FORD Explorer 2015-2019

FORD Explorer 2015-2019

Przejdź do galerii zdjęćFORD Explorer 2015-2019

Ford Explorer wydany w 2015 roku był jednym z najbardziej popularnych wyborów w segmencie dużych SUV-ów. Dlaczego?

Stylistyka zewnętrzna Explorera była odważna, nie tak kanciasta, jak w innych modelach. Ponadto, Explorer był bogaty w technologie, oferował komfort oraz dużo miejsca bagażowego lub przestrzeni dla 7 osób.

W ciągu ostatnich lat Ford przeszedł z konstrukcji opartej na podwoziu typu truck na projekt unibody, co zaowocowało bardziej funkcjonalną i użyteczną przestrzenią wnętrza.

Explorer był dostępny z trzema opcjami silnikowymi: standardowym 3.5 V6 o mocy 290 KM oraz dwoma innymi silnikami z turbodoładowaniem. W podstawowym modelu Explorer miał napęd na przednie koła, jednak użytkownicy mogli wybrać opcjonalny napęd na wszystkie koła.

Wnętrze Explorera było solidne, ale proste, wykonane z materiałów wysokiej jakości – zwłaszcza w wyższych wersjach wyposażenia. Było również ciche, co było kolejnym powodem, dla którego długie podróże dla 7 osób nie stanowiły problemu.

Przestrzeń bagażowa była elastyczna, 3 rząd siedzeń można było łatwo złożyć, a także siedzenia w 2 rzędzie.

Explorer był wyposażony w wyświetlacz dotykowy, cyfrowy zestaw wskaźników, bezkluczykowy system dostępu oraz uruchamianie silnika bez kluczyka, a także kamerę tylnej widoczności, ułatwiającą parkowanie.

Doświadczenie z jazdy było przyjemne dzięki doskonałemu układowi kierowniczemu i płynnemu zawieszeniu.

Czy Explorer z 2015 roku był dobrą alternatywą dla minivana z większym stylem i komfortem?

Na bazie 25-letnich osiągnięć w dziedzinie innowacji i przywództwa w sprzedaży, nadchodzi nowy Explorer, który oferuje jeszcze więcej inteligentnych technologii, nowy silnik EcoBoost® o pojemności 2,3 litra oraz zupełnie nową serię Platinum. Nowy Ford Explorer trafi do sprzedaży latem przyszłego roku.

Nowy Explorer, zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles w 2014 roku, rozwija siłę i przywództwo nowej linii pojazdów Forda – najświeższej w branży – i oferuje klientom SUV jeszcze większą wszechstronność, możliwości, inteligentne technologie i efektywność.

„Explorer pomógł zdefiniować, jak świat postrzega SUV-y,” powiedział Raj Nair, wiceprezydent grupy Ford i główny technolog w globalnym rozwoju produktów. „Explorer jest centralnym punktem globalnej oferty pojazdów użytkowych Forda, ponieważ dostarcza idealne połączenie formy i funkcji. A skoro sprzedano już 7 milionów sztuk, niemal każdy ma swoją historię z Explorerem.”

Wprowadzony jako model z 1991 roku, Explorer oferował przestronność wnętrza, której szukali klienci, i był zaprojektowany specjalnie dla osób pragnących przygód z rodziną oraz sposobu na wyrażenie swojej indywidualności. Przez ćwierć wieku Explorer pozostaje najlepiej sprzedającym się SUV-em w Ameryce.

Ford Explorer produkowany jest w Ameryce Północnej w zakładzie montażowym w Chicago, a także w Wenezueli i teraz w Rosji. Jest sprzedawany w ponad 100 rynkach na całym świecie. Ford przewiduje, że w tym roku wyeksportuje 56 000 Explorerów z Stanów Zjednoczonych.

„Klienci uwielbiają Explorera i oczekują, że ten SUV poprowadzi w innowacjach, wydajności i przyjemności z jazdy,” powiedział Arie Groeneveld, główny inżynier nowego Explorera. „To duże wyzwanie, ale dążymy do zbudowania najlepszego SUV-a na świecie.”

Więcej innowacji na nowe przygody

Jeszcze więcej inteligentnych technologii – to oferuje nowy Ford Explorer. Oferuje więcej technologii niż poprzednie modele – funkcje, które poprawiają doświadczenia z jazdy. Należą do nich:

Kamery przednie i tylne z myjkami: Zarówno kamery przednie, jak i tylne mają szerokokątne obiektywy i są wyposażone w myjkę – to nowość w branży
Ulepszony aktywny asystent parkowania z asystą parkowania prostopadłego, asystą wyjeżdżania i półautomatycznym parkowaniem równoległym: System wykorzystuje ultradźwiękowe czujniki i elektryczne wspomaganie kierownicy, aby pomóc kierowcom w manewrach parkowania równoległego i prostopadłego. Ulepszony aktywny asystent parkowania teraz obejmuje asystę wyjeżdżania z miejsc parkingowych, gdzie system kontroluje kierownicę, podczas gdy kierowca obsługuje pedały przyspieszenia i hamulca oraz zmienia bieg.
Inteligentne porty USB w całym pojeździe: Porty USB znajdują się z przodu i z tyłu pojazdu do ładowania inteligentnych urządzeń
Klapa bagażnika otwierana bez użycia rąk: Klient musi tylko kopnąć nogą poniżej środka tylnego zderzaka, aby odblokować i podnieść klapę
Wyjątkowy system audio Sony o mocy 500 watów: Explorer Platinum będzie pierwszym pojazdem Forda wyposażonym w nowy system audio Sony o mocy 500 watów z technologią Live Acoustics™ i Clear Phase™
Aktywne przesłony kratki chłodnicy: Górne i dolne otwory osłony zamykają się przy prędkości autostradowej, aby zmniejszyć opór powietrza. Przy niskich prędkościach przesłony otwierają się, aby zapewnić przepływ powietrza do chłodzenia układu napędowego. Przesłony umożliwiają większe otwory z przodu do chłodzenia silnika, jednocześnie redukując opór.
Kurtyny powietrzne: Standardowe kurtyny powietrzne tworzą strefę powietrza o wysokim ciśnieniu, która wpływa na zewnętrzną powierzchnię kół i opon. Efektem jest przepływ powietrza zbliżony do karoserii pojazdu, minimalizując opór.

Te aktualne funkcje Explorera stanowią podstawę innowacji w nowym modelu:

Adaptacyjny tempomat i ostrzeganie o kolizji z wsparciem hamowania: Wykorzystuje radar do wykrywania poruszających się pojazdów bezpośrednio z przodu i zmienia prędkość jazdy, jeśli to konieczne
System utrzymania pasa ruchu: System automatycznie wykrywa oznakowania dróg na lewym i prawym pasie, korzystając z systemu kamer przednich. Wibracja w kierownicy informuje kierowcę, gdy pojazd zaczyna zjeżdżać z pasa. System może również dostarczyć moment obrotowy kierownicy, aby pomóc w skierowaniu pojazdu z powrotem na pas, jeśli zajdzie taka potrzeba.
System informacji o martwym polu: BLIS® używa radaru, aby wyzwolić ostrzeżenie, gdy inny kierowca znajduje się w martwym polu kierowcy.
Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym: Wykorzystuje radar, aby pomóc ostrzec kierowców o nadjeżdżającym ruchu podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego.
Automatyczne światła drogowe: Automatyczne światła drogowe wykorzystują kamery zamontowane w przedniej szybie do automatycznego przełączania między ustawieniami świateł drogowych i mijania, gdy wykryty jest nadjeżdżający ruch.
Napełniane poduszki bezpieczeństwa z tyłu: Napełniane pasy bezpieczeństwa z tyłu, wprowadzone w 2011 roku jako pierwsze w branży, rozmieszczają poduszkę powietrzną nad tułowiem i ramieniem pasażera zewnętrznego, aby pomóc w rozłożeniu sił uderzenia na obszar nawet pięciokrotnie większy niż tradycyjny pas bezpieczeństwa. Rozłożenie sił na większym obszarze pomaga zredukować ciśnienie na klatkę piersiową pasażera oraz kontrolować ruch głowy i szyi.

Nowy silnik EcoBoost

Możliwości – to właśnie to, co klienci zyskają jeszcze więcej dzięki nowemu Explorerowi, dzięki dostępnemu silnikowi EcoBoost o pojemności 2,3 litra, który dostarcza co najmniej 270 koni mechanicznych i przynajmniej 300 lb.-ft. momentu obrotowego. Silnik o pojemności 2,3 litra zastępuje silnik EcoBoost o pojemności 2,0 litra dostępny w obecnym modelu.

Silnik o pojemności 2,3 litra jest dostępny w modelach bazowych, XLT i Limited. Nowa jednostka napędowa ma zapewnić klientów o 12,5% większą moc i o 11% większy moment obrotowy w porównaniu do obecnego silnika EcoBoost o pojemności 2,0 litra. Poprawia czasy wyprzedzania na autostradzie o 10% przy prędkościach od 55 mph do 75 mph.

Silnik o pojemności 2,3 litra przyniesie zauważalną poprawę w mocy i momencie obrotowym; chociaż wyniki EPA nie są jeszcze certyfikowane, nie przewiduje się rezygnacji z ogólnej efektywności paliwowej. Obecny Explorer jest liderem oszczędności paliwa na autostradzie.

Silnik o pojemności 2,3 litra korzysta z technologii, która czyni go bardziej efektywnym i optymalizuje osiągi. Wykorzystuje aktywny system kontroli oleju, aby optymalizować ciśnienie, gdy mniej płynu jest potrzebne. Aktywny zawór upustowy precyzyjnie kontroluje doładowanie podczas jazdy z lekkim obciążeniem, aby pomóc zaoszczędzić paliwo. Wyższy współczynnik sprężania skutkuje bardziej efektywnym spalaniem paliwa.

„Nowy Explorer nie rezygnuje ze swojej reputacji lidera w efektywności paliwowej na autostradzie – szczególnie dla klienta, który chce pojazdu zdolnego do jazdy w terenie,” powiedział Groeneveld. „Klienci zyskają nie tylko wydajność większego silnika, ale nie będą musieli rezygnować z efektywności z tego powodu.”

Standardowy silnik V6 o pojemności 3,5 litra dla modeli bazowych, XLT i Limited – z szacunkową mocą 290 koni mechanicznych i szacunkowym momentem obrotowym 255 lb.-ft. – jest połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów SelectShift®. Model Explorer Sport i edycja Platinum posiadają standardowy silnik V6 EcoBoost o pojemności 3,5 litra, z szacunkową mocą 365 koni mechanicznych i szacunkowym momentem obrotowym 350 lb.-ft. – również z połączeniem sześciobiegowej skrzyni SelectShift.

Nowa seria Platinum

Styl – zupełnie nowa seria Platinum jeszcze bardziej podnosi rangę SUV-a w wyglądzie i odczuciu, z modyfikacjami zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz Explorera.

„Wprowadzenie Explorer Platinum na rynek to naturalne przedłużenie oferty Explorera, oferujące naszym klientom jeszcze więcej z tego, czego pragną,” powiedział Matt Zuehlk, menedżer marki Ford Explorer. „Istnieje rynek na bardziej luksusowe SUV-y, ponieważ 90% dzisiejszych nabywców Explorer Sport wybiera najdroższy dostępny pakiet. To silny sygnał, że klienci są gotowi na Platinum.”

Od nowych przednich siedzeń z mikroperforowanej skóry Nirvana, przez specjalne pikowanie stosowane w całym wnętrzu, po zaawansowane technologie standardowe – Platinum podnosi poziom Explorera w sposób, który klienci mogą zobaczyć i poczuć.

„Platinum to ostateczne wyrażenie finezji,” powiedział Christopher Svensson, dyrektor projektowania Forda w Amerykach. „To najbardziej premium, wysokiej jakości wnętrze, jakie kiedykolwiek oferowaliśmy w pojeździe Forda.”

Wnętrze zawiera szczotkowany aluminium i satynowe wykończenie drewna jesionowego w wieloczęściowych aplikacjach na wszystkich panelach drzwiowych i desce rozdzielczej. Kierownica z drewna, pokryta skórą i podgrzewana, ma unikalne szwy, które pasują do szwów stosowanych w całym wnętrzu.

Po raz pierwszy w seryjnym pojeździe Forda, na kierownicy umieszczono szczotkowane aluminium z logo Forda.

Skóra Nirvana pokrywa deskę rozdzielczą, podłokietniki konsoli, pikowane boksy drzwiowe oraz górną część wykończenia drzwi. Zestaw wskaźników składa się z dużego 10-calowego wyświetlacza cyfrowego wspieranego analogowymi wskaźnikami – to pierwsze w pojeździe marki Ford.

Nowy Explorer Platinum będzie pierwszym pojazdem Forda wyposażonym w nowy system audio Sony o mocy 500 watów z technologią Live Acoustics i Clear Phase. Technologia Clear Phase eliminuje dyspersję dźwięku w pojeździe, dzięki czemu muzyka, którą słyszą pasażerowie, jest precyzyjnie ukierunkowana, dokładnie tak, jak zamierzał artysta. Inżynieria Live Acoustics odtwarza dynamikę dźwięku niektórych z największych sal koncertowych na świecie, tworząc bardziej otaczający, realistyczny dźwięk.

Explorer Platinum otrzymuje również standardowe zaawansowane funkcje technologiczne, w tym ulepszony aktywny asystent parkowania, system utrzymania pasa ruchu oraz wycieraczki z czujnikiem deszczu.

Na zewnątrz, charakterystyczne oświetlenie otacza lampy LED, nadając Explorerowi Platinum ciągły blask. Inne cechy to standardowy podwójny szyberdach, elementy osłony przedniej i tylnej malowane w premium srebrnym kolorze oraz 20-calowe koła z jasno obrobionymi powierzchniami i ciemnymi malowanymi ramkami.

Zintegrowany wydech został zaprojektowany w celu zmniejszenia zbierania się sadzy z tyłu pojazdu. Wewnątrz chromowanej osłony wydechu inżynierowie zaprojektowali osłonę, która zatrzymuje sadzę, aby nie zbierała się wokół wylotów.

Inteligentny napęd na cztery koła: Gotowy na każdą przygodę

Inteligentny napęd na cztery koła Explorera z systemem zarządzania terenem™ ocenia warunki około 20 razy szybciej niż mrugnięcie oka, zapewniając precyzyjne prowadzenie i przyczepność.

Inteligentny napęd na cztery koła nieustannie monitoruje prędkość kół, położenie pedału gazu i kąt kierownicy, aby określić warunki pojazdu i intencje kierowcy. Następnie system ustala optymalną ilość momentu obrotowego na przednie i tylne koła dla danych warunków, aby zapobiegać poślizgowi, co pomaga utrzymać pojazd na pewnej drodze na praktycznie każdym terenie. W trybie piasku, trawy lub żwiru system ABS zmienia częstotliwość impulsów, co pozwala materiałowi gromadzić się przed kołami, działając jak rodzaj stopera, aby pomóc spowolnić ruch.

Aby pomóc utrzymać efektywność, w większości warunków jazdy w stałym tempie nowy Explorer wyposażony w inteligentny napęd na cztery koła płynnie i szybko przenosi moment obrotowy pomiędzy przednimi a tylnymi kołami.

Nowo zaprojektowany, inteligentny wskaźnik napędu na cztery koła pokazuje moc rozdzielaną na przednie i tylne koła w różnych warunkach – od intensywnego korzystania z systemu napędu na cztery koła po sytuacje, gdy system nie przekazuje napędu w ogóle – w celu poprawy efektywności.

Dla większej wygody, system zarządzania terenem automatycznie domyślnie przechodzi do trybu normalnego, gdy pojazd jest uruchamiany, aby zapewnić gotowość do normalnych warunków jazdy.

Używając pokrętła umieszczonego na konsoli centralnej, klient może zmieniać tryby jazdy w locie, wybierając jeden z czterech trybów zarządzania terenem – normalny, śnieg, piasek lub błoto – aby ustawić, jak silnik, skrzynia biegów, hamulce i system napędu na cztery koła będą działać. Piąty tryb służy do pokonywania wzniesień.

Komfortowy i zdolny

Nowy Explorer korzysta z ulepszonego zawieszenia dla lepszego prowadzenia i cichej kabiny, co zapewnia komfortową jazdę nawet gdy nawierzchnia zmienia się na gruntową.

Ford całkowicie dostosował podwozie Explorera, aby wyraźnie różnicować doświadczenia z jazdy modeli XLT, Explorer Sport i Platinum.

Zawieszenie wykorzystuje konstrukcję MacPherson z izolowanym podpodwoziem oraz stabilizatorem o średnicy 32 mm z przodu, podczas gdy niezależna konstrukcja wielowahaczowa z tyłu korzysta z stabilizatora o średnicy 22 mm.

Klienci modelu Explorer Sport, którzy szukają bardziej dynamicznych wrażeń z jazdy, skorzystają z unikalnego układu kierowniczego, sprężyn z przodu i tyłu, amortyzatorów oraz tylnych tłumików.

Explorer ma również wzmocnienie wieży, które zapewnia dodatkową sztywność między wieżami amortyzatorów. Wzmocnienie dla Explorera wyposażonego w napęd na cztery koła jest grubsze o 3 mm, oferując dodatkową sztywność – co zapewnia lepszą kontrolę i płynniejszą jazdę w trudnym terenie.

Nowy Explorer, z standardowymi 18-calowymi i dostępnymi 20-calowymi kołami, oferuje nowe opcje opon dla lepszej jazdy i prowadzenia, jednocześnie redukując hałas drogowy w kabinie.

Zmiany w wnętrzu dodatkowo poprawiają ciszę w kabinie. Wprowadzono nowe uszczelki drzwiowe, a ulepszony pakiet dźwiękowy obejmuje mocowania podwozia silnika, specjalnie dostrojone, aby zredukować drgania, a także specjalnie dostrojony układ wydechowy dla silnika EcoBoost o pojemności 2,3 litra. Szyby akustyczne zastosowano w przedniej szybie i drzwiach przednich w modelach XLT i wyższych.

Nowy wygląd

Solidny – to słowo, które inspirowało projektantów tworzących wygląd nowego Forda Explorera.

Aktualizacje stylu zewnętrznego – takie jak umieszczanie kratki i lamp LED jeszcze wyżej, dodawanie nowego zamkniętego dolnego bagażnika z kanałami odprowadzającymi wodę deszczową z pojazdu oraz nowego tylnego spojlera – również poprawiają aerodynamikę.

Explorer ma bardziej wytrzymałe lampy, z dostępnym oświetleniem LED, standardowymi światłami mijania LED i dostępnymi lampami przeciwmgielnymi LED.

Widoczne struktury radiatora do chłodzenia lamp LED to istotny detal. Te kratki, podobne do radiatorów, są zazwyczaj ukryte za zgrupowaniem świateł, ale w Explorerze są częścią skomplikowanego projektu lamp, który eksponuje innowacje.

Zmiany w projekcie wnętrza odzwierciedlają pragnienia klientów, które ujawniły badania konsumenckie Forda, które pokazują, że co piąty klient Explorer Sport wcześniej posiadał luksusowy pojazd. Zmiany obejmują wyższy, owinięty i przeszywany podłokietnik drzwiowy, prawdziwe przyciski zastępujące przyciski dotykowe w systemie infotainment oraz bardziej wyrafinowane detale w całym wnętrzu.

Przegląd serii i standardowe funkcje

Nowy Explorer oferuje pięć serii wyposażeniowych. Oto one:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.