Ford w 2005 roku zaktualizował piątą generację modelu Fiesta, aby poprawić wizerunek małego samochodu na rynku, a wyniki okazały się lepsze, niż oczekiwano.
Sportowa, 3-drzwiowa wersja była bazowym modelem dla sportowego hot-hatch Fiesta ST, który był w swojej pierwszej generacji. Ford starał się, i odniósł sukces, stworzyć pożądany samochód wśród młodszej generacji, a dzięki nowym aktualizacjom z 2005 roku, uczynił go bezpieczniejszym.
Na zewnątrz projektanci Forda nie wydawali się zbytnio wysilać. Z przodu zastosowano lepsze reflektory z przezroczystymi soczewkami oraz nieco przekształconą osłonę chłodnicy. W zależności od wersji wyposażenia, na dolnej części przedniego zderzaka znajdowały się okrągłe lub kanciaste światła przeciwmgielne. W wersji podstawowej ich nie było.
Wewnątrz Ford poprawił deskę rozdzielczą i zmienił niektóre materiały, aby uczynić samochód bardziej przyjemnym dla pasażerów. W podstawowej wersji wyposażenia w całej desce rozdzielczej i na panelach drzwiowych użyto czarnego plastiku, a w zestawie wskaźników brakowało obrotomierza. Wyższy poziom wyposażenia otrzymał sportowe fotele kubełkowe, dwu-tonową tapicerkę oraz lepsze wykończenie. Jej system audio CD został ulepszony pod kątem lepszej jakości dźwięku i nawet kontroli głosowej. Niekonwencjonalną cechą tego modelu w tej klasie było opcjonalne automatyczne sterowanie klimatyzacją.
Ford już zaktualizował część techniczną samochodu do wymagań Euro 4, ale starał się pójść o krok dalej i dodał ESP na listę, aby uczynić pojazd bezpieczniejszym na drodze. Pod maską producent zamontował wybór pięciu silników benzynowych i dwóch dieslowskich.
Ford Fiesta
+ Bardzo charakterystyczne nowe detale zewnętrzne
+ Całkowicie nowa deska rozdzielcza i stylowe wnętrze
+ Szeroki wybór kolorów i wykończeń dla personalizacji klientów
+ „Duże” funkcje elektryczne, w tym obsługa telefonu Bluetooth i sterowanie głosowe
Uśmiech na twarzy Fiesty oraz nowy, solidny wygląd Fuzji to widoczne oznaki istotnych ulepszeń w małych bestselerach Forda – nadając im jeszcze więcej świeżego charakteru na zatłoczonym rynku.
Fiesta została uznana za jeden z najlepszych małych samochodów do prowadzenia, a nowe wersje zarówno Fiesty, jak i Fuzji zachowują swoją „przyjemność z jazdy”. Zmiany w stylizacji zewnętrznej oraz istotne modyfikacje wnętrza nadają obu pojazdom nowy wygląd, podkreślając ich różne role.
Wnętrze również zyskało jasny i zabawny charakter. Oba samochody mają nowoczesne, wysokiej jakości panele, z nowym, łatwiejszym do odczytania zestawem wskaźników, a także górną część wykonaną z miękkiego materiału, dostępną w różnych kolorach.
Klienci mają naprawdę szansę na odciśnięcie swojego piętna na nowym samochodzie. Szerszy wybór kolorów i wykończeń to kolejny kluczowy element ulepszeń, z nowymi, efektownymi tkaninami siedzeń, które można dopasować do różnych kombinacji kolorów paneli, co oferuje realne możliwości personalizacji nowego pojazdu. Oba samochody są naprawdę dostosowane do potrzeb swoich właścicieli, z istotnymi poprawkami w funkcjach elektrycznych Fiesty i Fuzji.
Fiesta – Szerokie, Radosne Spojrzenie
Zmodernizowana gama Fiesty – w tym najnowsze modele ST i Sport – szczyci się nowym, wyróżniającym się przednim designem, mającym na celu odzwierciedlenie uznawanych na całym świecie właściwości jezdnych samochodu. Zawsze radosna w prowadzeniu, Fiesta zyskała nowy, szeroki i radosny wygląd dzięki charakterystycznym nowym lampom.
W przednich lampach projektanci Fiesty oddzielili trzy elementy oświetleniowe – reflektory, światła parkingowe i kierunkowskazy – każdy z nich otoczony jest chromowaną obręczą. Te elementy są umieszczone za nową osłoną, która dodaje indywidualnego nowego wyglądu.
Fuzja – Solidna i Wysoka
Z charakterystycznym wyglądem, który wyróżnia się z tłumu, zmiany zewnętrzne w nowym Fordzie Fuzja jeszcze bardziej różnią go od jego kuzyna. Jest to szczególnie zauważalne w całkowicie nowym przodzie, gdzie nowe kwadratowe lampy są zupełnie inne niż te w Fieście, z wyraźnymi pomarańczowymi odblaskami kierunkowskazów w górnej części.
Jakość i kolor opowiadają wewnętrzną historię
Kamieniem węgielnym ulepszeń wnętrza, które obejmują zarówno Fiestę, jak i Fuzję, jest całkowicie nowa deska rozdzielcza z łatwiejszym do odczytania zestawem wskaźników, lepszą integracją funkcji deski rozdzielczej, zupełnie nowym systemem audio oraz, co ważne, nową, dwuczęściową strukturą.
Górna część nowej deski rozdzielczej wykonana jest z materiałów o miękkiej strukturze i teksturze, co podnosi jakość wnętrza. Proces formowania slush, w którym cienka powierzchnia jest formowana nad rdzeniem deski rozdzielczej, tworzy gotową sekcję deski, a także umożliwia tworzenie wariantów kolorów. To dało projektantom większą swobodę w wyborze kolorów wykończeń wnętrza. W rezultacie powstała seria efektownych nowych detali wnętrza, łączących dramatyczne nowe kolory desek w dwóch odcieniach z przyciągającymi wzrok nowymi wzorami tkanin w szerokim zakresie kombinacji.
Nowa deska rozdzielcza to istotne ulepszenie. Najbardziej zauważalną zmianą jest zestaw wskaźników, gdzie znajdują się nowe, łatwe do odczytania wskaźniki, w tym analogowe wskaźniki pomocnicze. Ponadto tarcze mają białe obrzeża z białym tłem na czarnym wyświetlaczu. Nowy system audio jest bezproblemowo zintegrowany w centralnym panelu deski rozdzielczej, podobnie jak nowy system kontroli klimatu, a pomocnicze przełączniki zostały również poprawione pod względem wyglądu i odczuć.
Zaawansowana elektronika przynosi luksus dużego samochodu
Nowa deska rozdzielcza to interfejs kierowcy dla wielu nowych funkcji elektrycznych Fiesty i Fuzji. Te nie tylko wprowadzają nowe, wysokie poziomy komfortu i wygody do segmentu małych samochodów, ale także dają klientom wyjątkową możliwość personalizacji sposobu, w jaki niektóre z tych funkcji działają.
Nowe „menu personalizacji” Fiesty i Fuzji pozwala na łatwe ustawienie i zmianę tych preferencji. System został zaprojektowany w nowym komputerze pojazdu, którego wyświetlacz matrycowy jest zintegrowany z zestawem wskaźników. Obsługiwany za pomocą przycisku na dźwigni kierunkowskazów, komputer może cyklować przez konwencjonalne funkcje, ale dodatkowo oferuje podmenu personalizacji. Tutaj można dostosować wspomniane funkcje, jak również wybór powtarzania wyświetlacza audio na panelu wskaźników.
Obok tego „pierwszego” w segmencie B, nowe samochody mogą się również poszczycić innym – technologią sterowania głosowego, po raz pierwszy zaprezentowaną w nowym Fordzie Focus. To pozwala kierowcy na bezdotykowe sterowanie temperaturą klimatyzacji, prędkością wentylatora, strojeniem radia i odtwarzaniem CD. System jest obsługiwany za pomocą przycisku „tryb” na dźwigni zdalnego sterowania systemu audio i wyciszy radio oraz prześle głos dzwoniącego przez głośniki w samochodzie, zapewniając maksymalną klarowność podczas połączenia.
Nowy system audio to kolejna istotna poprawka dla Fiesty i Fuzji. Są to pierwsze modele Forda, które korzystają z nowego, wysokiej jakości systemu audio, który ostatecznie znajdzie się w większych modelach Forda.
W pełni elektroniczna automatyczna kontrola temperatury (EATC) jest również nowością w Fieście i Fuzji. Ta elektroniczna kontrola klimatu pozwala na ustawienie pożądanej temperatury w pojeździe i utrzymuje ją dzięki czujnikom monitorującym temperaturę wewnętrzną i nasłonecznienie.
Technologia dużych samochodów w tle
Technologia dużych samochodów wspiera systemy elektryczne Fiesty i Fuzji, ponieważ nowe modele mają teraz rozproszoną sieć elektroniczną. Każdy z komputerów pokładowych pojazdu jest połączony w sieci Controller Area Network (CAN), dzięki czemu informacje mogą być przekazywane w całej sieci za pomocą szybkiej szyny danych, używając kabli wielopunktowych i centralnego modułu elektronicznego (GEM).