Odświeżona wersja szóstej generacji Forda Fiesty została wprowadzona na rynek w 2014 roku. Była to prawdziwa nowość zarówno dla trzech, jak i pięciu drzwiowych wersji małego pojazdu Forda w Europie.
Zmodyfikowana wersja miała nowy design, nowoczesny system multimedialny i nowe silniki. Od momentu debiutu na rynku w 1976 roku, Fiesta zyskała uznanie i rosła w rozmiarze, poprawiając komfort oraz wyposażenie. Oferowana była zarówno w wersji trzy- jak i pięciodrzwiowej, dostępnej z ekonomicznymi lub sportowymi konfiguracjami silnikowymi. Do 2013 roku sprzedano ponad 15 milionów egzemplarzy Fiesty na całym świecie.
Model z 2013 roku miał zmieniony przód, nowy, szerszy zderzak oraz grille w stylu nowego Focusa. Była to pierwsza Fiesta z nową, charakterystyczną kratką. W wersji ST-Line samochód otrzymał sportowe zawieszenie z obniżonym prześwitem, nowy spojler z przodu, dyfuzor z tyłu oraz spojler dachowy.
Wnętrze Fiesty z 2013 roku zostało wyposażone w nowy system multimedialny SYNC 3. Zainstalowano również system MyKey, który umożliwiał rodzicom ograniczenie prędkości i głośności. Dodatkowo wyciszał radio, dopóki pasy bezpieczeństwa nie były zapięte.
Pod względem silników, wersja trzydrzwiowa Fiesty była dostępna z silnikiem EcoBoost o pojemności 1.0 litra i trzech cylindrach lub z turbodieslem o pojemności 1.5 litra. Dla tych, którzy pragnęli więcej radości z jazdy, dostępna była Fiesta ST.
Ford zaprezentował nową, dynamiczną wersję najlepiej sprzedającego się modelu Fiesta, która charakteryzuje się ostrzejszym designem i szeregiem ekskluzywnych rozwiązań technologicznych.
Nowy Ford Fiesta oferuje zaawansowany zestaw technologii, w tym system łączności Ford SYNC z aktywacją głosową, system Active City Stop oraz europejski debiut MyKey. Samochód będzie również wyposażony w ceniony silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1.0 litra, który zapewni oczekiwaną najlepszą w swojej klasie efektywność paliwową.
„Fiesta to jeden z najpopularniejszych małych samochodów na świecie przez pięć dekad, a sportowy charakter ostatniej generacji Forda Fiesty wzbudził prawdziwą pasję wśród globalnych klientów segmentu kompaktowego, przyczyniając się do jego statusu jako najbardziej udanego małego samochodu na świecie,” powiedział Martin Smith, dyrektor ds. wzornictwa Forda w Europie. „Musieliśmy zachować ten kluczowy element tożsamości Fiesty – ale chcieliśmy również nadać jej bardziej wyrafinowany wygląd.”
Nowy Ford Fiesta to najnowszy rozdział w historii tego popularnego małego samochodu. Ford wprowadził pierwszy model Fiesty na rynek w 1976 roku, sprzedając od tego czasu ponad 15 milionów egzemplarzy na całym świecie. Nowa Fiesta czerpie inspiracje z najnowszego globalnego języka wzornictwa Forda oraz pojazdów koncepcyjnych.
Twarz Forda Fiesty dominowana jest przez trapezoidalny przedni grill, otoczony reflektorami z laserowym cięciem, które zawierają dzienne światła LED, oraz charakterystycznym designem pokrywy silnika. Przebudowany Ford Fiesta oferuje także harmonijne i ergonomicznie zoptymalizowane wnętrze.
Fiesta podąża za podejściem Forda do demokratyzacji technologii – wprowadzając zaawansowane funkcje do większej liczby kierowców po raz pierwszy – i będzie unikalna wśród europejskich konkurentów, oferując system Active City Stop, zaprojektowany w celu pomocy kierowcom w unikaniu kolizji przy niskich prędkościach.
System łączności Ford SYNC zapewnia niespotykaną dotąd jakość łączności, umożliwiając właścicielom aktywację głosową połączeń telefonicznych i wyboru muzyki z urządzeń połączonych przez Bluetooth lub USB. System SYNC obejmuje także funkcję Pomocy w Nagłych Wypadkach, która bezpośrednio łączy pasażerów pojazdu z lokalnymi operatorami służb ratunkowych po wypadku, w odpowiednim języku dla danego regionu.
Nowy Ford Fiesta będzie również oferować europejski debiut MyKey, pierwszego w swoim segmencie systemu, który umożliwi rodzicom szczególne wspieranie bezpiecznej jazdy oraz ograniczenie ryzyka dla nastolatków za kierownicą. System pozwala właścicielom na skonfigurowanie maksymalnych prędkości i limitów głośności audio. Wyłącza też dźwięk, dopóki pasy nie są zapięte, a także zapewnia, że systemy wspomagające kierowcę, systemy bezpieczeństwa oraz alerty nie mogą być dezaktywowane, gdy są używane.