F150 dotarł do swojej dziesiątej generacji w 1997 roku, ale dział marketingu marki z niebieskim owalem znalazł lukę na rynku i wprowadził dłuższą wersję w 2001 roku: Super Crew.
W 2001 roku Ford F-Series był już najczęściej produkowanym modelem na świecie. Po milionach wyprodukowanych egzemplarzy i różnych ewolucjach w swojej ofercie, Ford F-150 pojawił się na rynku z nowym podejściem, które pozwalało na oferowanie bardziej przestronnych wnętrz, a jednocześnie na przewożenie ciężkich ładunków, nie wspominając o możliwościach holowania.
Model F-150 z 2001 roku nie wyglądał tak surowo jak niektóre inne pick-upy na rynku. Jego zaokrąglone krawędzie i łagodniejszy design świateł mogły wydawać się złagodzeniem dla solidnego pojazdu. Wersja Super Crew była wyposażona w cztery pełnowymiarowe drzwi. Ford miał już wersję czterodrzwiową, SuperCab, ale z tylnymi drzwiami otwieranymi do tyłu. W Super Crew zastosowano standardowe drzwi. Z tyłu, skrzynia ładunkowa była wystarczająco duża, aby pomieścić większość ładunków, a w razie potrzeby pojazd mógł holować do 8000 lbs (3628 kg) w wersji 2WD.
Super Crew został zaprojektowany, aby być tak użytecznym pojazdem użytkowym, jak i rodzinnym samochodem zdolnym do holowania łodzi na jezioro w górach, więc wnętrze musiało być wystarczająco komfortowe. Mieściło pięciu pasażerów. Szeroka kabina pozwalała wygodnie usiąść trzem dorosłym z tyłu.