Trzydrzwiowa Fiesta była oryginalną wersją, a ta wersja została zachowana w trzeciej generacji Forda, konkurenta w segmencie supermini.
Podczas gdy Europa pozbywała się reżimów komunistycznych, Ford świętował wprowadzenie nowej generacji Fiesty. Samochód został gruntownie ulepszony od góry do dołu i od maski do tylnej klapy. Jednak Ford stanął teraz przed innym problemem: czy skierować auto do swoich stałych klientów, czy zaryzykować i szukać nowych, aby wprowadzić droższe wersje. Ostatecznie zdecydował się pozostać wierny swoim klientom i nieco rozszerzyć ofertę, wprowadzając wersję pięcio-drzwiową Fiesty oraz lekki pojazd użytkowy o nazwie Courier.
Wciąż można było dostrzec pewne cechy przypominające poprzednika, ale ogólny design był zdecydowanie inny. Kanciaste, poziome reflektory miały kierunkowskazy umieszczone w rogach, mimo że Fiesta miała dodatkowe kierunkowskazy na przednich błotnikach. Dzięki czarnym uchwytom drzwiowym, samochód oferował lepszy dostęp do wnętrza niż większość pojazdów produkowanych w krajach Europy Wschodniej.
Wewnątrz nowy trend w designie zrywał z kanciastymi liniami przeszłości i wprowadzał gładkie, nowoczesne linie lat 90-tych. To był początek ery biodesignu. Umieszczony na środku prędkościomierz oraz styl inspirowany sportem dla obrotomierza były dobrym znakiem ewolucji małego segmentu Forda. Fiesta była dostępna z dachem panoramicznym, radiem z odtwarzaczem kasetowym, klimatyzacją i elektrycznymi oknami na liście opcji. W najpotężniejszej wersji XR2i, Fiesta oferowała sportowe fotele, które odpowiadały jej właściwościom jezdnym.