FORD Fiesta Sedan 2011-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FORD Fiesta Sedan 2011-2017

Przejdź do galerii zdjęćFORD Fiesta Sedan 2011-2017

W miarę rosnącego zainteresowania Amerykanów małymi samochodami, wprowadzony na rynek w 2011 roku Ford Fiesta okazał się przełomowy.

Dostępny w wersji sedan oraz kombi, nowy wtedy Ford Fiesta zyskał wiele cech wspólnych z europejskim modelem.

Efektywny i przystępny cenowo kompaktowy samochód charakteryzował się stylowym wyglądem z długimi, ostrymi przednimi lampami, wykrojami nadwozia oraz wznoszącą się linią okien. Dostępna była szeroka gama kolorów nadwozia, umożliwiająca dalszą personalizację.

Wewnątrz Fiesta oferowała eleganckie wnętrze, choć z niezbyt intuicyjnymi elementami sterującymi. W całym wnętrzu zastosowano materiały wysokiej jakości.

Osoby siedzące z przodu miały do dyspozycji dużo miejsca na ramiona oraz nad głową. Natomiast pasażerowie z tyłu borykali się z ograniczoną przestrzenią na ramiona i nogi, a trzecie miejsce było raczej przeznaczone dla małych dzieci.

Mówiąc o przestronności, sedan oferował stosunkowo dużą przestrzeń bagażową jak na auto z segmentu B.

Niecodzienne dla małego samochodu, Fiesta zapewniała całkiem przyjemne wrażenia podczas jazdy dzięki silnikowi o pojemności 1,6 litra i mocy 120 KM. Choć nie był to najszybszy pojazd, świetnie radził sobie w ruchu miejskim, z szybkim reakcją na gaz. Moc przekazywana była na przednie koła za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni manualnej lub automatycznej dwusprzęgłowej skrzyni biegów bez trybu manualnego.

W standardzie znajdowały się teleskopowa i regulowana w pionie kierownica, ręcznie otwierane okna, ręczne zamki w drzwiach oraz system audio z czterema głośnikami.

Wszystkie wersje wyposażenia poza podstawową były wyposażone w elektrycznie otwierane okna, elektryczne zamki oraz odtwarzacz CD.

Inne dostępne opcje obejmowały podgrzewane, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, automatyczną klimatyzację, elektrycznie otwierany szyberdach, bezkluczykowy dostęp oraz uruchamianie pojazdu, a także światła parkowania LED. Oferowane były także podgrzewane skórzane fotele.

Najbardziej popularną opcją był system rozrywkowy i komunikacyjny Sync z funkcją sterowania głosowego.

Nowy Ford Fiesta, który zadebiutuje na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles w 2012 roku, zrewolucjonizuje małe samochody, oferując przewidywaną najwyższą oszczędność paliwa wynoszącą ponad 40 mpg, ekscytujący nowy wygląd oraz specjalne funkcje i technologie, które sprawią, że będzie to najprzyjemniejszy w prowadzeniu samochód w swojej klasie.

„Klienci chcą samochodów, które są ekspresyjne i zabawne, a jednocześnie oferują doskonałą oszczędność paliwa,” mówi Mark Fields, prezydent Forda na Amerykę. „Fiesta dostarcza wszystko, czego kierowcy oczekują, w samochodzie, który, jak wierzymy, podniesie poprzeczkę dla małych aut w Ameryce Północnej.

„Naszym celem przy tworzeniu tej Fiesty było wzięcie samochodu, który już był liderem w oszczędności paliwa, wydajności, łączności i osobowości, i uczynienie go jeszcze lepszym,” dodaje Fields.

Oszczędność paliwa i frajda z jazdy

Najbardziej dramatyczny i wyjątkowy Ford Fiesta w historii dostarczy najlepsze wyniki w milach na galon wśród swoich rywali, przewodząc z nowym silnikiem EcoBoost® o pojemności 1.0 litra, opatentowanym przez Forda. Ten kamieni milowy, który już został wybrany do nagrody Popular Mechanics 2012 Breakthrough Award oraz nagrody Engine Technology International’s International Engine of the Year Award w Europie, ma zapewnić ponad 40 mpg.

Dzięki temu Ford Fiesta ma być najoszczędniejszym samochodem subkompaktowym w Ameryce, i stanowi świetny przykład zaangażowania Forda w dostarczanie konsumentom najbardziej oszczędnych samochodów, SUV-ów i ciężarówek.

Choć niewielki rozmiar silnika EcoBoost o pojemności 1.0 litra pozwala zaoszczędzić na paliwie, nie oszczędza niczego na drodze. Przy 123 koniach mechanicznych na litr pojemności silnika, silnik 1.0 EcoBoost dostarcza więcej mocy niż Lamborghini Aventador (przy 108 koniach mechanicznych na litr).

EcoBoost jest fundamentem strategii Forda, mającej na celu dostarczanie technologicznie zaawansowanych, wydajnych i mniejszych silników, które zapewniają niezmienioną wydajność i oszczędność paliwa. Silniki EcoBoost oferują poprawę oszczędności paliwa o nawet 20 procent i redukcję emisji CO2 o do 15 procent w porównaniu z większymi, mniej wydajnymi silnikami. Przywództwo Forda w dziedzinie EcoBoost zaowocowało ponad 125 patentami na tę technologię. Obecnie ponad 500 000 pojazdów jest wyposażonych w ten silnik, a do 2013 roku ich liczba przekroczy 1,3 miliona.

Potrójna korzyść z funkcji oszczędzania paliwa – zmienne pompy olejowe, polerowane popychacze i kodowane tłoki – pojawia się po raz pierwszy w silniku 1.6 Ford Fiesta, oferując kierowcom maksymalne mil na galon bez rezygnacji z przyjemności z jazdy.

Małe jest mądre

Oprócz nowego silnika EcoBoost, Ford Fiesta oferuje najlepszą w swojej klasie gamę technologii i funkcji, które zapewniają kierowcom doskonałe połączenie ze światem i odłączone doświadczenie z jazdy.

Nowy system MyFord Touch® z 6.5-calowym ekranem dotykowym z ulepszonym sterowaniem głosowym jest teraz dostępny, co daje kierowcom więcej opcji niż kiedykolwiek w zakresie nawigacji, komunikacji i funkcji rozrywkowych. Ford Fiesta nadal oferuje funkcje SYNC® AppLink™, które zostały wprowadzone w pierwszej Fieście, co pozwala kierowcom na dostęp do zatwierdzonych przez Forda aplikacji na smartfony za pomocą poleceń głosowych i kontroli pojazdu podczas jazdy, pomagając kierowcom utrzymać ręce na kierownicy i oczy na drodze. Nawigacja krok po kroku pozostaje częścią usług SYNC.

MyKey® Forda to nowa funkcja w Fieście, która umożliwia rodzicom zachęcanie do bezpieczniejszej jazdy i ograniczenie narażenia ich nastolatków na ryzyko za kierownicą. System pozwala właścicielom na konfigurację maksymalnej prędkości i głośności audio. Wyłącza również dźwięk, aż pasy bezpieczeństwa zostaną zapięte, i zapewnia, że wspomaganie kierowcy, systemy bezpieczeństwa i głośne powiadomienia nie mogą być dezaktywowane podczas użytkowania.

„Ten samochód został zaprojektowany dla cyfrowego pokolenia,” mówi John Schneider, główny inżynier Forda, odpowiedzialny za elektronikę. „Dzięki łączności Bluetooth® i możliwościom odtwarzania MP3, technicznie zaawansowani ludzie, którzy korzystają z mediów społecznościowych, aby być w ciągłym kontakcie ze światem wokół nich, nie będą spowolnieni, gdy wsiądą do tego samochodu.

„Zawsze w Fordzie wierzono, że kierowcy na poziomie podstawowym zasługują na najlepszą technologię,” dodaje Schneider. „Wprowadziliśmy SYNC AppLink w Fieście, a teraz przejście na MyFord Touch z tym nowym ekranem dotykowym pozwala nam posunąć się dalej w naszym dążeniu do zapewnienia kierowcom najlepszej elektroniki samochodowej.”

Stworzony, aby zachwycać kierowców

Nowa Fiesta, udowadniając, że jest równie kreatywna jak jej właściciel, będzie oferować personalizowane grafiki zewnętrzne oraz nowe, atrakcyjne opcje kolorystyczne. Przekształcony zewnętrzny wygląd ma sportowy nowy grill, który odzwierciedla nowe oblicze Forda.

Wnętrze również jest bardzo ekspresyjne. Inspirowany telefonem komórkowym panel instrumentów oraz dostępna skórzana kierownica i fotele wzmacniają nowoczesny design wnętrza i zachęcają kierowców do wsiadania do samochodu i ruszania w drogę. Wybór opcji oświetlenia ambientowego pozwala kierowcom Ford Fiesta ustawić nastrój, jaki chcą. Dostępny jest również nowy system audio Sony HD/radio satelitarne z ośmioma głośnikami premium, aby kierowcy mogli w pełni docenić swoją muzykę.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

To nadal mały samochód, który stawia na bezpieczeństwo. Ford Fiesta oferuje następujące standardowe funkcje bezpieczeństwa:

1.0L EcoBoost 5MT FWD (123 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc92 Kw @ 6000 Rpm
125 Hp @ 6000 Rpm
123 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy92 Lb-Ft @ 2500 Rpm
125 Nm @ 2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/50 R16
Długość173.6 In (4409 Mm)
Szerokość67.8 In (1722 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.7/57 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika12.8 Cuft (362 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Spalanie miasto31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa43 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie36 Mpg Us (6.5 L/100Km)

1.6L EcoBoost 5MT FWD (197 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc147 Kw @ 6000 Rpm
200 Hp @ 6000 Rpm
197 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy149 Lb-Ft @ 4200 Rpm
202 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/50 R16
Długość173.6 In (4409 Mm)
Szerokość67.8 In (1722 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.7/57 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika12.8 Cuft (362 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Spalanie miasto26 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa35 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie29 Mpg Us (8.1 L/100Km)

1.6L Ti-VCT 5MT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc88 Kw @ 6350 Rpm
120 Hp @ 6350 Rpm
118 Bhp @ 6350 Rpm
Moment obrotowy112 Lb-Ft @ 5000 Rpm
152 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65R15
Długość173.6 In (4409 Mm)
Szerokość67.8 In (1722 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.7/57 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika12.8 Cuft (362 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie31 Mpg Us (7.6 L/100Km)

1.6L Ti-VCT 6AT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc88 Kw @ 6350 Rpm
120 Hp @ 6350 Rpm
118 Bhp @ 6350 Rpm
Moment obrotowy112 Lb-Ft @ 5000 Rpm
152 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65R15
Długość173.6 In (4409 Mm)
Szerokość67.8 In (1722 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.7/57 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika12.8 Cuft (362 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa37 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Średnie spalanie31 Mpg Us (7.6 L/100Km)

1.5L TDCi 5MT FWD (91 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc67 Kw @ 3750 Rpm
91 Hp @ 3750 Rpm
90 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy150 Lb-Ft @ 2000-2750 Rpm
203 Nm @ 2000-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/60 R15
Długość173.6 In (4409 Mm)
Szerokość67.8 In (1722 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.7/57 In (1
Rozstaw osi98 In (2489 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika12.8 Cuft (362 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2515 Lbs (1141 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.