FORD Fiesta 5 drzwiowe 2008-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Fiesta 5 drzwiowe 2008-2012

Przejdź do galerii zdjęćFORD Fiesta 5 drzwiowe 2008-2012

Szósta generacja Forda Fiesty, zaprezentowana w 2007 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, wprowadziła filozofię designu Forda, znaną jako kineticzne wzornictwo, która została zainaugurowana w 2006 roku.

W porównaniu do poprzedniej generacji, zewnętrzny wygląd Fiesty przeszedł ogromną zmianę, wyrażając zwinność i charakter. Dynamiczny wygląd nadano dzięki dużemu grillowi w dolnej części zderzaka, który zawierał uchwyt na tablicę rejestracyjną. Opadająca linia dachu kończyła się małym spojlerem, a bardzo nachylony słupek A dodawał dynamicznego charakteru.

Obie wersje, 3-drzwiowa i 5-drzwiowa, opierały się na tej samej karoserii, co oznacza, że 5-drzwiowa nie miała mniej sportowego lub dynamicznego wyglądu.

Zbudowana na nowej globalnej platformie B samochodów Forda, nowa Fiesta miała prosty układ zawieszenia z kolumnami McPhersona z przodu oraz pół-niezależnym zawieszeniem z tyłu.

W porównaniu do wersji 3-drzwiowej, Fiesta 5-drzwiowa miała większą powierzchnię szklanych okien, co tworzyło wrażenie przestronności w kabinie.

Wnętrze Fiesty 5-drzwiowej było przestronne dla pasażerów z przodu, podczas gdy pasażerowie z tyłu nie byli zbyt zadowoleni z ograniczonej przestrzeni na głowę i nogi.

Wnętrze było dość nowoczesne jak na 2008 rok i w zależności od poziomu wyposażenia, oferowało automatyczną klimatyzację, podgrzewane lusterka boczne z elektrycznym sterowaniem oraz automatyczną skrzynię biegów.

Dostępne były zarówno silniki benzynowe, jak i turbodiesel, które można było łączyć z 5-biegową lub 6-biegową standardową skrzynią manualną, w zależności od zamontowanego silnika.

 Ford Fiesta 5-drzwiowy

Nowa Ford Fiesta to najnowszy przykład filozofii projektowania opartej na dynamice, która rozwija się na bazie ekscytujących modeli koncepcyjnych Forda, takich jak iosis i iosis X, oraz prestiżowych aut produkcyjnych, jak nowy Mondeo czy Focus. Wprowadza nowoczesny styl rodziny Forda do segmentu małych samochodów.

Odważna grafika

Od momentu wprowadzenia koncepcyjnego modelu iosis w 2005 roku, każdy nowy Ford jest tworzony w nowej interpretacji tego języka formy, przekształcając charakterystyczne elementy odważnej grafiki i proporcji, aby stworzyć rodzinę wyróżniających się modeli.

Dyrektor ds. designu Forda w Europie, Martin Smith, używa określeń takich jak 'precyzyjnie rzeźbiony’, 'zwinna muskularność’ i 'tonowana atletyczność’, aby opisać filozofię projektowania Forda, która doprowadziła do stworzenia nowej Ford Fiesta.

Jednak nie oznacza to podejścia „jeden rozmiar pasuje do wszystkich”. Martin Smith wyjaśnia: „Projektowanie oparte na dynamice to nie tylko 'wycinanie i wklejanie’ z jednego pojazdu do drugiego; każdy jest nową interpretacją fundamentalnych elementów projektowych. Kinetic mały samochód może podkreślać różne elementy języka formy niż większy samochód i w różnym stopniu.”

Efektem jest nowa Ford Fiesta, która dołącza do rodziny pojazdów natychmiast rozpoznawalnych jako nowe generacje Fordów, a jednocześnie ma wyraźny charakter, który przyciąga ich docelowe grupy odbiorców. Nowa Ford Fiesta emanuje pewnością siebie, elegancją i indywidualnością.

„Mamy teraz rodzinną stylistykę opartą na dynamice – każdy model jest indywidualny, ale natychmiast rozpoznawalny jako część nowej generacji pojazdów Forda,” wyjaśnia Smith.

Z koncepcji do rzeczywistości

Dla nowej Ford Fiesta wyzwaniem dla Smitha i jego zespołu było odzwierciedlenie uznanego charakteru i dynamiki jazdy, które zawsze reprezentował ten popularny mały samochód, jednocześnie ożywiając markę Ford Fiesta, aby przyciągnąć nową generację klientów, wielu z nich dotąd nieznających marki Ford. Równocześnie zespół musiał zapewnić, że nowa Ford Fiesta będzie niewątpliwie nowoczesnym Fordem.

Głównie młoda grupa docelowa została szybko zdefiniowana przez zespół projektowy jako 'Postępowi w designie’ – grupa, która natychmiast zidentyfikowała się z filozofią projektowania opartą na dynamice 'energią w ruchu’.

Na początku procesu projektowania zespół projektowy pokazał różne koncepcje projektowe grupom tych klientów, przekształcając ulubione rozwiązania w oryginalny model Ford Verve Concept, później zaprezentowany na wystawach motoryzacyjnych na całym świecie.

Od samego początku model Verve był tworzony z myślą o produkcji. Dzięki temu procesowi nowi klienci Ford Fiesta są w stanie dostrzec silną wizualną relację między samochodem koncepcyjnym, który ich ekscytował, a stworzonym z niego samochodem produkcyjnym.

Mały Ford dla nowej generacji

Z przodu do tyłu, całkowicie nowa Ford Fiesta emanuje obecnością i indywidualnością.

Posiada charakterystyczną, odważną 'twarz’ Forda. Najbardziej zauważalnie, wykorzystuje sygnaturę dużej, odwróconej trapezowej dolnej grilla oraz dużego, środkowego znaczka Forda, które charakteryzują zarówno model Verve, jak i inne nowoczesne pojazdy Forda.

Chrom i błyszczące akcenty są używane selektywnie, jak biżuteryjne akcenty, aby przekazać elegancję i wyrafinowanie. Dolny grill posiada ten efekt dzięki czystemu, precyzyjnemu chromowanemu obrzeżu.

Grill został wykończony poziomą belką na tablicę rejestracyjną i oprawiony dynamicznie wyglądającą przednią strukturą, uformowaną jakby para „tonowanych mięśni” znajdowała się po obu stronach maski.

Zastosowanie tak silnej 'twarzy’ tworzy rozpoznawalność i komunikuje postawę, która jest odważna i sportowa, a jednocześnie przyjazna i zachęcająca.

„Skupiliśmy się na wprowadzeniu większych emocji i charakteru do Ford Fiesta, aby samochód wydawał się większy i bardziej atletyczny niż poprzedni model, mimo że pozostaje tej samej wielkości,” wyjaśnia Stefan Lamm, główny projektant zewnętrzny Forda w Europie. „Grill jest jednym z głównych elementów w osiągnięciu tego, przyciągając uwagę do przodu samochodu.”

Przechodząc w stronę tyłu, eleganckie, otaczające światła przednie ostro cofają się, tworząc mocne wrażenie wizualne oraz umożliwiając bardzo krótki zarys zamknięcia w rzeźbionej, klapowej masce. To rozwiązanie nadaje nowej Ford Fiesta przyjazną, otwartą i zapraszającą osobowość, a z kolei pomaga spełniać wymagania dotyczące ochrony pieszych.

Silne elementy charakteru marki występują po bokach pojazdu, z odważnymi, wyraźnymi brzegami nadkoli – teraz kluczowy element DNA marki Ford i obecny we wszystkich modelach w portfolio. Te elementy komunikują napięcie i muskularność, charakterystyczne dla projektu opartego na dynamice.

Powyżej brzegów nadkoli znajduje się unosząca się linia boczna, dynamiczna linia przesuwająca się wzdłuż boku samochodu w kierunku wysokiego zespołu tylnych świateł. Utrzymuje to „kleszczy” postawę podziwianą w modelu Verve i komunikuje solidność. Undercut panel biegnący pod tą linią dodaje siły i napięcia, podczas gdy klamki drzwi są starannie zintegrowane, aby uzyskać schludne, harmonijne wykończenie.

Opadający słupek A wydłuża się do przodu w kierunku linii środka przedniego koła, aby wizualnie skrócić zwis, podczas gdy okno słupka A podnosi sportowy wygląd i poprawia widoczność.

Nowa Fiesta zachowuje kształt profilu i obróbkę obszaru szklonego – lub Day Light Opening (DLO) – modelu Verve. Działa to jako wizualne wzmocnienie apparentnego ruchu, które znacząco podkreśla sportowy charakter samochodu. Okna boczne łączą się gładko, tworząc jednolitą grafikę okien bocznych – kolejny element projektowania opartego na dynamice, który komunikuje dynamizm.

Górny łuk tego kształtu okna tworzy linię cechy, która włącza kształty tylnych świateł i tylnego spojlera w spójną sygnaturę, podczas gdy elegancki chromowany akcent oprawia dolną krawędź bocznej szyby i podkreśla ustalony „kick-up” Forda w dolnym tylnym rogu.

Równocześnie, opadająca linia dachu przyjemnie się wydłuża od rozciągniętego słupka A, oprawiając odważną grafikę profilu okna bocznego Ford Fiesta, tak samo jak w modelu Verve.

To podejście projektowe stosowane jest zarówno w modelach trzydrzwiowych, jak i pięciodrzwiowych, zachowując dramatyczny i dynamiczny profil bez poświęcania prawdziwego pakietu samochodu rodzinnego.

„Podeszliśmy do projektu pięciodrzwiowego z taką samą powagą jak do trzydrzwiowego,” mówi Stefan Lamm. „Oba samochody oparte są na tej samej budowie, co sprawia, że pięciodrzwiowy model jest szczególnie sportowy i dynamiczny, niemal jak pięciodrzwiowe coupé.”

Z tyłu pojazdu łączy się wiele elementów dynamicznych, w tym ścięta tylna szyb, niska linia dachu przechodząca w mały spojler, charakterystyczna grafika tablicy rejestracyjnej oraz dramatyczne tylne światła z detalami w formie plastra miodu, umieszczone wysoko na tylnych rogach Ford Fiesta. Smith uważa, że ta kombinacja to „najbardziej charakterystyczny aspekt pojazdu”.

Zintegrowany, ciemnoszary wkład dyfuzora dolnego podkreśla kształt zderzaka i dodaje do atletycznej postawy nowej Ford Fiesta. Dyfuzor nadaje tyłowi lekkości, podczas gdy jego linie rozciągające się na zewnątrz w kierunku warg zderzaka ponownie przyciągają wzrok do kół i sportowej postawy Ford Fiesta.

Łatwo byłoby przeoczyć takie subtelne elementy, gdyby nie zostały zaprojektowane do zwiększenia przez kolor. Unikalny kolor zewnętrzny europejskiego modelu Verve – nazwany Hot Magenta – został przekształcony na samochód produkcyjny jako jeden z siedmiu nowych kolorów opracowanych dla nowej Ford Fiesta – w sumie dostępnych jest 15 kolorów zewnętrznych.

Design wnętrza

Stworzenie uderzającego, dynamicznego kształtu zewnętrznego to tylko część historii projektowania nowej Fiesta i koncepcyjnego modelu Ford Verve, który go poprzedzał. Nowa Fiesta jest tak dramatyczna wewnątrz, jak i na zewnątrz, z odważnym użyciem dynamicznych linii, pełnych powierzchni i odważnej grafiki.

Odważnie ukształtowane powierzchnie oraz kontrastowe kolory i materiały występują w otaczającym designie deski rozdzielczej, która owija się wokół kierowcy i pasażera, tworząc indywidualną przestrzeń. Dzięki starannie opracowanym i dopasowanym kolorom oraz wykończeniom wnętrze nowej Ford Fiesta spełnia pełne spektrum oczekiwań klientów, od żartobliwego poczucia mody po dojrzałą wyrafinowaną elegancję.

„To ciepła, zapraszająca kabina,” wyjaśnia Niko Vidakovic, główny projektant wnętrz Forda w Europie. „Zadbaliśmy o to, aby ten ogólny klimat był utrzymany w całej gamie nowej Ford Fiesta, ale różnił się dzięki zastosowaniu różnych kolorów i materiałów wykończeniowych.”

Zaprojektowane na czasy

W poszukiwaniu inspiracji zespół projektowy nowej Ford Fiesta dokładnie badał styl i użycie dóbr luksusowych oraz elektroniki użytkowej, aby stworzyć wygląd i odczucie wnętrza nowej Ford Fiesta oraz głównych kontrolek.

Z miejsca kierowcy wzrok natychmiast przyciąga uderzający środkowy panel instrumentów nowej Ford Fiesta. Zaprojektowany z myślą o globalnej populacji zaznajomionej z językiem designu i intuicyjną obsługą telefonów komórkowych oraz osobistych odtwarzaczy muzycznych, środkowy panel nowej Ford Fiesta zawiera interfejs człowiek-maszyna (HMI) samochodu, połączony z wielofunkcyjnym ekranem wyświetlacza w wysoko zamontowanej skrzynce, blisko pola widzenia kierowcy.

Funkcjonalnie kluczowym elementem projektu jest oddzielenie tradycyjnych elementów systemu rozrywki w samochodzie – ekranu, kontrolek i elektroniki – co stało się możliwe dzięki rozwojowi technologii. Oddzielenie tych elementów pozwoliło projektantom umieścić kontrolki i przyciski w optymalnej ergonomicznej pozycji w projekcie, który przypomina logikę użytkowania nowoczesnego telefonu komórkowego.

„W przeszłości samochody miały 'dużą cegłę’ audio, co tworzyło pionowe powierzchnie,” wyjaśnia Vidakovic. „W nowej Fiesta jedyną widoczną częścią podstawowej elektroniki jest slot na CD. Przyciski i wielofunkcyjne wyświetlacze są oddzielone od jednostki sterującej elektroniki, co daje znacznie większą swobodę w zakresie designu.”

W rezultacie każdy przycisk i przełącznik na HMI został zaprojektowany z minutową dbałością o szczegóły, która charakteryzuje dobrze zaprojektowane urządzenia elektroniczne. Nowa Ford Fiesta wprowadza nowe podejście do formy i funkcji, a centralny panel instrumentów wygląda i sprawia wrażenie znacznie różniącego się od tradycyjnych elementów sterujących w samochodach.

Odbijając ten temat, eleganckie pokrętła do sterowania ogrzewaniem i klimatyzacją znajdują się u podstawy centralnego panelu, zaprojektowane tak, aby odzwierciedlały wygląd i odczucie kontroli do wysokiej jakości pryszniców.

„Proste akcenty mogą emanować poczuciem jakości,” mówi Vidakovic. „To są kluczowe punkty styku w kabinie, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, a stworzenie poczucia klasy przez ich styl i ruch było niezbędne.”

Precyzja i pewność siebie

Otaczając centralny panel, znajdują się liczne określające elementy wnętrza, które od razu mówią, że to musi być nowy Ford – z każdym z tych elementów zaprojektowanych w taki sposób, aby odzwierciedlić charakter pojazdu.

„Najważniejszym elementem jest kierownica,” podkreśla Vidakovic. „To podstawowa interakcja między kierowcą a pojazdem i ma rozmiar oraz wrażenie, które komunikują sportowość i pewną jakość jazdy nowej Ford Fiesta.”

Kierownica ma nowoczesne, rzeźbione odczucie, z jasnymi akcentami na szprychach, które tworzą futurystyczny wygląd. Jest to wzmocnione przez widok przez kierownicę na precyzyjne główne instrumenty i kontrolki. Główne wyświetlacze – prędkościomierz i obrotomierz – są oprawione w krótkie tunele w kształcie lornetki z jasnymi akcentami, które uzupełniają centralny panel i kontrastują z kolorami wnętrza w kolejny przykład ekspresywnego designu.

Dbałość o szczegóły obejmuje elementy takie jak nowe dźwignie sterujące na kolumnie kierownicy, zaprojektowane tak, aby były precyzyjne i przyjemne w użyciu. Ponownie zespół projektowy szukał inspiracji poza światem motoryzacyjnym, a tę dostarczyło pakowanie luksusowych kosmetyków, które często zawierają wyrafinowane, jakościowe detale, aby podkreślić atrakcyjność marki. Dźwignie na kolumnie używają wagi i precyzyjnego działania do komunikacji jakości i reakcji.

Jakość jest również widoczna w wielu detalach we wnętrzu nowej Fiesta, w tym w takich elementach jak przeszycia na skórzanych siedzeniach, tekstura materiału siedzisk oraz zabawna grafika 'Y’ na poszyciu siedzeń.

Kolory tworzą nastrój

Tak jak w przypadku zewnętrza, kolory odgrywają kluczową rolę w definiowaniu i ustalaniu charakterystyki oraz postawy różnych modeli nowej Ford Fiesta.

Zakres i różnorodność kolorów, materiałów i wykończeń wnętrz dostępnych w nowej Fiesta są bezkonkurencyjne i będą odpowiadać potrzebom zarówno tradycyjnych klientów, jak i głównie młodszych nabywców, którzy mogą być nowi w marce Ford.

W sumie istnieje pięć wyraźnych opcji serii – Ambiente, Trend, Ghia, Sport i Titanium – oraz 11 różnych kombinacji kolorów i wykończeń wnętrza.

Każda opcja charakteryzuje się dwukolorowym panelem instrumentów, z różnymi kontrastami stonowanymi w celu dopasowania do palety zewnętrznej – wyższej w modelach sportowych i przytłumionej w bardziej tradycyjnych wnętrzach Ghia.

Mieszanka kolorów jest zaprojektowana tak, aby była harmonijna i zainspirowana ekskluzywnymi tkaninami i skórkami mody haute couture, według Ruth Pauli, głównej projektantki ds. kolorów i wykończeń w Fordzie w Europie.

„Kolor odgrywa ważną rolę w nawiązywaniu emocjonalnego kontaktu z klientami,” wyjaśnia Pauli. „W nowej Fiesta wybraliśmy ekspresywne kolory w odpowiednich harmoniach i kontrastach, w połączeniu z materiałami wysokiej jakości, takimi jak skórzane rękawice, które są przyjemne w dotyku. Te detale wprowadzają poczucie 'premium’ do samochodu małej produkcji.”

Zastosowanie koloru i elementów projektowania opartego na dynamice pozwoliło zespołowi projektowemu stworzyć bardziej współczesne interpretacje ustalonych modeli, takich jak Ghia, oraz włączyć nowe rozważania, takie jak moda uliczna, do innych modeli w gamie. Na przykład:

Model Ambiente oferuje ciepłą, zapraszającą kabinę, wykorzystującą jasny kontrastowy panel instrumentów
Seria Trend czerpie inspirację z odzieży projektantów i szytych na miarę garniturów, aby podkreślić nowoczesne poczucie
Nowy model Sport oferuje neutralny lub niebieski temat w wyższych kontrastowych kolorach i wkomponowanym elemencie graficznym odzwierciedlającym te używane w projektach snowboardowych
Luksusowa seria Ghia wykorzystuje kolor złotego szampana, dla łagodniejszego, bardziej włoskiego stylu. Inspirowana luksusowymi markami, Ghia oferuje miękkie materiały dotykowe z niskimi kontrastowymi przejściami tonalnymi
Nowoczesny model Titanium wykorzystuje kolor burgundowy Soho, z ciemno błyszczącymi, wysokokontrastowymi wykończeniami dla eleganckiego, technicznego wyglądu, inspirowanym markami premium
„Każda seria powinna wyglądać inaczej i mieć inny charakter,” podsumowuje Pauli. „Ta sama, uderzająca język formy wnętrza może stworzyć różnorodność nastrojów poprzez zastosowanie różnych kolorów i materiałów wykończeniowych, od sportowych do wyrafinowanych.”

Dla serii Titanium, estetyczny zestaw oświetleniowy jeszcze bardziej zwiększa wykorzystanie kolorów. W tej cechę premium, dużego auta, lampa sufitowa obejmująca dwie małe diody LED – umieszczone w lampie powitalnej nad głową – oświetla środkowy konsolę i strefę zmiany biegów delikatnym, czerwonym blaskiem.

Drugie źródło światła ambienu LED w obrębie deski rozdzielczej nad schowkiem emituje uzupełniające, delikatne czerwone światło po stronie pasażera.

Po otwarciu drzwi, światła ambienu rozjaśniają się i są synchronizowane z oświetleniem w strefie podłogowej. Nawet centralny panel ma wewnętrzne oświetlenie LED w kolorze czerwonym, gdy jest otwarty, co odzwierciedla urządzenia elektroniczne premium.

Martin Smith podsumowuje: „To ma być najbardziej kompletny, ekspresyjny i ekscytujący model Fiesta, jaki Ford kiedykolwiek wyprodukował, wewnątrz i na zewnątrz. Dla mnie to samochód, który wywołuje natychmiastową odpowiedź emocjonalną – 'Chcę go’ – zanim jeszcze podejdziesz do niego.”

Zwinne prowadzenie – wyrafinowana jazda

W zależności od warunków drogowych i nastroju kierowcy, nowa Ford Fiesta oferuje połączenie sportowego i dynamicznego prowadzenia, wyrafinowanej i dojrzałej zdolności do jazdy oraz bezwysiłkowej wydajności w miejskim ruchu.

„Bardzo ważne było, aby nowa Fiesta dostarczała superiorne zdolności jazdy oczekiwane od pojazdu Ford, czy to w mieście, czy na krętych drogach wiejskich, w różnych prędkościach,” mówi Norbert Kessing. „Naszym celem było stworzenie środowiska jazdy, w którym kierowca zawsze czuje się komfortowo i w pełnej kontroli.”

Aby wzmocnić kontrolowane środowisko jazdy, inżynierowie Forda udoskonalili również program stabilności elektronicznej (ESP) dla nowej Ford Fiesta, który jest dostępny jako opcja w całej gamie.

System ESP Ford Fiesta został opracowany w celu wzmocnienia sportowego charakteru jazdy nowej Fiesta. Został zaprojektowany tak, aby był nieinwazyjny podczas dynamicznej jazdy, ale aby zapewnić kluczową ochronę, gdy sytuacja tego wymaga, co wymagało starannej, szczegółowej pracy rozwojowej.

„Łatwo jest sprawić, by samochód był bezpieczny z ESP, ale jeśli chcesz, aby samochód był również angażujący i zwinny, to wymaga dużej uwagi na szczegóły. Jesteśmy dumni z tego, co osiągnęliśmy z nową Ford Fiesta,” mówi Kessing.

Więcej mocy – mniejsze emisje

W całej gamie modeli nowa Ford Fiesta łączy ulepszony i efektywny zestaw napędowy z redukcją masy, aby dostarczyć lepszą ekonomię paliwa i zmniejszone emisje CO2.

Oferta Ford Fiesta – z czterema silnikami benzynowymi 16-zaworowymi Duratec oraz dwoma silnikami diesla Duratorq TDCi – oferuje przewidywaną średnią emisji CO2 na poziomie 132 g/km, co stanowi 1,3% poprawę w porównaniu do już efektywnego poprzedniego modelu Ford Fiesta. To postęp oznacza potencjalną oszczędność ponad 11 000 ton CO2 w całej Europie, zakładając roczną sprzedaż europejską porównywalną z poprzednią Fiestą i średni dystans 15 000 kilometrów rocznie.

Jednak to dopiero początek historii; nowa Ford Fiesta wprowadza również najnowsze w ramach niskiej emisji CO2 modelu ECOnetic. Nowa Ford Fiesta ECOnetic oferuje imponujący moment obrotowy silnika 1.6-litrowego Ford Duratorq TDCi o docelowych emisjach CO2 wynoszących tylko 99 gramów na kilometr (g/km).

„Tutaj ciężka, nieugięta praca zespołu Ford Fiesta naprawdę przynosi korzyść klientowi,” mówi Joerg Beyer, główny inżynier linii modelowej nowej Fiesta. „Redukcja zużycia paliwa i emisji CO2 była absolutnie kluczowa dla naszej strategii rozwoju układu napędowego dla nowej Ford Fiesta. To ważne dla klientów; ważne dla Forda i ważne dla rządów. Uważamy, że rezultaty naszych wysiłków sprawiają, że nowa Fiesta jest naprawdę przekonującym wyborem dla kierowców świadomych środowiska.”

Nowa Ford Fiesta jest około 40 kilogramów lżejsza od swojego poprzednika i jest również jedną z najlepszych w swojej klasie pod względem powierzchni frontalnej wynoszącej 2,08 metra kwadratowego oraz współczynnika oporu powietrza 0,33. Podobnie, podczas gdy wielu konkurentów zwiększa swoją wysokość z każdą nową generacją, nowa Fiesta zmniejszyła wysokość o 36 mm w porównaniu do poprzedniego modelu.

„Skupiliśmy się na unikaniu wzrostu rozmiaru i wagi,” mówi Beyer. „Kiedy połączysz to z nowymi technologiami napędu, efektywnością aerodynamiczną i starannymi kalibracjami silnika, korzyści w zakresie ekonomii paliwa i emisji naprawdę zaczynają się kumulować.”

System elektrycznego wspomagania kierownicy (EPAS) w nowej Ford Fiesta również odgrywa swoją rolę. W porównaniu do tradycyjnych pomp wspomagania hydraulicznego, które działają nieprzerwanie, EPAS działa tylko wtedy, gdy potrzebne jest wsparcie w kierowaniu. Inżynierowie Forda zajmujący się napędem i dynamiką pojazdu starannie skalibrowali system dla optymalnej precyzji kierowania i odczucia dla kierowcy, jako podstawowy cel jakości jazdy dla samochodu.

Wszystkie silniki zamontowane w nowej Ford Fiesta osiągają standardy emisji Euro Stage IV.

Duratorq TDCi – lepszy niż kiedykolwiek

Dwa popularne silniki Duratorq TDCi z nowoczesnym wtryskiem common-rail są dostępne dla nowej Ford Fiesta, z nowymi technologiami, ulepszoną ekonomiką paliwową, niższymi emisjami CO2 i poprawioną wydajnością.

Klienci nowej Ford Fiesta mogą wybierać spośród popularnego silnika 1,4-litrowego, 68 KM lub 1,6-litrowego, 90 KM TDCi, oba oferujące poprawioną ekonomikę paliwową w porównaniu do odpowiadającego im poprzedniego modelu Fiesta.

W nowej Ford Fiesta, oba silniki mają identyczne oceny w zakresie łącznego zużycia paliwa, wynoszącego zaledwie 4,2 litra na 100 kilometrów (67,3 mpg), oraz emisji CO2, wynoszącej tylko 110 g/km – poprawa w porównaniu do poprzedniej Fiesty o 6,7% dla silnika 1,4-litrowego i 4,6% dla silnika 1,6-litrowego. W rzeczywistych warunkach ta poprawa przekłada się na oszczędność około 45 litrów paliwa podczas średniego rocznego użytkowania (15 000 kilometrów) dla silnika 1,4-litrowego TDCi – czyli dodatkowego pełnego baku dla każdego klienta.

W innych warunkach, silnik 1,4-litrowy TDCi osiąga 5,3 litra na 100 kilometrów (53,3 mpg) w cyklu miejskim i 3,5 litra na 100 kilometrów (80,7 mpg) w cyklu pozamiejskim. Silnik 1,6-litrowy TDCi ma ocenę 5,2 litra na 100 kilometrów (54,3 mpg) w mieście oraz 3,6 litra na 100 kilometrów (78,5 mpg) w cyklu pozamiejskim.

Wszystkie silniki diesla Ford Duratorq TDCi są wyposażone w nowoczesną technologię wtrysku common rail, zapewniającą wysoką efektywność, dużą moc ciągnącą i niskie zużycie paliwa. Dodatkowo, podczas pełnego przyspieszenia, kalibracja silnika pozwala na tymczasowe zwiększenie maksymalnego momentu obrotowego przez 'transient overboost’, gdy kierowca tego potrzebuje, na przykład w sytuacjach wyprzedzania.

Technologia podwójnego wtrysku pilotażowego zastosowana w silniku 1,4-litrowym TDCi zapewnia płynne działanie i znaczną poprawę w zakresie hałasu, wibracji i szorstkości (NVH). Wtryski pilotażowe to małe dawki paliwa przed głównym wtryskiem paliwa, precyzyjnie synchronizowane przez elektroniczne sterowanie silnikiem i dostarczane przez jego system common rail pod ciśnieniem do 1,500 barów.

Silnik 1,4-litrowy TDCi wykorzystuje wtryskiwacze Siemens Piezo i strategię kontrolną z możliwością wielu wtrysków pilotażowych. Podwójny wtrysk wykorzystywany jest na jak najszerszym zakresie prędkości i obciążenia. Na biegu jałowym i przy niskiej prędkości daje to znaczną poprawę hałasu poprzez złagodzenie procesu spalania, uzyskiwane przez rozłożenie go na większy kąt obrotu wału.

Silnik 1,6-litrowy TDCi również zawiera istotne poprawki kalibracyjne. Wykorzystuje system sterowania Bosch z maksymalnym ciśnieniem paliwa wynoszącym 1,600 barów. Szczegółowa uwaga została poświęcona dostrojeniu interakcji systemu z recyrkulacją spalin, ciśnieniem w szynie i czasowaniem wtrysku. Zapewnia to większą subtelność, szczególnie przy niskiej prędkości i poziomie obciążenia.

„Nowa Ford Fiesta dokonuje ogromnego postępu w zakresie hałasu spalania,” mówi King. „To kolejna przyjemna niespodzianka dla klientów diesel.”

Częścią poprawionej subtelności najnowszych silników Duratorq jest staranna kalibracja ich prędkości na biegu jałowym. Mając na celu osiągnięcie płynnej, stałej prędkości biegu jałowego, inżynierowie Forda poświęcili dużą uwagę kalibracji paliwa i czasu. Przeprowadzono rygorystyczne testy nawet z paliwami niskiej jakości, aby upewnić się, że silniki będą utrzymywać płynne działanie na biegu jałowym, symulując najgorsze warunki.

Nowe diesle Fiesta mają również obrotową prędkość biegu jałowego, zależną od obciążenia. System sterowania silnikiem rozpoznaje czynniki obciążenia, takie jak klimatyzacja, i zmienia prędkość biegu jałowego w odpowiedni sposób. System ten ma inteligentne sterowanie, aby zapewnić, że prędkość biegu jałowego utrzymuje się na jak najniższym poziomie, aby zminimalizować zużycie paliwa.

Oba silniki TDCi są wykonane z aluminium. Redukuje to wagę silnika, przyczyniając się do reagującej wydajności i dobrej ekonomiki paliwowej.

Nowy silnik Duratec Ti-VCT

Nowa Ford Fiesta zapewnia jeszcze więcej wyboru napędu dla klienta dzięki wprowadzeniu mocniejszego silnika benzynowego 1.6-litrowego Duratec Twin Independent Variable Cam Timing (Ti-VCT) do gamy.

Nowy, 120 KM Duratec Ti-VCT oferowany jest wyłącznie w nowym modelu Ford Fiesta Sport. Przyspiesza Fiesta Sport z 0 do 100 km/h (0-62 mph) w 9.9 sekundy i znajduje się na szczycie gamy silników benzynowych nowej Ford Fiesta, dołączając do uznawanych silników 1.25-litrowego i 1.4-litrowego.

Mimo swojego dynamicznego charakteru i dodatkowych 20 KM, nowy Duratec Ti-VCT jest nadal bardziej oszczędny niż silnik 1.6-litrowy o mocy 100 KM w poprzedniej Fieście. Nowa Fiesta Sport wciąż uzyskuje łączną ekonomikę paliwową wynoszącą 5.9 litra na 100 kilometrów (47.9 mpg) i emisję CO2 wynoszącą 139 g/km.

Odpowiedni nowy silnik Duratec Ti-VCT dostarcza mocny moment obrotowy w średnim zakresie obrotów, osiągając szczyt 152 Nm przy 4,050 obr./min, a jego podwójny układ zmiennego czasowania rozrządu zapewnia optymalną równowagę między wydajnością a ekonomiką paliwową.

Ten nowoczesny silnik charakteryzuje się mapowo sterowanym w pełni niezależnym zmiennym czasowaniem wałka rozrządu na wałku ssącym i wydechowym. Występujący w drugiej generacji modelu Ford Focus i najnowszym Mondeo, oferuje bardzo dobrą ekonomikę paliwową w połączeniu z wysoką wydajnością.

1.2L 5MT FWD (82 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1242 Cm3
Moc60 Kw @ - Rpm
82 Hp @ - Rpm
80 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy84 Lb-Ft @ 4200 Rpm
114 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna104 Mph (167 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R 14
Długość155.5 In (3950 Mm)
Szerokość67.8 In (1722 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.2 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Prześwit6.6 In (168 Mm)
Pojemność bagażnika10.4 Cuft (294 L)
Masa własna2158.3 Lbs (979 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3295.9 Lbs (1495 Kg)
Spalanie miasto31.3 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie41.2 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2133 G/Km

1.4L 4AT FWD (96 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1388 Cm3
Moc71 Kw @ 5750 Rpm
97 Hp @ 5750 Rpm
95 Bhp @ 5750 Rpm
Moment obrotowy94 Lb-Ft @ 4200 Rpm
127 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R 14
Długość155.5 In (3950 Mm)
Szerokość67.8 In (1722 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.2 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Prześwit6.6 In (168 Mm)
Pojemność bagażnika10.4 Cuft (294 L)
Masa własna2407 Lbs (1092 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3373 Lbs (1530 Kg)
Spalanie miasto26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2154 G/Km

1.4L 5MT FWD (96 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1388 Cm3
Moc71 Kw @ 5750 Rpm
97 Hp @ 5750 Rpm
95 Bhp @ 5750 Rpm
Moment obrotowy94 Lb-Ft @ 4200 Rpm
127 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R 14
Długość155.5 In (3950 Mm)
Szerokość67.8 In (1722 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.2 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Prześwit6.6 In (168 Mm)
Pojemność bagażnika10.4 Cuft (294 L)
Masa własna2158 Lbs (979 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3284.8 Lbs (1490 Kg)
Spalanie miasto26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie36.1 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2133 G/Km

1.6L 5MT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc88 Kw @ 6000 Rpm
120 Hp @ 6000 Rpm
118 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy112 Lb-Ft @ 4050 Rpm
152 Nm @ 4050 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R 14
Długość155.5 In (3950 Mm)
Szerokość67.8 In (1722 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.2 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika10.4 Cuft (294 L)
Masa własna2158.3 Lbs (979 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3306.9 Lbs (1500 Kg)
Spalanie miasto29.7 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie39.8 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.6L 5MT FWD (131 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc96 Kw @ - Rpm
131 Hp @ - Rpm
129 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ - Rpm
160 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R 14
Długość155.5 In (3950 Mm)
Szerokość67.8 In (1722 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.2 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Pojemność bagażnika10.4 Cuft (294 L)
Masa własna2304 Lbs (1045 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3307 Lbs (1500 Kg)
Spalanie miasto29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.4L TDCi 5MT FWD (70 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1398 Cm3
Moc50 Kw @ - Rpm
68 Hp @ - Rpm
67 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ - Rpm
160 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Direct Diesel Injection
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna101 Mph (163 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R 14
Długość155.5 In (3950 Mm)
Szerokość67.8 In (1722 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.2 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Prześwit6.6 In (168 Mm)
Pojemność bagażnika10.4 Cuft (294 L)
Spalanie miasto44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2110 G/Km

1.6L TDCi 5MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc66 Kw @ 4000 Rpm
90 Hp @ 4000 Rpm
89 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy150 Lb-Ft @ 1750 Rpm
203 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Direct Diesel Injection
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R 14
Długość155.5 In (3950 Mm)
Szerokość67.8 In (1722 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.2 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Prześwit6.6 In (168 Mm)
Pojemność bagażnika10.4 Cuft (294 L)
Masa własna2301.6 Lbs (1044 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3428.1 Lbs (1555 Kg)
Spalanie miasto45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2110 G/Km

1.6L TDCi 5MT FWD (95 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc70 Kw @ - Rpm
95 Hp @ - Rpm
94 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy156 Lb-Ft @ - Rpm
212 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Direct Diesel Injection
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R 14
Długość155.5 In (3950 Mm)
Szerokość67.8 In (1722 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.2 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Prześwit6.6 In (168 Mm)
Pojemność bagażnika10.4 Cuft (294 L)
Masa własna2425 Lbs (1100 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3395 Lbs (1540 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2107 G/Km

1.6L TDCi ECO 5MT FWD (95 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc70 Kw @ - Rpm
95 Hp @ - Rpm
94 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy151 Lb-Ft @ - Rpm
205 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Direct Diesel Injection
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R 14
Długość155.5 In (3950 Mm)
Szerokość67.8 In (1722 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.2 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Prześwit6.6 In (168 Mm)
Pojemność bagażnika10.4 Cuft (294 L)
Masa własna2425 Lbs (1100 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3406 Lbs (1545 Kg)
Spalanie miasto61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Spalanie trasa75.9 Mpg Us (3.1 L/100Km)
Średnie spalanie71.3 Mpg Us (3.3 L/100Km)
Emisja CO287 G/Km

1.2L 5MT FWD (60 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1242 Cm3
Moc44 Kw @ 5800 Rpm
60 Hp @ 5800 Rpm
59 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy80 Lb-Ft @ 3600 Rpm
108 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna94 Mph (151 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h16.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R 14
Długość155.5 In (3950 Mm)
Szerokość67.8 In (1722 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.2 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Prześwit6.6 In (168 Mm)
Pojemność bagażnika10.4 Cuft (294 L)
Masa własna2158.3 Lbs (979 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3295.9 Lbs (1495 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie43.5 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2128 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.