Trzecia generacja modelu Fiesta była pierwszą, która otrzymała wersję z pięcioma drzwiami, co przyczyniło się do ogromnego sukcesu komercyjnego na rynku europejskim.
Kiedy kraje komunistyczne Europy Wschodniej odzyskały wolność, otworzył się nowy rynek dla producentów samochodów. To był idealny moment dla Forda, aby zaprezentować mały, pięciodrzwiowy pojazd, który był bardziej przystępny cenowo niż większość niemieckich samochodów dostępnych na rynku. Kalkulacje Forda były trafne.
W zakresie designu Ford zdecydował, że jego samochody będą miały podobnie uformowane reflektory, a Fiesta podążała za tym trendem. Kierunkowskazy umieszczone w rogach nawiązywały do tych z większych modeli, takich jak Escort, Sierra i duża Scorpio. Czarna klamki w drzwiach zapewniały lepszy dostęp do wnętrza niż większość pojazdów produkowanych w krajach Europy Wschodniej.
Wnętrze wprowadziło nowy trend designu, który zrywał z kanciastymi liniami przeszłości, wprowadzając nowocześniejsze, gładkie linie lat 90-tych. To był początek ery biodesignu. Centralnie umieszczony prędkościomierz oraz tachometr inspirowany wyścigami były dobrą oznaką ewolucji dla małego modelu Forda. Fiesta była oferowana z dachem panoramicznym, odtwarzaczem radiowym z kasetami, klimatyzacją oraz elektrycznymi szybami na liście opcji.