Ford zaprezentował dwunastą generację pickupa F-150 w 2008 roku jako model 2009 w 35 wersjach, a SuperCrew był najbardziej rodzinny z nich wszystkich.
Mimo spadającej gospodarki podczas światowego kryzysu finansowego, Ford zwiększył wysiłki i wprowadził zupełnie nowy model swojego najlepiej sprzedającego się produktu, F-150. Podczas gdy SingleCab był prostym pojazdem roboczym, SuperCrew znajdował się na przeciwnym końcu skali. Z przodu dzielił tę samą atrapę przednią z pozostałymi wersjami, wyposażoną w chromowaną kratkę z trzema żebrami lub bardziej elegancką z siatkowym wzorem, w zależności od poziomu wyposażenia. Jego L-kształtne reflektory oraz nisko zamontowane światła przeciwmgielne w zderzaku zapewniały niezbędne oświetlenie drogi podczas nocnej jazdy. Z boku klienci mogli wybierać między czarnymi, niepomalowanymi klamkami drzwi i lusterkami a wersjami w kolorze nadwozia dla wyższych poziomów wyposażenia.
Ford zamienił część miejsca ładunkowego na przestrzeń w kabinie, co pozwoliło na zapewnienie większej ilości miejsca na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu. Dodatkowo tylna kanapa mogła się przesuwać i składać, co umożliwiało uzyskanie aż 57,6 stóp sześciennych (1 631 litrów) przestrzeni. To więcej niż w większości kompaktowych kombi dostępnych na rynku w tamtych latach. Kompletny zestaw wskaźników z dwiema dużymi tarczami i czterema małymi wskaźnikami dostarczał niezbędnych informacji dla kierowcy. Dodatkowo pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem znajdował się wyświetlacz LCD, który prezentował dodatkowe dane z komputera pokładowego.
Pod względem konstrukcji, F-150 SuperCrew wyposażony był w ten sam hydroformowany szkielet, który zaimponował inspektorom IIHS podczas testów zderzeniowych pickupa. Pod maską Ford zamontował jedynie silniki V8 połączone ze standardową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Wizja zespołu zajmującego się ciężarówkami w Fordzie była jasna: Przeprojektować ulubioną amerykańską ciężarówkę od podstaw, aby zapewnić klientom niezrównaną zdolność, bezprecedensowy wybór i szereg inteligentnych, przełomowych cech.
Efektem tego jest nowy Ford F-150 z 2009 roku, nowy standard w segmencie pełnowymiarowych pickupów od lidera branży, który od 1948 roku wyprodukował ponad 33 miliony pickupów z serii F.
Zespół Forda przyjął holistyczne podejście do modernizacji nowego F-150 z 2009 roku – od cech, które po raz pierwszy pojawiły się w segmencie, przez nową, mocną bryłę z dramatycznym, trzy-rzędowym grillem, aż po bardziej przestronne, elastyczne i wyrafinowane wnętrze oraz niezrównany wybór stylów kabin i poziomów wykończenia – w tym nową serię Platinum, która redefiniuje luksus w ciężarówkach.
Ulepszenia są równie imponujące pod powierzchnią. Nowe podwozie o wysokiej wytrzymałości, lżejsze, stanowi fundament, który pozwala tej mocnej ciężarówce osiągać większą moc, lepszą oszczędność paliwa i bezpieczeństwo oraz zwiększoną zdolność holowania i ładowności.
„Ford F-150 to amerykańska ikona,” powiedział Mark Fields, prezydent Forda na Amerykę. „Ford jest liderem w segmencie ciężarówek, a klienci F-150 oczekują i żądają najlepszej ciężarówki na rynku.
„Nasz zespół nie tylko spełnił te oczekiwania, ale je przewyższył nowym F-150 z 2009 roku,” dodał Fields. „W pełnym rozkwicie transformacji produktów Forda, nowy F-150 mógł się pojawić w lepszym momencie – dla Forda i naszych klientów.”
W sumie ponad 1000 inżynierów, projektantów, badaczy i innych pracowników Forda współpracowało przy opracowaniu nowego F-150 z 2009 roku. Zespół czerpał inspirację słuchając dużej bazy klientów Forda.
„Zanim zaczęliśmy pracować nad nową ciężarówką, kontynuowaliśmy rozmowy z osobami, które korzystają z tych ciężarówek na co dzień w pracy i w czasie wolnym,” powiedział Matt O’Leary, główny inżynier F-150 z 2009 roku. „Odwiedziliśmy ich rancza, miejsca pracy i domy, upewniając się, że zaprojektowane przez nas funkcje poprawią ich doświadczenia związane z posiadaniem ciężarówki, a tak naprawdę – ich życie.”
Klienci zobaczą efekty, gdy nowy F-150 z 2009 roku zjedzie z linii montażowych zakładów Forda w Dearborn (Michigan) oraz w Kansas City Assembly Plant w Claycomo, Missouri – kiedy nowy F-150 trafi do sprzedaży w salonach dealerskich tej jesieni.
Najbardziej zdolny
Klienci Forda F-150 podejmują trudne wyzwania zarówno w pracy, jak i w czasie wolnym, i potrzebują pełnowymiarowej ciężarówki, która sprosta tym wyzwaniom. Obecny F-150 już teraz jest najzdolniejszą ciężarówką na rynku, ale zespół Forda podniósł zdolność na nowe wyżyny z modelem z 2009 roku.
Ulepszenie zaczyna się od w pełni zamkniętej ramy F-150 z 2009 roku, zbudowanej z hydroformowanych i stalowych szyn o wysokiej wytrzymałości. Lekka rama zapewnia o 10 procent większą sztywność skrętną, co przekłada się na zwiększoną trwałość i bezpieczeństwo. Solidne podwozie otworzyło także drogę dla nowego F-150 z 2009 roku, który poprawił klasowe możliwości holowania i przewożenia ładunków we wszystkich konfiguracjach kabin.
„Nowa, ulepszona rama pomaga zwiększyć ładowność oraz zdolność holowania, a także poprawia oszczędność paliwa, co jest dla klientów niezwykle ważne,” powiedział O’Leary.
Dzięki wytrzymałości ramy oraz kompleksowemu pakietowi standardowego wyposażenia bezpieczeństwa, w tym poduszek powietrznych bocznych, nowy F-150 został zaprojektowany tak, aby zdobyć najwyższe oceny bezpieczeństwa od National Highway Transportation Safety Administration oraz Insurance Institute for Highway Safety.
Uzupełniając nowoczesną ramę, nowy F-150 oferuje szereg nowoczesnych funkcji, które zapewniają pewność prowadzenia i bezpieczeństwo w różnych warunkach drogowych i ładunkowych. Nowy F-150 oferuje segmentową nowość – standardowy system AdvanceTrac® z RSC® (kontrolą stabilności podczas jazdy) oraz kontrolę kołysania przyczepy, a także dostępny system asysty kamery wstecznej oraz zintegrowany kontroler hamulców przyczepy – pierwszy taki system w lekkich pickupach.
Wnętrze nowego F-150 SuperCrew oferuje więcej użytecznej przestrzeni na przewożenie większej liczby osób i sprzętu dzięki wydłużeniu o 6 cali, co poprawia przestrzeń na nogi tylnej kanapy oraz pojemność ładunkową. Mechanicznie składane tylne siedzenie unosi się i przesuwa, a w połączeniu z naprawdę płaską podłogą ładunkową, ta cecha daje nowemu SuperCrew klasowe 57.6 stóp sześciennych przestrzeni za przednimi siedzeniami i może pomieścić przedmioty o wysokości do 47.9 cala, takie jak telewizor płaskoekranowy, który trzeba przewieźć ze sklepu elektronicznego do domu.
Najwięcej wyboru
Seria F Forda może być najlepiej sprzedającym się pojazdem w Ameryce, ale zasada „jeden rozmiar dla wszystkich” nie dotyczy dzisiejszych nabywców ciężarówek. Od ranczera w Teksasie po generalnego wykonawcę na Florydzie, klienci F-150 mają różne potrzeby i gusta.
W odpowiedzi, zespół zajmujący się ciężarówkami w Fordzie zaprojektował ciężarówkę, która oferuje więcej wyboru niż jakakolwiek inna pełnowymiarowa ciężarówka na rynku. Z trzema stylami kabin, czterema opcjami skrzyni i siedmioma unikalnymi poziomami wykończenia, F-150 dostępny jest w 35 różnych konfiguracjach, aby zaspokoić najszerszy zakres potrzeb i pragnień klientów – wszystko dostarczane z zachowaniem jakości.
Klienci mogą wybierać spośród ciężarówki roboczej XL, sportowego STX i terenowego FX4, pośredniego XLT, aż po luksusowe modele Lariat i King Ranch.
Nowością w F-150 z 2009 roku jest seria Platinum, najbardziej luksusowy F-150 w historii, odpowiedź na odwieczne pytanie: Jak wysoki luksus chcą klienci ciężarówek?
Uderzający F-150 Platinum wyposażony jest w matowy grill chromowy z drobnymi wstawkami, fotele kapitańskie regulowane w 10 kierunkach, pokryte wysokiej jakości skórą, z eleganckim przeszyciem oraz wyhaftowanymi logo na oparciach. Akcenty z matowego drewna Lacrosse Ash oraz prawdziwe anodowane aluminiowe panele nadają desce rozdzielczej, konsoli centralnej i drzwiczkom wyższy poziom elegancji. Standardowe 20-calowe, 16-ramienne otoczone aluminium koła nadają ciężarówce imponujący wygląd na drodze.
Wraz z rosnącym zainteresowaniem klientów personalizacją swoich ciężarówek, Ford oferuje największy wybór kół w segmencie z 13 opcjami w całej gamie F-150.
Pod maską nowy F-150 będzie napędzany trzema nowoczesnymi silnikami V-8, połączonymi z 4-biegową lub nową, oszczędną 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Silniki to:
- 5.4-litrowy, 3-zaworowy silnik V-8 Triton, który został zoptymalizowany pod kątem lepszej wydajności z poprawioną mocą i momentem obrotowym, oraz może działać na E85 (85 procent etanolu i 15 procent benzyny), zwykłej benzynie bezołowiowej lub dowolnej mieszance pomiędzy.
- 4.6-litrowy, 3-zaworowy silnik V-8, który jest nowością w F-150. Zarówno 5.4-litrowy, jak i 4.6-litrowy silnik V-8 wykorzystują wtrysk otwarty zaworów. Ta unikalna cecha poprawia przepływ paliwa do komory spalania, co skutkuje zwiększeniem mocy podczas holowania i zmniejszeniem emisji.
- 4.6-litrowy, 2-zaworowy silnik V-8, trzeci wybór V-8 w ofercie, który zapewnia większą moc przy tej samej wydajności paliwowej, co silnik V-6 z poprzedniego modelu.
Cała gama silników V-8 dostarcza statystycznie średnio 1 mpg poprawy w oszczędności paliwa w porównaniu do poprzedniego F-150.
Silniki wysokoprężne oraz silniki EcoBoost z bezpośrednim wtryskiem gazu planowane są w F-150 w 2010 roku.
Najwięcej „inteligentnych” funkcji
Badacze Forda spędzili tysiące godzin, słuchając nabywców ciężarówek, aby zdobyć inspirację do szeregu nowych, inteligentnych funkcji w nowym Fordzie F-150 z 2009 roku.
Zaczyna się od sprytnego wnętrza, które ma konsolę przepływową wydłużoną o około 2 cale, wystarczającą, aby pomieścić dwa lub więcej laptopów. W specjalnych brzegach pojemnika umieszczono rowki, aby pomieścić teczki. Konsola ma również wielopoziomową, wyjmowaną tacę i zamki, aby chronić wartościowe przedmioty.
Wnętrze posiada ponad 30 miejsc do przechowywania, obejmujących pojemnik na górze deski rozdzielczej oraz szereg małych przestrzeni zaprojektowanych do przechowywania narzędzi, takich jak telefony komórkowe, odtwarzacze MP3, PDA i karty dostępu do bramy.
Nowy, bardziej ergonomiczny dźwignia zmiany biegów pozostała w konsoli. Nowe, większe przyciski i przełączniki są zaprojektowane ergonomicznie i w łatwym zasięgu wzroku dla kierowcy. Port USB i wejście dla zewnętrznego odtwarzacza MP3 są wygodnie umieszczone na desce rozdzielczej. Dwa gniazda 12-woltowe znajdują się na desce i w konsoli centralnej.
Nawet skrzynia ładunkowa nowego F-150 łamie schematy dzięki sprytnym i funkcjonalnym cechom, których konkurencja nie może dorównać. Klasa ładowności o pojemności 65.5 stóp sześciennych to tylko początek tej historii.
Skrzynia ładunkowa F-150 jest łatwiejsza w użyciu, bardziej elastyczna i dostępna dzięki nowym funkcjom, takim jak ekskluzywny w branży Forda system schodów do tylnej klapy i boków skrzyni, składany przedłużacz łóżka i system zarządzania ładunkiem.
„Te cechy są imponujące same w sobie. Dla klienta, który korzysta z wydajności skrzyni ładunkowej pięć, sześć lub siedem razy dziennie, te innowacje razem przynoszą ogromną różnicę,” powiedział O’Leary.
Tego samego rodzaju logika skłoniła zespół do uwzględnienia innych sprytnych funkcji w ciężarówce, w tym systemu Ford Easy Fuel™ z bezkapleowym napełnianiem paliwa. Gdy tankowanie jest zakończone, a pistolet zostaje usunięty, system automatycznie się zamyka, co redukuje emisje.
Nowy Ford F-150 z 2009 roku również pozwoli klientom ciężarówek być połączonymi ze światem jak nigdy dotąd. Ford współpracował z Microsoftem, Sony i SIRIUS, aby zaoferować klientom czołowe technologie, które pomogą im pozostać w kontakcie z życiem podczas podróży, w tym:
Ekskluzywny w branży Ford SYNC™, system komunikacji i rozrywki w pojeździe, aktywowany głosem, oferuje jeszcze więcej funkcji w modelu z 2009 roku, w tym asystenta 911 i raport o stanie pojazdu.
SIRIUS Travel Link™, który w połączeniu z nawigacją aktywowaną głosem zapewni użytkownikom zestaw usług danych, w tym aktualizacje o warunkach drogowych, pogodowych w całym kraju oraz informacje o cenach paliw dla ponad 120 000 stacji benzynowych.
Nawigacja aktywowana głosem, która integruje kilka funkcji, w tym rozpoznawanie głosu do wpisywania miejsc, kontrolę klimatu i radio satelitarne SIRIUS w jedyny sposób, wyświetlając je na 8-calowym ekranie dotykowym.
System audio Sony, który oferuje 700 watów mocy, dźwięk przestrzenny 5.1 oraz 10 głośników i wzmacniaczy Sony, i jest certyfikowany przez Sony do dostarczania unikalnych, bogatych doświadczeń dźwiękowych.