Wygląda na to, że Ford stworzył zespół ekspertów od off-roadu i poprosił ich o zaprojektowanie profesjonalnej terenowej ciężarówki, która byłaby na tyle inteligentna, aby mogli nią jeździć nowicjusze po trudnych szlakach.
Większość miłośników off-roadu dostosowuje swoje ciężarówki. Nikt nie chce zmagać się z wymagającym szlakiem w ciężarówce w idealnym stanie z salonu. Zmiana opon to dopiero początek, ale zaraz potem przychodzi czas na zawieszenie, osłony podwozia, skrzynię biegów i tak dalej. Inżynierowie Forda zastanawiali się, czy nie można tego zrobić od początku i lepiej. Wzięli więc model F150, ulepszyli go i nazwali F150 Tremor.
Wygląd zewnętrzny był w większości podobny do zwykłego F150, ale był szerszy i wyższy. Na karoserii znajdowały się pomarańczowe naklejki na grillu i bokach. Co do tego, dlaczego nowa bestia była wyższa i szersza, to już inna historia.
Wnętrze zostało nieco przekształcone w porównaniu do standardowego, bogato wyposażonego F150 Crew Cab. Akcenty w kolorze Active Orange wzbogaciły wystrój wnętrza pełnego detali Tremor, w tym unikalne wykończenie siedzeń z wyższym ściegiem, materiały i wykończenia deski rozdzielczej, konsoli środkowej i drzwi.
Jednak prawdziwe ulepszenia kryły się pod militarnym nadwoziem z aluminium. Inżynierowie zainstalowali nowe zawieszenie z wyższym prześwitem, o 1 calu z przodu i 1,5 cala z tyłu. Z przodu znajdował się jeden amortyzator, a z tyłu dwa. Zestaw większych, 33-calowych opon terenowych General Grabber zwiększył prześwit o dodatkowy cal ze wszystkich stron. Skrzynia biegów została zmodyfikowana i wyposażona w blokadę dyferencjału tylnego. Blokada przedniej osi była na liście opcji obok standardowego systemu LSD. Pełny zestaw osłon podwozia chronił dolną część ciężarówki, a jej udźwig pozostał niezmienny i wynosił 10 900 funtów (4944 kg).
Ford poszerza swoją ofertę wytrzymałych, terenowych ciężarówek o zupełnie nowy model F-150 Tremor. Model 2021 F-150 Tremor łączy w sobie ulepszenia terenowe, idealne do pokonywania szlaków, z doskonałymi możliwościami holowania i ładowności, których oczekują jego właściciele.
„Podobnie jak Super Duty Tremor i Ranger Tremor, wprowadzenie zupełnie nowego F-150 Tremor jest bezpośrednią odpowiedzią na to, jak klienci wykorzystują nasze ciężarówki do wspierania swojego aktywnego stylu życia na świeżym powietrzu,” powiedział Todd Eckert, menedżer marketingu grupy samochodów dostawczych Forda. „F-150 Tremor oferuje dodatkowe możliwości terenowe, których szukają klienci, dzięki naszym najnowszym technologiom off-road.”
Ford F-150 Tremor został zaprojektowany i skonstruowany z myślą o klientach poszukujących większych możliwości terenowych niż dostępny pakiet FX4 i jest wynikiem obserwacji, jak klienci wykorzystują swoje ciężarówki do życia w małych miasteczkach, na zakurzonych drogach, w błotnistych terenach i na szlakach pełnych kamieni. Specjaliści od off-road w Fordzie słuchali tych klientów, aby stworzyć ciężarówkę, która sprosta ich wymagającemu stylowi życia. Wszystkie te dodatkowe możliwości nie odbierają ciężarówce podstawowych funkcji – doskonałej wydajności holowania i ładowności z poziomem integracji i technologii, które tylko Ford może zapewnić.
Wytrzymałe komponenty do pokonywania przeszkód
Podobnie jak każda inna F-150, model Tremor wykorzystuje stalową ramę o wysokiej wytrzymałości i nadwozie z aluminium wysokiej jakości, wojskowego standardu. Jest dostępny w konfiguracji SuperCrew z 5,5-stopową skrzynią, silnikiem EcoBoost® V6 o pojemności 3,5 litra i 10-biegową automatyczną skrzynią biegów, a także z napędem na cztery koła w standardzie. F-150 Tremor dostępny jest w standardowych, średnich i wysokich grupach wyposażenia, obejmujących szereg standardowych i dostępnych funkcji. Wszystkie poziomy wyposażenia mają wspólne podstawowe podzespoły zawieszenia, które pomagają zrównoważyć pracę z możliwościami off-road.
Ulepszone zawieszenie zaczyna się od przestrojonych sprężyn z przodu i z tyłu, co zwiększa prześwit i utrzymuje opony w lepszym kontakcie z podłożem. Wzmocnione knykcie piasty z przodu i górne ramiona sterujące zostały zmodyfikowane, a amortyzatory monoturowe specyficzne dla modelu Tremor z przodu oraz podwójne z tyłu są dostosowane do łagodniejszego tłumienia przy niskich prędkościach, z dodatkowym tłumieniem i kontrolą w przypadku bardziej wymagających warunków terenowych.
Nowe, 33-calowe opony all-terrain General Grabber zamontowane na unikalnych, matowych 18-calowych felgach oferują zwiększony prześwit i o cal szerszy rozstaw kół dla większej pewności w terenie. Pojazd ma osłonę podwozia w stylu Raptor, która chroni przednie komponenty w trudnych warunkach terenowych. Wszystkie te modyfikacje zapewniają kąt natarcia wynoszący 27,6 stopnia, kąt przełamania 21,2 stopnia i kąt zejścia 24,3 stopnia. Tremor ma o 1,5 cala więcej całkowitego skoku z tyłu oraz dodatkowy cal z przodu.
Aby naprawdę móc pokonywać trudne, kamieniste szlaki, standardowe wyposażenie obejmuje blokadę tylnego i przedniego mechanizmu różnicowego, z opcjonalnym ulepszeniem do Torsen® z ograniczonym poślizgiem z przodu, dostępnym we wszystkich poziomach wyposażenia. Klienci z wyższej serii Tremor otrzymują transfer, który działa na żądanie, podobny do jednostki wysokowydajnej w F-150 Raptor. Ta nowoczesna jednostka łączy w sobie możliwości napędu na wszystkie koła i napędu na cztery koła, dzięki czemu można poradzić sobie praktycznie w każdym terenie.
Nigdy nie zostawiaj zabawek w domu
Oprócz możliwości terenowych, Ford F-150 Tremor utrzymuje codzienną funkcjonalność, jakiej oczekuje się od każdej ciężarówki F-150. Tremor ma maksymalną konwencjonalną zdolność holowania wynoszącą 10 900 funtów – co oznacza, że sprzęt rekreacyjny może jechać razem, niezależnie od tego, czy jest to rakieta do piasku z częściami zapasowymi, camper rodziny, łódź czy mała flota UTV.
Właściciele Tremora mogą zająć się potrzebami pracy w dni powszednie, a następnie łatwo załadować motocykle terenowe lub quady na głębokie leśne przygody lub zabawę na wydmach, mając maksymalną ładowność wynoszącą 1 885 funtów. Ta hojna ładowność może być w pełni wyposażona na wyprawę, aby klienci mogli rozbić oboz, gdy szlak się kończy. Może nawet bardziej ekscytująca jest to, że odległe obozowiska nie muszą być pozbawione wygód – tak jak w innych modelach F-150 z silnikiem EcoBoost V6 o pojemności 3,5 litra, Pro Power Onboard jest dostępny z 2,0 kilowatami mocy do wykorzystania w skrzyni biegów dla narzędzi, kompresora powietrza lub elektrycznej piły łańcuchowej.
Zaprojektowany, aby wykraczać poza drogę
Maskownica i przód zostały przeprojektowane, aby nadać pojazdowi bardziej muskularny, agresywny profil, podczas gdy unikalny grill z czarnym logo Forda wyróżnia się charakterystycznym kolorem Tremor – aktywną pomarańczą, która podkreśla także dwa przednie haki ratunkowe. Pojazd wyposażony w stałe running boards w stylu Raptor zamontowane blisko nadwozia, aby ograniczyć uszkodzenia, a tylny zderzak z wycięciem wyposażony jest w podwójny wydech o dużym przepływie, flanking jego dwa haki ratunkowe z tyłu. Emblematy w kolorze aktywnej pomarańczy pojawiają się na błotnikach, bokach skrzyni i tylnej klapie.
Aktywna pomarańcza podkreśla wnętrze wypełnione detalami Tremora, w tym unikalnym wykończeniu siedzeń ze specjalnym przeszyciem, materiałami i wykończeniami dla panelu przyrządów, konsoli centralnej i drzwi.
Funkcjonalne podzespoły off-road obejmują również kabinę, z pakietem sześciopozycyjnego przełącznika zasilania pomocniczego zamontowanym w konsoli sufitowej, aby właściciele mogli łatwo dodać wciągarki i kompresory powietrza. Różnorodne opcje oświetlenia off-road mogą być montowane przez dealerów we wszystkich modelach.
Technologia zaprojektowana dla jazdy w terenie
Technologia Tremora stworzona jest z myślą o terenie, aby pomóc klientom dotrzeć głębiej w naturę bez częstych postojów w celu ocenienia sytuacji. Dostępny pakiet kamer 360 stopni zapewnia widok przeszkód wokół pojazdu, a przednia kamera oferuje w czasie rzeczywistym nakładkę śladów opon, wyraźnie pokazując ścieżkę kół z przodu. Widok 360 stopni i kamery tylne można wywołać przy wyższych prędkościach za pomocą wygodnego przycisku umieszczonego na desce rozdzielczej.
Ford Trail Toolbox, zestaw funkcji asystujących w terenie, jest dostępny w zupełnie nowym modelu Tremor. Dostępny tryb jazdy Trail One-Pedal Drive ułatwia ekstremalną jazdę off-road, taką jak wspinaczka po skałach. W trudnych sytuacjach na szlaku kierowca zazwyczaj musi używać obu pedałów, modulując gaz i hamulec równocześnie, aby przesunąć ciężarówkę do przodu i uniknąć uszkodzeń. Trail One-Pedal Drive upraszcza to wszystko, łącząc te operacje w jedną – naciskaj, aby jechać do przodu, zwolnij, aby się zatrzymać. Pojazd automatycznie stosuje hamulce proporcjonalnie, gdy kierowca zwolni pedał gazu.
Dostępny tryb Trail Turn Assist zmniejsza promień skrętu w ciasnych warunkach terenowych, stosując hamulce do wewnętrznego tylnego koła, co pozwala na węższe skręty w manewrach przy niskich prędkościach. Ford F-150 Tremor oferuje również wybieralne tryby jazdy, które pozwalają klientom wybrać ustawienie najlepiej pasujące do warunków jazdy. Oprócz trybów Normal, Sport, Tow/Haul, Eco, Slippery oraz Deep Snow/Sand i Mud/Rut, Tremor ma tryb Rock Crawl, który automatycznie aktywuje blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, wyłącza kontrolę stabilności i trakcji, zmniejsza reakcję na gaz, dostosowuje punkty zmiany biegów i pokazuje dostępny widok kamery 360 stopni na centralnym ekranie.