Od momentu wprowadzenia Forda Fiesty na rynek w 1976 roku, mały pojazd zyskał na wielkości i był nieustannie udoskonalany w każdym aspekcie, ciesząc się ogromnym sukcesem na przestrzeni lat. Do 2013 roku sprzedano ponad 15 milionów egzemplarzy Fiesty na całym świecie.
Wielka modernizacja szóstej generacji została zaprezentowana publiczności pod koniec września 2012 roku i trafiła do sprzedaży w 2013 roku.
Podobnie jak oddech świeżego powietrza, zarówno wersje 3-drzwiowe, jak i 5-drzwiowe zostały przeprojektowane, aby zyskać na stylu i atrakcyjności.
Oprócz zmienionego designu zewnętrznego, nowa Fiesta oferowała nowy system rozrywki w samochodzie, a także nowe jednostki napędowe.
Bez względu na typ nadwozia, Fiesta była dostępna zarówno w ekonomicznych, jak i sportowych konfiguracjach silnikowych.
Była oferowana w wersjach hatchback z trzema i pięcioma drzwiami i dostępna zarówno z ekonomicznymi, jak i sportowymi silnikami.
Model z 2013 roku miał inny przedni zderzak oraz całkowicie odświeżony grill, który był większy, szerszy i miał nowy design. W wersji ST Line, design zewnętrzny stał się bardziej agresywny dzięki sportowemu zawieszeniu i obniżonemu prześwitowi, a także nowemu spojlerowi przedniemu, dyfuzorowi tylnemu i spojlerowi dachowemu.
Warto wspomnieć, że oprócz nowego systemu infotainment SYNC, Fiesta była wyposażona w system, który pozwalał rodzicom ograniczać prędkość i głośność, a także wyciszać radio, dopóki nie zapięto pasów. System ten nazywał się MyKey.
Wyposażona w silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 litra, Fiesta zapewniała najlepszą w swojej klasie efektywność paliwową.
Ford zaprezentował dynamiczną nową wersję najlepiej sprzedającego się modelu Fiesta, która cechuje się ostrzejszym designem oraz szeregiem ekskluzywnych funkcji technologicznych.
Nowy Ford Fiesta oferuje zaawansowany zestaw technologii, w tym aktywowany głosowo system łączności w samochodzie Ford SYNC, Active City Stop oraz europejską premierę MyKey. Samochód będzie również wyposażony w ceniony silnik benzynowy 1.0 EcoBoost, który zapewni przewidywaną najlepszą w swojej klasie efektywność paliwową.
„Fiesta była jedną z najbardziej lubianych małych samochodów na świecie przez pięć dekad, a sportowy charakter ostatniej generacji Forda Fiesty wzbudził prawdziwą pasję wśród globalnych klientów aut kompaktowych, co przyczyniło się do jej statusu jako najbardziej udanego małego samochodu na świecie,” powiedział Martin Smith, dyrektor ds. wzornictwa Forda w Europie. „Musieliśmy zachować tę istotną część tożsamości Fiesty – ale chcieliśmy także nadać jej bardziej wyrafinowany wygląd.”
Nowy Ford Fiesta jest kolejnym rozdziałem w historii popularnego małego samochodu. Ford wprowadził pierwszy model Fiesta w 1976 roku i od tego czasu sprzedał ponad 15 milionów egzemplarzy na całym świecie. Nowa Fiesta charakteryzuje się elementami designu inspirowanymi najnowszym językiem wzorniczym Forda oraz pojazdami koncepcyjnymi.
Przód Forda Fiesty dominuje trapezoidalny grill, otoczony laserowo ciętymi reflektorami z lampami dziennymi wykorzystującymi technologię LED, a także ma design maski silnika w formie tzw. power-dome. Przeprojektowany Ford Fiesta oferuje również harmonijne i ergonomicznie zoptymalizowane wnętrze.
Fiesta podąża za filozofią Forda dotyczącą demokratyzacji technologii – wprowadzając zaawansowane funkcje do większej liczby kierowców po raz pierwszy – i będzie wyjątkowa wśród europejskich konkurentów, oferując system Active City Stop, zaprojektowany w celu pomocy kierowcom w unikaniu kolizji przy niskich prędkościach.
System łączności Ford SYNC zapewnia niespotykaną dotąd poziom łączności, umożliwiając właścicielom aktywację połączeń telefonicznych i wybór muzyki za pomocą głosu z urządzeń podłączonych przez Bluetooth lub USB. System SYNC zawiera funkcję Pomocy w Nagłych Wypadkach, która bezpośrednio łączy pasażerów pojazdu z lokalnymi operatorami służb ratunkowych po wypadku, w odpowiednim języku dla danego regionu.
Nowy Ford Fiesta będzie również miał europejską premierę MyKey, innowacyjnego systemu, który umożliwi rodzicom szczególnie wspieranie bezpieczniejszej jazdy i ograniczenie ryzyka dla ich nastolatków za kierownicą. System pozwala właścicielom na ustawienie maksymalnej prędkości i głośności audio. Wycisza również dźwięk, dopóki pasy bezpieczeństwa nie są zapięte, a także zapewnia, że systemy wspomagające kierowcę, systemy bezpieczeństwa oraz intensywniejsze powiadomienia nie mogą być dezaktywowane podczas jazdy.