Fiesta z 1995 roku była jednym z najlepszych samochodów w swojej klasie, kiedy zadebiutowała, a jej głównymi zaletami były niskie koszty eksploatacji.
Czwarta generacja Fiesty oraz szósta generacja Escorta korzystały z tego samego pomysłu, wykorzystując starszą platformę z nowym wzornictwem zewnętrznym. Podczas gdy Escort przeszedł głównie lifting, design Fiesty przeszedł znacznie większą metamorfozę.
Projektanci mogli nie być zbyt zainspirowani, gdy tworzyli przednią część Fiesty z 1995 roku, a na pierwszy rzut oka niektórzy mogliby powiedzieć, że ten samochód wygląda smutno. Nowe reflektory i owalny grill były jedynie częścią tego „smutnego wyglądu”. Nawet dolny grill zderzaka przypominał smutną buzię. W zależności od wersji wyposażenia, lusterka drzwiowe były czarne lub w kolorze nadwozia. Wersje standardowe były wyposażone w stalowe felgi, podczas gdy wyższe wersje oferowały zestaw lekkich felg aluminiowych.
Wnętrze było częścią ery biodesignu, z zaokrąglonymi kształtami i wygiętym kokpitem. W zależności od wersji i opcji, Fiesta miała radioodtwarzacz CD na centralnej konsoli. Przestrzeń wewnętrzna była odpowiednia dla czteroosobowej rodziny, z wystarczającą ilością miejsca na nogi z tyłu. Bagażnik był wystarczająco duży na zakupy na cały tydzień, a jeśli potrzebna była większa przestrzeń, oparcie tylnej kanapy składało się w jednym kawałku.