Ford wprowadził jedenastą generację modelu F-150 w 2004 roku, a wersja Super Crew cab stała się tym, co przekształciło roboczy pickup w znakomity pojazd rodzinny.
Z reputacją do obrony i sporym doświadczeniem na rynku, Ford uznał, że sama aktualizacja starego pojazdu to za mało. Konieczne było wprowadzenie czegoś zupełnie nowego, a takim modelem był F-150 z 2004 roku. Dzięki temu Ford podniósł poprzeczkę, zmuszając innych producentów pickupów do starań, aby dorównać najlepiej sprzedającemu się pojazdowi na świecie.
W przeciwieństwie do wersji Regular czy Super-Cab, Super Crew wyróżniał się kabiną z czterema pełnowymiarowymi drzwiami. Opadająca przednia część okien drzwi, podobnie jak w serii Ford Super Duty, stanowiła unikalny detal w rynku pickupów, co pozwoliło na zamontowanie lusterka w drzwiach niżej, poprawiając widoczność kierowcy. W zależności od wersji wyposażenia, Ford oferował Super Crew z jednokolorowym lub dwukolorowym lakierem nadwozia. Z tyłu dostępne były opcje skrzyni o długości 5.5′ (1676 mm) oraz 6.5′ (1981 mm).
Wnętrze przypominało samochód osobowy, z szerokim środkowym słupkiem i srebrnymi wykończeniami. Szeroki środkowy konsol był wyposażony w uchwyty na kubki, wystarczające na dużą puszkę napoju. Ford przeorganizował wskaźniki na desce rozdzielczej, umieszczając małe zegary do pomiaru poziomu paliwa, temperatury płynu chłodzącego, amperomierza i ciśnienia oleju pomiędzy dużymi wskaźnikami prędkościomierza i tachometru. Z tyłu znajdowała się szeroka ławka dla trzech osób, z płaską podłogą.