FORD Fiesta 5 drzwiowe 2017-2021

FORD Fiesta 5 drzwiowe 2017-2021

Przejdź do galerii zdjęćFORD Fiesta 5 drzwiowe 2017-2021

W 2017 roku Ford zaprezentował nową generację modelu Fiesta w pełnym składzie, w czterech wersjach: 3- i 5-drzwiowej, Fiesta Active jako crossover oraz sportowej wersji ST-line. Dla tych, którzy pragną więcej luksusu w małym pojeździe, Ford wprowadził wersję Vignale. Fiesta jest również pierwszym pojazdem Forda, który wyposażono w premium system audio Bang&Olufsen, a po raz pierwszy oferuje otwierany panoramiczny dach szklany.

W komorze silnikowej Ford zainstalował jednostkę 1.0 EcoBoost o pojemności 3 cylindrów, dostępną w wersjach 100 KM, 125 KM i 140 KM, oraz nową 6-biegową skrzynię manualną. Dla wersji 100 KM Ford oferuje również 6-biegową skrzynię automatyczną z łopatkami do zmiany biegów. Dla miłośników silników diesla dostępny jest tylko silnik 1.5 TDCi o mocy 120 KM.

W środku znajduje się wiele funkcji zapewniających komfort, bezpieczeństwo, a nawet odrobinę luksusu. System infotainment składa się z 8-calowego tabletu połączonego z systemem N-SYNC, który pełni rolę osobistego asystenta. Przy połączeniu z Internetem system może wyszukiwać restauracje, parkingi, sklepy i informuje o warunkach drogowych przed pojazdem.

Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa, Ford zadbał o szereg funkcji, w tym rozpoznawanie ruchu. Fiesta jest pierwszym Fordem w Europie, który korzysta z symulacji komputerowych testów zderzeniowych całego pojazdu przy użyciu nowoczesnej technologii analizy elementów skończonych, co umożliwia bardziej efektywną optymalizację funkcji bezpieczeństwa, od poduszek powietrznych po wzmocnienia struktury nadwozia.

Ford zaprezentował nową generację Forda Fiesty – najbardziej zaawansowanego technologicznie małego samochodu na świecie – podczas specjalnego wydarzenia Go Further w Kolonii, Niemcy.

Nowa generacja Fiesty została ujawniona z najnowocześniejszym zestawem technologii wspomagania kierowcy oraz funkcji łączności, jakie kiedykolwiek występowały w masowo produkowanych małych samochodach w Europie, w ramach najbardziej rozbudowanej i wszechstronnej oferty modeli w 40-letniej historii Fiesty.

Ford zaprezentował cztery charakterystyczne wersje produkcyjne Fiesty, w tym stylową Fiestę Titanium, inspirowaną osiągami Forda Fiestę ST-Line, luksusową Fiestę Vignale oraz crossover Fiestę Active – pierwszy w nowej linii Active, która będzie wprowadzana w różnych modelach Forda w nadchodzących latach.

Wersje Fiesty w wersji trzy- i pięciodrzwiowej oferują wysoką jakość i wykończenie; posiadają stylowy nowy wygląd zewnętrzny i rewolucyjny design wnętrza, oferując więcej możliwości personalizacji niż kiedykolwiek wcześniej. Ford dodatkowo wzmocnił przyjemność z jazdy, co przyczyniło się do tego, że Fiesta przez cztery kolejne lata była najlepiej sprzedającym się małym samochodem w Europie.

„To dzięki temu, że dzielimy pasję naszych klientów do Fiesty, mogliśmy przenieść jej ikoniczny, uroczy, zabawny i sportowy charakter na nowy poziom, oferując więcej modeli niż kiedykolwiek wcześniej, z których każdy ma wyraźną osobowość,” powiedział Jim Farley, wiceprezydent i prezydent Ford Motor Company w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. „Mamy teraz opcję Fiesty dla każdego kierowcy, w tym luksusową Fiestę Vignale i crossover Fiestę Active, z zaawansowanymi technologiami i funkcjami, o których klienci małych samochodów mogli tylko marzyć jeszcze kilka lat temu.”

Wśród wyróżniających się funkcji wspomagania kierowcy Fiesty – wspieranych przez technologie czujnikowe zdolne do monitorowania odległości do 130 metrów z przodu – znajduje się ulepszony system wykrywania pieszych, który po raz pierwszy może pomóc w zapobieganiu kolizjom w nocy; oraz pierwszy w Fordzie system Active Park Assist, który może wprowadzać interwencje hamulcowe, aby zapobiec drobnym stłuczkom przy parkowaniu bez rąk.

Fiesta jest także pierwszym samochodem Forda, który oferuje premium system audio B&O PLAY, a po raz pierwszy dostępny jest otwierany panoramiczny dach szklany. Zaawansowany system komunikacji i rozrywki SYNC 3 wspierany jest przez unoszące się ekrany dotykowe o wysokiej rozdzielczości do 8 cali, a przestronne i ergonomiczne wnętrze charakteryzuje się prawie 50% redukcją przycisków na konsoli centralnej, aby stworzyć bardziej intuicyjne środowisko.

Nowoczesne zespoły napędowe obejmują wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 litra, oferujący do 140 KM, oraz silnik diesla TDCi o pojemności 1,5 litra, oferujący 120 KM – pierwszy w historii mocny diesel w Fieście. Ford przewiduje emisję CO2 na poziomie 82 g/km, wspieraną przez zupełnie nową sześciobiegową skrzynię biegów z innowacyjnymi technologiami redukcji tarcia.

Rozbudowana oferta Fiesty

Najbardziej rozbudowana gama Fiesty w historii odpowiada rosnącemu zapotrzebowaniu konsumentów na większy wybór i poprawioną jakość w segmencie samochodów klasy B.

Nowa generacja Fiesty będzie po raz pierwszy oferowana jako luksusowy model Ford Fiesta Vignale – część ekskluzywnego doświadczenia produktowego i właścicielskiego Forda Vignale. Fiesta Vignale dołącza do modeli Mondeo, S-MAX, Kuga i Edge Vignale jako najwyższa forma marki Forda w Europie, oferując unikalne 18-calowe felgi, ekskluzywne detale zewnętrzne i kolory oraz skórzane fotele z pikowaniem w kształcie heksagonu.

Ford Fiesta Active to pierwszy crossover Fiesty, łączący styl inspirowany SUV-em, który obejmuje podwyższone zawieszenie, belki dachowe i dodatkowe osłony; praktyczność hatchbacka; oraz prawdziwą dynamikę jazdy Fiesty.

Ford na początku tego roku wprowadził po raz pierwszy nową gamę modeli ST-Line, które oferują nadwozie i wnętrze inspirowane modelami Ford Performance oraz mocne silniki benzynowe EcoBoost i diesla TDCi, dla klientów, którzy aspirują do sportowego wizerunku modeli ST Forda – ale nie wymagają pełnej wydajności dostarczanej przez zoptymalizowane silniki i podwozia ST z technologiami sportowymi.

Ford Fiesta ST-Line wyróżnia się sportowym wyglądem zewnętrznym, w tym unikalnym designem felgi, grillem, zderzakami przedniej i tylnej oraz bocznymi osłonami. Wnętrze wyposażone jest w sportowe fotele, aluminiowe pedały i kierownicę z płaskim dnem, a doświadczenie jazdy wzbogacone jest o sportowe zawieszenie.

Zaprezentowano również stylową Fiestę Titanium, która wskazuje na wysoką specyfikację i jakość, jakie zostaną dostarczone klientom Fiesty w całej Europie. Wyższe specyfikacje modeli Forda stanowiły prawie 60% sprzedaży w pierwszych 10 miesiącach 2016 roku. Modele Titanium stanowią 48% sprzedanych Fiest w tym roku. Fiesta będzie również dostępna w wersji Trend.

„Rejestracje modeli klasy B o wysokiej specyfikacji wzrosły o 24% w skali roku, a jednocześnie zapotrzebowanie na modele podstawowe wzrosło o 11%,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezydent ds. marketingu, sprzedaży i serwisu Forda w Europie. „Ford obecnie oferuje większy wybór dla klientów segmentu B, zapewniając wyjątkową wartość z nowym KA+, jednocześnie dostarczając nową generację rodziny Fiesty składającą się z wysoce angażujących, spersonalizowanych modeli.”

Najbardziej technologicznie zaawansowany mały samochód na świecie

Nowa generacja Forda Fiesty oferuje wiodącą w klasie gamę technologii, które zwiększają komfort, wygodę i bezpieczeństwo. Zaawansowane technologie wspomagania kierowcy wspierane są przez dwie kamery, trzy radary i 12 czujników ultradźwiękowych, które w połączeniu są w stanie monitorować 360 stopni wokół pojazdu i skanować drogę do 130 metrów – więcej niż długość boiska piłkarskiego.

Fiesta jako pierwszy model Forda dostarcza ulepszoną wersję systemu Pre-Collision Assist z wykrywaniem pieszych, który może wykrywać osoby znajdujące się na drodze z przodu lub w jej pobliżu, lub które mogą przeciąć drogę pojazdu, używając świateł przednich Fiesty w nocy.

System ma na celu zmniejszenie skutków niektórych zderzeń czołowych z udziałem pojazdów i pieszych lub pomoc kierowcom w uniknięciu niektórych uderzeń całkowicie. Szerszy kąt kamery lepiej śledzi ruchy pieszych.

Po raz pierwszy w Fieście oferowany jest również system Active Park Assist z możliwością parkowania prostopadłego, który pomaga kierowcom znaleźć odpowiednie miejsce parkingowe i parkować bez użycia rąk, zarówno tyłem do przodu, jak i bokiem do innych samochodów. Dodatkowo, technologia ta, po raz pierwszy w Fieście, może teraz wprowadzać hamulce, jeśli kierowcy nie reagują na wskazówki systemu i ostrzeżenia o bliskości podczas wykonywania manewrów do przodu i do tyłu, gdy zderzenie z zaparkowanym samochodem lub przeszkodą z przodu lub z tyłu jest nieuniknione.

„Dla niektórych kierowców nasze technologie automatycznego parkowania dostarczają 'szoku przyszłości’: są tak zaawansowane, że klienci używający ich po raz pierwszy mogą być nieco oszołomieni,” powiedział Darren Palmer, dyrektor linii pojazdów małych Forda w Europie. „Interwencje hamulcowe w systemie Active Park Assist mogą zapobiegać drobnym stłuczkom u rozproszonych kierowców i uczynić parkowanie w ciasnych miejscach jeszcze mniej stresującym.”

Dodatkowe funkcje dostępne po raz pierwszy w Fieście, oferujące zwiększoną funkcjonalność, obejmują:

Rozpoznawanie znaków drogowych, które może teraz monitorować wiele ograniczeń prędkości stosowanych do poszczególnych pasów autostradowych wyświetlanych na wiszących tablicach, i aktualizować wyświetlacz, jeśli kierowca zmienia pas
Automatyczne światła drogowe, które teraz działają skuteczniej w sytuacjach, gdy centralny barrier dzieli przeciwne jezdnie, i mogą wykrywać nadjeżdżające ciężarówki, aby uniknąć oślepiania kierowców znajdujących się ponad centralnym podziałem. Nowa funkcja łagodnego przejścia poprawia komfort kierowców w nocy, zapewniając łagodne przejścia między światłami drogowymi a mijania.

Fiesta jest pierwszym samochodem w swoim segmencie w Europie, który oferuje funkcję Cross Traffic Alert, która ostrzega kierowców wyjeżdżających z miejsca parkingowego o pojazdach, które mogą zaraz przemknąć za nimi. Funkcja ta znajduje się wśród 15 technologii wspomagania kierowcy Fiesty, w tym adaptacyjny tempomat, regulowany ogranicznik prędkości, system informacji o martwym polu, wskaźnik odległości, ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy, asystent utrzymania pasa ruchu, ostrzeżenie o utrzymaniu pasa ruchu i ostrzeżenie o kolizji czołowej.

SYNC 3 i B&O PLAY dla premium rozrywki

System komunikacji i rozrywki SYNC 3 Forda umożliwi kierowcom Fiesty kontrolowanie audio, nawigacji i podłączonych smartfonów za pomocą prostych, konwersacyjnych poleceń głosowych.

Wystarczy nacisnąć przycisk i powiedzieć „Potrzebuję kawy”, „Potrzebuję paliwa” i „Potrzebuję zaparkować”, aby kierowcy mogli zlokalizować pobliskie kawiarnie, stacje benzynowe lub parkingi oraz znaleźć dworce kolejowe, lotniska i hotele. System jest zgodny z Apple CarPlay i Android Auto™. SYNC 3 oferuje również SYNC AppLink, umożliwiający aktywację głosową szeregu aplikacji mobilnych, w tym Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather i Los 40 Principales.

8-calowy kolorowy ekran dotykowy Fiesty, inspirowany tabletami, może być obsługiwany gestami powiększenia i przesuwania. Dostępny jest również unoszący się 6,5-calowy kolorowy ekran dotykowy, a 4,2-calowy wyświetlacz kolorowy połączony jest z systemem MyFord Dock, który umożliwia przechowywanie, montaż i ładowanie urządzeń mobilnych, takich jak telefony i nawigacje. Wszystkie wyświetlacze Fiesty oferują najwyższą jakość rozdzielczości i są do dwóch razy jaśniejsze niż konkurencyjne, co ułatwia kierowcom czytanie i poruszanie się po informacjach i funkcjach wyświetlanych na ekranie.

Odbijając zmiany w preferencjach konsumentów w kierunku przenośnych multimediów, Fiesta oferuje standardowe połączenie Bluetooth oraz dwa porty USB, przy czym zintegrowany odtwarzacz CD dostępny jest jako opcjonalny dodatek. Radio DAB jest dostępne w całej gamie. Bez względu na to, jak kierowcy wybiorą dostęp do swojej muzyki, systemy audio Fiesty dostarczą wysokiej jakości dźwięk, w tym pierwszy w modelu Forda system audio B&O PLAY.

Nowe systemy B&O PLAY – dostępne tylko w globalnej ofercie pojazdów Forda – oferują podniesione doświadczenie audio dzięki specjalnie dopasowanej lokalizacji głośników i kalibracji dla każdego pojazdu w ofercie Forda. Dla Fiesty oznacza to dziesięć głośników, w tym subwoofer umieszczony w bagażniku oraz głośnik średniotonowy umieszczony na górze deski rozdzielczej, zawierający logo B&O PLAY z aluminium oraz unikalny wzór otworów radiujących. Całkowita moc wzmacniacza wynosi 675 watów, kontrolowana przez wzmacniacz cyfrowego przetwarzania sygnału, który reguluje equalizację i miks audio, w tym wybieralny dźwięk przestrzenny dla jeszcze bardziej bogatego i potężnego brzmienia, niezależnie od pozycji siedzenia.

Wysoka jakość

Nowa generacja Fiesty zapewnia poprawioną jakość dzięki podwyższonej specyfikacji, innowacyjnemu inżynierii i wyrafinowanemu designowi, w tym pierwszemu otwieranemu panoramicznemu dachowi szklanemu Fiesty, składającemu się z dwóch prawie pełnowymiarowych szyb z hartowanego szkła przyciemnionego.

Optymalizacja wykończenia zewnętrznego daje bardziej ekskluzywny wygląd. Czujniki parkowania są teraz umieszczone równolegle z powierzchnią nadwozia; dysze spryskiwaczy szyb są ukryte pod górną krawędzią maski; nie ma widocznych śrub w światłach tylnych ani tylnym zderzaku; linia zamknięcia między dachem a tylną klapą została zmniejszona o więcej niż 30% – wszystkie przykłady obsesji zespołu Fiesty na punkcie jakości, które klienci natychmiast docenią.

Gładkie, bezszwowe powierzchnie kontynuują się w wnętrzu. Jednoczęściowa konsola centralna łączy się dyskretnie z dolną deską rozdzielczą, aby stworzyć bardziej harmonijne wrażenie, a na podłodze nie ma widocznych mocowań. W branży występują najwyższej jakości powłoki, nawet dla skomplikowanych materiałów trójwymiarowych.

Materiały tapicerskie i dywaniki w całej gamie Fiesty były pierwszymi, które przeszły testy w modernizowanym laboratorium materiałowym Forda w Dunton, Wielka Brytania. Bolstery foteli są testowane na 60 000 cyklach, aby zapewnić odporność na zużycie. Wytrzymałość kolorów jest testowana za pomocą wiatromierza i analizowana spektrometrem, aby upewnić się, że nie blakną po długotrwałej ekspozycji na światło ultrafioletowe. Skórzane fotele muszą być odporne na zaplamienia kawą oraz farbą z dżinsów. Skórzane kierownice są testowane pod kątem odporności na balsamy przeciwsłoneczne.

Kolejne funkcje, które po raz pierwszy pojawiają się w Fieście, inspirowane większymi pojazdami Forda, obejmują podgrzewaną kierownicę, aby zwiększyć komfort w chłodne zimowe poranki oraz stylowy nowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem TFT o przekątnej 4,2 cala, który wyświetla atrakcyjną sekwencję powitalną po uruchomieniu.

Sztywniejsza struktura nadwozia, zredukowany hałas, wibracje i szorstkość napędu, zwiększona izolacja napędu oraz akustyczna szyba przednia przyczyniają się do bardziej komfortowego i premium doświadczenia dla kierowcy i pasażerów. Najlepsze w klasie poziomy ciszy obejmują poziom hałasu wewnętrznego na poziomie 29,3 sone – miary głośności – przy prędkości 100 km/h (62 mph), co stanowi 7% poprawy w porównaniu do poprzedniej Fiesty.

Kierowcy również znajdą Fiestę łatwiejszą w codziennym użytkowaniu. Odpowiadając na opinie klientów, Fiesta ma teraz wycieraczki, które oczyszczają o 13% więcej szyby; drzwi, które wymagają o 20% mniej wysiłku do zamknięcia; oraz wlew paliwa zoptymalizowany, aby zminimalizować rozlanie podczas korzystania z systemu EasyFuel bez zakrętki, który zapobiega błędnemu tankowaniu.

Ochrona krawędzi drzwi Forda zawiera ochronną klapkę ukrytą w drzwiach, która porusza się na swoje miejsce w ułamku sekundy podczas otwierania drzwi, zapobiegając uszkodzeniu lakieru i nadwozia oraz pomagając kierowcom podczas parkowania w ciasnych miejscach. Nowy design dachu lepiej odprowadza wodę deszczową z krawędzi dachu, zmniejszając ryzyko ochlapania podczas wsiadania lub wysiadania.

Dodatkowe testy w trakcie i po produkcji dalej zwiększają jakość. Nowa technologia produkcji analizuje częstotliwości hałasu generowane podczas procesu tłoczenia i może zidentyfikować komponent, który nie spełnia standardów jakości, zanim opuści prasę.

„Zwróciliśmy dużą uwagę na elementy i cechy, które klienci zauważają, nie zdając sobie z tego sprawy, od szczelin między panelami po uczucie pedałów,” powiedział Palmer. „Fiesta jest jednym z najbardziej powszechnych widoków na drogach, a naszym celem było dostarczenie samochodu, który wzbudzi podziw przy każdym spojrzeniu.”

Ewolucyjny design zewnętrzny

Pod czterema wersjami Fiesty, które zostały zaprezentowane w Kolonii, kryje się nadwozie, które buduje na śmiałym stylu poprzedniej Fiesty, oferując bardziej elegancki design oraz płynniejszy i bardziej przejrzysty wygląd.

Uproszczone, prostsze linie i odchudzone powierzchnie dostarczają większej siły wizualnej. Maski oferują uspokojony design bez centralnej wypukłości, co pozwala nowemu, szerszemu grillowi dominować. Smukłe reflektory oferują nowy efekt owinięcia, który jest natychmiast rozpoznawalny zarówno w dzień, jak i w nocy.

Profil boczny jest bardziej stabilny i mniej trójkątny, łącząc się z dodatkową długością nadwozia o 71 mm i szerokością o 12 mm, co nadaje dłuższy i bardziej ekskluzywny wygląd. Linia pasa rozciąga się do reflektorów, a linia okien również jest wydłużona, zgodnie z płynącym, nieprzerwanym designem. Nawet lusterka do drzwi mają prosty kształt między górną i dolną częścią, który nie jest już przerywany soczewką wskaźnika.

Boczna część nadwozia dostarcza wyjątkową rzeźbę w swoim segmencie, zaprojektowaną tak, aby dostarczać przyciągające odbicia pod miejskimi światłami. Unikalne wzory kół do 18 cali obejmują niesymetryczne projekty, które wywołują ruch nawet w bezruchu. Z tyłu nowe poziome światła tylne jeszcze bardziej podkreślają szerszą postawę Fiesty z szerokimi barkami i mają wzór świetlny w kształcie litery C.

„Ongoing overwhelmingly positive response from customers to the dynamic design of today’s Fiesta is a significant factor in why Fiesta is still leading its segment even after 7 years,” said Joel Piaskowski, director, Design, Ford of Europe. „We evolved the design to make it more contemporary, yet not lose the 'Fiesta-ness’ that customers love. The next generation Fiesta is refined, yet much more sculpted with an equally emotional appeal. Fiesta’s exterior is visually simpler, allowing us to create stronger personalities within the expanded line-up, each with distinct fascias, grilles and details that will appeal to a much broader range of customers.”

Każda z czterech wersji Forda Fiesty dostarcza unikalny charakter designu, który wykorzystuje uproszczony projekt bazowy, i można go dodatkowo spersonalizować za pomocą opcji indywidualizacji, w tym kontrastowych dachów i pokrywek lusterek w kolorze czarnym, białym, Bohai Bay Mint lub nowym Chrome Copper. Dodatkowe nowe kolory zewnętrzne obejmują Blue Wave, a dla Fiesty Vignale – Milano Grigio.

Wzór kraty Vignale Fiesty, otaczający kratkę, obramowania lamp przeciwmgielnych, boczne elementy dekoracyjne i tylny dyfuzor dodają luksusowego charakteru. Fiesta Titanium wyróżnia się chromowaną listwą dla prostego, ale eleganckiego stylu. Pionowe lampy przeciwmgielne są połączone przez uśmiechniętą linię zderzaka, co sprawia, że model wydaje się bardziej optymistyczny i przyjazny.

Prosta siatka grilla inspirowana Ford Performance Fiesty ST-Line została zaprojektowana tak, aby reprezentować osiągi, które się za nią kryją. Sportowy styl nadwozia jest bardziej kanciasty i agresywny. Funkcjonalny tylny spojler przyczynia się do pewnej postawy.

Ford Fiesta Active dodatkowo wyróżnia się podwyższonym profilem zawieszenia, z ciemnymi osłonami przechodzącymi od krawędzi zderzaka, przez nadkola i boczny profil do tyłu. Wzór kratki w kształcie heksagonu oraz ciemny element w okolicy tablicy rejestracyjnej tylnej klapy, dach malowany kontrastowo i belki dachowe, wszystko to przyczynia się do bardziej surowego, wszechstronnego odczucia.

Komfort wewnętrzny i indywidualny styl

Użytkownikocentryczny design wnętrza Fiesty jest inspirowany interakcjami konsumentów z inteligentnymi urządzeniami i tabletami. Zapewniając bardziej przestronną i ekskluzywną pierwszą impresję dzięki ergonomicznemu designowi i materiałom o miękkim dotyku – w tym górnej części deski rozdzielczej – logiczne, ale emocjonalne wnętrze pomaga stworzyć uspokajającą i spokojną przestrzeń, którą klienci mogą spersonalizować za pomocą nowej gamy opcji indywidualizacji.

Zaprojektowane, aby dodać unikalnego charakteru, ale zachować zrównoważoną i harmonijną atmosferę wnętrza, opcje indywidualizacji obejmują elementy dekoracyjne dla centralnej deski rozdzielczej i deski pasażera, uchwyty drzwiowe oraz pokrywki lusterka w kolorze Race Red, Yellow, Bohai Bay Mint, Deep Impact Blue lub Chrome Copper.

„Wnętrze Fiesty jest rewolucyjne zarówno w swoim designie, jak i wykonaniu,” powiedział Piaskowski. „Każde wnętrze wizualnie wzmacnia i podkreśla różnorodne osobowości Fiesty w całej gamie. Nowe projekty nagradzają klientów jakością materiałów, rzemiosła i technologii, a także możliwością wyboru opcji indywidualizacji, które pozwalają na bardziej osobiste wyrażenia.”

Filozofia uspokajającego wnętrza wspierana jest przez łatwiejsze w użyciu sterowanie. Liczba przycisków na konsoli centralnej została zmniejszona o niemal połowę, a wiele przycisków do łączności i obsługi multimediów przeniesiono do 8-calowego ekranu dotykowego. Najbardziej naturalne i ergonomiczne miejsca dla przycisków i ekranów zostały potwierdzone za pomocą oprogramowania do śledzenia wzroku, a wyświetlacz zestawu wskaźników oraz centralny ekran są umiejscowione w sposób, który umożliwia łatwe dostarczenie informacji na pierwszy rzut oka.

Pasażerowie tylnej kanapy zyskują 16 mm więcej miejsca na nogi, dzięki nowym, smukłym siedzeniom, które są bardziej miękkie i oferują lepsze wsparcie boczne. Oparcie fotela przedniego umieszczone jest w sposób, który korzysta z 19% więcej wzrostu najwyższych i najniższych kierowców Fiesty. Fotel kierowcy z regulacją wysokości ma przestawione wsparcie lędźwiowe dla większego komfortu, a położenie zagłówka również zostało zoptymalizowane, aby zapewnić komfort wszystkim pasażerom.

Tylna klapa nowej generacji Forda Fiesty jest szersza, co ułatwia dostęp do bagażnika, a poprawione miejsce do przechowywania osobistych rzeczy zapewnia o 20% większy schowek na rękawiczki oraz 1-litrowy pojemnik na media w konsoli centralnej. Tylne drzwi mogą pomieścić butelki o pojemności 0,6 litra, co jest przydatne podczas rodzinnych podróży.

Sprytniej, mocniej, bezpieczniej

Aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa Fiesty, połączone z kompleksowym zestawem technologii wspomagania kierowcy, mają zapewnić najwyższą ocenę bezpieczeństwa Euro NCAP. Fiesta jest pierwszym Fordem w Europie, który korzysta z komputerowych symulacji testów zderzeniowych całego pojazdu z zastosowaniem zaawansowanej technologii analizy metodą elementów skończonych, co pozwala na skuteczniejszą optymalizację cech bezpieczeństwa, od poduszek powietrznych po wzmocnienia strukturalne nadwozia.

Nadwozie Fiesty zawiera o 36% więcej stali boronowej dla większej wytrzymałości w kluczowych obszarach, w tym górnej części nowej konstrukcji słupka B, która wykorzystuje konfigurację T do skuteczniejszego przenoszenia energii uderzenia bocznego w dach. Przeprojektowane przekroje drzwi dodatkowo chronią pasażerów przed wniknięciem zderzenia bocznego, a drzwi zawierają teraz także czujniki ciśnienia, które umożliwiają wcześniejsze aktywowanie systemów zabezpieczeń o kilka milisekund. Poduszki powietrzne boczne zaprojektowano tak, aby unosiły ramię pasażera z dala od strefy uderzenia.

Innowacyjne funkcje zabezpieczeń obejmują blokującą końcówkę pasa bezpieczeństwa – mechanicznie aktywowane urządzenie, które pomaga zapobiegać przesuwaniu się pasa podczas wypadku i eliminuje potrzebę poduszki powietrznej dla kolana kierowcy. Zewnętrzne miejsca tylnych siedzeń również teraz mają ograniczniki obciążenia i napinacze – wcześniej oferowane tylko dla pasażerów z przodu – aby jeszcze bardziej ograniczyć pasażerów i pomóc zapobiec urazom związanym z pasem.

Rodzice małych dzieci skorzystają z poduszek powietrznych siedzenia pasażera z przodu, które można dezaktywować w celu umożliwienia ustawienia fotelików dziecięcych. Ochrona pieszych została wzmocniona dzięki reflektorom, które zaprojektowano tak, aby przesuwały się do tyłu podczas uderzenia, oraz składanemu czołowi i układowi rynien wycieraczek, które zaprojektowano do ustępowania w przypadku uderzeń w głowę.

Wyrafinowane zespoły napędowe

Uproszczona gama zaawansowanych silników benzynowych i diesla Euro Stage 6 oferuje osiągi i efektywność paliwową, która wspiera wiodące w klasie doświadczenia prowadzenia i redukuje koszty dla właścicieli.

Wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 litra oferowany jest w wersjach 100 KM, 125 KM i 140 KM, a nowa sześciobiegowa manualna skrzynia biegów z architekturą zmniejszonego tarcia pomaga osiągnąć emisję nośną CO2 już od 97 g/km, lub opcjonalna sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów dla wariantu 100 KM z łopatkami do zmiany biegów umieszczonymi na kierownicy.

Turbo doładowany silnik EcoBoost 1,0 litra z trzema cylindrami wykorzystuje zaawansowane technologie, w tym bezpośredni wtrysk paliwa pod wysokim ciśnieniem, zmienną synchronizację zaworów Twin Independent Variable Cam Timing oraz innowacyjną konstrukcję wału korbowego, która zapewnia niezrównaną kulturę pracy trzech cylindrów.

Silnik TDCi 1,5 litra o mocy 120 KM to pierwszy mocny diesel oferowany w Fieście – oferujący wszechstronną kombinację mocy, momentu obrotowego i efektywności paliwowej dla przyjemnej jazdy, sześciobiegową manualną skrzynię biegów oraz przewidywaną emisję CO2 na poziomie 89 g/km. Silnik TDCi 1,5 litra jest również oferowany w wersji 85 KM – o 10 KM więcej niż najbardziej efektywna Fiestа w poprzedniej edycji – i osiąga przewidywaną emisję CO2 od 82 g/km, wspieraną przez nową sześciobiegową manualną skrzynię biegów Forda.

Silnik TDCi 1,5 litra korzysta z optymalizowanej konstrukcji komory spalania, doładowania – w tym technologii zmiennej geometrii dla wersji 120 KM – oraz zaawansowanego wtrysku paliwa, co zwiększa kulturę pracy. Inteligentne ładowanie odzyskiwane zwiększa efektywność paliwową przez selektywne załączenie alternatora i ładowanie akumulatora, gdy pojazd jedzie na luzie i hamuje.

Silnik benzynowy 1,1 litra dzieli architekturę trzech cylindrów z silnikiem 1,0 litra EcoBoost i jest oferowany z nową pięciobiegową skrzynią manualną w wersjach 70 KM i 85 KM, zastępując wychodzący silnik benzynowy 1,25 litra o naturalnym zasilaniu, dostarczając więcej mocy i przewidywane zmniejszone emisje CO2 od 101 g/km.

Efektywność paliwowa jest dalej zwiększona dzięki technologii Auto Start Stop oferowanej we wszystkich silnikach oraz aktywnej osłonie wlotu powietrza dla silników EcoBoost 1,0 litra i TDCi 1,5 litra o mocy 85 KM. Nowy przycisk Eco w skrzyniach manualnych dostosowuje ustawienia silnika i przepustnicy, aby pomóc kierowcom oszczędzać jeszcze więcej paliwa, jeśli zajdzie taka potrzeba. Osłony aerodynamiczne podwozia dodatkowo zmniejszają opór aerodynamiczny.

Jeszcze więcej przyjemności z jazdy

Nowa generacja Fiesty opiera się na prowadzeniu klasy, aby zapewnić większą przyczepność, lepsze osiągi hamowania i poprawione odczucie kierownicy, obok ulepszonej jakości jazdy i wykończenia, z każdym komponentem zoptymalizowanym w celu zwiększenia doświadczenia jazdy i komfortu.

Zwiększone wykorzystanie stali boronowej, spawania laserowego, sztywniejszych punktów mocowania przedniego podwozia oraz punktów mocowania belki skrętnej dostarcza 15% wzrostu sztywności skrętnej. Zwiększenie przedniego rozstawu wynosi 30 mm, tylniego – 10 mm, a rozstaw osi – 4 mm, co umożliwia optymalizację zawieszenia dla większych kół 18-calowych. Lżejsza i sztywniejsza pusta przednia belka przeciwdziałania przyczynia się do lepszej kontroli przechyłów i odczucia kierowania. Tarcie kierownicy zostało zredukowane o 20%, a skrzynie biegów teraz oferują płynniejsze zmiany biegów.

Podwozie Forda Fiesty teraz oferuje 10% większą przyczepność w zakrętach, wspierane przez elektroniczną kontrolę wektoryzacji momentu, która poprawia doświadczenie jazdy poprzez stosowanie niewielkiej ilości hamowania do wewnętrznych kół, aby wspierać przyczepność i stabilność podczas pokonywania zakrętów. Drogi hamowania przy prędkości 100 km/h (62 mph) są skrócone o ponad 8%. Tylne hamulce tarczowe znajdują się w modelach z mocą przekraczającą 100 KM.

Nowe podwójnie klejone tuleje zawieszenia są dwa razy sztywniejsze niż w poprzedniej Fieście, co zapewnia wyraźniejszą reakcję kierownicy. Tuleje również mają wypukły kształt zaprojektowany, aby lepiej izolować niedoskonałości drogi, łącząc się z większą tylną belką skrętową, aby zmniejszyć wpływ małych nierówności i hałasu drogowego w kabinie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.