują ulepszoną filtrację oleju i czystość, dodatkowy aluminiowy chłodnica oleju z lepszym odprowadzaniem ciepła oraz odlewane chłodzenie wnętrza silnika ze stopu aluminiowego. Ten silnik reprezentuje pierwsze zastosowanie chłodnicy powietrza w amerykańskim rynku o stylu budowy cegieł, zapewniając zwiększoną efektywność termiczną.
Nowy silnik EcoBoost 2.0-litrowy jest wprowadzany na całym świecie przez Forda, z zastosowaniami w różnych produktach w Europie, Azji i Australii, oprócz nowego Explorera.
Technologia EcoBoost będzie kluczowym elementem globalnych działań Forda na rzecz zrównoważonego rozwoju, napędzając do 1,3 miliona pojazdów rocznie do 2013 roku.
Sześciobiegowe skrzynie biegów pomagają w osiągach i oszczędności
Unikalna sześciobiegowa skrzynia biegów w każdym Fordzie Explorerze oferuje zalety osiągów i oszczędności z elastycznością optymalnego przełożenia dla każdej sytuacji. Niższe biegi zapewniają korzyści w postaci lepszego przyspieszenia z miejsca, podczas gdy wyższe biegi pomagają zwiększyć oszczędność paliwa, pozwalając silnikowi pracować przy niższych prędkościach podczas jazdy.
Modèle Ford Explorer XLT i Limited oferują automatyczną skrzynię biegów SelectShift™, umożliwiającą kierowcom manualną zmianę biegów za pomocą przełącznika +/- zamontowanego na dźwigni.
Układy napędowe Forda Explorera zostały opracowane, aby zapewnić kierowcom SUV-ów moc i zdolności, na które oczekują i na które zasługują, w połączeniu z oszczędnością paliwa, którą naprawdę chcą.
Zaskakujący poziom wygody i technologii łączności
Nowy Ford Explorer zaoferuje klientom SUV szeroką gamę poziomów wyposażenia oraz technologii wygody i łączności, które zaskoczą nawet właścicieli luksusowych SUV-ów.
„Dzisiejsi klienci SUV-ów naprawdę nie są zainteresowani kompromisami,” powiedziała Amy Marentic, menedżer grupy marketingowej. „Chcą luksusu, wygody i technologii z ich zdolnością do jazdy w każdych warunkach. Do tej pory musieli wybierać luksusowego SUV-a, aby otrzymać funkcje, których pragną – a poziom funkcji, jakie oferuje ten całkowicie nowy, wiodący w swoim segmencie Ford Explorer, teraz przewyższa te oczekiwania.”
Nowy Ford Explorer stawia wyzwanie status quo SUV, oferując luksusowe poziomy wygody, łączności i technologii. Od wysoko wyposażonego modelu podstawowego, który zawiera technologię łączności MyFord, przez model XLT serii objętościowej do luksusowej serii Limited, Ford Explorer zapewnia nabywcom SUV niespodziewane technologie i udogodnienia, które zazwyczaj znajdują się w premium SUV-ach.
Monitorowanie martwego pola, które dba o bezpieczeństwo kierowcy podczas cofania z miejsca parkingowego o ograniczonej widoczności, adaptacyjny tempomat, który bezpiecznie monitoruje pojazdy z przodu, oraz aktywna pomoc parkowania, która wspiera w znalezieniu i wykonaniu manewru równoległego parkowania, to wszystko technologie, które nabywca może spodziewać się znaleźć przy zakupie premium SUV-a. Nowy Ford Explorer oferuje te i inne rozwiązania.
Podstawowy Ford Explorer oferuje mocny pakiet funkcji wygody i technologii, w tym następujące elementy jako standardowe wyposażenie:
Asystent startu na wzniesieniu
Podwójne chromowane końcówki wydechu
Reflektory stylu projektora
Zdalnie sterowane lusterko boczne
Lampy tylne LED
System filtracji powietrza
Centrum medialne, w tym gniazdo wejściowe AUX
Cztery punkty zasilania 12-woltowych
Lampy sufitowe/mapowe w drugim i trzecim rzędzie
Regulowana kolumna kierownicza
Pięciokierunkowe i pomocnicze przyciski audio na kierownicy
Tempomat
Elektryczne szyby z funkcją jednego dotknięcia dla kierowcy
Pojedynczy odtwarzacz CD/MP3 z systemem audio na sześć głośników
Funkcja kontroli właściciela MyKey™
Zdalny dostęp bezkluczykowy
Podstawowy Ford Explorer charakteryzuje się tapicerką z materiału na siedzenia z regulowanymi fotelami w pierwszym rzędzie, kanapą w drugim rzędzie o rozkładzie 60/40, oraz kanapą w trzecim rzędzie o rozkładzie 50/50.
Seria XLT dodaje wyrafinowane akcenty
Zupełnie nowy 2011 Ford Explorer XLT oferuje wszystkie elementy modelu podstawowego z wyższym poziomem harmonizujących akcentów chromowanych i wykończenia satynowego, 18-calowe obręcze aluminiowe, unikalną tapicerkę materiałową, skórzaną okładzinę kierownicy i gałki zmiany biegów, automatyczną skrzynię biegów SelectShift™, keypad do bezkluczykowego wjazdu SecuriCode™, reflektory przeciwmgielne, radio satelitarne SIRIUS® (w tym pięcio- miesięczny abonament prepaid w 48 stanach), alarm obwodowy i system wykrywania wstecznego.
Klienci wybierający modele Ford Explorer XLT mają szerszy wybór opcji, w tym następujące pakiety:
Pakiet połączenia kierowcy zawiera technologię łączności MyFord Touch z dwoma konfigurowalnymi ekranami LCD, 8-calowy ekran dotykowy w centralnej konsoli, rozszerzone centrum medialne z portami USB, czytnikiem kart SD oraz gniazdami wideo RCA, Ford SYNC oraz elektrochromatyczne lusterko wsteczne.
Pakiet komfortowy obejmuje skórzane, podgrzewane siedzenia z regulacją elektryczną w 10 kierunkach dla kierowcy oraz w 6 kierunkach dla pasażera w pierwszym rzędzie. Obejmuje również cztero-stopniowe zagłówki w pierwszym rzędzie.
Dostępny jest także premium system audio z ośmioma głośnikami, kamera widoku tylnego oraz elektroniczna automatyczna kontrola temperatury w dwóch strefach.
Ford Explorer XLT oferuje również podwójną panoramiczną szyberdach, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, system BLIS z ostrzeganiem o ruchu poprzecznym, dmuchane pasy bezpieczeństwa w drugim rzędzie dla miejsc zewnętrznych, 20-calowe polerowane aluminiowe obręcze oraz premium kolory lakieru – White Platinum Metallic Tri-Coat oraz Red Candy Tinted Clearcoat – jako opcje.
Wersja Limited oferuje więcej luksusu
Nabywcy SUV-ów szukający luksusu w połączeniu z wydajnością będą pod wrażeniem hojnym poziomem wygody i technologii łączności oferowanych w zupełnie nowym Fordzie Explorerze Limited. Od zdalnego uruchamiania po regulowane pedały z pamięcią ustawień, wersja Limited podnosi luksus Forda Explorera na wyższy poziom.
Wizualna różnica jest zapewniona dzięki unikalnej kratce w kolorze nadwozia, lusterkom bocznym PowerFold® w kolorze nadwozia z funkcją pamięci oraz 20-calowym malowanym aluminiowym obręczom.
Ford Explorer Limited obejmuje wszystkie funkcje oferowane w modelu XLT, a także:
Oświetlenie ambientalne
Regulowane pedały z pamięcią
Siatka bagażowa
Dwustrefowa elektroniczna automatyczna kontrola temperatury
Skórzane, podgrzewane siedzenia
10-stopniowe elektryczne siedzenie kierowcy z regulacją lędźwiową i kątem
Sześciostopniowe elektryczne siedzenie pasażera w pierwszym rzędzie z regulacją lędźwiową i kątem
Kanapa w drugim rzędzie o rozkładzie 60/40 z podłokietnikiem i podwójnymi uchwytami na napoje
Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
System audio Sony® z radiem wysokiej rozdzielczości i 12 głośnikami
Kamera widoku tylnego
Zdalne uruchamianie
Gniazdo 110-woltowe
System SYNC z aktywowaną głosem komunikacją i rozrywką
Inteligentny dostęp z przyciskiem startu
Uniwersalny otwieracz do bramy garażowej
Najbardziej luksusowy model Forda Explorera jest także standardowo wyposażony w technologię łączności MyFord Touch. Obejmuje parę konfigurowalnych ekranów montowanych na desce rozdzielczej, 8-calowy ekran LCD w centralnej konsoli z wyświetlaczem kompasu i temperatury, centrum medialne z parą portów USB oraz czytnikiem kart SD i gniazdami wideo RCA. Ford Explorer Limited oferuje pięciostopniowe dodatkowe sterowanie na kierownicy.
Zupełnie nowy Ford Explorer Limited może być dodatkowo wzbogacony o dwie opcjonalne paczki, które dodają jeszcze więcej luksusu, wygody i bezpieczeństwa:
Pakiet Limited 1 dodaje system nawigacji aktywowany głosem, pojedynczy odtwarzacz CD/MP3, kartę SD do przechowywania map i punktów zainteresowania oraz zintegrowany SIRIUS Travel Link™. Obejmuje również perforowane skórzane siedzenia z funkcją podgrzewania i chłodzenia dla kierowcy i pasażera w pierwszym rzędzie, trzeci rząd siedzeń PowerFold, elektrycznie regulowane siedzenie pasażera w pierwszym rzędzie z regulacją lędźwiową oraz elektrycznie wspomaganą klapę bagażnika.
Pakiet Limited 2 zapewnia aktywną pomoc w parkowaniu, adaptacyjny tempomat i ostrzeganie o kolizji z wsparciem hamowania, wycieraczki z czujnikiem deszczu, system BLIS z alertem o ruchu poprzecznym oraz reflektory HID.
Ford Explorer Limited oferuje również fotele kapitańskie w drugim rzędzie oraz konsolę w drugim rzędzie dla kupujących SUV-y, którzy bardziej stawiają na luksus i komfort siedzeń w tylnej części.