Najlepiej sprzedającym się pojazdem w Stanach Zjednoczonych, po 34 latach z rzędu, jest Ford F150. W pickupie o ładowności pół tony, F-150 sprawdza się jako wszechstronny pojazd, od ciężarówki do pracy po samochód na randkę.
Sekretem sukcesu F-150 jest to, że Ford nie spoczywa na laurach. W 2011 roku firma odświeżyła silnik i skrzynię biegów F150, wprowadzając podwójnie doładowany silnik V6. Półtonowy truck przeszedł kolejne ulepszenia, poprawiające komfort w środku oraz zdolności terenowe. Na przykład, tylna oś otrzymała blokadę dyferencjału zamiast typu o ograniczonym poślizgu, jak miało to miejsce wcześniej. Nową funkcją stała się pomoc przy ruszaniu na wzniesieniu, która wcześniej była oferowana jako opcja, ale od 2012 roku stała się standardem. Wprowadzono także nowy dwubiegowy automatyczny system 4×4 w wersjach Lariat i wyższych.
W 2012 roku F-150 oferowano w trzech wersjach nadwozia: standardowej kabinie, SuperCab i SuperCrew. SuperCrew zapewniało kanapę z tyłu wystarczającą dla trzech dorosłych. Zewnętrzne podgrzewane fotele oferowały większy komfort w chłodne dni. Na tylnej części konsoli środkowej producent zainstalował gniazdko 120 V. Z przodu granica między pracą a komfortem była niejednoznaczna, z wieloma funkcjami, które zazwyczaj występują w samochodach luksusowych.